Bladerunner
Well-known member
- Liittynyt
- 24.11.2012
- Viestit
- 286
Toisaalta takasiipihommat on vähän muuttanut asetelmia, saas nähdä. Ja renkaiden kulutus strategioineen.Mersun voittoa voi pitää lähes varmana kun radan historiaa katsoo.
Toisaalta takasiipihommat on vähän muuttanut asetelmia, saas nähdä. Ja renkaiden kulutus strategioineen.Mersun voittoa voi pitää lähes varmana kun radan historiaa katsoo.
Catalunya on kyllä historiallisesti ollut paalupaikkavoittojen paikka, mutta nykysäännöillä paalupaikalta voittaminen on pikemminkin poikkeus. Viime vuoden Intian kisan jälkeen on vain yksi paaluvoitto. Mersu oli paalulla myös kahdessa edellisessä kisassa, voittojen mennessä muualle.Mersun voittoa voi pitää lähes varmana kun radan historiaa katsoo.
Jep. Mersun yllätykseen on vaikea uskoa. Sekin päivä kyllä vielä tulee.Ilman yllättäviä ongelmia pidän Vettel-Kimi-Alonso -kolmikkoa melkoisen varmana podiumporukkana. Järjestys voi olla mikä tahansa.
Voisko puol sekuntia hitaammalla autolla voittaa kisan tällä radalla? Pitäis myös ottaa huomioon mersun ylivoima aika-ajossa, että tuskin ne kisassakaan ihan täysin avuttomia ovat tällä kertaa. Kaks autoa ylivoimaisesti kärjessä antaa hyvät mahdollisuudet että edes toinen siellä pystyy roikkumaan.Mersun voittoa voi pitää lähes varmana kun radan historiaa katsoo.
No ei muuten, mutta 2 kertaa nähty ihan lähiaikoina ettei juuri Mersun yhden kierroksen ylivoimalla pötkitä pitkälle. Puol sekunttia etua kun on sitten äkkiä sekuntti tappiota kisassa. Toki ei koskaan tiedä josko asiaan on tullut muutos, etenkin nyt kun päivitysosia ja oppia edelliskisoista.Voisko puol sekuntia hitaammalla autolla voittaa kisan tällä radalla? Pitäis myös ottaa huomioon mersun ylivoima aika-ajossa, että tuskin ne kisassakaan ihan täysin avuttomia ovat tällä kertaa. Kaks autoa ylivoimaisesti kärjessä antaa hyvät mahdollisuudet että edes toinen siellä pystyy roikkumaan.
Catalunyassa toki on vähän viilempää kuin Bahrainissa ja Kiinassa Hamilton ylti podiumille. Mutta ei niitä rengasongelmia ole vielä ratkaistu (toki Espanjan päivitykset jotain saattavat auttaa). Pehmeät on kuitenkin kaikki käytetty ja kovilla ei yhtä lujaa pääse.No ei muuten, mutta 2 kertaa nähty ihan lähiaikoina ettei juuri Mersun yhden kierroksen ylivoimalla pötkitä pitkälle. Puol sekunttia etua kun on sitten äkkiä sekuntti tappiota kisassa. Toki ei koskaan tiedä josko asiaan on tullut muutos, etenkin nyt kun päivitysosia ja oppia edelliskisoista.
Enpä tuosta tiedä, Alonso kun on ainoa kolmikosta Vettel-Alonso-Räikkönen, joka ei ole keskeyttänyt Barcelonassa kolarointiin ensimmäisellä kierroksella. Kimi täräytti komeasti kaudella 2003 lähtösuoralla Antônio Pizzonian kontista sisään, ja Sebi koki saman kohtalon 2008 törmäiltyään Adrian Sutilin kanssa.Ai niin, unohdin kertoa, että Alonso ja Vettel kolaroivat huomenna lähdössä, toinen pääsee linkuttamalla varikolle. En kerro kumpi...
Alonso myös kolmikon ainoa jolla kuluvalla ja viime kaudella omista virheistä johtuvia keskeytyksiä.Enpä tuosta tiedä, Alonso kun on ainoa kolmikosta Vettel-Alonso-Räikkönen, joka ei ole keskeyttänyt Barcelonassa kolarointiin ensimmäisellä kierroksella. Kimi täräytti komeasti kaudella 2003 lähtösuoralla Antônio Pizzonian kontista sisään, ja Sebi koki saman kohtalon 2008 törmäiltyään Adrian Sutilin kanssa.
Bahrainissa loppuivat ensin takarenkaat, Kiinassa ja Espanjassa taas eturenkaat ovat rajoittava tekijä. Uskoisin, että Mersut ovat paremmassa vauhdissa kuin edellisessä kisassa.Catalunyassa toki on vähän viilempää kuin Bahrainissa ja Kiinassa Hamilton ylti podiumille. Mutta ei niitä rengasongelmia ole vielä ratkaistu (toki Espanjan päivitykset jotain saattavat auttaa). Pehmeät on kuitenkin kaikki käytetty ja kovilla ei yhtä lujaa pääse.
Pehmeillä Mersut toki joutuvat kisaan lähtemään, joten ennustan (ja alan toistaa itseäni), että tulevat aikaisin vaihtoon ja loppukisan ajavat hardeilla.
Taitaa siis riippua lämpötilasta että kestääkö renkaat? Mutta sitte kisassa rengastaktikointi luultavasti määrää taas kisan, kun eräät kusipäät eivät osaa tehdä kestäviä renkaita...Bahrainissa loppuivat ensin takarenkaat, Kiinassa ja Espanjassa taas eturenkaat ovat rajoittava tekijä. Uskoisin, että Mersut ovat paremmassa vauhdissa kuin edellisessä kisassa.
Korjailin vähän, kun nulkki laukoo taas mutua faktana...Catalunyassa on MM-kalenterin pisin lähtösuora (siis matka gridistä ensimmäiseen mutkaan). Kimillä ei todennäköisesti ole mitään jakoja pitää Alonsoa takanaan ja Massankin kanssa on vähän niin ja näin. Sen verran suvereeneja ovat Ferrareiden lähdöt olleet.
Webslave kirjoitti mielipiteensä ennen rangaistusten julkaisua. Turha tuosta on noin nokkiinsa ottaa vaikka Kimistä tykkäisitkin. Ilman rangaistusta kisaan lähtevän Massan kanssa Kimillä olisi ollut melko tiukkaa ainakin, miesten normaalilähdöillä.Korjailin vähän, kun nulkki laukoo taas mutua faktana...
En kyllä usko sitäkään, että Kimi ottaisi niin surkean lähdön, että Massa tulisi yhdeksännestä ruudusta ohi. Eihän sitä tietenkään ikinä tiedä.
Aaro Vainiosta mallia.Toivottavasti ollaan väärässä ja Kimi ampaisee nelosruudusta suoraan kärkeen. :thumbup: