Tallipaikat 2014

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
No ellei Caterhami tosiaan nosta tasoaan ni ei paljon Koba viihdettä voi tarjota. Jos siel on 2 tallia mitkä muita hitaampia selvästi niin... Toivottavasti saavat jo kilpaillukykyisemmän auton kasaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Superlisenssiin riittää viisi podiumia kahden vuoden aikana. Toki Ericsson on voittanut feature race -kisoja eli niitä "oikeita kisoja", joihin ajetaan aika-ajotkin, mutta GP2:ssa viisi podiumia tuollaisella intervallilla tulee kyllä vahingossakin kasaan.
Ja niin pitää ollakin. Siinä ei olisi mitään järkeä, että nousu jopa toiseksi korkeimmasta kategoriasta tehdään erityisen vaikeaksi. Ericssonilla ei tee heikkoakaan:
Koodi:
[b]GP2 podiumit[/b]
        2012     2013
Feature 2-2-1-3  1-2-2-3
Sprint  2        2
 

Montezemolo

Well-known member
Liittynyt
28.11.2013
Viestit
87
Koban ajossa on kyllä ollut seurattavaa ja tapahtumia, siinä mielessä hyvä juttu tuo. Ericssonissa ottivat kyllä ison riskin, kausi näyttää löytyikö uusi Kimi Ung vai nakkasivatko kätensä pskaan. Mutta jos ei alkavalla kaudella mm-pisteitä ala tulla, joutaa kyllä caterham ihan hyvin myyntiin. Ostaisivat vaikka amerikkalaiset sen.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Eli lisenssin saa vaikka pystymetsästä repäisty janari, kunhan se vetää 300 kilsan testit jollain F1-autoksi luokitellulla peltipurkilla. Ei varmaan tarvitse olla edes tuoreinta mallia? Eiköhän nykytilanne, jossa F1-paikat menevät ammattikuskeille joten kuten meriittien perusteella, ole parempi kuin se että peräpää on täynnä chanochnissanyja ja muita ihan läpällä hassuttelevia pisnismiehiä. Maksukuskeista nillitys on niin menneen maailman kaikuja, ettei tosikaan. Tosiasiassa Mika Häkkisen ja Kimi Räikkösen satutarinat noususta alemmasta keskiluokasta kerrostalolähiöstä Formula ykkösiin ovat lähes täysin poikkeuksellisia.

Koska F1 on showurheilua, emme ikinä tule näkemään täysin "oikeudenmukaista" lähtöruudukkoa kuskien tahi tallien osalta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eli lisenssin saa vaikka pystymetsästä repäisty janari, kunhan se vetää 300 kilsan testit jollain F1-autoksi luokitellulla peltipurkilla. Ei varmaan tarvitse olla edes tuoreinta mallia?
Wikipedia:
Wikipedia sanoi:
Under exceptional circumstances Appendix L also allows the FIA to award a Super Licence to a driver who does not meet the normal criteria if a vote reveals unanimous agreement by the members, and provided that the driver has completed 300 kilometers of testing at racing speeds in a current car.
"Current car" tarkoittaa viime kauden, tämän kauden tai tulevan kauden autoa. Kausi 2014 on tässä vaiheessa vielä tuleva kausi. Myös vauhtia pitää olla riittävästi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Kauden 2014 osalta on mukavaa nähdä myös Kamui Kobayashin paluu radoille. Tosin ei välttämättä miehen oikeita kykyjä vastaavaan autoon.:( Kauden 2010 Valencian kaltaisia Fernando Alonson tasoisten kuljettajien täysyllätyksiä odotellessa voisi sanoa, että onhan parempi saada edes joku tallipaikka kun ei mitään. Ja mikäli joltakin tuo Kobayashin Alonsoon liittyvä tarina on unohtunut niin Kamui-san ohitti hänet aikanaan myös Maikkarin selostajien itkemästä radan mahdottomimmasta ja ahtaimmasta paikasta radalla joka ei juuri ohituksia tarjonnut ja oli melkoinen betoniränni.

Hienoja ohituksia ja rattimiehen mallia odotettavissa siis tällä kaudella!:cool:
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Ei se ole yhtään kova paikka. Edelliset kuskit, mm. Heikki on nähty jo ja talliin on pakko saada aikaan tulosta tällä kaudella.

Jotain oli tehtävä.
Ilman muuta kannattaa vääntää Koban paluu omassa päässään urheilulluliseksi ratkaisuksi jos haluaa tuota showbisnestä vielä sokeasti fanittaa. :ahem:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ilman muuta kannattaa vääntää Koban paluu omassa päässään urheilulluliseksi ratkaisuksi jos haluaa tuota showbisnestä vielä sokeasti fanittaa. :ahem:
Kuljettajien arvostus abauttiarallaa sama, mutta toinen tuo rahaa ja toinen vie.

Tallisi on talousvaikeuksissa. Kumpi ratkaisu parempi?
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Kuljettajien arvostus abauttiarallaa sama, mutta toinen tuo rahaa ja toinen vie.

Tallisi on talousvaikeuksissa. Kumpi ratkaisu parempi?
Tämä ei ole ihan yksinkertainen kysymys. Toisaalta tallin intresseissä on saada suoraan rahaa kuskin mukana, koska se on helppoa rahaa ja auttaa eteenpäin kauden kerrallaan. Toisaalta taas tallipäällikkö voisi ajatella että haluaa kuljettajan joka pystyy auttamaan tallista menestyjätallin, jonka jälkeen sitä rahaa ja sponsoreita alkaa tulemaan kuin itsestään. Pelkän rahakuskin palkkaaminen voi olla kuin housuun kuseminen pakkasella, lämmittää vähän aikaa mutta ei auta pidemmälle.
En tiedä osaako Fernandes ratkoa näin monimutkaisia asioita päässään vai ei, omapa on tallinsa. Jos Koba on auton kuskina ja tallin eteenpäin viejänä yhtä hyvä tai parempi kuin Kova, niin totta kai sitten Koba on parempi valinta. Minä en tiedä onko vai ei.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tämä ei ole ihan yksinkertainen kysymys. Toisaalta tallin intresseissä on saada suoraan rahaa kuskin mukana, koska se on helppoa rahaa ja auttaa eteenpäin kauden kerrallaan. Toisaalta taas tallipäällikkö voisi ajatella että haluaa kuljettajan joka pystyy auttamaan tallista menestyjätallin, jonka jälkeen sitä rahaa ja sponsoreita alkaa tulemaan kuin itsestään. Pelkän rahakuskin palkkaaminen voi olla kuin housuun kuseminen pakkasella, lämmittää vähän aikaa mutta ei auta pidemmälle.
En tiedä osaako Fernandes ratkoa näin monimutkaisia asioita päässään vai ei, omapa on tallinsa. Jos Koba on auton kuskina ja tallin eteenpäin viejänä yhtä hyvä tai parempi kuin Kova, niin totta kai sitten Koba on parempi valinta. Minä en tiedä onko vai ei.
Heikki nyt vain on jo nähty, eikä tuloksia juuri saatu. Tallikaverina ajanut maksukuski Petrov oli yllättävän kova luu vaikka piti olla vietävissä kuin märkä rätti. Ja nimenomaan Petrov pelasti tiimin viimeiseltä sijalta ja FOM rahoille.

Kobayashia väittäisin nopeudeltaan vähintään Heikin tasoiseksi kuskiksi. Autonkehitystaidoista en tiedä, mutta myötäjäiset saattavat hyvinkin ajaa tuon ominaisuuden yli tänä päivänä.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Heikki nyt vain on jo nähty, eikä tuloksia juuri saatu. Tallikaverina ajanut maksukuski Petrov oli yllättävän kova luu vaikka piti olla vietävissä kuin märkä rätti. Ja nimenomaan Petrov pelasti tiimin viimeiseltä sijalta ja FOM rahoille.

Kobayashia väittäisin nopeudeltaan vähintään Heikin tasoiseksi kuskiksi. Autonkehitystaidoista en tiedä, mutta myötäjäiset saattavat hyvinkin ajaa tuon ominaisuuden yli tänä päivänä.
Kiitos mahtavan startin kyllä se olisi ollut heikki joka olisi pelastanut, mutta tiimi ryssi taktiikat.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Tämä ei ole ihan yksinkertainen kysymys. Toisaalta tallin intresseissä on saada suoraan rahaa kuskin mukana, koska se on helppoa rahaa ja auttaa eteenpäin kauden kerrallaan. Toisaalta taas tallipäällikkö voisi ajatella että haluaa kuljettajan joka pystyy auttamaan tallista menestyjätallin, jonka jälkeen sitä rahaa ja sponsoreita alkaa tulemaan kuin itsestään.
Ei ole yksinkertaista ei. Itse kyllä vähän epäilen kuinka itsestään menestyjätalleille sponsseja tulee. Harvemmin yritykset kai kuitenkaan itse ottavat yhteyttä kyselläkseen mahdollisuutta tukea taloudellisesti jotain teamia. Edes se että vakaalla talouspohjalla toimiva menestyjätalli on menestyjätalli vielä ensi vuonna ei ole itsestäänselvyys.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tämä ei ole ihan yksinkertainen kysymys.
On. Parempi ratkaisu oli se jonka talli teki. Heillä oli riittävät tiedot molempien kuskien osalta kyetäkseen tekemään heidän mielestään heille paremman ratkaisun. Ja olennaista on, että he itse kokevat tehneensä oikean ratkaisun.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
On. Parempi ratkaisu oli se jonka talli teki. Heillä oli riittävät tiedot molempien kuskien osalta kyetäkseen tekemään heidän mielestään heille paremman ratkaisun. Ja olennaista on, että he itse kokevat tehneensä oikean ratkaisun.
Itse asiassa ei ole riittäviä tietoja, Heikin osalta tiedot toki ovat kasassa, Koban osalta ei. Talli tietää Kobayshin ajamisesta suurinpiirtein sen, mitä aiemmilla kausilla on esittänyt, Palautteen anto ja sen hyödynnettävyys auton kehityksessä on pitkälti arvailujen varassa. Mä pidän Caterhamin päätöstä varsin ymmärrettävänä, vaikka Koba arvioitaisiin Heikkiä hieman heikommaksi kuskiksi palautteenannossa ja kisojen läpiviennissä ja nopeudeltaan samaksi niin hänen tuomansa raha verrattuna Kovalaisen viemään rahaan mahdollistaa paremman lopputuloksen kokonaisuudessaan. Jos arvioitaisiin Heikin kustannuksiksi 2 miljoonaa ja Kobayshin tuomaksi 8 miljoonaa, niin erotus on 10 miljoonaa - sillä tekee jo aika paljon.
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
On. Parempi ratkaisu oli se jonka talli teki. Heillä oli riittävät tiedot molempien kuskien osalta kyetäkseen tekemään heidän mielestään heille paremman ratkaisun. Ja olennaista on, että he itse kokevat tehneensä oikean ratkaisun.
Ei vaan olennasita on se, osoittautuuko ratkaisu joskus tulevaisuudessa oikeaksi ja sitä ei tiedä vielä kukaan. Vastahan ne viime kaudeksi tekivät " heidän mielestään heille paremman ratkaisun" ja miten kävi? En ole nähnyt Fernandesin hyppivän riemusta varikolla.
 
Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ei vaan olennasita on se, osoittautuuko ratkaisu joskus tulevaisuudessa oikeaksi ja sitä ei tiedä vielä kukaan. Vastahan ne viime kaudeksi tekivät " heidän mielestään heille paremman ratkaisun" ja miten kävi? En ole nähnyt Fernandesin hyppivän riemusta varikolla.
Viime kaudesta Caterham tiesi, ettei autolla ole edellytyksiä kummoisiin suorituksiin. Siksi olu fiksumpaa kerätä rahat maksukuskeilta ja käyttää ne 2014 auton kehitykseen.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Ei vaan olennasita on se, osoittautuuko ratkaisu joskus tulevaisuudessa oikeaksi ja sitä ei tiedä vielä kukaan. Vastahan ne viime kaudeksi tekivät " heidän mielestään heille paremman ratkaisun" ja miten kävi? En ole nähnyt Fernandesin hyppivän riemusta varikolla.
Eikä tiedä myöhemminkään.
 
Ylös