Ja niin pitää ollakin. Siinä ei olisi mitään järkeä, että nousu jopa toiseksi korkeimmasta kategoriasta tehdään erityisen vaikeaksi. Ericssonilla ei tee heikkoakaan:Superlisenssiin riittää viisi podiumia kahden vuoden aikana. Toki Ericsson on voittanut feature race -kisoja eli niitä "oikeita kisoja", joihin ajetaan aika-ajotkin, mutta GP2:ssa viisi podiumia tuollaisella intervallilla tulee kyllä vahingossakin kasaan.
[b]GP2 podiumit[/b]
2012 2013
Feature 2-2-1-3 1-2-2-3
Sprint 2 2
Kimi Ung? http://en.wikipedia.org/wiki/Kim_Ung-yongEricssonissa ottivat kyllä ison riskin, kausi näyttää löytyikö uusi Kimi Ung vai nakkasivatko kätensä pskaan.
Wikipedia:Eli lisenssin saa vaikka pystymetsästä repäisty janari, kunhan se vetää 300 kilsan testit jollain F1-autoksi luokitellulla peltipurkilla. Ei varmaan tarvitse olla edes tuoreinta mallia?
"Current car" tarkoittaa viime kauden, tämän kauden tai tulevan kauden autoa. Kausi 2014 on tässä vaiheessa vielä tuleva kausi. Myös vauhtia pitää olla riittävästi.Wikipedia sanoi:Under exceptional circumstances Appendix L also allows the FIA to award a Super Licence to a driver who does not meet the normal criteria if a vote reveals unanimous agreement by the members, and provided that the driver has completed 300 kilometers of testing at racing speeds in a current car.
Ilman muuta kannattaa vääntää Koban paluu omassa päässään urheilulluliseksi ratkaisuksi jos haluaa tuota showbisnestä vielä sokeasti fanittaa. :ahem:Ei se ole yhtään kova paikka. Edelliset kuskit, mm. Heikki on nähty jo ja talliin on pakko saada aikaan tulosta tällä kaudella.
Jotain oli tehtävä.
Kuljettajien arvostus abauttiarallaa sama, mutta toinen tuo rahaa ja toinen vie.Ilman muuta kannattaa vääntää Koban paluu omassa päässään urheilulluliseksi ratkaisuksi jos haluaa tuota showbisnestä vielä sokeasti fanittaa. :ahem:
Tämä ei ole ihan yksinkertainen kysymys. Toisaalta tallin intresseissä on saada suoraan rahaa kuskin mukana, koska se on helppoa rahaa ja auttaa eteenpäin kauden kerrallaan. Toisaalta taas tallipäällikkö voisi ajatella että haluaa kuljettajan joka pystyy auttamaan tallista menestyjätallin, jonka jälkeen sitä rahaa ja sponsoreita alkaa tulemaan kuin itsestään. Pelkän rahakuskin palkkaaminen voi olla kuin housuun kuseminen pakkasella, lämmittää vähän aikaa mutta ei auta pidemmälle.Kuljettajien arvostus abauttiarallaa sama, mutta toinen tuo rahaa ja toinen vie.
Tallisi on talousvaikeuksissa. Kumpi ratkaisu parempi?
Heikki nyt vain on jo nähty, eikä tuloksia juuri saatu. Tallikaverina ajanut maksukuski Petrov oli yllättävän kova luu vaikka piti olla vietävissä kuin märkä rätti. Ja nimenomaan Petrov pelasti tiimin viimeiseltä sijalta ja FOM rahoille.Tämä ei ole ihan yksinkertainen kysymys. Toisaalta tallin intresseissä on saada suoraan rahaa kuskin mukana, koska se on helppoa rahaa ja auttaa eteenpäin kauden kerrallaan. Toisaalta taas tallipäällikkö voisi ajatella että haluaa kuljettajan joka pystyy auttamaan tallista menestyjätallin, jonka jälkeen sitä rahaa ja sponsoreita alkaa tulemaan kuin itsestään. Pelkän rahakuskin palkkaaminen voi olla kuin housuun kuseminen pakkasella, lämmittää vähän aikaa mutta ei auta pidemmälle.
En tiedä osaako Fernandes ratkoa näin monimutkaisia asioita päässään vai ei, omapa on tallinsa. Jos Koba on auton kuskina ja tallin eteenpäin viejänä yhtä hyvä tai parempi kuin Kova, niin totta kai sitten Koba on parempi valinta. Minä en tiedä onko vai ei.
Kiitos mahtavan startin kyllä se olisi ollut heikki joka olisi pelastanut, mutta tiimi ryssi taktiikat.Heikki nyt vain on jo nähty, eikä tuloksia juuri saatu. Tallikaverina ajanut maksukuski Petrov oli yllättävän kova luu vaikka piti olla vietävissä kuin märkä rätti. Ja nimenomaan Petrov pelasti tiimin viimeiseltä sijalta ja FOM rahoille.
Kobayashia väittäisin nopeudeltaan vähintään Heikin tasoiseksi kuskiksi. Autonkehitystaidoista en tiedä, mutta myötäjäiset saattavat hyvinkin ajaa tuon ominaisuuden yli tänä päivänä.
Ei ole yksinkertaista ei. Itse kyllä vähän epäilen kuinka itsestään menestyjätalleille sponsseja tulee. Harvemmin yritykset kai kuitenkaan itse ottavat yhteyttä kyselläkseen mahdollisuutta tukea taloudellisesti jotain teamia. Edes se että vakaalla talouspohjalla toimiva menestyjätalli on menestyjätalli vielä ensi vuonna ei ole itsestäänselvyys.Tämä ei ole ihan yksinkertainen kysymys. Toisaalta tallin intresseissä on saada suoraan rahaa kuskin mukana, koska se on helppoa rahaa ja auttaa eteenpäin kauden kerrallaan. Toisaalta taas tallipäällikkö voisi ajatella että haluaa kuljettajan joka pystyy auttamaan tallista menestyjätallin, jonka jälkeen sitä rahaa ja sponsoreita alkaa tulemaan kuin itsestään.
On. Parempi ratkaisu oli se jonka talli teki. Heillä oli riittävät tiedot molempien kuskien osalta kyetäkseen tekemään heidän mielestään heille paremman ratkaisun. Ja olennaista on, että he itse kokevat tehneensä oikean ratkaisun.Tämä ei ole ihan yksinkertainen kysymys.
Itse asiassa ei ole riittäviä tietoja, Heikin osalta tiedot toki ovat kasassa, Koban osalta ei. Talli tietää Kobayshin ajamisesta suurinpiirtein sen, mitä aiemmilla kausilla on esittänyt, Palautteen anto ja sen hyödynnettävyys auton kehityksessä on pitkälti arvailujen varassa. Mä pidän Caterhamin päätöstä varsin ymmärrettävänä, vaikka Koba arvioitaisiin Heikkiä hieman heikommaksi kuskiksi palautteenannossa ja kisojen läpiviennissä ja nopeudeltaan samaksi niin hänen tuomansa raha verrattuna Kovalaisen viemään rahaan mahdollistaa paremman lopputuloksen kokonaisuudessaan. Jos arvioitaisiin Heikin kustannuksiksi 2 miljoonaa ja Kobayshin tuomaksi 8 miljoonaa, niin erotus on 10 miljoonaa - sillä tekee jo aika paljon.On. Parempi ratkaisu oli se jonka talli teki. Heillä oli riittävät tiedot molempien kuskien osalta kyetäkseen tekemään heidän mielestään heille paremman ratkaisun. Ja olennaista on, että he itse kokevat tehneensä oikean ratkaisun.
Ei vaan olennasita on se, osoittautuuko ratkaisu joskus tulevaisuudessa oikeaksi ja sitä ei tiedä vielä kukaan. Vastahan ne viime kaudeksi tekivät " heidän mielestään heille paremman ratkaisun" ja miten kävi? En ole nähnyt Fernandesin hyppivän riemusta varikolla.On. Parempi ratkaisu oli se jonka talli teki. Heillä oli riittävät tiedot molempien kuskien osalta kyetäkseen tekemään heidän mielestään heille paremman ratkaisun. Ja olennaista on, että he itse kokevat tehneensä oikean ratkaisun.
Viime kaudesta Caterham tiesi, ettei autolla ole edellytyksiä kummoisiin suorituksiin. Siksi olu fiksumpaa kerätä rahat maksukuskeilta ja käyttää ne 2014 auton kehitykseen.Ei vaan olennasita on se, osoittautuuko ratkaisu joskus tulevaisuudessa oikeaksi ja sitä ei tiedä vielä kukaan. Vastahan ne viime kaudeksi tekivät " heidän mielestään heille paremman ratkaisun" ja miten kävi? En ole nähnyt Fernandesin hyppivän riemusta varikolla.
Eikä tiedä myöhemminkään.Ei vaan olennasita on se, osoittautuuko ratkaisu joskus tulevaisuudessa oikeaksi ja sitä ei tiedä vielä kukaan. Vastahan ne viime kaudeksi tekivät " heidän mielestään heille paremman ratkaisun" ja miten kävi? En ole nähnyt Fernandesin hyppivän riemusta varikolla.