WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Imolaa voisi DRS:n kanssa nykyään jo taas harkitakin, Jereziä ei edes DRS pelastaisi, ohituspaikat puuttuisivat silti.Toisivat mieluummin vaikka vanhat legendat takas kuten Imola ja Jerez.
Imolaa voisi DRS:n kanssa nykyään jo taas harkitakin, Jereziä ei edes DRS pelastaisi, ohituspaikat puuttuisivat silti.Toisivat mieluummin vaikka vanhat legendat takas kuten Imola ja Jerez.
Variante Bassan poisto helpottaa kyllä vähän, mutta Tamburelloon ei nykyisellään voisi silti ohittaa. Vrt. Monzassa ykkösshikaaniin pystyy ohittamaan, koska se on rakennettu ennen Curva Grandea, eikä keskelle sitä.Variante Bassa shikaani on poistettu Imolan radalta, joten voisi olla paremmat mahikset ohittaa.
Ei se lähtösuora niin paljon taivu, että se ohitukset estäisi, mutta Tamburello-shikaani voisi olla vähän tiukempi. Muutenhan se on ihan OK puikkaus, mutta ohittamisen kannalta tiukempi olisi parempi.Variante Bassan poisto helpottaa kyllä vähän, mutta Tamburelloon ei nykyisellään voisi silti ohittaa. Vrt. Monzassa ykkösshikaaniin pystyy ohittamaan, koska se on rakennettu ennen Curva Grandea, eikä keskelle sitä.
Nykyään uusia ratoja tehdessä on pakko radalta löytyä vähintään kilometrin mittainen suora, koska FIA vaatii sitä.Nämä radat joita nykyisin tehdään ei kyllä nappaa mua. Keskelle kaupunkia vaan väsätään jotain tylsiä mutkia, ja jossain aina se 1km pitkä suora. Singapore on ok, mutta muut onkin sitten surkeita. Intia, Korea yms. Toisivat mieluummin vaikka vanhat legendat takas kuten Imola ja Jerez.
Kummasti Monaco kuitenkin täyttääMitä taas tulee noihin legendaarisiin ratoihin niin moni niistä ei täytä nykyisiä F1-sarjan vaatimuksia ja siksi vaadittaisiin mittava remontti jotta ne pääsisivät takaisin kalenteriin, mutta se taas johtaisi siihen, että niiden profiilit muuttuisivat väkisinkin sen verran paljon, että ne niiden luonne muuttuisi selkeästi.
Jos Monaco olisi jostain syystä joutunut pois kalenterista 10 vuotta sitten, niin ei varmasti pääsisi takaisin ilman täydellistä remonttia. Sama homma luultavasti Suzukan tai Monzan kanssa.Kummasti Monaco kuitenkin täyttää
Niin, turvallisuusvaatimukset ovat vuosien myötä muuttuneet. Ei yllättäne ketään. Jos uusia ratoja ei olisi tullut, vanhat olisi modernisoitu. Paitsi etteihän niillä ole siihen varaa. joten F1 olisi silti mennyt sinne missä rahaa on.Ongelma on siinä, että ennen vanhaa turvallisina kilparatoina pidetyt radat ovat nykyään Tilken aavikkostadiumparkkipaikkojen rinnalla muuttuneet "vanhanaikaisiksi" ja siten muka turvattomiksi.
Ilman 2000-luvun ratojen tuomaa kontrastia Road America, Brands Hatch tai Zandvoort kelpaisivat kenties kalenteriin sellaisenaan, koska kliinisempiä vaihtoehtoja ei olisi. Mutta parempi, että eivät pilaa oikeita klassikkoratoja sen takia, että FIA haluaa F1:sille sopiviksi tehdä kaikista radoista olemukseltaan identtisiä.
Miksi Suzuka ja Monza ei olisi päässeet? Kummatkin vetää katsojia ihan kiitettävin määrinJos Monaco olisi jostain syystä joutunut pois kalenterista 10 vuotta sitten, niin ei varmasti pääsisi takaisin ilman täydellistä remonttia. Sama homma luultavasti Suzukan tai Monzan kanssa.
Katsojamäärät ja radan turvallisuus kulkevat perin vähän käsikkäin. Kenties peräti käänteisesti.Miksi Suzuka ja Monza ei olisi päässeet? Kummatkin vetää katsojia ihan kiitettävin määrin
Sekö tekee esim. Suzukasta vähemmän turvallisen, koska siellä ei ole joka mutkan turva aluetta asfalttisoitu.Katsojamäärät ja radan turvallisuus kulkevat perin vähän käsikkäin. Kenties peräti käänteisesti.
Tästä voinee jatkaa joku radoista oikeasti tietävä henkilö.Sekö tekee esim. Suzukasta vähemmän turvallisen, koska siellä ei ole joka mutkan turva aluetta asfalttisoitu.
Degnerit on ihan oikeasti vaarallinen paikka ja joka vuosi siinä joku myös romuttaa F1:n. Todennäköisesti se pitäisi muuttaa, jotta kalenteriin pääsisi takaisin.Sekö tekee esim. Suzukasta vähemmän turvallisen, koska siellä ei ole joka mutkan turva aluetta asfalttisoitu.
Eiköhän se useampien kisojen kiertäminen lisäisi tallien tulojakin.Brawn on sitä mieltä, että 22 kisan kilpailukalenteri vaatii jo tallien henkilökunnan vaihtelua eri kisoissa:
http://www.suomif1.com/2013/10/mercedes-valmistautuu-jo-henkiloston-kierratykseen/
-Ihme, jos ei moisella kustannusten nousulla talleja tipu häntäpäästä lähivuosina lisää pois.
20 pitäisi olla.Harmi. Ensi vuonnakaan ei ole kun 19 kisaa?