Testikausi 2013-2014

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Ennen otettiin bensaa pois ja laitettiin pehmeät renkaat alle, mutta nyt Lopez vie PR- kierrokset uudelle tasolle. Pelkällä puheella hän vakuuttaa sponsorit auton kyvyistä.
Voipa olla... todennäköisesti niin. Toistaalta ei kait tupla difun kaltainen innovaatiokaan olisi mahdoton.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kyllä tässä alkaa vahvistumaan käsitys moottoreiden nokkimisjärjestyksestä, vaikka ajat onkin vielä mitä sattuu.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Alonso ei missään nimessä yrittänyt ajaa kovaa neljä minuuttia ennen loppua. Auton nopeutta ei todellakaan yritetty selvittää, pelkkiä kilometrejä ja luotettavuutta testattiin. Ajat eivät merkitse mitään.

Onkohan tuo Resta jotain sukua tälle miehelle: http://www.youtube.com/watch?v=yfAeMtcURg0
Ei ole kuskin päätettävissä milloin sitä aikaa yritetään. Mikä aika toi neljä minuttia on, että juuri silloin ajettaisiin kovaa ja miksi se koskisi juuri Alonsoa? Olihan siellä muitakin kuskeja ja talleja.
 
Viimeksi muokattu:

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Ei ole kuskin päätettävissä milloin sitä aikaa yritetään. Mikä aika toi neljä minuttia on, että juuri silloin ajettaisiin kovaa ja miksi se koskisi juuri Alonsoa? Olihan siellä muitakin kuskeja ja talleja.
Siellä on uudet vehkeet alla ja kaikkia kiinnostaa mihin niillä pääsee. Jos testiohjelma saadaan ajettua niin päivän lopuksi on tapana vähän "oikoa jäseniä". Voi olla että renkaat olivat vanhat, polttoainetta oli reippaasti tai että Alonso ei edes yrittänyt, mutta tällä kokemuksella sanoisin, että kyllä siellä punapukuisella kuskilla hieman puristusta oli.

http://live.autosport.com/commentary.php/id/697

13:56 Alonso draws attention to the timing screen with a personal best first sector and an overall best middle sector...

...and despite another personal best in the final sector, his improvement doesn't move him up from third place.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Testien ajoilla on tietty psykologinen vaikutus. Tallin työntekijöitä on helpompi motivoida, kun voi edes kuvitella että auto kulkee. Kaikki muistavat 2009 ferrarin hitauden. Tallissa myös tiedettiin, että auto ei kulje mihinkään. Ei ole kiva mennä töihin tietäen, että kaukana ollaan. Ferrari tarvitsisi kerrankin uskonvahvistusta, että auto kulkee. Ferrari -ja sen työntekijät- ovat ottaneet turpaan nyt viisi vuotta putkeen. Voi olla vaikea motivoida henkilökuntaa kun ollaan (taas) 2 sekuntia perässä ja itseäkin vi... harmistuttaa.

P.s. Olisi kiva nähdä domenicalin haastattelu koskien autoa. Sanat voi unohtaa täysin, sillä sieltä tulee vain perusjargonit, mutta kasvojen ilmeitä olisi kiva katsoa. Yrittääkö peitellä hymyä ja säteilee vai onko väkinäinen hymy kasvoilla ja otsa rypyssä.
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Siellä on uudet vehkeet alla ja kaikkia kiinnostaa mihin niillä pääsee. Jos testiohjelma saadaan ajettua niin päivän lopuksi on tapana vähän "oikoa jäseniä". Voi olla että renkaat olivat vanhat, polttoainetta oli reippaasti tai että Alonso ei edes yrittänyt, mutta tällä kokemuksella sanoisin, että kyllä siellä punapukuisella kuskilla hieman puristusta oli.

http://live.autosport.com/commentary.php/id/697

13:56 Alonso draws attention to the timing screen with a personal best first sector and an overall best middle sector...

...and despite another personal best in the final sector, his improvement doesn't move him up from third place.

Mitä tuosta voi päätellä? Ekalle sektorille omat pohjat, toisella kokonaispohjat ja kolmannelle taas omat pohjat, ei siinä ole mitään muuta infoa. Kaikkia varmasti kiinnostaa mihin autolla todellisuudessa pääsee. Simulointien perusteella se jo tiedetään, mutta vielä ei ole aika testata sitä radalla. Kertoohan sekin jo ettei mitään yritystä siihen ole, kun siellä ajellaan vielä testiosilla, esimerkiksi siivet ovat vielä yksinkertaisia,
eikä Ferrarissa ole vielä edes monkey seatia nähty.

Nämä samat jatinat käytiin jo Jerezin aikaan, samat asiat pätee edelleen.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Mitä tuosta voi päätellä? Ekalle sektorille omat pohjat, toisella kokonaispohjat ja kolmannelle taas omat pohjat, ei siinä ole mitään muuta infoa. Kaikkia varmasti kiinnostaa mihin autolla todellisuudessa pääsee. Simulointien perusteella se jo tiedetään, mutta vielä ei ole aika testata sitä radalla. Kertoohan sekin jo ettei mitään yritystä siihen ole, kun siellä ajellaan vielä testiosilla, esimerkiksi siivet ovat vielä yksinkertaisia,
eikä Ferrarissa ole vielä edes monkey seatia nähty.

Nämä samat jatinat käytiin jo Jerezin aikaan, samat asiat pätee edelleen.
Vaikeatahan siitä on täältä kotisohvalta paljon päätellä, mutta radan varrelta joku voi jo tietää nopeudesta. Ferrarin sisällä on varmasti jo tietoa missä mennään suhteessa muihin. Harmi että sitä sivua ei ole missä on excel-muodossa pitkien vetojen kierrosajat. Se olisi herkkua kotisohva-arvioitsijoille.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Mitään kovin pitkiä vetoja ei ole vielä edes vedetty..?
Ei haittaa spekulointia. Olen jo autojen nopeusjärjestyksen kertonut. Nyt olisi kiva etsiä faktoja, jotka tukevat arvioimaani nopeusjärjestystä;)
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Eiköhän se kisavauhti tule olemaan selvästi hitaampaa.
Älä helvetissä ? Vai meinasitko et viime vuoden autoilla ajettiin nopeampaa kisassa kuin aika-ajossa :D :D Sillon oli kaikki paremmin. Nyt o tollaset mopo-autojen moottorit. Vai mitä ! ...
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
http://www.autosport.com/news/report.php/id/112590

"At the moment, we are definitely too weak pace-wise, so we give the maximum chance to them [to work] and thereafter we have to work on our car.

"So we are waiting for the engine system.

"During testing, we meet some other cars and clearly we can see the Mercedes cars are much quicker in the straights, 20-30km/h more and it would mean different braking points, everything, if we had proper power.
Aika sääli jos Rellun takia hyviä autoja jää sekunteja kärjestä
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Viimeistään nyt ne jotka itkivät, että autot ovat hitaita voisivat olla hiljaa. Ollaan jo tässävaiheeasa 3:n sekunnin päässä viime vuoden paaluajasta ja kukaan ei ole ajanut lähellekkään täysillä. Kovempaa mennään.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Viimeistään nyt ne jotka itkivät, että autot ovat hitaita voisivat olla hiljaa. Ollaan jo tässävaiheeasa 3:n sekunnin päässä viime vuoden paaluajasta ja kukaan ei ole ajanut lähellekkään täysillä. Kovempaa mennään.
Osasyy on tosin Bahrainin rataprofiili. Koska suoranopeudet paranevat viime vuodesta, Bahrainin neljä suoraa tuottaa suhteessa parempia kierrosaikoja kuin syheröinen Jerez. Jerez toki oli muutenkin enempi shakedown, kun nyt jo testataankin jotain pitkäjänniteisempää.
 
Ylös