Tallipaikat 2014

harzi

Well-known member
Liittynyt
6.11.2012
Viestit
189
Olis kyllä hupaisaa nähdä Van Der Garde Lotuksella :D No onhan niillä sentään Grosjean joka on vihdoin alkanut näyttää rattimiehen merkkejä.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Mun käsityksen mukaan ainakin Chilton ajaa isänsä tukemana ja eikös VDG:llä ole myös rikas perhetausta? Hämärästi muistan lukeneeni, että myös Picillä olisi rikas perhe.
Chilton sanoo tuoneensa kaksi sponssia. Lienee aika selvää että nuo sponssit on jollain tapaa kytköksissä Chiltonin isään, mutta ei ne rahat silti isän tililtä ole suoraan lähteneet ja diili sisältää muutakin kuin ajopaikan pojalle.
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
Veikkaan Bianchia Lotukselle. Käsittääkseni miehellä on jotain siteitä Ferrarille, joten jos Ferrarilla nähdään mies lupaavana tulokkaana niin miksei ajopaikkakin järjestyisi paremmasta tallista.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Lienee aika selvää että nuo sponssit on jollain tapaa kytköksissä Chiltonin isään, mutta ei ne rahat silti isän tililtä ole suoraan lähteneet ja diili sisältää muutakin kuin ajopaikan pojalle.
Diili sisältää muutakin kuin ajopaikan, mutta diili on tehty ainoastaan sen ajopaikan takia.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Turun Sanomien mukaan Maldonadon sopimus Lotuksen kanssa on varmistumassa, ja siitä ilmoitetaan ensi viikolla.

Perez kilpailee Sutilin kanssa toisesta Force Indian paikasta, mutta neuvottelee myös Sauberin kanssa. Kovalainen on saman artikkelin mukaan vahvoilla Caterhamille, jolloin toinen Caterham-paikka menisi eniten maksavalle kuskille: Marcus Ericssonille, Picille tai Van der Gardelle.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Eihän Maldonadon Lotus-paikkaa uhkaa varsinaisesti enää kukaan, kun Hulkki on ilmeisesti päättänyt jo itse mennä muualle. Ilmeisesti PDVSA on vain ollut vähän huolissaan siitä, minne heidän sponssipakettinsa rahat lopulta valuisivat. Odottelen jo mielenkiinnolla sitäkin, millä tavoin PDVSA:n sponsorisuhde vaikuttaa auton väritykseen.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Felipe Nasrilla ainakin on mielenkiintoiset ajat menossa jäljellä olevien tallipaikkojen suhteen. Hänellä on ainakin Brasilian tv:n mukaan sopimus testikuljettajan paikasta Williamsin kanssa ensi kaudeksi, mutta samalla hänen managerinsa tavoittelee vieläkin paikkaa hänelle jäljellä olevista talleista ensi kaudeksi.

Todennäköisesti kaveri tuo noin 10 miljoonaa dollaria ja Banco do Brasil näyttäisi tukevan Petrobrasin kanssa miestä vaikka GP2-mestaruus jäikin saamatta.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Caterhamin osalta on mielenkiintoista katsoa, että ajavatko van der Garde ja Pic seuraavanakin vuonna vai ottaako Heikki toisen kuljettajan paikan. Muussa tapauksessa vaikuttaa siltä, että mahdollisesti vapautuvan paikan voisivat ottaa suurella varauksella Alexander Rossi tai Markus Ericsson.

Ruotsalaisella ainakin rahaa riittää jonkin verran ja suurimmillaan panostus on saman verran kuin Bottasilla eli noin 5 miljoonaa dollaria. Rossin osalta tilanne riippuu sponsorien halukkuudesta ottaa suurempia askeleita ja niitä ne eivät ainakaan ole ottamassa toistaiseksi. 5-10 miljoonaa dollaria saattaisi tulla Rossiltakin mikäli niin kävisi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Pereziä tosiaan viedään Lotuksen ohella myös Sauberille uudestaan. Rahaa kun on paljon taustalla. Force Indian paikka on käytännössä ainakin uutisoitu menevän Nico Hülkenbergille uudestaan. Saa nähdä, että milloin se muuttuu todella viralliseksi saksankielisten lehtien lisäksi.
 

17688771

Well-known member
Liittynyt
13.3.2013
Viestit
233
Caterhamin osalta on mielenkiintoista katsoa, että ajavatko van der Garde ja Pic seuraavanakin vuonna vai ottaako Heikki toisen kuljettajan paikan. Muussa tapauksessa vaikuttaa siltä, että mahdollisesti vapautuvan paikan voisivat ottaa suurella varauksella Alexander Rossi tai Markus Ericsson.
Caterhamin osalta täytyy todeta, että lienenkö ainoita Marussiaa symppaavia tällä foorumilla, jotka iloitsivat tänään kovasti Marussian puolesta tuosta Caterhamin lyömisestä? Mielestäni upea juttu ja erittäin nolo homma Caterhamille.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Et suinkaan ole ainoa. Minäkin olen seurannut Marussiaa varsin suurella mielenkiinnolla ja ehdottamasti tämä on heille piristysruiske.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Caterhamin osalta täytyy todeta, että lienenkö ainoita Marussiaa symppaavia tällä foorumilla, jotka iloitsivat tänään kovasti Marussian puolesta tuosta Caterhamin lyömisestä? Mielestäni upea juttu ja erittäin nolo homma Caterhamille.
Ehei! Täällä on kanssa Marussiaa symppaava hahmoke.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Caterhamin osalta täytyy todeta, että lienenkö ainoita Marussiaa symppaavia tällä foorumilla, jotka iloitsivat tänään kovasti Marussian puolesta tuosta Caterhamin lyömisestä? Mielestäni upea juttu ja erittäin nolo homma Caterhamille.
Mun mielestä sais molemmat paskatallit mennä konkkaan. Olen itsekin kyllä symppistellyt jonkin verran enemmän Marussiaa, koska jossakin välissä minusta tuntui, että sillä tallilla voisi olla tulevaisuus. Mitään kehitystä ei kuitenkaan näytä tapahtuneen. Viimeiset neljä vuotta on ollut häpeällistä katsoa Caterhamin ja Marussian menoa. Tämä erävoitto Caterhamista on täysin merkityksetön asia, koska noiden kahden taistelu on kuin katsoisi lottoveikkaajien maailmanmestaruuskisoja. Ei siinä ole taidolla eikä tekniikalla mitään tekemistä, kun on täysin tuurista kiinni, että kumpi sijoittuu korkeammalle 40 yrityksestä.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Caterhamin osalta täytyy todeta, että lienenkö ainoita Marussiaa symppaavia tällä foorumilla, jotka iloitsivat tänään kovasti Marussian puolesta tuosta Caterhamin lyömisestä? Mielestäni upea juttu ja erittäin nolo homma Caterhamille.
Onhan tuo loistojuttu. Olisivat olleet jo viime kaudella kymmenensiä, mutta aivan hillitön munkki pelasti Caterhamin. Nyt ei nähty samanlaista "hail marya". Ihan hauska juttu, että Marussia oli koko kauden Caterhamin edellä MM-sarjassa, vaikka vauhdillisesti Caterham oli selvästi edellä loppuvuodesta. Mutta sijoitukset lasketaan.

Myös sikäli tuo oli hienoa, että riippuvuus Chiltonin rahoista väheni ja toiseksi kuljettajaksi voidaan ottaa McLarenin tukema Vandoorne. Jos britti ei saa paikkaa ostettua muualta, niin Caterhamille kelvannee.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Mun mielestä sais molemmat paskatallit mennä konkkaan. Olen itsekin kyllä symppistellyt jonkin verran enemmän Marussiaa, koska jossakin välissä minusta tuntui, että sillä tallilla voisi olla tulevaisuus. Mitään kehitystä ei kuitenkaan näytä tapahtuneen. Viimeiset neljä vuotta on ollut häpeällistä katsoa Caterhamin ja Marussian menoa. Tämä erävoitto Caterhamista on täysin merkityksetön asia, koska noiden kahden taistelu on kuin katsoisi lottoveikkaajien maailmanmestaruuskisoja. Ei siinä ole taidolla eikä tekniikalla mitään tekemistä, kun on täysin tuurista kiinni, että kumpi sijoittuu korkeammalle 40 yrityksestä.
F1-sarjan kannalta olisi parempi, että Marussia ja Caterham nousisivat keskikastiin eivätkä menisi konkurssiin, koska jos Marussia ja Caterham menisivät konkurssiin jäljelle jäisi ainoastaan 9 tallia ja 18 autoa on aivan liian vähän autourheilun kuninkuusluokan lähtöruudukkoon.

Käytännössä tilanne on se, että Marussian ja Caterhamin konkurssin myötä tarvittaisiin F1-sarjaan 2-4 uutta tallia ja jos sattuisi käymään vielä niin hassusti, että myös Lotus ja Sauber menisivät konkurssiin tarvittaisiin 4-6 uutta tallia ja nopealla aikataululla olisi hankala saada niin montaa uutta tallia mukaan.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
BBC:n ennakossa EJ:n johdolla jakoivat Force Indian paikat Hülkenbergille ja Perezille. Tässä kisan jälkeen moni lähde pitää tätä jo varmana.

Sky:n ja BBC:n jälkipeleissä Chilton oli kovin maireana ja itsevarma jatkosta. Marussialla oltiin myös erittäin tyytyväisiä molempiin kuljettajiin, mutta eivät vielä suostuneet Chiltonia vahvistamaan.

Caterhamin paikoissa vahvimmin kiinni VDG ja Ericsson.

Maldonadolla taitaa olla paikka auki Lotukselle ja Sauberille, joista Lotus on se todennäköisempi.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Käytännössä tilanne on se, että Marussian ja Caterhamin konkurssin myötä tarvittaisiin F1-sarjaan 2-4 uutta tallia ja jos sattuisi käymään vielä niin hassusti, että myös Lotus ja Sauber menisivät konkurssiin tarvittaisiin 4-6 uutta tallia ja nopealla aikataululla olisi hankala saada niin montaa uutta tallia mukaan.
Onhan tässä riskinä, että lähitulevaisuudessa formuloille käy kuin wrc-rallille. Jäljelle jäävät vain ylivoimainen Red Bull, rämpivät McLaren, Mersu ja Ferrari sekä sinnikäs Williams (+ Red Bullin kasvattitiimi Torronsuon Sorsa).

Jordanin henki elää vieläkin... Intian väreissä vaan.


Mutta kuskiasiaa..
Hülk siis Force Indialle ja luulenpa, että toinen kuski on Bianchi tai Perez. Sutilin touhut ovat olleet aivan yhtä paljon sähläystä kuin Di Restankin. Jos Paul saa lähteä, niin sitten saa Adriankin.

Lotuksella ajavat Grosjean ja Maldonado.

Sauberilla Gutierrez ja Sutil, jos jälkimmäiseltä löytyy rahaa, ja jos ei, niin Ferrarin avustuksella Bianchi.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Autosportissa on jotain juttua kuinka kolmosautojen saaminen kehiin olisi edelleen FIA:n tavoitteena. Tosin en sitä juttua ole jaksanut luke, otsikon mukaan tässä mennään. "Three-car teams back on F1's agenda"
 
Viimeksi muokattu:
Ylös