Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / TALVIKAUSI 2012-2013

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Elikettä sitten kun enää ei saa olla aseen osiakaan lukitesemattomassa paikassa pääsee soittelemaan virkavallalle kaikista vittumaisista sukulaisista joilla on deaktivoitu pyssynreuhka seinäkoristeena.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Tarviiko mun nyt hommata polkupyöräks naamioidulle panssarivaunulle säilytyskaappi? Onko panssarivaunu edes ase, vai miksi se luokitellaan? Ihmeen epätarkkoja nää esitykset nykyään, kun ei oteta tällaisia oleellisia asioita sitten ollenkaan huomioon. Kenelle tästäkin voi valittaa tai keneltä kysyä? En haluais rikkoa lakia.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Tarviiko mun nyt hommata polkupyöräks naamioidulle panssarivaunulle säilytyskaappi? Onko panssarivaunu edes ase, vai miksi se luokitellaan? Ihmeen epätarkkoja nää esitykset nykyään, kun ei oteta tällaisia oleellisia asioita sitten ollenkaan huomioon. Kenelle tästäkin voi valittaa tai keneltä kysyä? En haluais rikkoa lakia.
Kysy Bäckmanilta!
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Oslon poliisi sanoi viime vuonna "Olemme menettäneet kaupungin"

"- De sa at alle har krav på å føle seg trygge, men at de ikke har mulighet til å forhindre ranene. "Vi har tapt byen", sa de. Så spurte de om jeg kunne gjette hvor mange patruljebiler de hadde ute i sentrumsgatene denne kvelden, sier Nøstvik."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Ransoffer-nr-351-Grnland-6702489.html

(Sama suomeksi: http://rahmispossu.net/2011/11/22/oslon-poliisi-me-olemme-menettaneet-taman-kaupungin/ )

Mikähän siellä lienee nykyisin tilanne?
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Tarviiko mun nyt hommata polkupyöräks naamioidulle panssarivaunulle säilytyskaappi? Onko panssarivaunu edes ase, vai miksi se luokitellaan? Ihmeen epätarkkoja nää esitykset nykyään, kun ei oteta tällaisia oleellisia asioita sitten ollenkaan huomioon. Kenelle tästäkin voi valittaa tai keneltä kysyä? En haluais rikkoa lakia.
Tieliikennelaissa panssarivaunu on panssariajoneuvo, joka meinaa sitä että vaunun liikkuessa siinä täytyy olla sekä kuljettaja että vaununjohtaja. Tokihan sulla on aina mamma tarakalla käskemässä liikesuuntia..?
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Pitääkö hyökkääjän noudattaa tieliikennelakia panssariajoneuvojen suhteen? Entäpä maastossa ajaminen, ei kai missä vaan saa ajaa? Mönkijä ja kelkkareiteillä ajamisen vois kai sallia, ellei tuoteta merkittävää vahinkoa maanomistajalle ja luontoarvoille.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Ovat vielä ainakin pystyssä :rolleyes: Kaikkea ne YTeet tuottaa.

http://turpaansaatana.net/index.htm

Aamulehti: Turun Sanomia parodioiva sivusto poiki tutkintapyynnön

Pilasivusto Turpaansaatana ilmestyi verkkoon Turun Sanomien viimeisimpien yt-neuvottelujen jälkeen.

Kuvakaappauksia Turun Sanomia parodioivalta sivustolta. Kuva: Yle TS-Yhtymä on jättänyt Turpaansaatana-parodiasivustosta tutkintapyynnön poliisille, kertoo Aamulehti.

Pilasivusto ilmestyi verkkoon 14. marraskuuta. TS-Yhtymän toimitusjohtaja Mikko Ketonen kertoo Yle Turulle, että tutkintapyyntö on tehty pian ilmestymisen jälkeen. Hän ei vahvista, onko sivuston takana Turun Sanomista irtisanottuja työntekijöitä.

- Tutkintapyyntö tehtiin sen takia, että haluamme selvittää sivuston tekijät, sanoo TS-yhtymän toimitusjohtaja Mikko Ketonen.

Ketonen ei halua kommentoida sitä, koetaanko sivusto loukkaavaksi Turun Sanomia kohtaan.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

http://metro.fi/vantaa/uutiset/myyrmaen_asema_on_turvaton/

Tämähän nyt ei ole mitään uutta. Harmi vaan ettei asialle koskaan tehdä mitään järkevää!
Miksi Myyrmäen asemalla on ulosteita, revittyä paperia ja alkoholin jäänteitä? Puhumattakaan asiattomasta porukasta. Miksi näin on? Ulkopaikkakuntalaisena mulla ei ole mitään aavistusta asiain tolasta.

Ja tosiaan. Miksi asialle ei tehdä mitään järkevää?

Sää vantaalaisena mitä ilmeisimmin pystyt vastaamaan kysymyksiini?

Kiitos.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jonillahan olisi työttömänä hyvin aikaa käydä tuolla vähän pistämässä paikkoja ns. putsiin.:ahem:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Outoa on se, että Airiston raitiovaunu on meren pohjassa keskellä merta: Muinaiskaivantokarttaa:

http://fba.evvk.com/geo/kulttuuriymparisto

http://kulttuuriymparisto.nba.fi/netsovellus/rekisteriportaali/mjreki/read/asp/r_kohde_det1.aspx?KOHDE_ID=2434

Mitä ilmeisemmin on raitio vedetty jään päälle ja jätetty sinne seisomaan, kunnes jää sulaa ja raitiovaunu uppoaa meren pohjaan asti.

En tiedä onko siinä jokin historiallinen vitsi tuollaisen tempauksen jälkeen?

Jotain informaatiota sentään on:

http://www.hylyt.net/hylky.jsp?id=rymattylan_raitiovaunu
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Espoolaismies hurahti pienoisjunaratoihin - nukkuu junaradan alla

Ohjelmistosuunnittelija Mikko Rasalla on harrastus, jonka eteen hän on uhrannut paljon: makuuhuoneen, tuhansia työtunteja ja 8000 euroa rahaa.

Millainen harrastus, sellainen koti. Espoolainen ohjelmistosuunnittelija Mikko Rasa on hurahtanut pienoisrautateihin. Hän on rakentanut makuuhuoneeseensa koko 3x3 metrin suuruisen huoneen täyttävän junaradan, jossa on 55 metriä kiskoja, 11 veturia ja lähes sata vaunua. Rata on rakennettu 24-millisen vanerilevyn päälle, ja Rasa nukkuu radan alla.

- En käytä tätä sänkyä muuhun kuin nukkumiseen. Yleensä olen tässä vaaka-asennossa, ja sellaiseen asentoon tässä mahtuu ihan hyvin, Rasa kertoo.

Harrastus alkoi jo lapsena ensin puisella Brion junaradalla ja myöhemmin Lego-radalla. Nykyisen Märklinin radan rakentaminen alkoi vuonna 2006.

Rakentamiseen on kulunut tuhansia työtunteja ja 8000 euroa rahaa.

Kiskojen ja maastoelementtien lisäksi Rasa on suunnitellut oman tietokoneohjelman, jolla hän ohjaa junien kulkua ja vaihteiden toimintaa. Ohjelmaan kuuluu myös kulunvalvontajärjestelmä, joka estää junien yhteentörmäykset.

Vaikka Rasa on ylpeä radastaan, hän haaveilee vieläkin suuremmasta.

- Jos kiskot saisi kulkemaan kahdessa tasossa, niiden pituus voisi olla usempi sata metriä, hän pohtii.

Unelmien maailmassa junaradalla voisi täyttää vaikka kokonaisen teollisuushallin.
Eipä mulla muuta.
Videota @ is.fi
 
Ylös