Sillä logiikalla, johon olen tällä keskustelufoorumilla muissa vastaavan kaltaisissa yhteyksissä törmännyt, kyllä. :ahem:Pitäiskö tuntea paskaa omatuntoa ja itkeä itsensä sikiöasennossa häpeissään uneen jos ostaa halpoja venäjäläisille tarkoitettuja elintarvikkeita?
Ukrainalaisia kuolee että me saataisiin halpaa juustoa.
Siitäpä tämä mieleen tulikin.Sillä logiikalla, johon olen tällä keskustelufoorumilla muissa vastaavan kaltaisissa yhteyksissä törmännyt, kyllä. :ahem:
Tunnetko tunnontuskia jos ostat jenkki kamaa? Jos vastaus ei, niin ei pidä tuntea syyllisyyttä jos venäjän kamaa ostaa.Pitäiskö tuntea paskaa omatuntoa ja itkeä itsensä sikiöasennossa häpeissään uneen jos ostaa halpoja venäjäläisille tarkoitettuja elintarvikkeita?
Ukrainalaisia kuolee että me saataisiin halpaa juustoa.
Putin juustojen ostaminen tukee venäjän asettamista pakotteista kärsiviä. Isänmaallinen teko. En ymmärrä miten tuon voi tulkita toisin. Kai se on parempi ostaa kotimaista, kuin ranskalaista tai itävaltalaista ja päästää Oltermannit pilaantumaan.Sillä logiikalla, johon olen tällä keskustelufoorumilla muissa vastaavan kaltaisissa yhteyksissä törmännyt, kyllä. :ahem:
Kyseessä on kylläkin suomalainen kama, joka oli menossa Venäjän markkinoille.Tunnetko tunnontuskia jos ostat jenkki kamaa? Jos vastaus ei, niin ei pidä tuntea syyllisyyttä jos venäjän kamaa ostaa.
Samaa mieltä Mukkelon kanssa. Ja itsekin ostin tänään Putinin juustoja..en ole vielä maistanut, mutta halpaahan se oli.Putin juustojen ostaminen tukee venäjän asettamista pakotteista kärsiviä. Isänmaallinen teko. En ymmärrä miten tuon voi tulkita toisin. Kai se on parempi ostaa kotimaista, kuin ranskalaista tai itävaltalaista ja päästää Oltermannit pilaantumaan.
Moottoripyöräilijälle saattaa palaa ikuinen punainen
Valoristeysten tunnistimet perustuvat useimmiten induktiosilmukkaan, mutta se ei reagoi niin herkästi pyöriin, mopoihin tai moottoripyöriin.
Moottoripyörä seisoo valoissa, mutta punainen valo tuntuu palavan ikuisuuden. Aina ikuinen punainen ei ole vain tunne, sillä liikennevalot eivät reagoi välttämättä nykymoottoripyöriin, skoottereihin tai pyöriin. Kaikki on metallin vähenemisen syytä, kertoo Tampereen liikenneinsinööri Mika Kulmala.
– Luotettavin ja käytetyin tunnistusmekanismi on induktiosilmukka, joka reagoi metalliin. Uusissa pyörissä on paljon esimerkiksi hiilikuitua, jota induktio ei tunnista.
Induktiosilmukka tarkoittaa käytännössä kuparikaapelia, jota on upotettu tiehen liittymästä riippuen jopa kymmeniä metrejä. Tämä kaapeli reagoi magneettikentän muutokseen, joka taas vaatii metallin ilmaantumista.
Liian herkäksikään ei tunnistimia kannata säätää
Ilmoituksia toimimattomista valoista tulee moottoripyöräilijöiltä Tampereella tasaiseen tahtiin. Varsinkin keväällä on ilmoitushuippu, sillä routa muuttaa induktiosilmukan herkkyyttä.
Herkkyyteen pystyy onneksi vaikuttamaan myös ihminen. Vilkkaimpien risteyksien tunnistimien herkkyyttä on jo säädetty, mutta raja on siinäkin.
– Jos tunnistin on liian herkkä, niin viereinen kaista tai ympäristön muu metalli vaikuttavat ja liikennevalot eivät toimi suunnitellusti. Vanhemmissa valoissa ei tosin niin herkäksi saakaan, kertoo Mika Kulmala.
Tampereella kaikki valoristeykset ovat liikennetieto-ohjattuja, lukuun ottamatta muutamaa mukulakivikadulla olevaa risteystä. Mikäli valot eivät päästä läpi, on Kulmalan neuvo yksinkertainen.
– On talutettava pyörä risteyksen yli ja ilmoitettava kaupungille.
Induktiosilmukkaa.Mitä sä nykyään vedät?
Voisin kokeilla niitä samoja.
Koitappa taluttaa punaisten palaessa joku 300-400 kilon malmikasa vaikkapa loivaan ylämäkeen risteyksen yli (vastaantulevaa/ sivuilta tulevaa liikennettä samalla väistellen) niin alkaa pointti hahmottua.En hoksannut PuPön pointtia.
Koitappa taluttaa punaisten palaessa joku 300-400 kilon malmikasa vaikkapa loivaan ylämäkeen risteyksen yli (vastaantulevaa/ sivuilta tulevaa liikennettä samalla väistellen) niin alkaa pointti hahmottua.
Sittenhän ei ole mitään ongelmaa jos sattuu takana olemaan autoja jonossa. Siitä vaan huutelemaan vapaaehtoisia motskarintyöntöapulaisia talkoisiin, että saadaan valot toimimaan ja risteys taas vetämään. Ja jos kukaan autoilijoista ei suostu työntämään, niin voi sanoa, että: "Sitten odotellaan tässä saatana! Jos on kiire, niin työntäkää autonne tuosta risteyksen yli!"Itsehän olen törmännyt ilmiöön kuluvana kesänä 5-10 kertaa. Odotellut aikani vihreää, ja todettuani, ettei se tule, puikahtanut sopivassa välissä sutjakasti risteyksen yli. Punaisia päin.
En hoksannut PuPön pointtia.
Voit aloittaa harjoittelun vaikkapa tuosta:Koitappa taluttaa punaisten palaessa joku 300-400 kilon malmikasa vaikkapa loivaan ylämäkeen risteyksen yli (vastaantulevaa/ sivuilta tulevaa liikennettä samalla väistellen) niin alkaa pointti hahmottua.
Pyörittelin kuvaa hetken ja ihmettelin, että missä päin Tamperetta tuollainen on. Olikin jostain syrjäkyliltä.Voit aloittaa harjoittelun vaikkapa tuosta:
https://www.google.fi/maps/@60.207869,24.898528,3a,75y,62.56h,86.64t/data=!3m4!1e1!3m2!1saFS_f2UuJ6kUhRCANXpX_w!2e0
Punaisia päin taluttaen risteysalueen yli, kohti Hämeenlinnaa. Jos olet hengissä vielä harjoituksen jälkeen saat seuraavan tehtävän! :ahem:
Haukut väärää puuta.Koitappa taluttaa punaisten palaessa joku 300-400 kilon malmikasa vaikkapa loivaan ylämäkeen risteyksen yli (vastaantulevaa/ sivuilta tulevaa liikennettä samalla väistellen) niin alkaa pointti hahmottua.