Neste Oil Rally Finland 2013

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
mitä veikkaatte?

Ouninpohjan ennätys oli pitkään Petter Solbergin nimissä. Silloin Ounia ajettiin 33,24km pituisena. Nyt Ogier teki ennätyksen jolloin Ouni ajettiin 33,01km mittaisena.

Solberg aikaan: 15,18,5

Ogier aikaan: 15,08,9

Oisko Ogier kyennyt rikkomaan tuon Solberg ennätyksen jos Ounia oltaisiin ajettu täsmälleen samanlaisena. Tiehän on voinut 9v aikana vieläkin nopeammaksi? Laskeskelin, että Solbergilla meni n.6 sekunttia ajaa tuhon kohtaan josta tänä vuonna Ouni lähti. Maali on ollut samassa kohdassa.

Aikani kuluksi väänsi Ouninpohjasta melkein 40km. En tiedä toisin millaisia teitä nuo lopun polut olisi mutta n. 40km kertyisi matkaa. Lopetus ei ainakaa oliisi mitään lentokenttä baanaa. Minun Ouninpohja edition päättyisi Visseriin. Tosin en tiedä onko siellä mahdollista ajaa rallia. :)

Ogier
http://www.youtube.com/watch?v=n2s-WqXcG9A
Tämä ei tosiaan ole se ennätysajo.

Solberg
http://www.youtube.com/watch?v=jpDSPhECTSA

On mennyt 9v auton käyttäytyminen kauheesti eteenpäin. En ole ajanut rallia, mutta tossa 2004 mutkiin hyökätään enemmän poikittain. Saattaa olla etten tiedä mistään mitään. :D
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16061
Sijainti
Tampereen lenkki
Katselin vielä noita viime vuosien kovimpia keskinopeuksia. 2010 Myhinpäässä Loeb ajoi 133.09 km/h, Grönholm Lautaperässä 2007 132.32 km/h, Hirvonen Ehikissä 2007 131.49 km/h, Markko Märtin Kruununperässä 2003 131.45 km/h, Grönholm Muittarissa 2000 133.03 km/h, Kankkunen Parkkolassa 1999 135.14 km/h ja Mäkinen Lempäässä 1996 132.72 km/h.

Tuollainen huimistelu näyttää johtaneen aina EK:n poistamiseen seuraavan vuoden ohjelmistosta tai ainakin muuttamiseen hitaammaksi.
 
Viimeksi muokattu:

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Ouninpohjan ennätys oli pitkään Petter Solbergin nimissä. Silloin Ounia ajettiin 33,24km pituisena. Nyt Ogier teki ennätyksen jolloin Ouni ajettiin 33,01km mittaisena.

Solberg aikaan: 15,18,5

Ogier aikaan: 15,08,9

Oisko Ogier kyennyt rikkomaan tuon Solberg ennätyksen jos Ounia oltaisiin ajettu täsmälleen samanlaisena. Tiehän on voinut 9v aikana vieläkin nopeammaksi?
Hämepohjan risteyksen jälkeen lähti minun muistaakseni. Tietä muuten kunnostettiin pari-kolme vuotta sitten, mutta se pikemminkin kapeni kun leveni.

Jos keskinopeus Ogierilla oli noin 130,75 km/h niin tällöin tuon ylimääräisen 230m matkaan olisi mennyt 6.33s eli helposti nopeampi kuin Petter. Jos otetaan huomioon, että maalin paikka on kohtuuttoman nopealla osuudella, niin marginaalia jää vielä enemmän.
 

jknR

Well-known member
Liittynyt
17.11.2009
Viestit
135
Vanhat nuotit. :D Missäköhän "kaatopaikalla" toi wrc Puma on? :alppu:
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Tuoreimmassa Vauhdin Maailmassa kritisoitiin Neste Rallyn järjestäjiä varsin voimakkaasti.

Ensinnäkin kritisoitiin kilpailun aikataulua toteamalla, että työssä käyvien on lähes mahdoton lähteä katsomaan Neste Rallya nykyisellä aikataululla, koska kisa alkaa keskellä viikkoa ja he haluaisivat katsoa kilpailua lauantaisin jolloin kisa puolestaan on useimmiten ratkennut eikä heitä siksi enää huvita lähteä katsomaan kisaa.

Toinen asia mikä sai kritiikkiä oli Lahden lenkki ja siinä kritisoitiin erityisesti sitä, että Lahden suunnalla ajetaan ainoastaan yksi EK ja lisäksi kritisoitiin pitkiä siirtymiä joiden takia kuljettajatkaan eivät pidä nykymuotoisesta Lahden lenkistä.

Vauhdin Maailman kritiikin perusteella voidaan siis päätellä, että ensi vuonna järjestäjien olisi muokattava kilpailun aikataulua siten, että aika-ajo ajetaan torstaina ja varsinainen kisa alkaa perjantaina loppuen sunnuntaina.

Lisäksi Lahden lenkkiä olisi muokattava joko niin, että Lahden suunnalla ajettaisiin enemmän erikoiskokeita ja siirtymistä tehdään lyhyempiä tai sitten Lahden lenkistä luovutaan kokonaan.
 

Vepe

Well-known member
Liittynyt
17.6.2011
Viestit
385
Sijainti
Vantaa
Tuoreimmassa Vauhdin Maailmassa kritisoitiin Neste Rallyn järjestäjiä varsin voimakkaasti.

Ensinnäkin kritisoitiin kilpailun aikataulua toteamalla, että työssä käyvien on lähes mahdoton lähteä katsomaan Neste Rallya nykyisellä aikataululla, koska kisa alkaa keskellä viikkoa ja he haluaisivat katsoa kilpailua lauantaisin jolloin kisa puolestaan on useimmiten ratkennut eikä heitä siksi enää huvita lähteä katsomaan kisaa.

Toinen asia mikä sai kritiikkiä oli Lahden lenkki ja siinä kritisoitiin erityisesti sitä, että Lahden suunnalla ajetaan ainoastaan yksi EK ja lisäksi kritisoitiin pitkiä siirtymiä joiden takia kuljettajatkaan eivät pidä nykymuotoisesta Lahden lenkistä.

Vauhdin Maailman kritiikin perusteella voidaan siis päätellä, että ensi vuonna järjestäjien olisi muokattava kilpailun aikataulua siten, että aika-ajo ajetaan torstaina ja varsinainen kisa alkaa perjantaina loppuen sunnuntaina.

Lisäksi Lahden lenkkiä olisi muokattava joko niin, että Lahden suunnalla ajettaisiin enemmän erikoiskokeita ja siirtymistä tehdään lyhyempiä tai sitten Lahden lenkistä luovutaan kokonaan.
Omasta mielestä tämänvuotinen Lahden lenkki oli varsin hyvä, etenkin verratuna viime vuoteen. Torstaille oltaisiin mielestäni voitu laittaa ainakin yksi pätkä lisää, joko Himoksen ja Toritun tai Toritun ja Koukunmaan väliin, koska sillä oltaisiin voitu ehkäistä esimerkiksi Toritun ruuhkaisuutta.

Aikataulua ei mielestäni tarvitse muuttaa, sillä vaikka torstai onkin hankala päivä rallille, ei tynkä sunnuntai ole yhtään parempi. Valitettavasti viikonlopun loppuessa sunnutaihin, ei ole oikein vaihtoehtoja, sillä maanataina pitäisi olla jo töissä... Jos rallin jälkeinen maanantai olisi yleinen vapaapäivä, voitaisiin vaikka ajaa perjantaiaamusta sunnutai-iltaan.
 
Ylös