Laitetaas tää tänne kun sopii paremmin kun oikeen kisatoikin alle:
Oli mahtavaa olla kyllä paikanpäällä ensi kertaa !
Tosin sitä rahastuksen määrää, 5€ per parkki ja 20€ per yöpaikka?/ei kiitos autossa ennemmin kuin teltassa parkkiksella tuohon hintaan...
Torstaina Torittu 1 ja 2 takana, tie todella huonossa kunnossa, mutta ihan hyvät paikat löydettiin loppuosalta.
Killeri, todella iso pettymys, tiesin että aika "mikkihiiripätkä" mutta en odottanut näin tylsää menoa kyllä.
Perjantaina Mökkiperä, ensimäisellä kierroksella siinä tiukkenevassa 90asteen mutkassa, todella kivasti näkyi autoja, olisikohan ollut katselualue 10 vauhdinmaailman mukaan? Miinusta muutamasta ärsyttävästä tyypistä jotka keskittyivät pelkästään juomiseen ja häiritsemiseen.
Toiselle kierrokselle vaihdettiin paikkaa hitusen keskelle metsää, siinä oli semmoinen pieni nyppy ja sitten oikealla mutka, tästä paikasta pidin todella paljon (olisikohan ollut 5?)
Jätettiin Killeri jäliin kaverin kanssa kun ei napannut yhtään, mentiin Paviljonkiin huoltoja seuraamaan.
Nopeasti näin Latvalaa ja Ogieria, heidän nimmareilla iso Volkswagen rallijuliste seinällä, se oli mukava plussa.
Kubican huoltoa seurattiin jonkin verran, harmitti aika pirusti kun hänen piti mennä juuri kun minun rallipassiini olisin nimmarin saanut...
No ymmärtäähän sen ja ensi kerralla ehkä sitten
Märtinin spottasin ja tuntui olevan hämillään huomiosta, olisin saanut hänet nimmaroimaan passini sitten mutta ei ollut sopivaa kynää niin ei tullut mitään.
No keskityttiin sitten vain huoltoihin ja yleiseen tarkkailuun.
Perjantai-lauantaiyöksi majoituttiin auton kanssa lähellä surkeen starttia kun saatiin lupa ajaa yhden mökin lähistöllä olleelle levikkeelle ja sieltä sitten aamulla pullat ja kaffet halpaan hintaan, se oli mukava kokemus.
No sitten käytiin surkee, painaa ja leustu läpi.
Surkeessa mentiin alueella jossa autot tulevat 90asteen kulmalle ja jatkavat ylöspäin, siinä ei erikoisempia tapahtunut paitsi että Hänninen roikutti todella hienosti reunalla ja joku kenet unohdin jo niin juuri ehti väistää kuvaajan.
Painaata katsottiin pääasiassa juuri ennen sitä pitkää vasurin alamäkeä lähellä starttia, oli mahtavat paikat kun näki todella isoja eroja miten kuskit ajoivat mutkaa.
Nikara ei jarruttanut mutta kaasulla kontrolloi tosi hienosti sitä, vauhdista en osaa sanoa.
Ogier ajoi suoralla linjalla mutta leveimmällä linjalla koko porukasta mitä nähtiin, ilmesesti toimii.
Yksi kaato nähtiin kaukaa juuri edellisessä mutkassa, 89 Subaru napsahti aika huolella puuhun.
Leustuun mentiin startin lähelle hyppyihin, isoimmalla hypyllä oli paljon "känniääliöitä" yhdessä hyvässä paikassa ja todella iso porukka italialaisia fanaattisia faneja niin mentiin mäen päällä olevalle nypylle, siitä näki todella hienosti, järkkäri ohjasi meidät hienoon ja turvalliseen paikkaan (vaikka sinne jostain syystä ei olisi "saanut" mennä, tiedä sitten oliko siitä liian helppo "känniääliöiden" mennä tielle sitten)
Mutta pääasiallisesti todella hieno kokemus, osa faneista ottaa aivan idioottimaisia riskejä, järkkäreiden ohjeista huolimatta porukalla ulkomatkaan kivisateeseen puskien taakse "suojaan"...
Tulivatpa nopeasti ja hiljaisina takaisin sieltä mutta voisi sitä nyt vähän uskoa ja käyttää omaakin järkeä.
Kubicalla todella paljon fanaattisia ja hienosti kannustavia faneja. Novikovilla myös vaikka osa oli myös mallia päätäynnä ja katsotaan eri suuntaan kuin missä autot menevät (kaikki muut paitsi Evgeni siis...)
Sitten norjalaisia ja ranskalaisia oli myös paljon paikalla.
Erityismaininta Toritusta eräälle pitkälle aasialaismiehelle joka oli tullut paikalle Japanin kilvissä? olevalla Subaru b360:llä jos huomasin oikein
Ja kumikirahvi kainalossa
Plussaa myös kaikille järkkäreille ja vapaaehtoistyöntekijöille yhtä lukuunottamatta, sillä oli vissiin jonkin sortin ongelma oikeastaan kaikkien kanssa mutta onneksi ei tarvinut hänen kanssaan henkilökohtaisesti toimia.
Hienosti menivät Fordit ja yleisestikin WRC-autot menevät livenä aivan järkyttävän lujaa.
Vaikka tietysti tiesin tämän niin ei sitä vaan osannut odottaa ennenkuin sen näki itse.
Myös wrc-2 ja n-ryhmän autot olivat mielenkiintoisia.
Nämä r-2 ja r-3 autot olivat ikävä kyllä pääosin todella tylsiä ensimmäisen näkemisen jälkeen.
Nelivetomiehet olivat kova pettymys. Hirveä määrä "mainostusta" puskaradiolla liikkelle niin ehti odotukset nousta ja jäätiin niitä odottamaan->hirveä odotus ja isoilla väleillä taisi 7? autoa ajaa läpi.
No oli muutama niistä ihan hienoja mutta odotin enemmän.
Kiinnitti huomiota miten osa kuskeista ajoi aikalailla "sinnepäin" ja omilla säännöillään liikenteessä mutta ei siitä sen enempää
Mutta kaikenkaikkiaan tosi hieno kokemus ja Tampereella syksyllä sm-rallia kohti jos aikataulu vaan sopii