Testikausi 2013-2014

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
754
Mersulla oudon matalat moottoriäänet? Lyökö niillä pari mäntää samanaikaisesti?
Joo, nyt oli kyllä ainakin maikkarin koosteen perusteella niin paskan kuuloisia pärinöitä että hohhoijjaa.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ei se meno Mersullakaan auvoista ole:

08:53 Mercedes confirms that Rosberg stopped at Turn 8, with an investigation underway
Tosin pääsi jatkamaan hetkeä myöhemmin....

Lotus ja Renault on muuten ilmoittaneet tehneensä jatkosopparin, eli tilanne normaalisoitunut silläkin saralla....
09:25 If you missed it earlier this morning, Lotus and Renault have officially announced an extension to their partnership
:thumbup:

Ja testiajat klo 9:40 kohdalla, Alonso on juuri lähtenyt radalle....
1: BOT 1.38.615
2: MAG 1.39.958
3: VER 1.40.609
4: CHI 1.42.511
5: VET 1.43.357
6: ROS 1.44.403
edit. ja Alonso heti ekalla nopein aika:
09:41 He goes fastest with a 1:37.857

(I'll shut up now.....)
 
Viimeksi muokattu:

Vettel2011

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
114
Eilen täällä pohdittiin, että Lotuksen takapääkään ei olisi symmetrinen. Sen lisäksi olin sitä mieltä, että autojen moottorien tehoerot saattavat vaikuttaa paljon enemmän kun muut komponentit yhteensä. Tässä suora lainaus maikkarin sivulta:

Lotus on tehnyt auton, joka on tarkoituksellisesti hieman epäsymmetrinen. Kaksihaaraisen keulan toinen haara on pidempi ja myös peräosaan on luotu pientä epäsymmetriaa suuntaamalla pakokaasuvirtausta enemmän oikealle. Myös takajousituksesta löytyy erikoisia ratkaisuja.

– Meillä on superauto. Pojat eivät meinaa uskoa tuulitunnelilukemia. Jos saamme sen downforcen radalle, niin tämä vehje kulkee ihan helvetisti. Toivon vain, ettei moottori ole mittatikkuna lopputuloksissa. Ettei ole kolmea mestaruussarjaa yhden sisällä: yksi Mercedekselle, yksi Ferrarille ja yksi Renault'lle, Lopez sanoo Auto, motor und sport -lehdelle.

MTV

Lotus siis todella on perästä epäsymmetrinen ja Lopez jakaa kanssani huolen moottoreiden kilpailua epätasoittavasta tekijästä. BINGO:)Kai näillä sivusta huuteluillakin siis joskus osuu vahingossa oikeaan.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joo-o, saas nähdä mikä tuon E22:n todellinen vauhti sitten on, onhan noita mittatikkuja Renaultinkin sisällä sitten...
Ja Lopezin lausunnot, noh, ei olis eka kerta kun siellä puhutaan palturia paremman julkisuuskuvan takia... :rolleyes:

Asiasta kolmanteen, Mertcedeksen takaosasta lähikuvaa olisi tarjolla tältä päivää:

On sielläkin jonkinmoinen pystyvakaaja siipeen menossa, ja Monkeyseatin alta tulee pakoputki esiin myös.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
MTV

Lotus siis todella on perästä epäsymmetrinen ja Lopez jakaa kanssani huolen moottoreiden kilpailua epätasoittavasta tekijästä. BINGO:)Kai näillä sivusta huuteluillakin siis joskus osuu vahingossa oikeaan.
Onko tuota pakoputkiratkaisua Lotuksen puolelta kommentoitu. Ettei vai olisi Maikkarin asiantuntijan hätäisiä johtopäätöksiä?

Itse kyllä veikkaan, että testaavat jotain turboon ja airodynamikkaan liittyvää juttua... niin tai tuolla konstilla saavat yleensä (rellun jäähdytys pulmat) auton radalle, kilometrejä. Mene ja tiedä, ainakin se näyttää kovin väliaikaiselta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Videon suodatus? Miksi tarttuisi vain Mersun ääneen ja kaikilla kierroksella? Jerezissä kuulosti tosiaan normaalilta Mersutkin. Tämä alkoi olemaan jotain yksisylinterisen mopoauton ääntä...
Ääniä FOM suodattaa. Mersun ääniskaala varmaan poikeaa muista ja juuri sen äänet suodattuu eniten. Eihän Mersusta pelkää pörinää kuulu, jolle ne videolla kuullostaa. Jospa FOM on tuolla kuvaamassa sen vuoksi, että voivat säätää suodattimensa kohdilleen ennen kauden alkua.
 
Viimeksi muokattu:

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Ääniä FOM suodattaa. Mersun ääniskaala varmaan poikeaa muista ja juuri sen äänet suodattuu eniten. Eihän Mersusta pelkää pörinää kuulu, jolle ne videolla kuullostaa. Jospa FOM on tuolla kuvaamassa sen vuoksi, että voivat säätää suodattimensa kohdilleen ennen kauden alkua.
Minkä ihmeen takia niitä ääniä pitäis suodatella tai eqvalisoida tai ylipäätään pahemmin käsitellä. Tasot vaan kohdalleen, että selostukset kuuluu...
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Lotuksen pakoputki tekee vasta putken lopussa mutkan oikealle. On kyllä oudosti rakenneltu koko viritelmä.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Viime vuoden aika-ajon paalu 1.32,330, nyt nopein aika testeissä 1:35,489. Ei siis ero ole hirmuinen, kun ottaa huomioon, että sitten kun kyseiseen kisaan päästään on autot selvästi nopeampia, ja hyvin mahollista, ettei autosta ole vielä kaikkea otettu irti(vaikka Magnussenille joku PR kierroksia on täällä huudellutkin).
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Juu 1:34.910 Magnussenille, että eiköhän voida unohtaa puheet autojen hitaudesta. Eiköhän siellä ensi viikon lopulla vedetä jo 1:33.xxx aikoja, ellei jopa alle.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Lotuksen pakoputki tekee vasta putken lopussa mutkan oikealle. On kyllä oudosti rakenneltu koko viritelmä.
"Meillä on superauto, Lopez sanoo Auto, motor und sport -lehdelle" Odotan kylllä mielenkiinnolla, millainen pakoputkiratkaisu nähdää ekassa kisassa?! Onko pakokaasulla sääntöjen puitteissa mahdollista ohjata takasiipeä (sakkaus yms.)?
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Juu 1:34.910 Magnussenille, että eiköhän voida unohtaa puheet autojen hitaudesta. Eiköhän siellä ensi viikon lopulla vedetä jo 1:33.xxx aikoja, ellei jopa alle.
En tiedä muiden hitaudesta, mutta Ferrari ei mene mihinkään. Ja kun joku taas sanoo, että ei edes yritetty ja testattiin aivan muita asioita niin tässä miettimistä:

13:56 Alonso draws attention to the timing screen with a personal best first sector and an overall best middle sector...

...and despite another personal best in the final sector, his improvement doesn't move him up from third place.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
En tiedä muiden hitaudesta, mutta Ferrari ei mene mihinkään. Ja kun joku taas sanoo, että ei edes yritetty ja testattiin aivan muita asioita niin tässä miettimistä:

13:56 Alonso draws attention to the timing screen with a personal best first sector and an overall best middle sector...

...and despite another personal best in the final sector, his improvement doesn't move him up from third place.
Mitä miettimistä tossa on ?

Tässä on enemmän totuutta kuin aikojen seuraamisessa.

http://www.suomif1.com/2014/02/ferrari-lupaa-vauhtia-ensi-viikolla-se-tulee-olemaan-seuraava-askel
Ferrarin apulaispääsuunnitelija Simone Resta sanoo, että Scuderia ei ole vielä yrittänytkään kokeilla auton rajoja kun kautta edeltäviä testejä on ajettu hieman alle puolet.

Insinööri kertoo, että F14 T -autoa tullaan päivittämään ensi viikolla, jolloin talven viimeiset testit starttaavat Lähi-Idässä. Tällöin voidaan myös nähdä nykyistä selvästi parempia aikoja.

- Se tulee olemaan seuraava askel. Tällä hetkellä me vain kokoamme kilometrejä, Resta sanoi.

- Viimeiset päivitykset Australian GP:tä silmällä pitäen saapuvat Bahrainin toiseen testirupeamaan, jolloin alamme myös puristaa suorituskykyä irti autosta.

Ferrari on panostanut sääntömuutosten aikakauteen ja Resta odottaa siltä paljon, mutta ei anna vielä lupauksia menestyksestä.

- Se tosiasia, että voimanlähde piti vaihtaa, tarjosi tilaisuuden muuttaa koko pakettia, jonka kanssa olemmekin työskennelleet todella kovaa ja johon olemme sijoittaneet paljon, hän sanoi.

- Mutta parasta on kuitenkin olla lankeamatta ylimielisyyden syntiin uskoen, että meillä on etu.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
"Meillä on superauto, Lopez sanoo Auto, motor und sport -lehdelle" Odotan kylllä mielenkiinnolla, millainen pakoputkiratkaisu nähdää ekassa kisassa?! Onko pakokaasulla sääntöjen puitteissa mahdollista ohjata takasiipeä (sakkaus yms.)?
Ennen otettiin bensaa pois ja laitettiin pehmeät renkaat alle, mutta nyt Lopez vie PR- kierrokset uudelle tasolle. Pelkällä puheella hän vakuuttaa sponsorit auton kyvyistä.
 
Ylös