Kauden 2014 autot

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Red Bull kertoo mikä on hyvä

Eiköhän se niin mene tuon aeron osalta, että se ratkaisu mikä on RB llä niin muodostuu parhaimmaksi.

Jos esim newey väsää lotuksen tyyppisen keulan, niin sitä pidetään innovatiivisena ja parhaimpana. Jos taas newey tekee ferrait niin ferrarin mahdollisuudet nousee potenssiin. Ainakin itse ajattelen näin. Valitettavasti neweykään ei tuo ensi testeihin sitä keulaa jota käyttävät avauskisassa.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Kun kausi etenee niin kummasti ne autot alkaa muistuttaa enemmän toisiaan. Ihan piristävää nähdä noita erilaisia ratkaisuja. Ei tuo Ferrarikaan musta nyt ihan älyttömän ruma tai kaikkien aikojen rumin Ferrari ole. Kyömyimurinukka ei ole kaunein mutta kyllä 70-luvulla oli paljon karmeepia autoja. Tee-kannu autot esimerkiksi.
 

Tööt

Well-known member
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
196
Jotain rajoituksia tulee siinä kohtaa, kun aletaan muokkaamaan törmäysrakenteita. Mun käsittääkseni nuo rungot homologoidaan (tai jotain), eikä niitä ihan tuosta vain saa muuttaa, ainakaan ilman uusia törmäystestejä.
Vähän tätä hain/muistelin alkuperäisellä kysymykselläni, että oliko jotain rajoituksia että saisi vain kerran tai tiettynä aikana kaudessa muuttaa jotain koria tai törmäystesti hommia (jota siis esim Lotuksen ratkaisun kopioiminen vaatisi kaikilta)?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Lotus on ollut Kimin aikana joka kerta kehityksen kärkiporukassa. Vastoinkäymisiä on olleet muun muassa jousituksen yhtäkkinen kieltäminen aiemman hyväksymisen jälkeen ja renkaiden muuttaminen kesken kauden. Veikkaan, että Lotus on jälleen oikealla raiteella, mut nähtäväksi jää, että taasko heitä sorsitaan. En aliarviois heitä.
Ainoa vaan että puolet tiimistä ja etenkin isopalkkaiset on lähteneet kävelemään. Ja sekin tiimi onnistui mokaamaan Heidfeld-kaudellaan. Mikä ettei mokaisi nyttenkin kun säännöt muuttuu radikaalimmin.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5645
Eiköhän se niin mene tuon aeron osalta, että se ratkaisu mikä on RB llä niin muodostuu parhaimmaksi.

Jos esim newey väsää lotuksen tyyppisen keulan, niin sitä pidetään innovatiivisena ja parhaimpana. Jos taas newey tekee ferrait niin ferrarin mahdollisuudet nousee potenssiin. Ainakin itse ajattelen näin. Valitettavasti neweykään ei tuo ensi testeihin sitä keulaa jota käyttävät avauskisassa.
Ei kyllä kukaan tuo mitään feikkikeulaa testeihin. Sellainen osa täytyy hyväksyttää törmäystesteissäkin, jotta sitä saisi käyttää missään. Lisäksi keula vaikuttaa koko auton suunnitteluun, joten testaaminen vääränlaisella keulalla mitätöisi varmaan kaiken testidatan.
 

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
752
Sunnuntaina siis vuorossa Sauber, onko kellään tietoa monelta tuo putkahtaa näytille?
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Ferrarin keula vaatii hieman totuttelua silmiinpistävän kyhmyn takia, mutta muuten Ferrari näyttää keulan osalta parhaalta tähän mennessä julkaistuista autoista.

Ferrari olisi voinut tehdä kyhmystä hiukan loivemman jolloin se ei pistäisi silmään, mutta on silti hyvä asia, että nokan suhteen on löydetty noin paljon erilaisia ratkaisuja ja viimeistään kauden alkaessa nähdään minkä tallin keularatkaisu osoittautuu parhaaksi ja minkä tallin keularatkaisu osoittautuu täydeksi sudeksi.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Ferrarista ja sen nokasta analyysiä:

http://www.f1technical.net/news/19079?sid=968e32559929e750e266c400f758c148

Ferkulla siis erilainen ajatus suuren ilmamäärän saamiseksi nokan alle ku muilla... tai ei ehkä nokan kärjen alle, mutta jo etujousituksen kohdalla ja siitä perään päin.

The proximity of this nose also creates a venturi with the front wing itself, attempting to speed up airflow underneath the nose cone. As this will reduce pressure, it will generate downforce. This effect will also induce airflow from higher pressure areas to underneath the nose, again something that is beneficial as teams are still aiming to get as much air as possible towards the floor to help the diffuser. The rounded edges of the upper side of the nose suggest Ferrari is indeed trying to make this happen.

To optimise airflow underneath the car, Ferrari have retained a very high monocoque that only slightly tapers down at the front to meet the regulations and to create a smooth join to the detachable nose cone. This design has enabled Ferrari to retain its front pull rod suspension. In fact, the team have been very careful of making too many modifications to this front suspension, seeing that the geometry of the wishbones is still very much the same.
 
Viimeksi muokattu:

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Ferrariin en kyllä totu ihan heti. Auto näyttää siltä, että siipi on koko ajan tippumassa irti. Tähän mennessä parhaimmalta näyttää McLaren. Etuviistosta ihan mukiinmenevä.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Ferrariin en kyllä totu ihan heti. Auto näyttää siltä, että siipi on koko ajan tippumassa irti. Tähän mennessä parhaimmalta näyttää McLaren. Etuviistosta ihan mukiinmenevä.
Niin. Näyttää siltä kuin se olisi muovia ja sitä olisi sulatettu.
 

Montezemolo

Well-known member
Liittynyt
28.11.2013
Viestit
85
Pitää kyllä itsekin myöntää, että Mclaren on kauniimpi kokonaisuus jos verrataan meidän Kimin autoon. Mutta kauneus on sivuseikka, jos ei sillä ei pysty voittamaan.

Mahtavaa nähdä Kimi Santanderin logo rinnassa, varmasti naurattaa taas matkalla pankkiin:D
 

kempula

Well-known member
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
630
Tuli katseltua tuota ferraria tuolla 360-viewillä ja sehän näyttää oikeastaan helvetin hienolta :cool: McLaren näyttää tähänastisista nopeimmalta :D Mutta samapa se minkä näköinen kunhan menee kovaa :wink:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ferrari kauden 2014 luomus testattu heidän uudessa tuulitunnelissa. Toivottavasti säädöt ovat tuulitunnelissa olleet kohdallaan ja menestystä tulevalle kaudelle sen myötä odotettavissa.
Mitähän Kimi on kommentoinut, tokaissut, nähdessään uutukaisen livenä? :wink:
Meille ulkonäkö ei ole pääasia, vaan se, onko auto nopea vai ei, Räikkönen linjaa.

- En perustaisi liikaa siitä, että se näyttää erilaiselta. Sen takana on aina syitä, Kimi jatkoi.
Rivien välistä voi todeta Kimin pitävän keulaa rumana.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Täysin samaa mieltä!

Hyvä esimerkki siitä mitä onnistuneella värityksellä saadaan aikaan.
Tuo West-livery on kyllä edelleen pirun hieno ja sopisi melkein poikkeuksetta jokaiseen autoon pienellä muokkauksella.
Älyttömän paljon muuttaa tuonkin McLarenin näköä, mutta vain ja ainoastaan hienompaan suuntaan :)
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Mutta voi melkein vannoa että tuo väritys ei ole tulossa takaisin. Ja jotenkin luulen että tuo julkistuksessa käytetty väritys ei ole se jolla mäkki ensi vuonna ajelee ympäriinsä. Kyllä ne siihen jotain sävyä kehittää.
 
Ylös