Ralli-gallupit

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Lööppi tuossa juuri soitteli ja lupas mulle että pääsen kokeileen Ouninpohjan wrc-sitikalla. Se sano ajavansa sen itse suomeen ja järjestää kaikki sulkumiehet ja luvat pätkälle kuntoon. Saan kuulemma vetää ihan täysillä, eikä haittaa vaikka ajaisin auton ihan paskaks johonkin metsään. Sillä on kuulemma Haynesin korjauskirja Sitikkaan. Voidaan sitten sen avulla porukassa korjata auto taas kuntoon.
Sano tulevansa itse kartturin paikalle ja ottaa sykemittarin kellolla aikoja. Voidaan sitten kattoo kumpi vetää lujempaa.;)
Olipas vitsikästä. "ralliautolla" tarkoitti, että vaikka sitten jollain jokkis ruoskalla ym vastaavalla ja pointti olisi se, että rahalle on paljon parempaakin käyttöä, kuin ruveta satoja euroja maksamaan siitä, että pääsee kerran elämässään kartturin paikalla istumaan. Ennemmin maksan vajaa 1000€ tuommoisesta ruosteisesta ja kolhitusta p*skasta omaan käyttöön, kuin puoliakaan siitä summasta istuakseni hetken kartturin paikalla.
 
Viimeksi muokattu:

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1334
Lööppi tuossa juuri soitteli ja lupas mulle että pääsen kokeileen Ouninpohjan wrc-sitikalla. Se sano ajavansa sen itse suomeen ja järjestää kaikki sulkumiehet ja luvat pätkälle kuntoon. Saan kuulemma vetää ihan täysillä, eikä haittaa vaikka ajaisin auton ihan paskaks johonkin metsään. Sillä on kuulemma Haynesin korjauskirja Sitikkaan. Voidaan sitten sen avulla porukassa korjata auto taas kuntoon.
Sano tulevansa itse kartturin paikalle ja ottaa sykemittarin kellolla aikoja. Voidaan sitten kattoo kumpi vetää lujempaa.;)
Hahhha, nauroin kyllä tälle :D

Haynesin korjauskirja...
 

Mustis85

Well-known member
Liittynyt
19.10.2009
Viestit
162
1. Carlos Sainz ja Citroën Xsara WRC

Kuinka moni foorumilaisista on muuten ollut ralliauton kyydissä?
 
Viimeksi muokattu:

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1334
Itse olen istunut Ford Escort WRC:n ja N-ryhmän Mitsu Evo 9:n kyydissä. Kuskit olivat varsin kädellisiä, joten kyyti oli ihan asiaankuuluvaa :)

Hävettävän vähän silti on tullut ralliautossa istuttua...Noh, sitten, kun taloustilanne omassa lompakossa alkaa antaa myöten, niin toivottavasti joskus pääsee itse ehkä ihan sinne ratin taakse :) Unelmana ollut siitä lähtien, kun ensimmäisen kerran näki kuraisen Lancian Jyväskylän Harjun rinteessä...Tähän asti rajoittunut oma racingtausta "peltoautojen" tuhoamiseen suljetuilla metsäteillä :eek:
 
Viimeksi muokattu:

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
1. Pahan pistit, mutta varmaan Mikko Hirvonen &uusin Ford Focus WRC yhdistelmällä mentäis. Mikko ollut aina nopee ounissa ja ajotyylikin olisi varmaan aika kyytiystävällinen. Pitkää liippiä ja hyppyihin ei hirveesti nostella. Myös 2 litran pannu kipittäis ihan hyvin isolla tiellä.
Tämähän on tehty jo, paitsi että ei ollut uusin, koska vuosi oli 2008, eikä menty kuin pieni pätkä kun testeistä kyse.

Jos valita saisi niin Petteri ja Subaru Impreza vuosimallia 2004, ja tähän malliin: http://www.youtube.com/watch?v=jpDSPhECTSA
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1334
Tämähän on tehty jo, paitsi että ei ollut uusin, koska vuosi oli 2008, eikä menty kuin pieni pätkä kun testeistä kyse.

Jos valita saisi niin Petteri ja Subaru Impreza vuosimallia 2004, ja tähän malliin: http://www.youtube.com/watch?v=jpDSPhECTSA
Tuo on kyllä rankka incar. Vaikka puhutaan että Kypros ja Kreikka tms. on autokestävyyskisoja, niin tollasella vedolla Ouninpohja vie auton ja kuskin äärirajoille. Mutta tuosta videosta näki että armoa ei annettu eikä pyydetty! Rovista lainaten, ilmat lähtee pihalle hypyissä ja notkoissa, ja kuulee kuinka kori taipuu..
 
Viimeksi muokattu:

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Olipas vitsikästä. "ralliautolla" tarkoitti, että vaikka sitten jollain jokkis ruoskalla ym vastaavalla ja pointti olisi se, että rahalle on paljon parempaakin käyttöä, kuin ruveta satoja euroja maksamaan siitä, että pääsee kerran elämässään kartturin paikalla istumaan. Ennemmin maksan vajaa 1000€ tuommoisesta ruosteisesta ja kolhitusta p*skasta omaan käyttöön, kuin puoliakaan siitä summasta istuakseni hetken kartturin paikalla.
Ai jukra roskapöntöllä Ouninpohjaan! :D:D Ei muuta kun tervemenoo vaan, varo ettei Viiatti keuli hypyissä liikaa.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
TOP 5 -ajotyylit

Toisaalla keskusteltiin ajotyyleistä jonkin verran, joten sain inspiraation. Nimeä viisi suosikkiasi ajotyylien perusteella!

Tässä vähän omaa näkemystä, ei varsinaisesti järjestyksessä:


-Juha Kankkunen:
Pyöreää ja kaunista linjaa, erittäin helpon tuntuista etenemistä. Ei ollut ehkä niin tarkka auton säädöistä kuin mm. Auriol.

-Colin McRae:
Yksi näyttävimmistä kuskeista, heitti autoa paljon ja se "eli" suorallakin jonkin verran.

-Kenneth Eriksson: Yksi taitavimmista autonkäsittelijöistä, peruja varmaan hänen tekemistään autostunt-tempuista. Hyvin nättiä menoa, mutta ehkä vähän suorempaa linjaa kuin Kankkusella.

-Henri Toivonen:
Tarkka ajaja, ajolinjat nerokkaita ja pystyi käyttämään auton potentiaalista 100 %.

-Didier Auriol:
Ajotekniikka etenkin asvalttiserpoissa hiveli silmää. Melko aggressiivinen tyyli, käytti paljon vastaheittoja ja moottorijarrutusta hyväkseen mutkiin tullessa.
 
Viimeksi muokattu:

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1334
1. Didier Auriol. Todella agressiivista ajoa, keula sisällä mentiin asvaltilla, soralla tai lumella.
http://www.youtube.com/watch?v=pUTWjGlgfbE

2. Tommi Mäkinen. Hyvin agressiivista, kuten Didierillä, mutta hieman pyöreämpää. Erityisesti asvaltilla Mäkisen ajo oli hyvä sekoitus agressiivisuutta ja pyöreätä ajoa.
http://www.youtube.com/watch?v=7UA-vTxAb9E

3. Richard Burns. Todella nättiä ja pehmeää linjaa. Oli nopea erityisesti nopeissa soraralleissa, Jyskälä ja Uusi-Seelanti kärkipäässä. Subaru aikoina oli nopea myös asvaltilla.
http://www.youtube.com/watch?v=x0m6IGVLajE

4. Juha Kankkunen. Itse maestro. Todella kaunista ja pyöreää etenemistä, käsitteli autoa silkkihansikkain.

5. Colin Mcrae. Toinen ääripää sitten Kankkusesta. Vastaheittoja ja kunnon reuhaamista.
http://www.youtube.com/watch?v=j4aos7ar36U
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
1. Ari Vatanen & Escort BDA - old school soralinko

2. Erkki "Vastaheitto" Pitkänen & Nissan 240 RS - teki vastaheitoilla mutkaan taittamisesta taidetta. Lienikö nopein ja helpoin tapa saada Datsuni kääntymään?

3. Markku Alén & Lancia 037 - Alusta täysillä ja loppua kohden tarvittaessa kiristäen. Tie käytettiin hyväksi koko leveydeltään ja joskus vähän enemmänkin.

4. Colin McRae & Subaru Legacy - legendaarinen Kilin Kolin. Jos auto pysyi vain pystyssä, niin oli yllättävän korkealla tuloslistoissa. Jyskälässä yhtenä vuonna ei pysynyt sitten niin millään pyörillään.

5. Ihan kukavaan nykyisistä pullamössösukupolven "kuljettajista".
 

talpela

Well-known member
Liittynyt
1.4.2011
Viestit
665
Sijainti
lohja
Markku Alén & Lancia 037 - Alusta täysillä ja loppua kohden tarvittaessa kiristäen. Tie käytettiin hyväksi koko leveydeltään ja joskus vähän enemmänkin.
Alén 037:lla Jyskälässä tuulimyllyjä vastaan -83- -85! Ehkä suhteellisesti huiminta kyytiä, mitä rallissa nähty:thumbup:
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Nimeä viisi suosikkiasi ajotyylien perusteella!
alternative class:

Stig Andervang - ei ole epäselvää miksi belgialaiskartturi opetteli ruotsia, tosin ainoastaan lauseen "jag dödar dig"

Bernard Munster - 1.6-Corsalla pataan turbo-Sierroja asvaltilla

Petri Kaura - driftingiä AE86:lla jo 80-luvulla

Hannu Ruohorinne - asvaltti, sora, lumi, etuveto, kardaani, neliveto, aina sladissa

Mika Korhonen - 2,0-Mantan kuningas
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Olipas vitsikästä. "ralliautolla" tarkoitti, että vaikka sitten jollain jokkis ruoskalla ym vastaavalla ja pointti olisi se, että rahalle on paljon parempaakin käyttöä, kuin ruveta satoja euroja maksamaan siitä, että pääsee kerran elämässään kartturin paikalla istumaan. Ennemmin maksan vajaa 1000€ tuommoisesta ruosteisesta ja kolhitusta p*skasta omaan käyttöön, kuin puoliakaan siitä summasta istuakseni hetken kartturin paikalla.

Ei ollut tarkoitettu mitenkään henk.koht kuitiks vaikka kommenttiasi lainasinkin. Se Lööpin sitikalla ajelu tuli nyt muuten vaan mieleen tuosta, kun mainitsit että olis kiva päästä itse puikkoihin.
 
Ylös