Heikki Kovalaisen tulevaisuus 2013 jälkeen - Koittiko nyt loppu?

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Pointti olikin Kimin kyky sopeutua tyylilleen sopimattomaan autoon. Tai tässä tapauksessa kykenemättömyys.
Eikös se ole juuri päin vastoin minun logiikan mukaan hyvinhän Kimi sopeutui autoon joka ei ollut aivan juuri hansakan mukainen? Tulokset autolla jossa oli parannettavaa olivat kuitenkin mallikkaita. Kimi "sääti" varikolla, Heikki radalla. :D

Eikä mielestäni Kimin Heikin vertailussa ole mitään järkeä, kahden eri korin kuljettajat kyseessä täysin. Kimillä urallaan yksi heikko kausi, 2008 maailman mestaruuden jälkeen, ja kyse taisi silloin olla enemmänkin heikosta valmistautumisesta sekä nälän puutteesta kuin sopeutumisesta autoon.
 
Viimeksi muokattu:

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Eikös se ole juuri päin vastoin minun logiikan mukaan hyvinhän Kimi sopeutui autoon joka ei ollut aivan juuri hansakan mukainen? Tulokset autolla jossa oli parannettavaa olivat kuitenkin mallikkaita. Kimi "sääti" varikolla, Heikki radalla. :D
Ei, koska Kimi ei sopeutunut autoon.
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Ei, koska Kimi ei sopeutunut autoon.
Suoritusten mukaan suopeutui, vaikea keksiä luotettavampaa mittaria sopeutumiseen. Kun eihän noita kuljettajia arvioida juttujen perusteella, tai varikolla vietettyjen säätö tuntien parusteella.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Ja sitten on Kimi joka tuhlaa harjoitusaikaa varikolla kun ohjaus ei ihan ole mieleen. Täällä on puhuttu Kimistä sopeutuvana huippukuskina, mutta sitä ai vaan huomioida, että sopeutumiskyvylläkin on rajansa. Ja Kimillä sentään oli alla ihan oma auto.

Tämä ei tarkoita että pitäisin Kimiä ja Heikkiä samantasoisina kuskeina. Kimi on minusta parempi, mutuillen ainakin. Olisi vaan hyvä muistaa se Kiminkin kuolevaisuus, ja tietynlainen kankeus Ferrarillakin ajoitellen.
Eikös sitä ole jo monta kertaa vuosien varrella toitotettu että Kimi ajaa näppituntumalla, ei perstuntumalla niinkuin jotkut toiset samantasoiset kuskit. Kai sitä jonninmoinen ongelma sitten tulee jos ei saa siitä ratista mitään tuntumaa. Sitä paitsi Kimi ei koko Lotus -urallaan saanut ohjausta haluamansa herkäksi, vaan joutui tyytymään hänelle sekundaan.
E: Eli eikös se silloin tulosten valossa ajanut ihan hyvin autolla, johon ei sinun mukaasi sopeutunut?
 
Viimeksi muokattu:

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12615
Sijainti
Sivulla viisi
Sitä paitsi Kimi ei koko Lotus -urallaan saanut ohjausta haluamansa herkäksi, vaan joutui tyytymään hänelle sekundaan.
Eikö se ohjaus kuitenkin saatu ihan hyväksi loppujen lopuksi? Näin ainakin muistan jostain jossain vaiheessa Kimin Lotus-uraa lukeneeni, että ohjausongelmat olisi saatu selätettyä.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Suoritusten mukaan suopeutui, vaikea keksiä luotettavampaa mittaria sopeutumiseen. Kun eihän noita kuljettajia arvioida juttujen perusteella, tai varikolla vietettyjen säätö tuntien parusteella.
Eli mielestäsi osoitus Kimin sopeutumiskyvystä on harjoitusten väliinjättäminen? Tämä selvä.
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Eli mielestäsi osoitus Kimin sopeutumiskyvystä on harjoitusten väliinjättäminen? Tämä selvä.
Mitäs väliä sillä on vaikka jättäs kaikki harjotukset väliin, jos kisassa kulkee :D

edit-itse ainakin säätisin autoa harjoituksissa, niin että kisaan saisin parhaan mohdollisen auton liikkeelle. Kun ainakaan viellä ei oo ruvettu harjotuksista jakamaan pisteitä.
 
Viimeksi muokattu:

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Mitäs väliä sillä on vaikka jättäs kaikki harjotukset väliin, jos kisassa kulkee :D

edit-itse ainakin säätisin autoa harjoituksissa, niin että kisaan saisin parhaan mohdollisen auton liikkeelle. Kun ainakaan viellä ei oo ruvettu harjotuksista jakamaan pisteitä.
Puhe olikin huippukuskien kyvystä sopeutua autoon kuin autoon, muistatkos? Nyt sitten Kimillä ei tätä kykyä olekaan, mutta ei se mitään, sivuutetaan argumentti kun se ei omaa suosikkia enää tuekaan?
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Puhe olikin huippukuskien kyvystä sopeutua autoon kuin autoon, muistatkos? Nyt sitten Kimillä ei tätä kykyä olekaan, mutta ei se mitään, sivuutetaan argumentti kun se ei omaa suosikkia enää tuekaan?
menee kyllä vähän ohi toi sun pointtis asiassa. Niin tarkoitat sitä ilmeisesti että Kimi ei sopeutunut autoon koska kaipasi siihen muutoksia. Mutta eikös se auton ongelma kohtien tunnistaminen, sekä niihin panostaminen harjoituksissa ole juuri avain tekijä joka auttaa kuskia sopeutumaan nopeasti autoon :D
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
menee kyllä vähän ohi toi sun pointtis asiassa. Niin tarkoitat sitä ilmeisesti että Kimi ei sopeutunut autoon koska kaipasi siihen muutoksia. Mutta eikös se auton ongelma kohtien tunnistaminen, sekä niihin panostaminen harjoituksissa ole juuri avain tekijä joka auttaa kuskia sopeutumaan nopeasti autoon :D
Eli missä vaiheessa tuossa sinun määrittelyssäsi sitä ajotyyliä sopeutetaan auton tarpeisiin?
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3356
Sijainti
Lahti
Puhe olikin huippukuskien kyvystä sopeutua autoon kuin autoon, muistatkos? Nyt sitten Kimillä ei tätä kykyä olekaan, mutta ei se mitään, sivuutetaan argumentti kun se ei omaa suosikkia enää tuekaan?
Tästä tulee helposti sellaista juupas eipäs vaarinhousut-tyyppistä jankkaamista, mutta heitetään nyt yksi esimerkki huippukuskista joka ei ollut ihan notkein autoon sopeutuja. Keke Rosberg vaikeroi viimeisenä kautenaan Mclarenia, joka oli justaansa sopiva Prostille. Ajattelin asiaa ikään kuin yleisellä tasolla. Huippukuskejakin kun on monenlaisia. Ronnie Peterson tunnettiin muinoin sellaisena huippukuskina, joka ajoi kovaa laitteella kuin laitteella, säädöillä kuin säädöillä. Paljonko siinä puheessa oli urbaania legendaa, mene ja tiedä? Jotkut huippukuskit mm. pääsevät elohopean lailla täyteen vauhtiin, toiset, vähän erilaiset huippukuskit, nousevat samaan vikkelyyteen paljon verkkaisemmin. Meitä on vain niin moneksi. Mihinkä koriin tämän keskustelun päähahmo l. Heikki Kovalainen laitetaan, en minä vaan tiedä. Huippuhyvä kuski? No mikä on ettei? Huippuhyvä huippukuski? No ei kait, kun työt loppuivat sarjassa. Mitä näistä enempää vääntää?:confused: Paitsi huvin vuoksi!
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Eli missä vaiheessa tuossa sinun määrittelyssäsi sitä ajotyyliä sopeutetaan auton tarpeisiin?
No eiköhän sitä ajotyyliä ole sopeutettu jos kerran auto ei ole mieleen ja tulokset ovat hyviä, eihän se tarkoita sitä ettei autosta kannata yrittää saada säätämällä mieleistään. Sun pointissa olisi pohja jos tulokset ei olisi olleet hyviä, mutta ihmettelen suuresti että kumiskin kun tulokset olivat hyviä niin kuinka voidaan puhua samaan lauseeseen huonosta kyvystä sopeutua.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
No eiköhän sitä ajotyyliä ole sopeutettu jos kerran auto ei ole mieleen ja tulokset ovat hyviä, eihän se tarkoita sitä ettei autosta kannata yrittää saada säätämällä mieleistään. Sun pointissa olisi pohja jos tulokset ei olisi olleet hyviä, mutta ihmettelen suuresti että kumiskin kun tulokset olivat hyviä niin kuinka voidaan puhua samaan lauseeseen huonosta kyvystä sopeutua.
Koska Kimi ei ole osoittanut kykyä sopeutua. Sopeutumista ei ole se, että insinöörit pistää auton mieleiseen tikkiin. Tai että auto palautetaan edellisiin säätöihin/otetaan uudet palikat pois.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Tästä tulee helposti sellaista juupas eipäs vaarinhousut-tyyppistä jankkaamista, mutta heitetään nyt yksi esimerkki huippukuskista joka ei ollut ihan notkein autoon sopeutuja. Keke Rosberg vaikeroi viimeisenä kautenaan Mclarenia, joka oli justaansa sopiva Prostille. Ajattelin asiaa ikään kuin yleisellä tasolla. Huippukuskejakin kun on monenlaisia. Ronnie Peterson tunnettiin muinoin sellaisena huippukuskina, joka ajoi kovaa laitteella kuin laitteella, säädöillä kuin säädöillä. Paljonko siinä puheessa oli urbaania legendaa, mene ja tiedä? Jotkut huippukuskit mm. pääsevät elohopean lailla täyteen vauhtiin, toiset, vähän erilaiset huippukuskit, nousevat samaan vikkelyyteen paljon verkkaisemmin. Meitä on vain niin moneksi. Mihinkä koriin tämän keskustelun päähahmo l. Heikki Kovalainen laitetaan, en minä vaan tiedä. Huippuhyvä kuski? No mikä on ettei? Huippuhyvä huippukuski? No ei kait, kun työt loppuivat sarjassa. Mitä näistä enempää vääntää?:confused: Paitsi huvin vuoksi!
Pointtihan olikin, jota täällä muiden taholta viljeltiin, että huippukuskit sopeutuvat. Sitten aletaan esittää sopeutumiselle mitä erikoisempia määritteitä jotta yhä omien kriteerien mukaan oma suosikki olisi huippukuski.

Itsehän sanoin jo hyvän aikaa sitten, että mielestäni Kimi on Heikkiä parempi kuski. Sanoin myös, että sopeutumiskyvyllä on rajansa, kaikilla kuskeilla, mukaanlukien huippukuskit. En vaan käsitä miksi sitä Kimiä pitäisi jotenkin jumalaisena palvoa, ihan kuolevainen kaveri sekin on, omine rajoitteineen.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Koska Kimi ei ole osoittanut kykyä sopeutua. Sopeutumista ei ole se, että insinöörit pistää auton mieleiseen tikkiin. Tai että auto palautetaan edellisiin säätöihin/otetaan uudet palikat pois.
Jahas. No nyt aukesi, mitä ajoit takaa. Tuolla logiikalla ei yksikään kuski omaa kykyä sopeutua.
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Koska Kimi ei ole osoittanut kykyä sopeutua. Sopeutumista ei ole se, että insinöörit pistää auton mieleiseen tikkiin. Tai että auto palautetaan edellisiin säätöihin/otetaan uudet palikat pois.
Siis ei voi olla totta! helvetin hyvinhän se kulki, oli siellä sitte ohjaus mikä tahansa. Niin auton säätäminen sitten on merkki siitä ettei osaa sopeutua autoon hahahah! No teoria se on tämäkin suhteellisen huvittavakin viellä :D tällä perusteella paras mies sopeutumaan on kuljettaja joka ei osaa puuttua auton säätämiseen ollenkaan, joka ei löydä autosta parannettavaa.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Siis ei voi olla totta! helvetin hyvinhän se kulki, oli siellä sitte ohjaus mikä tahansa. Niin auton säätäminen sitten on merkki siitä ettei osaa sopeutua autoon hahahah! No teoria se on tämäkin suhteellisen huvittavakin viellä :D tällä perusteella paras mies sopeutumaan on kuljettaja joka ei osaa puuttua auton säätämiseen ollenkaan, joka ei löydä autosta parannettavaa.
Eipäs kulkenut, vaan harjoitukset jäi väliin kun auto piti purkaa ja poistaa uudistukset.
 

Googlahoo

Well-known member
Liittynyt
18.11.2011
Viestit
372
Jahas. No nyt aukesi, mitä ajoit takaa. Tuolla logiikalla ei yksikään kuski omaa kykyä sopeutua.
Ei, vaan juuri niin kuin hän aiemmin sanoi, Ronnie ajoi aikanaan yliohjaavalla tai aliohjaavalla, matalan tai korkean downforcen säädöillä, Nürppärin tai Monzan tai Monacon, "samaa tahtia". Felipe (malliesimerkki tuli vain mieleen) on yössä yliohjaavalla autolla, mutta (ehkä) sarjan nopein yhdellä kierroksella aliohjaavalla.

Tuosta "huippukuskit kuten Alo, Rai ja Ham osaavat aina heti ajaa autolla kuin autolla", sen verran, että milloin viimeksi nämä kaverit ovat ajaneet upouudella (vieläpä eri tallin) autolla kisaa pelkällä perjantaiharjoituskokemuksella? Ihan mielenkiinnolla kysyn.

Carbonaran osui asian ytimeen siinä, että olisihan se ihan absurdia jos "kuninkuusluokkaan" tulisi kahden kisan ajaksi vuosi sitten (kisaa) räkätallin autolla (viimeksi neljä vuotta aiemmin "oikealla ykkösellä) ajanut kuski ja saisi pisteitä. Miettikääs sitä.
 
Ylös