Formula 1 - 2013 - Monaco - Kisa

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Noissa on vaan pelkona, että jos ei ole päästetty ohi siinä vaiheessa kun tuomaristo vihdoin sen kantansa saa muodostettua, ja jotain vilppiä on tapahtunut (tuomariston mielestä), niin sitten ajetaankin varikon läpi ja hävitään paljon enemmän.
Aivan. Kuten Vettel Saksassa viime vuonna (tosin silloin aika-sakko).
Kuitenkin melko nopsasti nuo päätökset tulee, ja sitten tiimikin voi käyttää järkeä ja harkintakykyä.
Toki, tuo päätös pitäisi tulla todella nopeasti, edes joku päätös, niin ei pelko puserossa pidä jännittää tiimienkään että miten tuo nyt menee.
 

Googlahoo

Well-known member
Liittynyt
18.11.2011
Viestit
372
Kaveri ajaa selvästi sellaisella mentaliteetillä, että puristetaan täysillä niin kovaa että välillä sitten lennetään ulos radalta tai tehdään idioottimainen virhe. Samalla luotetaan siihen, että muut kuskit väistää ja siihen, että formula-auto kolarissa ei yleensäkäy kuinkaan. Koskee Pereziä ja Grosjeania, Maldonado on parantanut jonkin verran, mutta se näkyy myös vauhdissa. Näiden kuskien taidot perustuvat siihen, että uskalletaan vetää niin äärirajoilla, että pakostakin välillä kolisee. Tämän ei pitäisi olla mitenkään hyväksyttävää Formuloissa. Formuloihin pitäisi saada jotenkin tuotua enemmän oikeaa pelon tunnetta, jotta tällainen järjetön yliyrittäminen saataisiin vähemmäksi.
Anteeksi nyt, mutta oletko katsonut tämän kauden aiempia kisoja? Ja voisitko lukea aiemman tämänpäivän höpöttelyni tästä Grosjean-jupakasta? KUKAAN ei ole tähänmennessä tänään väittänyt että Romain ajaisi liian limitillä, ja aiemmin tänään ollaan käyty läpi kuinka nyt ei ole pitkään aikaan edes kolissut.

Pliis älkää muutkaan kommentoiko lukematta sitä mitä on quotettu ja mitä se on quottanut jnejne. Koska kukaan ei kuitenkaan jaksa selittää kaikkia päivän/aiheen kommenttejaan joka viestissä uudestaan.

Tässä vaiheessa on syytä korostaa, että minä EN ole Grosjean fani. Mun mielestä kaveria ei edes tarvita Fykkösiin, mielestäni ei mitään erityistä annettavaa. En ole vain kestänyt tämän päivän itkuja, ja olen siitä valittaessani (itkustahan kannattaa valittaa, parantaa asioita...:cool:) perustellut toteamalla, ettei parempaa ole juuri nyt saatavilla Lotukselle(katsokaa ne aiemmat) Kiitos olen puhunut ei näitä enää kiitos :D
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Kumpi väli on riskialttiimpi? En kyllä tohon kimin ja seinän väliin änkis 137km/h :wall:
Kimihän rupes ajamaan keskemmällä rataa tuon mutkan sen jälkeen, kun se joutui väistämään Perezia jo kertaalleen. Ilmeisesti yritti viestittää, ettei kannata enää tunkea, siihen väliin ei ole tilaa siellä. Perezin oli pakko sit kokeilla onko tilaa tällä kertaa ei ollut, vaikka Kimi on yleensä näissä tilanteissa väistänyt, mutta johonkin se raja on vedettävä, muuten saa aina väistää.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Joku vois muuten kertoa lasketaanko Perez maaliin tulleeksi vai ei? Jos lasketaan olisi silloin tuo F1-vakio oikein...:D Ainakin virallisilla sivuilla sijoitus on 16 eikä lue Ret?
Säännöissä sanotaan, että 90% kierroksista ajaneet kuljettajat saavat sijoituksen ja Monacon kisassa 90% tarkoittaa 72 kierrosta eli Perez ehti ajaa riittävästi kierroksia joten hänen sijoitus on merkitty oikein virallisilla sivuilla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kimihän rupes ajamaan keskemmällä rataa tuon mutkan sen jälkeen, kun se joutui väistämään Perezia jo kertaalleen. Ilmeisesti yritti viestittää, ettei kannata enää tunkea, siihen väliin ei ole tilaa siellä. Perezin oli pakko sit kokeilla onko tilaa tällä kertaa ei ollut, vaikka Kimi on yleensä näissä tilanteissa väistänyt, mutta johonkin se raja on vedettävä, muuten saa aina väistää.
Kimi puolustautui samalla tavalla myös Alonsoa vastaan aiemmin. Siis ajamalla keskemmällä rataa.
 

Leftshoe

Member
Liittynyt
27.3.2012
Viestit
21
Tuosta makkenakke:n postaamasta kuvastahan selviää koko tilanteen absurdius. Yrittäessään ohitusta Kimistä Perezillä on enemmän nopeutta (137 vs 122), Perez on lähempänä mutkaa (vertaa oikeassa laidassa olevia mainoksia), Perezillä on isompi vaihde päällä (4 vs 2) JA Perez on huomattavasti kauempana Kimistä kuin Alonsosta.

Toki tankissa on vähemmän polttoainetta ja radassa enemmän kumia, joten jarrutusmatka voi olla lyhyempi, mutta silti, kuten tuli nähtyä, jarrut lukkoon ja sujona Kimin perään...
 

Iso Paha

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
130
Joku voisi laskea, kuinka monta kertaa Perez ajoi tuon shikaanin pitkäksi kisan aikana, ei taida ainakaan 5 kertaa riittää? Button, Alonso ja Kimi kaikki vähintään kerran välttivät kolarin väistämällä tuota hullua ja kerran siis kolisi, mutta varmastikaan tuossa eivät ole kaikki tapaukset eilisestä kisasta?
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Joku voisi laskea, kuinka monta kertaa Perez ajoi tuon shikaanin pitkäksi kisan aikana, ei taida ainakaan 5 kertaa riittää? Button, Alonso ja Kimi kaikki vähintään kerran välttivät kolarin väistämällä tuota hullua ja kerran siis kolisi, mutta varmastikaan tuossa eivät ole kaikki tapaukset eilisestä kisasta?
Jotenkin todella kuumottavaa, että tuolla ajaa tällainen idiootti, jolla hehkulamppu syttyy, että hei, mähän voin vaan vetää tonne täysillä ja eiköhän noi jätkät sitten väistä kun ne ajaa siitä maailmanmestaruudesta eikä voi riskeerata kolaria.
 

Edson

Well-known member
Liittynyt
11.6.2009
Viestit
746
Minä muistelen, että hinta olisi ollut 100k-120k riippuen tallista. Jossain aiempien vuosien lähetyksessä noita hintoja käytiin osa osalta läpi harjoitusten yhteydessä.

Toki jos joku muistaa Ekin olleen äänessä niin...:alppu:
 

pauke

Member
Liittynyt
4.5.2010
Viestit
7
Jotenkin todella kuumottavaa, että tuolla ajaa tällainen idiootti, jolla hehkulamppu syttyy, että hei, mähän voin vaan vetää tonne täysillä ja eiköhän noi jätkät sitten väistä kun ne ajaa siitä maailmanmestaruudesta eikä voi riskeerata kolaria.
Voisi katsoa mallia Moto GP - puolelta. Siellä kuskit vetävät miltei katteet toisissaan kiinni ja voivat luottaa siihen ettei kukaan tee mitään typeryyksiä niin, että äijät ja pyörät lentelisivät ympäri rataa. Agressiivinen ajotyyli ja typeryys ovat eri asioita, kuka muistaa Schumacherin yrityksen tölväistä - oliko nyt Villeneuve - ulos mestaruuden voittamiseksi ? Onneksi ei onnistunut. Aikoinaan oli Andrea de Crasheris nyt ovat Crashio Perez ja Sebastian Crashjean.
 

Bladerunner

Well-known member
Liittynyt
24.11.2012
Viestit
286
Oli kyllä sekin huono signaali tuomaristolta, että Alonsoa rangaistiin siitä, että väisti tuota syöksylaskijaa. Sen jälkeen oli avoin valtakirja tehdä mitä huvittaa.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Voisi katsoa mallia Moto GP - puolelta. Siellä kuskit vetävät miltei katteet toisissaan kiinni ja voivat luottaa siihen ettei kukaan tee mitään typeryyksiä niin, että äijät ja pyörät lentelisivät ympäri rataa. Agressiivinen ajotyyli ja typeryys ovat eri asioita, kuka muistaa Schumacherin yrityksen tölväistä - oliko nyt Villeneuve - ulos mestaruuden voittamiseksi ? Onneksi ei onnistunut. Aikoinaan oli Andrea de Crasheris nyt ovat Crashio Perez ja Sebastian Crashjean.
Sehän on vaan loogista Schumilta yrittää jotain, missä on jo aiemmin onnistunut.
 

Red Evil

Well-known member
Liittynyt
21.12.2012
Viestit
210
Säännöissä sanotaan, että 90% kierroksista ajaneet kuljettajat saavat sijoituksen ja Monacon kisassa 90% tarkoittaa 72 kierrosta eli Perez ehti ajaa riittävästi kierroksia joten hänen sijoitus on merkitty oikein virallisilla sivuilla.
Asia pihvi...
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Sehän on vaan loogista Schumilta yrittää jotain, missä on jo aiemmin onnistunut.

Unohtamatta myöskään asiaa joka on monessa paikkaa todettu (mm. F1racing lehdessä), elikkäs Villeneuvekaan tuohon tilanteeseen syytön ole, ellei sitten herran tarkoituksena ollut syöksyä radan poikki hietikolle..
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Unohtamatta myöskään asiaa joka on monessa paikkaa todettu (mm. F1racing lehdessä), elikkäs Villeneuvekaan tuohon tilanteeseen syytön ole, ellei sitten herran tarkoituksena ollut syöksyä radan poikki hietikolle..
Ville ei missään nimessä ollut vetämässä kurvista ulos. Pitkäksi toki, mutta ohitus tehden. Oli jo ohi, kun Schumi katsoi sivulle ja huomasi ja päätti kääntää kylkeen.

Normaalisti Schumi olis pystynyt loivemman linjansa ansiosta ulostulossa kuittaamaan pitkäksi vetäneen Villen, mutta Schumi tiesi, että mahdollisuutensa oli lopulta ainoastaan kolaroinnissa ja veti kylkeen.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Ville ei missään nimessä ollut vetämässä kurvista ulos. Pitkäksi toki, mutta ohitus tehden. Oli jo ohi, kun Schumi katsoi sivulle ja huomasi ja päätti kääntää kylkeen.

Normaalisti Schumi olis pystynyt loivemman linjansa ansiosta ulostulossa kuittaamaan pitkäksi vetäneen Villen, mutta Schumi tiesi, että mahdollisuutensa oli lopulta ainoastaan kolaroinnissa ja veti kylkeen.
Tostahan sen näkee ihan selvästi. Villeneuve syöksyy sisälle, Schumi tekee jo väistöliikkeen (2:17) ja sitten muistaa, että eikun kolarointihan on se mitä tässä kaivataan ja kääntää päin (2:18).
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Eiköhän Bottas antanut Räikkösellä ihan suosiolla tietä.
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Minulle tuo kertoo ainoastaan sen, että Nico ei halua ratsastaa isänsä maineella ja Keke kunnioittaa poikansa toivetta.
Nicolle varmasti kelpaisi sankarin viitta ja maine ilman sitä tietoa että Nico nyt ei ajaisi 101% varmuudella ykkösissä jos Nicon isä ei olisi Keke. Nicon nyt vaan pitäisi hyväksyä se, että F1 autoa varmasti oppii ajamaan suurin osa terveistä nuorista miehistä sen verran kuin tuolla tarvii osata, kunhan takana vaan on kunnon valmennusrinki ja rajattomasti rahaa ja suhteita talleihin syntymästä lähtien.
 
Ylös