Kauden 2014 autot

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
mielenkiintoista nähdä tuo Lotuksen keula useammasta eri suunnasta, noissa 3D piirroksissa sekä tuossa twitterin kuvassa näyttää tosi "raskaalta" toi rakenne....
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mutä vitun väliä sillä olisi, vaikka GP2 olisikin nopeampi? En ainakaan minun eikä tuskin kovin monen muunkaan katsomista/kiinnostusta vähennä.
Niinpä. Kuka vertaa GP2-aikoja Ykkösiin kisoja katsellessa? Ei kukaan!

Ottakee ihan rauhassa. Onpahan yksi mielenkiinnon kohde lisää tänä vuonna. Eli se, että kuinka hyvin V8-autojen vauhtiin päästään ja missä kohtaa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
mielenkiintoista nähdä tuo Lotuksen keula useammasta eri suunnasta, noissa 3D piirroksissa sekä tuossa twitterin kuvassa näyttää tosi "raskaalta" toi rakenne....
Nokun yhden puoliskon pitää täyttää minimiala ja sitten ovat pistäneet siihen vielä toisen... Eikö olisi voinut tehdä toisesta kepeämmän?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ferrarille povataan roimia uudistuksia seuraavaan testiin.
Vieläkö ne aikoo jäähdytystä pienentää? On siinä jo kohta muut ihmeissään!

Ferrari tarjoaa Kimi Räikköselle ja Fernando Alonsolle merkittävästi uusitun auton Bahrainin F1-testeihin.
Neljä päivää kestävä kauden toinen testijakso käynnistyy Bahrainissa 19. helmikuuta. Alonso ajaa silloin Ferrarilla kaksi ensimmäistä päivää ja Räikkönen kaksi viimeistä. Sen jälkeen Bahrainissa ajetaan vielä toinen testijakso helmi- ja maaliskuun vaihteessa.

Urheilusanomien tietojen mukaan Räikkönen ja Alonso saavat Ferrariin aivan uuden moottorin tehokkaammalla jäähdytyksellä. Autoon tulee myös paljon uusia aerodynamiikkaa parantavia osia, kuten erilaiset etu- ja takasiivekkeet.

Uusien V6-turbojen kehitystyö jäädytetään helmikuun lopussa, joten seuraavassa testissä Ferrari yrittää harpata eteenpäin moottoripuolella.

Uudessa Ferrarissa monien teknisten asiantuntijoiden kiinnostus on kohdistunut varsinkin siihen, miten jäähdytys hoidetaan, koska sivuponttoonit ovat hyvin kapeat. Ferrarin leiristä tihkuneiden tietojen mukaan uusi jäähdytyssysteemi ei vie niin paljon tilaa kuin aiemmin.

Janne Aittoniemi / IS
 

Flexu

Member
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
12
Tuolla testikausitopicissa oli puhetta rattinäytöistä ja siitä, että uuden mallista isoa värinäyttöä ei vielä kaikissa ole. AMS kirjoittaa aiheesta nettisivuillaan: "Wegen der komplizierten neuen Hybrid-Motoren werden zur neuen Saison wohl nach und nach alle Teams auf das neue Display umrüsten." Suomeksi siis tarkoittaa sitä, että johtuen uuden voimalinjan monimutkaisuudesta (ja siihen liittyvästä datasta ja säätämisestä) tulee vähitellen kaikkiin autoihin nämä isommat näytöt. En tiedä väitteen totuuspohjasta ja itse en ole aivan yhtä varma - uusi ruutu kun painaa 100 grammaa vanhaa enemmän, eikä tiedolle välttämättä ole tarvettakaan, jos prosessointi kuljettajan päässä ei onnistu. Mielenkiintoista seurata asiaa, ohessa linkki AMS:n asianomaiseen artikkeliin, jossa myös hieman rattien historiasta.

AMS: "McLaren liefert neuen F1-Tacho"
 

JamboJamster

Active member
Liittynyt
16.6.2012
Viestit
29
Eikö tuo takasiiven alempi levy kielletty täksi kaudeksi? Etusiipikin näyttää renkaisiin nähden yhtä leveältä kuin viime kaudella vaikka sitä täksi kaudeksi säännöissä kavennettiin.
Vaikka eipä autoon välttämättä vaan laiteta uusimpia osia mainoskuvauksia varten. Takasiipi saattaa olla viimevuoden autosta ja etusiipi näyttää todella yksinkertaistetulta.
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Eikö tuo takasiiven alempi levy kielletty täksi kaudeksi? Etusiipikin näyttää renkaisiin nähden yhtä leveältä kuin viime kaudella vaikka sitä täksi kaudeksi säännöissä kavennettiin.
Siksi koska toi ei ole aito E22, vaan joku vanha auto uudella nokalla. Lotuksen twitterissä olevassa kuvassa on eri etusiipi. Ehkä toi on vain vara-autona kuvauksiin, jos Renaultin uus pannu ei toimi.



Tässä kuvassa myös moottorin ilmanottoaukko on erimallinen.

 
Viimeksi muokattu:

Edson

Well-known member
Liittynyt
11.6.2009
Viestit
746
Siksi koska toi ei ole aito E22, vaan joku vanha auto uudella nokalla. Lotuksen twitterissä olevassa kuvassa on eri etusiipi. Ehkä toi on vain vara-autona kuvauksiin, jos Renaultin uus pannu ei toimi.
Tuo on Lotuksen Enstonen esittelyauto jonka vanhaa runkoa modataan uusien muutosten mukaan.


Tässä ilmanoton perusteella oikeaa kaaraa.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Tossa kuvassa on tosiaan liian leveä etusiipi ja takasiivessä beam wing, eli ei ole laillinen. Toki sillä voi testata, jos haluaa, mutta ei kisata.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Formuloiden hitaus

Siinä kohtaa minua alkaa häiritä kun tähtikuljettajat / insinöörit /sponsorit ym.. siirtyvät ykkösistä toiseen luokkaan ykkösten hitauden takia..
Mutta niin kauan kun F1 on "halutuin" luokka, niin minulle se on kuninkuusluokka.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tää taitaa olla joko Renault R28 tai R29 (kaudet 2008-09) uusissa väreissä ja uudella keulalla. Etusiipi on ainakin R29:stä mutta kori voisi minusta olla jopa R28:sta. Onkohan Lolluksella vieläkään uutta autoa kasassa?

R29 samalla etusiivellä
Katsoin kanssa että ponttoonit näyttää joltain ~Heikin ajan Renaultilta...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Radan varrella katsoessa huomaisi varmasti.
Ei huomaa ilman vertailukohtaa. Viisi sekuntia hitaampi auto kierroksella on yhdessä mutkassa niin vähän hitaampi, ettei sitä silmällä näe. Ei kymmenyksiä näe luonnossa.

-Edit- Auton mahdollisen käyttäytymiseron kyllä tietysti huomaa, mutta se ei välttämättä kerro kierrosajasta.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös