Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / KEVÄTKAUSI 2013

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
Tänne voi laittaa kevätkauden 2013 juttuja.

Ihmisten elinikä on pidentynyt niin nopeasti viime vuosisadan aikana, että tiedemiesten mukaan 72 on uusi 30, kirjoittaa Financial Times.

Saksalaisen Max Planckin instutuurin tutkijat sanovat, että odotettavissa oleva elinikä on kasvanut nopeammin kuin 200 edellisen vuosituhannen aikana.
Tutkimus yritti selvittää, kuinka todennäköistä on eri aikoina ollut kuolla missäkin iässä. Tutkimus arvioi, että muinaisessa keräilijäyhteiskunnassa (ja myös vielä 1800-luvulla) elävä 30-vuotias olisi todennäköisesti yhtä lähellä kuolemaa kuin nykyisin elävä japanilainen tai sveitsiläinen 72-vuotias. Odotettavissa oleva elinikä on noissa maissa maailman pisimpiä.

Aiheesta lisää
• Oletko 65? Edessäsi on 8,9 tervettä vuotta 20.4.2012
Länsimaille eliniän kasvu saattaa muodostaa ongelmaa, koska niiden eläkejärjestelmät eivät ole suunniteltuja tarjoamaan ihmisille eläke-etuuksia tarpeeksi kauan, FT kirjoittaa.
Tutkijoiden mukaan on epävarmaa, kuinka pitkäksi elinikä voi oikeastaan kasvaa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Itsehän olen varautunut siihen että pitää olla töissä ainakin 70 vuotiaaksi asti ja pahimmassa tapauksessa ei pääse eläkkeelle ollenkaan.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
Itsehän olen varautunut siihen että pitää olla töissä ainakin 70 vuotiaaksi asti ja pahimmassa tapauksessa ei pääse eläkkeelle ollenkaan.
Itse olen varautunut lähtemään puol neljältä kotio. Eväskippo on silloin tyhjä.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Olen varautunut lähtemään tunnin päästä syömään.
 

Örfil

Guest
Forumilla hengailu käy työstä. Onko Antti miettinyt laisinkaan että laitetaanko mainostriljoonista jokin osa sivuun eläköityville forumisteille?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Tän toikin perustamisella ehkä olinko-eka-kiire? :) (en pahastunut)
Mutta maaliskuu jo ihan pian \o/
 

Örfil

Guest
Forumin osakkeenomistajat kyllä reakoivat jos jo nyt perustetaan Q2 otsikoita. Mieti nyt vielä...
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
Kakskymppinen jantteri on päässyt lehteen kadonneen tittelillä, kun ei ole eilisaamun jälkeen hepusta havaintoja. Eiks tuo nyt ole aika nopeasti ilmoitettu kadonneeksi? Aikuinen mies kuitenkin.
 
Ylös