Latvala hävisi hitaimmilla erikoiskokeilla aika paljon. Torstaina J-M hävisi Kirkenerillä Ogierille 7,2 sekuntia, Torsbyssa myös 7,2 sekuntia, mutta Finnskogenissa Latvala oli 3,8 sekuntia nopeampi. Tiedä sitten kuinka paljon tuo vaihdelaatikko-ongelma vaikutti noilla teknisemmillä pätkillä. Perjantain avauspätkällähän J-M ja Ogier tulivat tasavauhtia ennen Ogierin virhettä.
EK 8:n jälkeen Ogierin ja Latvalan välinen ero oli 4:18,3. Rallin lopuksi ero oli 4:29,9, eli Latvala oli loppupätkillä 11,6 sekuntia nopeampi. Lauantaina Latvalalla tosin oli parempi lähtöpaikka, mutta toisaalta perjantaina Ogierilla ei ollut enää mitään hävittävää ja hänen oli pakko pitää kovaa vauhtia, jotta hän pystyisi ottamaan tuon kuudennen sijan. Power Stagen Latvala vei 2-0, mikä ainakin itseäni yllätti todella paljon, sillä Ogier on yleensä hallinnut Power Stage -erikoiskokeita. Oliko Latvalalla sitten paremmat renkaat jäljellä?
Huikea parannushan tämä oli Latvalalta viime vuoteen verrattuna. Silloin kumpikaan kuljettaja ei tehnyt virheitä ja silti Latvala hävisi peräti puolitoista minuuttia Ogierille.