Kentältä pääsee 'heijarilla' eli haku-pakulla takaisin laivan luo, mutta sen jälkeen saa kiivetä sen 5-16 kerrosta laivassa ylöspäin, että pääsee hakemaan auton. Siellä ei voi kävellä suorassa, sillä kannet on tosi matalia, jotta mahtuu mahd. paljon autoja laivaan. Pari kolme ekaa kerrosta on korkeampia, jotta saadaan pakut ja kuorkit kyytiin.Isäukko oli 60- tai 70-luvulla ollut jossain autosatamassa maanrakennustöissä ja kertoi, että kovakuntoisia kavereita ne jotka ajavat autot pois laivasta. Että juoksevat aina sieltä kentältä laivaan hakemaan seuraavaa autoa. Mites tuo nykyään hoidetaan?
Tossa esim. Wallenius Linesin Isolde-laivan tietoja.
Että aika läjä autoja, jos 5300 autoa pystyy kuljettamaan kerralla. Semmoiset 3500 tuli parhaimmillaan Hankoon kerralla. Osa purettiin jo Rotterdamiin ja Drammeniin tullessa Jaappanista. Muistaakseni tuossa oli just se 16 kerrosta. Autothan ovat parilla remmillä kiinni yleensä vanteesta laivaan, jotta merenkäynnissä autot eivät singahda toistensa kylkiin.Owner: Wallenius Lines
Management: Wallenius Marine
Flag: SWE
Ship Type: PCTC
Capacity car (RT43): 5300
Capacity car/trucks: 2 420/500
Length (m): 198
Beam (m): 32.3
Draft (m): 11.6
Deadweight (m/t): 28396
Gross tonnage: 51071
Main engine/Power (kW): 13.5
Delivered: 1985
Builder: Kockums, Malmö, Sweden
Charter: Wallenius Wilhelmsen Logistics