ADAC Rallye Deutschland 2013

  • Viestiketjun aloittaja Ide
  • Aloituspäivämäärä

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
16 ek:ta rallissa? Alkaa minusta olemaan jo aika minimi, kun vielä kaikki melkeen ajetaan kahteen kertaan.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Ei lähellekään minimiä :D

Corsica 2005, 12ek:ta eli 6 pätkää jotka kaikki ajettiin kahdesti... Loeb kellotti pohjat jokaiselle.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
915
Ei lähellekään minimiä :D

Corsica 2005, 12ek:ta eli 6 pätkää jotka kaikki ajettiin kahdesti... Loeb kellotti pohjat jokaiselle.
Silloin se vähän harmitti, mutta nyt jo pistää vähän naurattaan.
On se Löppönen vaan kova jätkä vetämään :ahem:
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2076
16 ek:ta rallissa? Alkaa minusta olemaan jo aika minimi, kun vielä kaikki melkeen ajetaan kahteen kertaan.
Viime vuonna Saksassa oli vielä yksi pätkä vähemmän. Enemmän kuin pätkien lukumäärää kannattaa kuitenkin katsoa minkä mittaisia ne ovat. Tänä vuonna Saksassa EK-kilometrejä on noin 372 km, mikä on tämän vuoden Jyskälään verrattuna lähes 50 kilometriä enemmän. Jopa tuo 12 erikoiskokeen Korsika 2005 oli pidempi ralli kuin tämän vuoden Suomi. Modernin MM-rallin mittapuulla Saksa on pitkä tapahtuma, sillä ajot jakautuvat viidelle päivälle: shakedown on jo keskiviikkona ja sunnuntaina ajetaan vielä kaksi pätkää.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Nyt jännätään onko Latvalan Polosta saatu panssariesteen kestävä. Ettei vaan taas talli pilaisi Latvalan kisaa. :D
Voittajasta ei taida olla epäselvää?
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Neuvillen avausvoitto on vain ajan kysymys, mutta eiköhän Ogier tämänkin hoida.
Onkos tuo kuinka hyvä afaltti kuski ollut?
Ei Latvalakaan läpi paska ole asfaltilla ollut. Oikeastaan ainut, joka on pystynyt ajamaan viime kaudella Loebbiin verrattavia aikoja. Noh, Latvala on Latvala.
Sordolla tietty tää kisa on ammatin valinnan kannalta aika ratkaiseva.

Noista neljästä se voittaja varmasti löytyy.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Onkos tuo kuinka hyvä asfaltti kuski ollut?
Ura on niin alussa, että nythän se oikeastaan vasta selviää, kuinka hyvä Neuville on asvaltilla. Ekan WRC-kauden paras tulos tuli asvaltilla, ja voitti IRC-aikana ainakin Korsikalla, mutta eipä nuo vielä sano mitään. Mutta jos lyö suomalaiset kahden vuoden kokemuksella Ouninpohjassa, niin ehkä on mahdollisuuksia voittaa kakkosdivari (=kaikki muut kuskit Ogierin takana) asvaltillakin.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Onkos tuo kuinka hyvä afaltti kuski ollut?
Ei Latvalakaan läpi paska ole asfaltilla ollut. Oikeastaan ainut, joka on pystynyt ajamaan viime kaudella Loebbiin verrattavia aikoja. Noh, Latvala on Latvala.
Sordolla tietty tää kisa on ammatin valinnan kannalta aika ratkaiseva.

Noista neljästä se voittaja varmasti löytyy.
Ogieria ei kukaan tule ajamalla voittamaan, mutta jos jotain odottamatonta sattuisi hänelle tapahtumaan, niin en sulkisi Östbergia ulos tuolta listalta, sillä viime vuonna Mads otti aika isoja harppauksia eteenpäin asfaltilla ajamisessa. Lisäksi toisin kuin aikaisempina vuosina hän pääsee testaamaan kunnolla ja tähänkin ralliin hän taisi tehdä 200 kilometrin testit, joten tuossa mjs:n mainitsemassa kakkosdivarissa tulee luultavasti tiukka taisto.

Latvala oli tosiaan myös erinomainen asfaltilla viime vuonna, ja jos hän ajaisi vielä Fiestalla uskoisin hänen haastavan Ogieria kunnolla. Nyt kun J-M ajaa Pololla, niin todennäköisesti hän tulee tuskailemaan tuon ikuisuusongelman, eli säätöjen löytymisen kanssa.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Ogieria ei kukaan tule ajamalla voittamaan, mutta jos jotain odottamatonta sattuisi hänelle tapahtumaan, niin en sulkisi Östbergia ulos tuolta listalta, sillä viime vuonna Mads otti aika isoja harppauksia eteenpäin asfaltilla ajamisessa. Lisäksi toisin kuin aikaisempina vuosina hän pääsee testaamaan kunnolla ja tähänkin ralliin hän taisi tehdä 200 kilometrin testit, joten tuossa mjs:n mainitsemassa kakkosdivarissa tulee luultavasti tiukka taisto.

Latvala oli tosiaan myös erinomainen asfaltilla viime vuonna, ja jos hän ajaisi vielä Fiestalla uskoisin hänen haastavan Ogieria kunnolla. Nyt kun J-M ajaa Pololla, niin todennäköisesti hän tulee tuskailemaan tuon ikuisuusongelman, eli säätöjen löytymisen kanssa.
Neuville on varsin luottavainen Saksan rallin alla:

Q:Is a victory possible?
TN: “It’s possible, but I think Sebastien needs to be in trouble. I am really looking forward to the first tarmac event in Germany. I did it twice now, but I need to see how the Fiesta is working and if we can find good settings. If I do then it’s possible to fight with the Volkswagens and the Citroens.
http://www.wrc.com/news/qa-thierry-neuville/?fid=18894

Latvala oli Urheilulehden jutun mukaan löytänyt hyvät säädöt asfaltille:
Saksan asfalttitestien jälkeen tuntuu hyvältä. Testeissä auto käyttäytyi etenkin leikkauksissa älyttömän hyvin. Nämä likaiset leikkaukset ovat olleet ongelmani aiemmin. Haaveena olisi voittaa asfalttiralli, mutta Ogier on kova sielläkin. Oma fiilis on nyt hyvä ihan joka alustalla.
Mutta tämä testi oli ennen NORFia..
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Voi säädöt sinänsä ollakkin hyvät, mutta Latvalalla menee koko kisa "muuttaessa" ajotyyliä sopivaksi Pololle. :thumbup:

No toivotaan nyt kuitenkin, että asvalttilla onnaa.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Analyysi Saksan rallista, kuinka käy:

Ogier: Selkeästi vahvin voittajasuosikki. Tosin NORFin voiton jälkeen saattaa olla vähän henkseleiden paukuttelua ilmassa ja asenne vähän liiankin itsevarma. Tämä saattaa kostautua, mutta ammattimies kun on kyseessä niin todennäköisesti löytää keskittymiskyvyn ja nöyrän asenteen tähänkin kisaan. Lähes varma voitto.

Hirvonen: Ajaa selkä seinää vasten. Ensi kauden tallipaikka Sitikalla on vaakalaudalla ja hyvä suoritus on tarpeen muihinkin tiimeihin pyrkiessä. Hirppa kuitenkin tietää että asvalttikisan voitto ja jopa podium-paikka on aika toivoton tehtävä. Silti voittoja tarvitaan. Muut sijat eivät paljon lämmitä. Pienellä riskillä on lähdettävä yrittämään, mutta ajovirheitä voi kapeilla teillä tulla. Veikkaan valitettavasti keskeytystä yliyrittämisen ja ajovirheen seurauksena tai sitten sijoja 4-6. Toivottavasti olen väärässä.


Sordo: Sama tilanne kuin Hirvosella. Ensi kauden tallipaikka on enemmän kuin vaarassa joten nyt jos koska on näytön paikka. Sordolle tämä on vahva kisa ja uskon että hän pystyy hyvään suoritukseen paineen alla. Hän on suivaantunut Meeken palkkaamisesta Australiaan ja haluaa näyttää tallin johdolle ettei häntä pidä aliarvioida. Sijoitus 2-4.


Latvala: Vaikka ulosajoja tulee usein, niin tällä kertaa saletisti natsaa. Toritun kiveen ajo aiheutti sen, että nyt keskittyy äärettömän huolellisesti ajamaan ehjän kisan kerrankin. Kokeilee suomen kisasta oppineena myös suoraviivaisempaa ajotyyliä ja malttaa ottaa vähän rauhallisemmin. Tämä tuottaa nyt tulosta ja asvalttiajokin J-M:ltä nykyään sujuu mallikkaasti, joten sijoitus on 2-4. Todennäköisimmin se on 4:s.


Neuville: Belgian oranssikehys on saanut Jyskälän jälkeen kovan itseluottamuksen ja Saksa on hänelle varmasti kauden vahvimpia kisoja. Ollaan vieläpä lähellä hänen kotimaataan. Hyvää tulosta on taas odotettavissa, ehkä Ogierin pahin haastaja. Toisaalta Neuvilleen kohdistuu NORFin perusteella vähän liiankin kovat odotukset ja hän saattaakin tuottaa monille pienehkön pettymyksen. Ei se ajo ehkä ihan niin mallikkaasti kulje kuin suomessa. Silti veikkaan häntä sijoille 2-3.


Östberg: Tasaisen hyvää jälkeä. Ei ihan terävintä vauhtia, mutta maltillisella ja tarkalla ajolla tulee heti kärkiukkojen takana sijoille 4-5.


Mikkelsen: Tästä tulee yksi kauden parhaita kisoja. Ehkä pieni yllättäjä. Nousee vaivihkaa johonkin 5-6.sijojen tuntumaan.

Novikov: Kovia aikoja mutta lopulta ulos.

Kubica: RRC toimii kapeilla asvalttiteillä loistavasti ja ratakuljettajana ajaa asvaltilla hienosti. Yllättää kaikki ja tunkee sinne wrc-ukkojen sekaan huippusijalle 6-8. Hänelläkin näytön paikka ensi kauden wrc-tallipaikkaa ajatellen.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2076
Merkittävimmät osallistumisensa peruneet: Kostka (DS3 WRC), Amberg ja Consani.
 
Ylös