Caterham kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

tmekt

Well-known member
Liittynyt
23.7.2012
Viestit
475
Eihän Gascoyne taida enää edes olla Caterhamilla F1-autoja suunnittelemassa?
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Juu, olen jossain aiemmassa aiheessa itsekin maininnut, että siellä siviilipuolella yhtiötä taitaa hääriä. En silti näe mitään syytä etteikö tämäkin auto olisi kaikin puolin Gascoynelainen epäonnistuminen.

Joku voisi itse asiassa muistuttaa, missä tämä Gascoyne on kannuksensa ansainnut? Itse en muista kuin melko onnetonta jälkeä.
 

tmekt

Well-known member
Liittynyt
23.7.2012
Viestit
475
Juu, olen jossain aiemmassa aiheessa itsekin maininnut, että siellä siviilipuolella yhtiötä taitaa hääriä. En silti näe mitään syytä etteikö tämäkin auto olisi kaikin puolin Gascoynelainen epäonnistuminen.

Joku voisi itse asiassa muistuttaa, missä tämä Gascoyne on kannuksensa ansainnut? Itse en muista kuin melko onnetonta jälkeä.
Seilaili formulauransa alkuvuosina pienemmissä hommissa McLarenilla, Tyrrelillä ja Sauberilla

1998 alkaen Jordanin tekninen johtaja (-99 kolmas sija valmistajien sarjassa), sen jälkeen Benettonilla ja Renaultilla johtavissa rooleissa (kulminoitui Rellun voittoon 2003 Unkarissa), siirtyi Toyotalle kausille 2004-2006 (paras kausi oli 2005: tallin eka podiumi ja 88 MM-pistettä) ja päätyi lopulta Spykerin ja Force Indian kautta Lotukselle (joka vaihtoi sittemmin nimensä Caterhamiksi).

Näin väittää internet
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Mikella on ainakin uran alku mennyt siis paljon paremmin kuin nykyisin. Caterhamin suunta tulevaan oli odotettu ratkaisu. Heikin olisi kyllä kannattanut jo viime vuonna yrittää parempaan talliin ainakin niiden olemattomien keskikastipuheiden jälkeen.
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Caterham on käytännössä heittänyt pyyhkeen kehään.
Täh? Kaudeksi 2014 taas muuttuvat säännöt ja tämä vuosi on vähän kuin välivuosi. Täksi kaudeksi ei ole mairittelevaa menestystä kuitenkaan tiedossa niin onhan se järkevämpää ottaa se maksukuski taloon kuin maksaa keskinkertaiselle kuskille palkkaa.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Täh? Kaudeksi 2014 taas muuttuvat säännöt ja tämä vuosi on vähän kuin välivuosi. Täksi kaudeksi ei ole mairittelevaa menestystä kuitenkaan tiedossa niin onhan se järkevämpää ottaa se maksukuski taloon kuin maksaa keskinkertaiselle kuskille palkkaa.
Loppuosa järkeenkäypä jossain määrin. Pois sulkien mahdollisen 10. sijan menetyksen aiheuttamat tappiot mahdollisesti kehnommilla ja varsinkin rookie kuskeilla... Varmuuden tueksi, että kolmikko Kova-Glock-Petrov siitä tallien järjestyksestä väänsi viimeksikin.

Alkuosassa on se jännä, että aiemmin olivat toista mieltä. Kummasti Petrovin tuotua rahaa mukanaan alko vene kääntyyn ja sit keksittiin myös, että välikausihan se tämä nyt on, joten otetaan kaks maksukuskia...

Niin ja nyt ne jo puhuu jatkumosta tän viimeks valitun kanssa ja plaa plaa. Huonoon suuntaan menossa. Sanoisivat edes suoraan!
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Kai menestyksellä v 2013 on jotain vaikutusta sponsorihankintaan seuraavalle vuodelle. Ei kai kuskit ole ainoita sponsoreita?
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Paljonko luulet joidenkin pikkutallien saavan sponssirahaa? Kyse on aika marginaalisista summista.
Viime vuonna Joe Saward kommentoi Caterhamin hankkimaa EADSin sponsoridiiliä, arvellen sen tuovan tallille 10 miljoonaa taalaa per vuosi, useamman vuoden ajan. Caterhamin F1-tallin sivuilla EADS on partnereiden luettelossa ylimmällä rivillä, mutta ei ensimmäisenä. (Van der Garden tuomat sponssit listataan vasta EADSin jälkeen.)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Paljonko luulet joidenkin pikkutallien saavan sponssirahaa? Kyse on aika marginaalisista summista.
Riippuu mikä on marginaalista. Caterhamin arvellaan ohittaneen Toro Rosson budjetin suuruudessa menneellä kaudella. Ja mistäs se muualta rahoitusta saisi kuin sponsoroinnista?
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Meni se vähäkin mielenkiinto Caterhamiin Koviksen poistuttua. En ikipäivänä usko että ne nousee edes keskikastiin.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Meni se vähäkin mielenkiinto Caterhamiin Koviksen poistuttua. En ikipäivänä usko että ne nousee edes keskikastiin.
Jep. Eikä nousekaan, jos nyt on välivuosi, sit on varmaan uuden opettelun vuosi jonka jälkeen tullee taas joku välikausi kuitenkin...

Viime kaudella oli suuret puheet ja nytkö on sit epäonnistumista pelästytty? Ei näin. Autojen ollessa lähes samat viime kauteen verrattuna, Marussia tullee siis ohi kehityksessä... Se lienee yhden hollantilaisen verran tappiota.
 

Juggis

Well-known member
Liittynyt
29.1.2008
Viestit
244
Sijainti
Espoo
Meni se vähäkin mielenkiinto Caterhamiin Koviksen poistuttua. En ikipäivänä usko että ne nousee edes keskikastiin.
Jep. Itse en enää tykkää Caterhamista Facebookissa :alppu: Mun poistuttua ovat varmasti surun murtamia... :wink:
 

M1gu

Well-known member
Liittynyt
24.1.2009
Viestit
161
Vaikka Caterhamin auto ei kauneuspalkintoja pokkaakaan, niin tässä muutamat kuvat. ;)



Caterhamin pakoputkistossa jännä yksityiskohta tuollainen poikttainen kaasujen ohjain.






Korkearesoluutioisia kuvia Jerezin 1. testipäivältä:
http://www.formule1.nl/media/uploads/media_images/2013-02-05/racepictures_1360058433.91.jpg
http://www.formule1.nl/media/uploads/media_images/2013-02-05/ racepictures_1360075666.75.jpg
http://www.formule1.nl/media/uploads/media_images/2013-02-05/racepictures_1360075667.21.jpg
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Ihan hyvä että Heikki pääsi pois Caterhamilta, keskiryhmä on tiivisitynyt joka oli odotettavissa ja Caterham painii edelleen omassa painoluokassaan ilman painikaveria.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös