antimikael
Well-known member
Kimi on hei Ferrarin puikoissa taas ens vuonna, jos se jotain ärsyttää niin voi olla kirjottamattakin niittä kaikkee mielipahaa mitäseaiheuttaa.
:alppu:
:alppu:
No nyt on logiikkaa. :eek!:Sä puolustelet Alonsoa aina kun häntä kritisoidaan, niin miksi mun pitäisi millään tavalla uskoa, että pystyt tasapuoliseen moderointiin?
Q1+Q2+Q3 tekee kyllä yhteensä enemmän kuin 1-2 kierrosta ja kisassa kierroksia on yleensä vähemmän kuin 82. Kuten Kimi Räikkönen on lausunut - Pisteet jaetaan sunnuntaina. Ja hyvä niin.Yhdestäkään aika-ajosta ei ole vielä jaettu pistettäkään formuloissa. Kisa on mikä lopulta ratkasee. Ainahan se helpottais jos lähtis korkeammalta..... A-A on 1-2 kierroksen mittainen, kisa 82!
On jaettu, tosin ei F1-sarjassa, eikä pitäisikääm. Kilpa-ajo on kilpa-ajoa ja sitten on nuo drag-queen'it.Yhdestäkään aika-ajosta ei ole vielä jaettu pistettäkään formuloissa. Kisa on mikä lopulta ratkasee. Ainahan se helpottais jos lähtis korkeammalta..... A-A on 1-2 kierroksen mittainen, kisa 82!
Niin kyllähän se vituttaa monia kun se jumala ei saanut 4vuodessa mitään aikaa vaan piti mestari palkata takaisin tuomaan menestystä. :ahem:Kimi on hei Ferrarin puikoissa taas ens vuonna, jos se jotain ärsyttää niin voi olla kirjottamattakin niittä kaikkee mielipahaa mitäseaiheuttaa.
:alppu:
Kilpa-ajon olennainen osa on aika-ajot. Aina ollut.On jaettu, tosin ei F1-sarjassa, eikä pitäisikääm. Kilpa-ajo on kilpa-ajoa ja sitten on nuo drag-queen'it.
On joo. Siinä ratkaistaan lähtöruudut. Testit on myös tärkeä osio, niissä haetaan auton säädöt. Kisa on sitten se osio josta jaetaan pisteet ja palkinnot. Se vasta olennainen osa onkin kilpa-autoilussa.Kilpa-ajon olennainen osa on aika-ajot. Aina ollut.
Jos pisteitä jaetaan samalla tapaa molemmista, lauantaina kannattaa kyllä ottaa kaikki mitä irtoaa. Ne on helppoja pinnoja, eikä tuurilla ole juuri osuutta. Pistelaskuahan pitäisi muuttaa niin että jokainen starttaava saa pinnoja.. Niinhän se pitäisi muutenkin olla. Tai korkeintaan viimeinen ei saa.En tiedä sit minkälaisiksi taktiikat menis, että meniskö hidasteluksi, jotta päästäis jostain optimaalliselta 15. paikalta (tai mikä nyt ois optimaallisin paikka, jotta aika-ajosta sais pisteitä, mut kisastaki ois saatava iso potti) lähteä. On nuo kärkiautot kuitenki sen verran nopeita, että tuskin ois miettimistä, että ottaakko 25 pojoa ja lähteä viimeiseltä paikalta. Ei ne eessä olevat helpolla karkuunkaan menis.
Tuossa on se ongelma, että Kimi kärsisi tuollaisesta pistelaskusta, koska häntä ei kiinnosta osallistua kuljettajien missikisoihin, ohjaajaparaatinkin Kimi jättäisi väliin jos se ei olisi pakollinen ja haastatteluissa Kimiä ei kiinnosta vastata tyhmiin kysymyksiin.Mun mielestä voitaisiin jakaa lisäpisteitä ohjaajaparaatin ja haastattelujen perusteella. Lisäksi voitaisiin järjestää joka kisassa kuskien missikisat, jossa yleisöäänestyksen perusteella kuskit saisivat tuplapisteet kisaan nähden. Tuon jälkeen aika-ajot ajettaisiin pelkästään vanteilla.
Alkaisi jyvät erottumaan akanoista.
Kiitti, hyvä ku kerroit kaikille.Tuossa on se ongelma, että Kimi kärsisi tuollaisesta pistelaskusta, koska häntä ei kiinnosta osallistua kuljettajien missikisoihin, ohjaajaparaatinkin Kimi jättäisi väliin jos se ei olisi pakollinen ja haastatteluissa Kimiä ei kiinnosta vastata tyhmiin kysymyksiin.
Ai pitäis vai? Hassu juttu sitten ettei se ole koskaan mennyt niin.Pistelaskuahan pitäisi muuttaa niin että jokainen starttaava saa pinnoja.. Niinhän se pitäisi muutenkin olla.
Syytönhän minä siihen olen, ettei FIA ole asiaa ymmärtänytAi pitäis vai? Hassu juttu sitten ettei se ole koskaan mennyt niin.
Kyllä munki mielestä pitäis kaikkien saada pisteitä. Siellä on lopussa autoja ja talleja, jotka ei saa pisteen pistettä kauden aikana vaikka "voittais" toisen aina. Gäppi jämätallien ja ~10 sijan autoilla on valtava. Edes muiden keskeytykset ei auta jämätalleja, ku ei siltikää tahdo saada sitä yhtäkää pistettä..tai sit just silloin saa sen ainoan, kuskille täysin merkitsemättömän, pisteen. Maldonadot ja Perezit ois hätää kärsimässä, ku toheloimalla jämätallien varmemmat kuskitki vois tulla hätisteleen pistetaulukossa. Toistan itseäni, mut nythän ne ei saa siltikään pistettäkään, vaikka ois tasaisesti 11. sijalla kauden ajan. Tuollaisesta vois tulla hyväki pistepotti toisenlaisella pistelaskusysteemillä. Tällähetkellä se kerranki kymppisijalle päässyt on ylempänä. Hölmöä.Ai pitäis vai? Hassu juttu sitten ettei se ole koskaan mennyt niin.
Luultavasti. Historiallisesti Kimi on ehdottomasti terävimpiä ensimmäisen kierroksen kuljettajia koko sarjassa, aina ollut. Parhaat esimerkit varmaankin Spa 2004, 2008, 2009. Jopa Spa 2001 joka taisi kyllä mennä useimmilta ohi. Tuolloin olisi Kimi hyvinkin voinut ajaa podiumille jos auto ei olisi pettänyt.Sama ongelma kuin aika-ajojen suhteen. Ei saa renkaitaan heti lämpimäksi.
Jos kaikki sais pisteitä, niin eihän se olisi sen kummempi kuin nykyään. Jämätallit ajaisivat aina pisteille, vaan mitä sitte? Eikös se sijoitus ole tärkein.Kyllä munki mielestä pitäis kaikkien saada pisteitä. .