#7 Kimi Räikkönen 2014: Back in Maranello

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4338
Ferrari on niin suunniteltu Alonson ehdoilla ettei tuosta tällä kaudella tule enää lasta eikä paskaa. Kirves kaivossa Kimin puolesta, nyt keskitytään Bottaksen kannustamiseen ja seuraamiseen. Auton käyttäytyminen on kuin Renault kaudella 2005 ettei säätämällä siitä Kimille mieluista saada, kovat renkaat vielä tähän päälle. Signaporessa korkeintaa voi jämäsijoja parempaa tulosta syntyä.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Neljä tuntia on tuo lippu tuossa heilunut ja on kisaviikonloppu. Ei yhtään kannustajaa ilmaannu. Aika pettynyttä porukkaa ja kait ihan syystä.

Nyt Kimi ryhtiä niihin hommiin, eikä ainaista olankohauttelua että tämä nyt on tällaista ja ei mene mukiin. Olis nimittäin pakko mennä. Itsensä nurkkaan ajaminen totaaliseksi altavastaajaksi tallitoverille ei ole yhtään mitä on osattu odottaa.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Tuosta autosta ei taida saada Kimin käteen sopivaa millään. Taitaa olla kaikkien usko koetuksella, ennen kuin kausi on taputeltu.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1388
Ferrari on niin suunniteltu Alonson ehdoilla ettei tuosta tällä kaudella tule enää lasta eikä paskaa. Auton käyttäytyminen on kuin Renault kaudella 2005 ettei säätämällä siitä Kimille mieluista saada, kovat renkaat vielä tähän päälle. Signaporessa korkeintaa voi jämäsijoja parempaa tulosta syntyä.
Suunniteltiinko tämän kauden RB Ricciardolle? Ai ei vai, joo, se "sattui" sopimaan Danielille. Höpö höpö. Jos auto ei ihan istu haskaan, sitten muutetaan ajotyyliä.
Mitenkähän nuo varikkopysähdykset? Jos Kimi huomaa, että renkaat on loppu, miksei kerro radioon missä mennään. Mutta, jos vastaukset on luokkaa "give mee more power" ei varmaan kisainssi viitsi paljoa autella enää kauden loppukisoissa.
Ymmärtäisin, jos kimi olisi joku nöösi, mutta kaveri palkattiin Ferrarille isolla rahalla. Silloin tehdään töitä eikä marista. Jotenkin ymmärtäisin, jos edes olisi hiljaa, mutta tuota narinaa ei jaksa kukaan kuunnella, iso mies.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Suunniteltiinko tämän kauden RB Ricciardolle? Ai ei vai, joo, se "sattui" sopimaan Danielille. Höpö höpö. Jos auto ei ihan istu haskaan, sitten muutetaan ajotyyliä.
RB:n käytös onkin ihan moitteetonta. Ferrarilla on vuosia pohdittu aero-ongelmia vaikka ongelmat taitavat olla ihan alustan puolella kun kuskit eivät ole osanneet kertoa auton puutteista, Kimihän nyt on todennut että aivan hanurista ja tehdään kokonaan uusiksi.....
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Jos auto ei ihan istu haskaan, sitten muutetaan ajotyyliä.
Mitenkähän nuo varikkopysähdykset? Jos Kimi huomaa, että renkaat on loppu, miksei kerro radioon missä mennään.
Tässäpä tuo kysymysvyyhti kiteytettynä. Jos noihin saataisiin vastaus. Ihan ennenkaikkea siihen miten on niin äärettömän herkkä mies etuakselin suhteen. Kun muutkin pystyvät taipumaan, niin miksei hän? Sitä rengaskeskustelua eivät varmaan varikolta uskalla edes puhella kabiiniin.
 
Viimeksi muokattu:

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3796
Suomi on menestyksennälkäinen kansa.

Ei voi muuta sanoa.

Tukekaa Kimiä nyt myös kun vaikeaa...
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Yliohjaus?

Lorenzo De Luca @LorenzoDL83 · 3h
2/2 #Kimi "I suffer of an annoying oversteer, that's why I can not be as fast as I can. Fernando ? He does not suffer from this problem "

Lorenzo De Luca @LorenzoDL83 · 3h
1/2 #Kimi "The truth is that I don't feel the car when entering the corner and when I find a good feeling with the front end" ...
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Se mikä myös ihmetyttää, on se kun aika sitkeässä on edelleen se käsitys että Kimi on joku maaginen luonnonlahjakkuus joka ajaa kovaa laitteella kuin laitteella. Sehän tarkoittaisi samaa kuin erinomainen kyky sopeutua käytössä olevaan kalustoon. No, nyt on kuitenkin ollut jo hyvin pitkään selvää, että Kimi on yksi gridin herkimmistä ja haavoittuvaisimmista kuskeista kun auton käytös ei ole täysin oman mieltymyksen mukainen. Miten nämä kaksi asiaa voivat olla samaan aikaan totta? Niinpä.

Jokaisella kuskilla on oma optimaali ja unelma auton käytöksestä, siinä ei ole mitään erikoista. Joillakin on vain kyky saada aikaan tuloksia myös sen optimaalin ulkopuolella olevalla autolla kun taas toisilla suorituskyky romahtaa. Ikävä kyllä Kimi kuuluu jälkimmäiseen joukkoon. On se ollut yllätys minullekin mutta kyllä tässä nyt on nähty todisteita ihan riittävästi.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Aliohjaavan auton kanssa käy juuri niin että etupään puuttuvan pidon takia sitä ajaa yli jolloin auton viimein kääntyessä peräpää irtoaa josta tulee se varsinainen ongelma.

F1:ssä ei ole kuin yksi kuski joka tulee toimeen massiivisen aliohjaamisen kanssa ja hän sattuu olemaan Alonso..... Muiden nopeus kärsii paljon enemmän aliohjaavista autoista. Mutta toki myös Alonso olisi nopeampi jos Ferrari ei aliohjaisi yhtä massiivisesti kuin se nyt tekee....
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3796
Se mikä myös ihmetyttää, on se kun aika sitkeässä on edelleen se käsitys että Kimi on joku maaginen luonnonlahjakkuus joka ajaa kovaa laitteella kuin laitteella. Sehän tarkoittaisi samaa kuin erinomainen kyky sopeutua käytössä olevaan kalustoon. No, nyt on kuitenkin ollut jo hyvin pitkään selvää, että Kimi on yksi gridin herkimmistä ja haavoittuvaisimmista kuskeista kun auton käytös ei ole täysin oman mieltymyksen mukainen. Miten nämä kaksi asiaa voivat olla samaan aikaan totta? Niinpä.

Jokaisella kuskilla on oma optimaali ja unelma auton käytöksestä, siinä ei ole mitään erikoista. Joillakin on vain kyky saada aikaan tuloksia myös sen optimaalin ulkopuolella olevalla autolla kun taas toisilla suorituskyky romahtaa. Ikävä kyllä Kimi kuuluu jälkimmäiseen joukkoon. On se ollut yllätys minullekin mutta kyllä tässä nyt on nähty todisteita ihan riittävästi.
Niin, entäs sitten?
Jos lehdistö ja osa faneista sanoo niin, ei se tarkoita että se on totta. Ei luulis tulevan yllätyksenä että alkaa kertymään "totuuksia" lehdistöltä ynm. Esim herra autonkehittäjä tai 6-kymmenystä.

Seuraaminen on paljon helpompaa kun ei ota kaikkia mitä lukee tai kuulee niin vakavasti niin ei tarvitse pettyä jos ei oma suosikki pärjääkään aina.

Autojen sopivuudeen suhteen kaikilla on oma ikkunansa, Kimi (Button 2012 tapaan) on vaikeuksissa kun ei osu kohilleen. Ei voi mitään. Ei Alonsokaan tunnu aina saavan sopivaa autoa mutta näköjään hänellä sopivammin sattunut autot osumaan tai yksinkertaisesti mies on parempi.

Entäs sitten?

Jatketaan Kimin kannustusta ja toivotaan parasta. Ei sitä sokea tarvi olla epätäydellisyyksille mutta ei sitä mieltä tarvi kaikesta pahoittaa.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3796
Aliohjaavan auton kanssa käy juuri niin että etupään puuttuvan pidon takia sitä ajaa yli jolloin auton viimein kääntyessä peräpää irtoaa josta tulee se varsinainen ongelma.

F1:ssä ei ole kuin yksi kuski joka tulee toimeen massiivisen aliohjaamisen kanssa ja hän sattuu olemaan Alonso..... Muiden nopeus kärsii paljon enemmän aliohjaavista autoista. Mutta toki myös Alonso olisi nopeampi jos Ferrari ei aliohjaisi yhtä massiivisesti kuin se nyt tekee....

Juuri näin.

Pitää myöntää että Fernando on todella vakuuttava ajamaan tälläisillä autoilla, mies voittanut kaikki haastajansa vastaavilla ja isolla erolla. Tarvii arvostaa kyllä. Ja kun auto ei ole kohallaan omaan tyyliinsä tasoissa Trullin ja Hamiltonin kanssa. Ei huono ;)
Kokonaisuutena ehkä paras, mutta tosiasia on että kun tälläisellä kipolla ajaa millä näistä asioista tarvitsee murehtia on mm-titteli kaukana. Mutta onhan se tietty mukavampi olla 3-4 kuin 7-10 mm-taistossa.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Kyllä tästäkin suosta noustaan, ensi kaudella kun Allisonin ja Kimin kädenjälki näkyy autossa, niin on taas viimein sellainen kärry Ferkulla, että ollaan heti kauden avauksesta lähtien kärjessä. Eikä tarvitse toistaa sitä mantraa mitä viimeiset 5 kautta epsanjalaisen autonkehittäjän aikana, "seuraavana viikonloppuna saadaan uusia osia joilla noustaan". :ahem::thumbup:
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3796
Toivotaan näin Miikhail.

Ja näistä nykyautojen "sopimisista"...

Button 2011 ja 2012 Hamiltonia vastaan? Onhan hänkin tosi kova kuski mutta kun ei auto istu niin ei istu. Näin voi käydä muillekkin kuin Kimille niin ei huolto siis. Paremmaksi se kääntyy kuitenkin.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Mitenkähän nuo varikkopysähdykset? Jos Kimi huomaa, että renkaat on loppu, miksei kerro radioon missä mennään. Mutta, jos vastaukset on luokkaa "ogive mee more pwer" ei varmaan kisainssi viitsi paljoa autella enää kauden loppukisoissa.
Eikö Kimi sitten ole kertonut renkaiden olevan loppu vai mistä sen tiedät? Voihan sitä ajaa kuluneillakin renkailla, mutta kuski ei tiedä eroa takana tuleviin. Se on varikkomuurilla istuskelevien tehtävä ottaa tarpeeksi aikaisin kuski sisään ettei kilpailijat ehdi ohi. Mikä vika lisätehon kysymisessä on? Ferrari oli laskenut MGU-K:n tehoa sen ylikuumennettua, niin eikö ole ihan paikallaan kysyä josko sieltä saisi tehoja lisää.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Se mikä myös ihmetyttää, on se kun aika sitkeässä on edelleen se käsitys että Kimi on joku maaginen luonnonlahjakkuus joka ajaa kovaa laitteella kuin laitteella. Sehän tarkoittaisi samaa kuin erinomainen kyky sopeutua käytössä olevaan kalustoon. No, nyt on kuitenkin ollut jo hyvin pitkään selvää, että Kimi on yksi gridin herkimmistä ja haavoittuvaisimmista kuskeista kun auton käytös ei ole täysin oman mieltymyksen mukainen. Miten nämä kaksi asiaa voivat olla samaan aikaan totta? Niinpä.

Jokaisella kuskilla on oma optimaali ja unelma auton käytöksestä, siinä ei ole mitään erikoista. Joillakin on vain kyky saada aikaan tuloksia myös sen optimaalin ulkopuolella olevalla autolla kun taas toisilla suorituskyky romahtaa. Ikävä kyllä Kimi kuuluu jälkimmäiseen joukkoon. On se ollut yllätys minullekin mutta kyllä tässä nyt on nähty todisteita ihan riittävästi.
Ferrari on tällä hetkellä aliohjaava auto kun taas Kimi haluaa itselleen yliohjaavan auton, joten hanskalla on vaikea paikata auton puutteita kun auto on niin kaukana optimaalisesta kuin se voi olla.

Siihen kun lisätään se, että Alonso haluaa autonsa olevan aliohjaava ei ole mikään ihme, että Kimi ei tahdo pysyä Alonson vauhdissa.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24276
Sijainti
lappeen Ranta
Ferrari on tällä hetkellä aliohjaava auto kun taas Kimi haluaa itselleen yliohjaavan auton, joten hanskalla on vaikea paikata auton puutteita kun auto on niin kaukana optimaalisesta kuin se voi olla.

Siihen kun lisätään se, että Alonso haluaa autonsa olevan aliohjaava ei ole mikään ihme, että Kimi ei tahdo pysyä Alonson vauhdissa.
Apaut tuo käsitys on mullakin. Jospa tekisivät ensi kauden autosta Kimille sopivan ts yliohjaavan ja Alonso vois sitten omalla kohdallaan hoitaa homman sillä hanskalla :idea:.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6338
Jotenki pistänyt silmää Ferkuissa se levottomuus kummanki autossa. Kun näytetään incar kuvaa niin autot jo itestää pomputtaa iha vitusti kanttareissa, nykii miten sattuu sivuttain ja muutenki koko meno on jollain kivireellä ajaisivat. Sitten ko kuvataan Mersujen ja Red Bullien menoa sisältä, niin ne menee ko junat mutkissa. Auto ei vatkaa eikä pomputa eikä tee mitää muutakaan ylimäärästä. Ihailtavaa. Onko tää Ferrarin erilainen jousitus jo itessää iha täysin susi? Jännä että kukaan muu ei käytä samanlaista. Niin nää kyllä ja näyttää toimivan toooosi hyvin. Huoh.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös