Kysy Bäckmanilta!Tarviiko mun nyt hommata polkupyöräks naamioidulle panssarivaunulle säilytyskaappi? Onko panssarivaunu edes ase, vai miksi se luokitellaan? Ihmeen epätarkkoja nää esitykset nykyään, kun ei oteta tällaisia oleellisia asioita sitten ollenkaan huomioon. Kenelle tästäkin voi valittaa tai keneltä kysyä? En haluais rikkoa lakia.
Tieliikennelaissa panssarivaunu on panssariajoneuvo, joka meinaa sitä että vaunun liikkuessa siinä täytyy olla sekä kuljettaja että vaununjohtaja. Tokihan sulla on aina mamma tarakalla käskemässä liikesuuntia..?Tarviiko mun nyt hommata polkupyöräks naamioidulle panssarivaunulle säilytyskaappi? Onko panssarivaunu edes ase, vai miksi se luokitellaan? Ihmeen epätarkkoja nää esitykset nykyään, kun ei oteta tällaisia oleellisia asioita sitten ollenkaan huomioon. Kenelle tästäkin voi valittaa tai keneltä kysyä? En haluais rikkoa lakia.
Pirkka on suosittu koulutusalallakin!
Pari viikkoa sitten kävin junalla myyrmäessä, ja oli kyllä ankein asema jonka olen nähnyt missään.http://metro.fi/vantaa/uutiset/myyrmaen_asema_on_turvaton/
Tämähän nyt ei ole mitään uutta. Harmi vaan ettei asialle koskaan tehdä mitään järkevää!
Aamulehti: Turun Sanomia parodioiva sivusto poiki tutkintapyynnön
Pilasivusto Turpaansaatana ilmestyi verkkoon Turun Sanomien viimeisimpien yt-neuvottelujen jälkeen.
Kuvakaappauksia Turun Sanomia parodioivalta sivustolta. Kuva: Yle TS-Yhtymä on jättänyt Turpaansaatana-parodiasivustosta tutkintapyynnön poliisille, kertoo Aamulehti.
Pilasivusto ilmestyi verkkoon 14. marraskuuta. TS-Yhtymän toimitusjohtaja Mikko Ketonen kertoo Yle Turulle, että tutkintapyyntö on tehty pian ilmestymisen jälkeen. Hän ei vahvista, onko sivuston takana Turun Sanomista irtisanottuja työntekijöitä.
- Tutkintapyyntö tehtiin sen takia, että haluamme selvittää sivuston tekijät, sanoo TS-yhtymän toimitusjohtaja Mikko Ketonen.
Ketonen ei halua kommentoida sitä, koetaanko sivusto loukkaavaksi Turun Sanomia kohtaan.
Eikö ne junat vois vaan painaa kaasua Myrtsin kohdalla? Turha sinne on pysähdellä ankealle asemalle!!Pari viikkoa sitten kävin junalla myyrmäessä, ja oli kyllä ankein asema jonka olen nähnyt missään.
Miksi Myyrmäen asemalla on ulosteita, revittyä paperia ja alkoholin jäänteitä? Puhumattakaan asiattomasta porukasta. Miksi näin on? Ulkopaikkakuntalaisena mulla ei ole mitään aavistusta asiain tolasta.http://metro.fi/vantaa/uutiset/myyrmaen_asema_on_turvaton/
Tämähän nyt ei ole mitään uutta. Harmi vaan ettei asialle koskaan tehdä mitään järkevää!
Kyllähän tuo nyt on hyvä syy rikostutkinta aloittaa.
Outoa on se, että Airiston raitiovaunu on meren pohjassa keskellä merta: Muinaiskaivantokarttaa:
http://fba.evvk.com/geo/kulttuuriymparisto
http://kulttuuriymparisto.nba.fi/netsovellus/rekisteriportaali/mjreki/read/asp/r_kohde_det1.aspx?KOHDE_ID=2434
Mitä ilmeisemmin on raitio vedetty jään päälle ja jätetty sinne seisomaan, kunnes jää sulaa ja raitiovaunu uppoaa meren pohjaan asti.
En tiedä onko siinä jokin historiallinen vitsi tuollaisen tempauksen jälkeen?
Eipä mulla muuta.Espoolaismies hurahti pienoisjunaratoihin - nukkuu junaradan alla
Ohjelmistosuunnittelija Mikko Rasalla on harrastus, jonka eteen hän on uhrannut paljon: makuuhuoneen, tuhansia työtunteja ja 8000 euroa rahaa.
Millainen harrastus, sellainen koti. Espoolainen ohjelmistosuunnittelija Mikko Rasa on hurahtanut pienoisrautateihin. Hän on rakentanut makuuhuoneeseensa koko 3x3 metrin suuruisen huoneen täyttävän junaradan, jossa on 55 metriä kiskoja, 11 veturia ja lähes sata vaunua. Rata on rakennettu 24-millisen vanerilevyn päälle, ja Rasa nukkuu radan alla.
- En käytä tätä sänkyä muuhun kuin nukkumiseen. Yleensä olen tässä vaaka-asennossa, ja sellaiseen asentoon tässä mahtuu ihan hyvin, Rasa kertoo.
Harrastus alkoi jo lapsena ensin puisella Brion junaradalla ja myöhemmin Lego-radalla. Nykyisen Märklinin radan rakentaminen alkoi vuonna 2006.
Rakentamiseen on kulunut tuhansia työtunteja ja 8000 euroa rahaa.
Kiskojen ja maastoelementtien lisäksi Rasa on suunnitellut oman tietokoneohjelman, jolla hän ohjaa junien kulkua ja vaihteiden toimintaa. Ohjelmaan kuuluu myös kulunvalvontajärjestelmä, joka estää junien yhteentörmäykset.
Vaikka Rasa on ylpeä radastaan, hän haaveilee vieläkin suuremmasta.
- Jos kiskot saisi kulkemaan kahdessa tasossa, niiden pituus voisi olla usempi sata metriä, hän pohtii.
Unelmien maailmassa junaradalla voisi täyttää vaikka kokonaisen teollisuushallin.