Kimi Räikkönen - Born to win - kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

antimikael

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
313
Sijainti
Tampere
Kimi on hei Ferrarin puikoissa taas ens vuonna, jos se jotain ärsyttää niin voi olla kirjottamattakin niittä kaikkee mielipahaa mitäseaiheuttaa.

:alppu:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Minusta lähtöruudun voisi noteerata siten, että voitosta saisi nykyiset pisteet + lähtöruudun numeron mukaiset lisäpisteet. Näin voisi olla vaikka podiumpaikkojen pisteytys. Jos siis lähdet ruudusta 9 ja voitat kisan on lisäpisteet +9. Paalulta voittoon lisäpisteet on +1.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mun mielestä voitaisiin jakaa lisäpisteitä ohjaajaparaatin ja haastattelujen perusteella. Lisäksi voitaisiin järjestää joka kisassa kuskien missikisat, jossa yleisöäänestyksen perusteella kuskit saisivat tuplapisteet kisaan nähden. Tuon jälkeen aika-ajot ajettaisiin pelkästään vanteilla.

Alkaisi jyvät erottumaan akanoista.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Paljon ehdotuksia, vaarana että toikki menee pian hassutteluksi...
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Yhdestäkään aika-ajosta ei ole vielä jaettu pistettäkään formuloissa. Kisa on mikä lopulta ratkasee. Ainahan se helpottais jos lähtis korkeammalta..... A-A on 1-2 kierroksen mittainen, kisa 82!
Q1+Q2+Q3 tekee kyllä yhteensä enemmän kuin 1-2 kierrosta ja kisassa kierroksia on yleensä vähemmän kuin 82. Kuten Kimi Räikkönen on lausunut - Pisteet jaetaan sunnuntaina. Ja hyvä niin.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Yhdestäkään aika-ajosta ei ole vielä jaettu pistettäkään formuloissa. Kisa on mikä lopulta ratkasee. Ainahan se helpottais jos lähtis korkeammalta..... A-A on 1-2 kierroksen mittainen, kisa 82!
On jaettu, tosin ei F1-sarjassa, eikä pitäisikääm. Kilpa-ajo on kilpa-ajoa ja sitten on nuo drag-queen'it.
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Kimi on hei Ferrarin puikoissa taas ens vuonna, jos se jotain ärsyttää niin voi olla kirjottamattakin niittä kaikkee mielipahaa mitäseaiheuttaa.

:alppu:
Niin kyllähän se vituttaa monia kun se jumala ei saanut 4vuodessa mitään aikaa vaan piti mestari palkata takaisin tuomaan menestystä. :ahem:
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Jos vähän hassutellaan, nii ois jännä nähdä minkämoinen kausi tulis, jos aika-ajoista jaettais pisteet kuten kisastakin, mut kisaan lähdettäis käänteisessä järjestyksessä. Sais tallit+kuskit miettiä entistä tarkemmin, miten renkaat kestää ja saavutetaan paras mahdollinen pistepotti viikonlopulta. Kaiken lisäksi ohituksia ois taatusti melkoinen määrä. Pitkässä juoksussa ne parhaat edelleen erottuis.

En tiedä sit minkälaisiksi taktiikat menis, että meniskö hidasteluksi, jotta päästäis jostain optimaalliselta 15. paikalta (tai mikä nyt ois optimaallisin paikka, jotta aika-ajosta sais pisteitä, mut kisastaki ois saatava iso potti) lähteä. On nuo kärkiautot kuitenki sen verran nopeita, että tuskin ois miettimistä, että ottaakko 25 pojoa ja lähteä viimeiseltä paikalta. Ei ne eessä olevat helpolla karkuunkaan menis.

Mutjoo... :)
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Kilpa-ajon olennainen osa on aika-ajot. Aina ollut.
On joo. Siinä ratkaistaan lähtöruudut. Testit on myös tärkeä osio, niissä haetaan auton säädöt. Kisa on sitten se osio josta jaetaan pisteet ja palkinnot. Se vasta olennainen osa onkin kilpa-autoilussa. :)
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
En tiedä sit minkälaisiksi taktiikat menis, että meniskö hidasteluksi, jotta päästäis jostain optimaalliselta 15. paikalta (tai mikä nyt ois optimaallisin paikka, jotta aika-ajosta sais pisteitä, mut kisastaki ois saatava iso potti) lähteä. On nuo kärkiautot kuitenki sen verran nopeita, että tuskin ois miettimistä, että ottaakko 25 pojoa ja lähteä viimeiseltä paikalta. Ei ne eessä olevat helpolla karkuunkaan menis.
Jos pisteitä jaetaan samalla tapaa molemmista, lauantaina kannattaa kyllä ottaa kaikki mitä irtoaa. Ne on helppoja pinnoja, eikä tuurilla ole juuri osuutta. Pistelaskuahan pitäisi muuttaa niin että jokainen starttaava saa pinnoja.. Niinhän se pitäisi muutenkin olla. Tai korkeintaan viimeinen ei saa.

Joskus sitä miettii, että F1 voisi vähän rukata tuota formaattiaan. Ei jokaisen GP:n tarvitse olla samasta muotista. Parhailla radoilla voitaisiin ihan hyvin ajaa tuo aika-ajo pisteiden kera ja päälle joku kolme tuntinen kisa täysin käännetyllä gridillä. Sitten taas vastaavasti Monacossa voitaisiin ajaa vaikka joku special time attack kisan sijaan.. tai vain lyhyt kisa jos se kisa on ihan pakollinen.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Mun mielestä voitaisiin jakaa lisäpisteitä ohjaajaparaatin ja haastattelujen perusteella. Lisäksi voitaisiin järjestää joka kisassa kuskien missikisat, jossa yleisöäänestyksen perusteella kuskit saisivat tuplapisteet kisaan nähden. Tuon jälkeen aika-ajot ajettaisiin pelkästään vanteilla.

Alkaisi jyvät erottumaan akanoista.
Tuossa on se ongelma, että Kimi kärsisi tuollaisesta pistelaskusta, koska häntä ei kiinnosta osallistua kuljettajien missikisoihin, ohjaajaparaatinkin Kimi jättäisi väliin jos se ei olisi pakollinen ja haastatteluissa Kimiä ei kiinnosta vastata tyhmiin kysymyksiin.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Tuossa on se ongelma, että Kimi kärsisi tuollaisesta pistelaskusta, koska häntä ei kiinnosta osallistua kuljettajien missikisoihin, ohjaajaparaatinkin Kimi jättäisi väliin jos se ei olisi pakollinen ja haastatteluissa Kimiä ei kiinnosta vastata tyhmiin kysymyksiin.
Kiitti, hyvä ku kerroit kaikille. :rolleyes:
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Ai pitäis vai? Hassu juttu sitten ettei se ole koskaan mennyt niin.
Kyllä munki mielestä pitäis kaikkien saada pisteitä. Siellä on lopussa autoja ja talleja, jotka ei saa pisteen pistettä kauden aikana vaikka "voittais" toisen aina. Gäppi jämätallien ja ~10 sijan autoilla on valtava. Edes muiden keskeytykset ei auta jämätalleja, ku ei siltikää tahdo saada sitä yhtäkää pistettä..tai sit just silloin saa sen ainoan, kuskille täysin merkitsemättömän, pisteen. Maldonadot ja Perezit ois hätää kärsimässä, ku toheloimalla jämätallien varmemmat kuskitki vois tulla hätisteleen pistetaulukossa. Toistan itseäni, mut nythän ne ei saa siltikään pistettäkään, vaikka ois tasaisesti 11. sijalla kauden ajan. Tuollaisesta vois tulla hyväki pistepotti toisenlaisella pistelaskusysteemillä. Tällähetkellä se kerranki kymppisijalle päässyt on ylempänä. Hölmöä.

Ei sen tarvis iha lineaarinen olla, vaa ois muutamia pisteharppauksia esim kolmen sijoituksen välein, jotta ois aina uus porkkana edessäpäin.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Sama ongelma kuin aika-ajojen suhteen. Ei saa renkaitaan heti lämpimäksi.
Luultavasti. Historiallisesti Kimi on ehdottomasti terävimpiä ensimmäisen kierroksen kuljettajia koko sarjassa, aina ollut. Parhaat esimerkit varmaankin Spa 2004, 2008, 2009. Jopa Spa 2001 joka taisi kyllä mennä useimmilta ohi. Tuolloin olisi Kimi hyvinkin voinut ajaa podiumille jos auto ei olisi pettänyt.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös