Muutkin täällä puhuvat aiheen vierestä, niin minäkin sitten. Shell on ilmeisesti maksanut Kimi palkan, joten veikkaan että Kimi saa sen ansiosta yhtä hyvää kohtelua kuin Alonso. Shell on kuitenki hieman luotettavampi sponssi kuin Santander, joka katoaa samalla hetkellä, kun Alonso lähtee. Ja eiköhän Kimi ole tällä kertaa pitänyt huolen siitä, että jos Ferrari katkaisee sopimuksen, niin Kimi voittaa siinä vaiheessa 1 000 000 - 0.
Shellistä en tiedä, mutta lienee aika selvää että sen jälkeen mitä tapahtui 2009 on Kimin puolelta varmistettu se, että Ferrari ei pääse vittuilemaan, ja jos vittuleivat se tulee helvetin kalliiksi, vielä paljon kalliimmaksi kuin (huhutusti) 2009. Vaikka Kimi varmaankin onkin halunnut palata Ferrarille, näkisin että Ferrari on silti joutunut enemmän nöyrtymään neuvotteluissa ja valttikortit ovat olleet lähinnä Kimillä, niin onnistunut Kimin paluu on ollut sekä markkina-arvo yms.
Tämä on nyt ihan täyttä mutua, mutta kaksi seikkaa on jotenkin päällimmäisenä fiiliksissä:
1: jotenkin Kimin paluu Ferrarille on outoa eikä herätä luottamusta lähinnä Ferrarin politikoinnin ja business-intressien vuoksi (mm. Santander)
2: toisaalta vaikka vaikuttaakin siltä että useimmat (kansainvälisesti, so. ulkomaisilla forumeilla, ns. "asiantuntijat", jne.) odottavat Alonso olevan vahvempi, on tullut omituisen vahva tunne että Kimi tämän homman kuitenkin vie
No, tämä on tällaista joulupäivän hieman maistissa tapahtuvaa spekulointia.
Mutta kirjoitan silti sellaista joka on ollut mielessä jo jonkin aikaa ihan selvinpäin. Olisin kyllä nähnyt Kimin mieluummin Red Bullilla Vettelin kaverina, olisi siinä käynyt miten tahansa. Se olisi tuntunut kunniakkaammalta vaihtoehdolta kuin Ferrari.