Kauden 2014 autot

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Näyttäisi yhdistelmältä Williamsia ja McLarenia. Suht elegantti ratkaisu tähän pulmaan, samoin kuin McLarenilla.
Odotellaan etukuvia. Sauberhan twiittasi, että etusiiven kannattimet on vedetty niin leveälle kuin säännöt vain sallivat.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Ferrari edelleen ainoa, jolta etusiiven ylitys puuttuu

Ferrarin keula on ylivoimaisesti siistein, ei mitään lerssiä tai muuta etusiiven ylitystä.
 

Hakseli90

Kohti uusia pettymyksiä
Liittynyt
29.12.2010
Viestit
317
Sijainti
Turku
Mitä ny oon ton Ferrarin auton kuvia tutkinu, niin F14 T:n keula ilmeisesti vie myöskin ilmavirtaukset diffusorille. Voi olla, että paras ratkaisu tähän mennessä.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mitä ny oon ton Ferrarin auton kuvia tutkinu, niin F14 T:n keula ilmeisesti vie myöskin ilmavirtaukset diffusorille. Voi olla, että paras ratkaisu tähän mennessä.
Ainakin tyylikkäin. Kyhmyä lukuunottamatta samantyylinen puimurikeula kuin 80-luvulla.
 

pluto

Well-known member
Liittynyt
12.9.2006
Viestit
159
Ainakin tyylikkäin. Kyhmyä lukuunottamatta samantyylinen puimurikeula kuin 80-luvulla.
Komppaan. Tiesin ilman muuta heti, miksi keula on noin matala ja pyöreähkö juuri ennen jousituselementtejä. Airflow menee myös Ferrarin ratkaisussa hyvin keulan alle ja alafläppien avulla sinne minne niiden halutaan johtavan. edit. rakenne tuo valitettavasti hieman tavanomaista enempää dragia, joten huippunopeuksissa Ferrari tuskin on aivan kärjessä näillä näkymin. Toisaalta hieman pienempien siipien käytöllä asiaa kompensoidaan.

Ja sitä paitsi - ensioutousjärkytyksestä toivuttuani - autohan näyttää aerodynaamisesti tehokkaalta ja vielpäpä kauniilta.

t: ex formulastara
 
Viimeksi muokattu:

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Allison on luultavasti osallistunut Lotuksen auton kehitykseen jo 2012 ja aika eri konsepteilla mennään. Jos Ferrari on 2009 kaltainen katastrofi tai päivityksissä jäädään heti jälkeen niin Pat Fryn taival tuskin montaa kuukautta jatkuu.

Alonsolla ei pää enää kestä keskinkertaista Ferraria ja Mclaren-Honda soppari on vain muodollisuus jos näin käy taas.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tiedoksi, että maanantaista lähtien (eli puolestayöstä eteenpäin) sukuelimiin viittaavat nimitykset uusista autoista ja niiden osista ovat rangaistavia. Vitsin tuoreustakuu on jo mennyt ja tämä on asiapuoli. Tuollaiset nimitykset eivät kuulu asiakeskusteluun.
 
Viimeksi muokattu:

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
752
Tiedoksi, että maanantaista lähtien (eli puolestayöstä eteenpäin) sukuelimiin viittaavat nimitykset uusista autosta ja niiden osista on rangaistavaa. Vitsin tuoreustakuu on jo mennyt ja tämä on asiapuoli. Tuollaiset nimitykset eivät kuulu asiakeskusteluun.
Entä pinokkionokka?
 

jknR

Well-known member
Liittynyt
17.11.2009
Viestit
135
Miten mulle tulikin mieleen nenäapina...

 

Edson

Well-known member
Liittynyt
11.6.2009
Viestit
746
Toivottavasti muut ottavat Ferrarista mallia eivätkä laita löysää Atrian kyrsää keulaan. Jotenkin vain maalaisjärjellä ajatellen vaikuttaisi ettei makaroonien valinta ole ilmavirtojen kannalta se paras vaikka näyttääkin siedettävältä.
 

Ykkösnick

Heh, Massa!
Liittynyt
1.12.2013
Viestit
621
Sijainti
Kerros 107


Meppe näyttää näissä kuvissa (edellisellä sivulla muutama lisää) väritykseltään melko lupaavalta. :thumbup:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Eiköhän se niin mene tuon aeron osalta, että se ratkaisu mikä on RB llä niin muodostuu parhaimmaksi.

Jos esim newey väsää lotuksen tyyppisen keulan, niin sitä pidetään innovatiivisena ja parhaimpana. Jos taas newey tekee ferrait niin ferrarin mahdollisuudet nousee potenssiin. Ainakin itse ajattelen näin. Valitettavasti neweykään ei tuo ensi testeihin sitä keulaa jota käyttävät avauskisassa.
En olisi niinkään varma. Viime kauden alussakaan RB:n aero ei sopinut esim. renkaille yhtään. Se missä RB on ollut ylivoimainen on auton takapään downforce ja se on tullut parhaimmasta pakokaaasujen hyödyntämisestä. Silti esim. Coanda-efektin taisi keksiä ekana Sauber, ei RB. Nyt pakokaasujen hyödyntäminen diffuusorilla on 99% varmuudella historiaa ja se tulee satuttamaan kaikista eniten juuri RB:tä. Heillä menee sitä myöten varmaan koko auto aivan uusiksi. Verraten esim. Williamsia joka hylkäsi Coandan jo viime kauden lopulla ja tulokset parani heti. Eli suurin kokemus ei-pakokaasuahdetusta diffuusorista on Williamsilla tällä hetkellä. Tuleeko Williams sen turvin yllättämään tekemällä vahvan nousun takaisin? En tiedä, mutta keskikastiin kyllä heitä veikkaan.

Ferrarin yksi suurimmista heikkouksista lienee myös liittynyt pakokaasu-diffuihin. Jos näin on, niin nyt heidän tilanne on sen verran parempi. Uuden auton nokka ainakin viestiin siihen suuntaan, että Ferrari ei ole nähnyt tarvetta lähteä liioitellen parantamaan virtauksia nokan ali auton takapäätä kohti. Sen sijaan ovat pitäytyneet viime vuoden monokokin muodoissa melko tarkkaan ja ainakin tietävät mitä se tulee tarjoamaan.

RB:tä odotan toki suurella mielenkiinnolla. Eritoten siksi, että miten he tulevat pärjäämään ilman pakokaasuapuja. :cool:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Tiedoksi, että maanantaista lähtien (eli puolestayöstä eteenpäin) sukuelimiin viittaavat nimitykset uusista autoista ja niiden osista ovat rangaistavia. Vitsin tuoreustakuu on jo mennyt ja tämä on asiapuoli. Tuollaiset nimitykset eivät kuulu asiakeskusteluun.
:thumbup:

Oikein.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Odotellessa voi ihmetellä uutta mersua:
Kuten edellä oli jo huomioitukin, odotan ko. kuvan perusteella Mersusta nokka-kaveria Ferrarille. Nokan kärjestä ei kerro mitään, mutta monokokki on ilmeisesti maksimipituudelta maksimikorkea kuten Ferrarillakin.

Upeaa kyllä että saadaan taas erilaisia ratkasuita. Olemme nähneet ainakin jo seuraavat keularatkaisut: pinokkio, pinokkio-mursu, haarukkatrukki sekä Ferrarin tylppänokka.
En keksinyt Ferrarille mitään hyvää nimeä...vielä...

Itse pidän Ferrarin ratkaisua kokonaisuutena parhaimman näköseltä. :cool:
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Kuten edellä oli jo huomioitukin, odotan ko. kuvan perusteella Mersusta nokka-kaveria Ferrarille. Nokan kärjestä ei kerro mitään, mutta monokokki on ilmeisesti maksimipituudelta maksimikorkea kuten Ferrarillakin.

Upeaa kyllä että saadaan taas erilaisia ratkasuita. Olemme nähneet ainakin jo seuraavat keularatkaisut: pinokkio, pinokkio-mursu, haarukkatrukki sekä Ferrarin tylppänokka.
En keksinyt Ferrarille mitään hyvää nimeä...vielä...

Itse pidän Ferrarin ratkaisua kokonaisuutena parhaimman näköseltä. :cool:
Nuunuu.
 
Ylös