Kauden 2014 autot

Flexu

Member
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
12


Mutta tämä! Itse ainakin olen ollut tietämätön siitä, miltä autojen mittaristot näyttävät jatkossa. Tämä antaa osviittaa siitä, että McLarenin uusi vakio-ECU antaa mahdollisuuden nykyaikaiseen (väri?)näyttöteknologiaan, joita aiemmin (pre-2008) käytössä olikin - kunnes vakioitu ECU muutti asiat. Toivoaksemme HD-kuvan välityksellä kunnon rattinäytöstä välittyy kotisohvallekin mielenkiintoisia lukemia. Joka tapauksessa on hyvä, että vihdoin saatiin takaisin kunnon rattiruudut kuninkuusluokkaan.
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Mitä enemmän näitä autoja tulee niin sitä enemmän tässä kasvaa "pinokkio" otsaan. oi miksi oi miksi näin, nää autot on aivan tajuttoman hienoja muuten, mutta keulat prkl%#&%#:wall: vähän sulattelin noita ekoja että ehkä se tästä, mutta ei noi muuttuu vaan hirveemiks mitä enemmän näitä saman kategorian keulia tulee.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Niin, siis minä en ymmärrä Williamsin 'avointa' takaosaa. Luulis että sinne tulee haitallisia pyörteitä kun verrataan näihin umpinaisiin periin.
 

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
752
Mitä enemmän näitä autoja tulee niin sitä enemmän tässä kasvaa "pinokkio" otsaan. oi miksi oi miksi näin, nää autot on aivan tajuttoman hienoja muuten, mutta keulat prkl%#&%#:wall: vähän sulattelin noita ekoja että ehkä se tästä, mutta ei noi muuttuu vaan hirveemiks mitä enemmän näitä saman kategorian keulia tulee.
FIA:n ukoilla varmaan samat ajatukset, ne ei vaan osaa.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Toro ja Sauber on keularatkaisuiltaan aika samannäköiset. Torollahan on tainnu kanssa viime kausina olla tuommoisia lättäneniä, tuohon on vain lyöty tuommoinen kärkiosa paikalleen täksi kaudeksi. Omaan makuun tuo Toro näyttää aika hyvältä.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Toro Rosson nokan voisi ottaa sponsorikäyttöön maalaamalla sen banaaniksi ja Chiquita-tarra päälle.
 

maxi100

Active member
Liittynyt
28.1.2012
Viestit
28
Voiko tuo olla enään sattumaa vai onko niinsanottua yritysvakoilua,en usko että jos 10 tallia kehittää salaa toisiltaan autojaan niin etusiivet lähes kopioita muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta,luulis että paljonkin isompia eroja on niinkuin Lotus ja Ferrari on näyttänyt olevan,toki niilläkin on varmaan ollut samaa vakoilua mutta päätynyt silti toisinlaisiin ratkaisuihin.
 

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
Tämä on se hauskat f1-aiheiset kuvat -ketju? Muhaha.Toro Rosson pojilla on kyllä patukkaa kerrakseen.Vaikka muille jakaa. :D:p
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Tallien aerodynamiikka palavereissa varmaan ollu aika koominen tunnelma, kun on alettu käymään auton muotoja läpi. Voin mielessäni kuvitella tämän tilanteen:

"täällä perässä meillä on sulavaa linjaa, josta ilma ohjataan sulvasti perään hyödyntäen maksimaalisesti ilmavirrat. Ponttoneeissa meiltä löytyy hieman ismpaa jäähdytys aukkoa, suuremman jäähdytys tarpeen vuoksi. Tästä siirrymmekin auton keulaan, jossa ilmoja halkoo kohöm noh tämmöinen mikä hemmetti tää nyt on..." ja huuto naurua vaikka tuskin noita aeropuolen inssejä on siinä vaihees naurattanu :nope:
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Voiko tuo olla enään sattumaa vai onko niinsanottua yritysvakoilua,en usko että jos 10 tallia kehittää salaa toisiltaan autojaan niin etusiivet lähes kopioita muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta,luulis että paljonkin isompia eroja on niinkuin Lotus ja Ferrari on näyttänyt olevan,toki niilläkin on varmaan ollut samaa vakoilua mutta päätynyt silti toisinlaisiin ratkaisuihin.
Se että nuo nokat on noinkin saman näköisiä ei varmaankaan mene yritysvakoilun piikkiin. Moni talli on vain tullut siihen tulokseen että tuo on paras. Toistaiseksi Ferrarilla on ainoana erilainen nokka, noist mitä on julkaistu. Jotkuthan on ilmeisesti kokeilleet tuota Lotuksen keula ratkaisua myös, mutta jotain ongelmaa siinä oli. Ja jos taas tarkoitat ihan etusiipiä, niin nuo esittely siivet ei taida tuottaa yhtään downforcea, joku voi tuottaa enemmän nostettakin...
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Toro Rosson nokan voisi ottaa sponsorikäyttöön maalaamalla sen banaaniksi ja Chiquita-tarra päälle.
Minusta tuo näyttää enemmän kurkulta (mod. huom. ei se suun ja ruokatorven välistä löytyvä elin, en halua bännejä). Karthikeyan varakuskiksi?

En kyllä ymmärrä miksi Toro Rosso ei voisi olla erivärinen kuin emotallin auto. Menevät aina herkästi sekaisin, ja tuo härkägraffiti vanheni jo 2006.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Voiko tuo olla enään sattumaa vai onko niinsanottua yritysvakoilua,en usko että jos 10 tallia kehittää salaa toisiltaan autojaan niin etusiivet lähes kopioita muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta,luulis että paljonkin isompia eroja on niinkuin Lotus ja Ferrari on näyttänyt olevan,toki niilläkin on varmaan ollut samaa vakoilua mutta päätynyt silti toisinlaisiin ratkaisuihin.
Esim. Scarbs ennusti nämä nokkakeulat kauan ennen autojen julkistamista. Ei tässä mistään vakoilusta ole kysymys, suunnittelijat ovat vaan tulleet samaan tulokseen siitä mikä on parasta.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Tässä kamerat vastaavasti kuin Ferrarissa ja videolla siinä kohtaa missä auto vilahtaa ohi, näyttäs, että on littana kärki ilman ulokkeita. Ainakin se on jyrkkä kuten Ferrarissa.

Joo. Katselin VLC-playerilla jumalattomasti hidastettuna tuota videota ja sain haettua yhden kohdan, jossa näyttäisi tosiaan vahvasti samantyyppiseltä kuin Ferrarin ratkaisu. Sitä Ferrarin porrasta en kyllä siitä löytänyt, mutta on se kyllä sumea kuvakin (liikkeen takia).
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mikä salli ferrarin tehdä lyhyen keulan ilman etusiipilinjan ylitystä?
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Mikä salli ferrarin tehdä lyhyen keulan ilman etusiipilinjan ylitystä?
Ei kai säännöt pakota ylittämään etusiipilinjaa? Vain sen kärjen korkeus kai on määrätty (ja varmaan jokin minimietäisyys etuakselin keskipisteestä). Tai sitten olen ymmärtänyt taas väärin...

EDIT: Siis kärjen korkeus maasta
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Näitten edessä ens kaudella gridgirlit makaa selällään koivet levällään auton edessä
Vaikka oma mielikuvitus pyörisikin navan alapuolella, niin F1-asiapuolelle kaikkea ei tarvitse kirjoittaa. Jos alapäänimityskieltoa lähdetään tällä tavalla kokeilemaan, siitä hyvin nopeasti napsahtaa sanktioita.
 
Ylös