Scuderia Ferrari 2014: Paniikkinappula pohjassa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Tämän kauden auton on tehty Toyotan tuulitunnelissa. Ferrarin uusi tunneli saatiin kalibroitua viimevuoden lopulla uudelleen jonka jälkeen ovat käyttäneet sitä. Ensi vuoden auto on ensimmäinen joka tehdään kokonaan Ferrarin uuden tuulitunnelin avulla. Ferrarilta on sanottu, että uusi tuulitunneli vihdoin korreloi todellisuuden kanssa, mutta niin ovat sanoneet aiemminkin siitä.

Ensi vuodeksi voi siis odottaa selvästi parempaa autoa, kun se on kokonaan tehty Allisonin alaisuudessa ja uuden tuulitunnelin avulla.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Eikös ne peräti vaihteneet sen kokonaan uuteen. Muistelin, että olivat sen takia vuokralla, jossain Toyotalla tms., kun uutta rakennettiin.
Tämä oli aiemmin, mutta joutuivat uudestaan evakkoon, koska uuteen tunneliin piti tehdä parannuksia.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Tämän kauden auton on tehty Toyotan tuulitunnelissa. Ferrarin uusi tunneli saatiin kalibroitua viimevuoden lopulla uudelleen jonka jälkeen ovat käyttäneet sitä. Ensi vuoden auto on ensimmäinen joka tehdään kokonaan Ferrarin uuden tuulitunnelin avulla. Ferrarilta on sanottu, että uusi tuulitunneli vihdoin korreloi todellisuuden kanssa, mutta niin ovat sanoneet aiemminkin siitä.

Ensi vuodeksi voi siis odottaa selvästi parempaa autoa, kun se on kokonaan tehty Allisonin alaisuudessa ja uuden tuulitunnelin avulla.
Eli Smedleyn ja Massan kokemukset ilmeisesti perustuvat Ferrarin vanhaan ja/tai Toyotan tuulitunnelin kanssa saatuihin tuloksiin. Uudesta tunnelista ei heille kokemusta ehtinyt kertyä.
Voisiko toivo siis elää, että tällä kaudella Ferrariin tulevat uudet osat voisivat jopa toimia.

http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtml/2013/11/1829091/ferrari-innoissaan-uudesta-tuulitunnelista
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Eipä Ferrarissa uutta nokkaa tai ponttooneja ollut testeissäkään, vaikka sellaisesta uutisoitiin. Olikohan Alonson vain perjantain harkoissa käyttämä uusi etusiipi lopulta susi, en ole nähnyt sitä yhdessäkään testeissä otetuissa kuvissa.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Eipä Ferrarissa uutta nokkaa tai ponttooneja ollut testeissäkään, vaikka sellaisesta uutisoitiin. Olikohan Alonson vain perjantain harkoissa käyttämä uusi etusiipi lopulta susi, en ole nähnyt sitä yhdessäkään testeissä otetuissa kuvissa.
Jostain luin aiemmin, että Ferrarille olisi tulossa vasta Kanadaan isompi päivityspaketti. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
En nyt oikein tiedä, onko Ferrari-triidi oikea paikka tälle, koska koskee vähän laajemminkin F1-tallien tapaa muodostaa kisastrategiat, mutta yhtä kaikki tämä on varmasti monelle täällä mielenkiintoista luettavaa. Linkin takaa löytyy siis kaksiosainen haastattelu Ferrarin päästrategista Neil Martinista: http://formula1.ferrari.com/tag/neil-martin
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jostain luin aiemmin, että Ferrarille olisi tulossa vasta Kanadaan isompi päivityspaketti. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.
Kanada on erikoisrata ja sinne on tietysti aina jotain uutta jos haluaa pärjätä edes samalla tasolla.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Viime kisassa melkein nappasivat jo Kimin päänahan. Mutta vaikeaa tulee Ferrarin saavuttaminen olemaan, ellei jostain syystä Maldonado saa autoaan pysymään radalla ja ellei Alonso vaihda nurmikon leikkuuseen.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6382
Kyllä varmaan alonsolla ja kimillä aika korkea kyrpä otsassa tällä hetkellä. Tiimillä on rahaa ja resursseja vaikka milllä mitalla mutta mitään ei saada aikaseksi. Eteenki Alonsollla. Viimisin realistinen mahis oli voittaa mestaruus vuoden 2010 autolla muistaakseni. Sen jälkeen ferrari on pukannut vain keskikastia vähän parempaa autoa pihalle. Nytkin ero on sen 1,5 sekuntia kärkeen. Sanomattakin selvää että sitä ei tällä kaudella kurota kiinni. Kuitenkin molemmat alkaa olla sitä ikäluokkaa, että viimiset ajovuodet alkaa oleen käsillä ja tarve kummallakin vielä yhtee mestaruuteen ois suuri. Kimillä nyt Ferrari oli järkevin vaihtoehto täksi kaudeksi. Mutta voin kuvitella Alonson vitutuksen kun viidettä kautta katsoo tätä touhua.. Ei ihme että katselee Mersun tai Mclaren/Hondan suuntaan Santaderin kanssa. Odotukset ovat ilmeisesti kovat Hondan uuteen moottoriin. Tässä taloustilanteessa jompi kumpi Mersulta tai McLarenilta saa lähteä jos Alonso sinne haluaa. Ois silkkaa hulluutta olla ottamatta Alonsoa kuskiks eteenki ko tuo huomattavat rahat samalla. Enemmän kiinnostaa ensi kausi Ferraria silmällä pitäen.. Kuka Kimin kaverina ajaa?
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Kyllä varmaan alonsolla ja kimillä aika korkea kyrpä otsassa tällä hetkellä. Tiimillä on rahaa ja resursseja vaikka milllä mitalla mutta mitään ei saada aikaseksi. Eteenki Alonsollla. Viimisin realistinen mahis oli voittaa mestaruus vuoden 2010 autolla muistaakseni. Sen jälkeen ferrari on pukannut vain keskikastia vähän parempaa autoa pihalle. Nytkin ero on sen 1,5 sekuntia kärkeen. Sanomattakin selvää että sitä ei tällä kaudella kurota kiinni. Kuitenkin molemmat alkaa olla sitä ikäluokkaa, että viimiset ajovuodet alkaa oleen käsillä ja tarve kummallakin vielä yhtee mestaruuteen ois suuri. Kimillä nyt Ferrari oli järkevin vaihtoehto täksi kaudeksi. Mutta voin kuvitella Alonson vitutuksen kun viidettä kautta katsoo tätä touhua.. Ei ihme että katselee Mersun tai Mclaren/Hondan suuntaan Santaderin kanssa. Odotukset ovat ilmeisesti kovat Hondan uuteen moottoriin. Tässä taloustilanteessa jompi kumpi Mersulta tai McLarenilta saa lähteä jos Alonso sinne haluaa. Ois silkkaa hulluutta olla ottamatta Alonsoa kuskiks eteenki ko tuo huomattavat rahat samalla. Enemmän kiinnostaa ensi kausi Ferraria silmällä pitäen.. Kuka Kimin kaverina ajaa?
Samoilla linjoilla. Vaikka tämä kausi onkin aika isolla varmuudella pannukakku, voi Kimi lohduttautua sillä, että se oli kuitenkin ihan selkeästi paras vaihtoehto niillä tiedoilla, joita hänellä oli päätöksenteon hetkellä käytössä. Tässä siis oletan, että lopulta Red Bull ei ollut realistinen vaihtoehto. Lotus näytti hyvin pitkälle uppoavalta laivalta ja suurten sääntömuutosten aikana paras veto on kyllä talli, jolla on suuri budjetti.

Alonso on kyllä varmasti aika kiusallisessa tilanteessa. Tietää, että takana on sen verran pesetoja, että periaatteessa jokainen talli on kiinnostunut, mutta mikä olisi paras veikkaus? Ferrari ilmoittaa, että ensi kaudeksi vielä vahvempi satsaus, mutta toisaalta puheitahan ei italiaanoilta ole ennenkään puuttunut. Taisi olla Coulthard, joka jossain kolumnissaan kirjoitti, että Fernandolla ei ole enää varaa väärään päätökseen, koska ura on jo kalkkiviivoilla, ellei nyt sitten ihan Schumacheriksi ryhdy. Ja itse asiassa nyt kun tuon itse sanoin, niin kannattaa tosiaan kuitenkin muistaa, että Schumi ajoi kilpailukykyisesti vielä reilusti yli 40-vuotiaana, kun Alonso/Kimi eivät ole vielä edes kolmenkympin puolivälissä. Eli mitään periaatteellista estettä ei ole ajaa vaikka vielä 3-4 vuotta täysillä. Sitä useampaan kauteen en usko, että kummallakaan sitten lopulta riittää nälkä. Kimillä nälkä tosin loppuu aivan varmasti ennen Alonsoa, jolla on enemmän sellaista hullunkiiltoa silmissä vielä yhden mestaruuden eteen. Kimi ajanee vielä ensi kauden ja jos sekin on pannukakku, niin ura ykkösissä on siinä. Jos taas tulee huippukausi, niin varmaan vielä yksi päälle ja sitten joka tapauksessa hanskat naulaan.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6382
Samoilla linjoilla. Vaikka tämä kausi onkin aika isolla varmuudella pannukakku, voi Kimi lohduttautua sillä, että se oli kuitenkin ihan selkeästi paras vaihtoehto niillä tiedoilla, joita hänellä oli päätöksenteon hetkellä käytössä. Tässä siis oletan, että lopulta Red Bull ei ollut realistinen vaihtoehto. Lotus näytti hyvin pitkälle uppoavalta laivalta ja suurten sääntömuutosten aikana paras veto on kyllä talli, jolla on suuri budjetti.

Alonso on kyllä varmasti aika kiusallisessa tilanteessa. Tietää, että takana on sen verran pesetoja, että periaatteessa jokainen talli on kiinnostunut, mutta mikä olisi paras veikkaus? Ferrari ilmoittaa, että ensi kaudeksi vielä vahvempi satsaus, mutta toisaalta puheitahan ei italiaanoilta ole ennenkään puuttunut. Taisi olla Coulthard, joka jossain kolumnissaan kirjoitti, että Fernandolla ei ole enää varaa väärään päätökseen, koska ura on jo kalkkiviivoilla, ellei nyt sitten ihan Schumacheriksi ryhdy. Ja itse asiassa nyt kun tuon itse sanoin, niin kannattaa tosiaan kuitenkin muistaa, että Schumi ajoi kilpailukykyisesti vielä reilusti yli 40-vuotiaana, kun Alonso/Kimi eivät ole vielä edes kolmenkympin puolivälissä. Eli mitään periaatteellista estettä ei ole ajaa vaikka vielä 3-4 vuotta täysillä. Sitä useampaan kauteen en usko, että kummallakaan sitten lopulta riittää nälkä. Kimillä nälkä tosin loppuu aivan varmasti ennen Alonsoa, jolla on enemmän sellaista hullunkiiltoa silmissä vielä yhden mestaruuden eteen. Kimi ajanee vielä ensi kauden ja jos sekin on pannukakku, niin ura ykkösissä on siinä. Jos taas tulee huippukausi, niin varmaan vielä yksi päälle ja sitten joka tapauksessa hanskat naulaan.
Näin on... Puheet ei varmaankaan enää auta Alonson tapauksessa. Näkisin että ihmeitä pitää tapahtua jos Alonso vielä ensi kaudella punasissa ajaa. Esim jotain Neweyn tuloa talliin tai Brawnin tai jotain. Mutta eihän sekään meinaa että hetkessä pompataan kärkeen. Ja kuka sanoo että esim jos McLaren/Honda lähestyy vaikka Räikköstä, etteikö hänki olisi menossa entuudestaan tuttuun tiimiin. Helpppo markkinoitava myös Japaniin suosionsa takia. Summasummarum... MOlemmilla pitää päätökset tehdä tarkkaan tässä vaiheessa uraa. Ei ole aikaa jäädä katteleen Ferrarin kyntämistä... Kovin moneksi vuodeksi ainakaan.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Voisi sanoa, että tällä hetkellä Ferrari on nuoren miehen talli. Sellaisen, jolla on aikaa odottaa kunnian vuosia. Kuten Mika Häkkinen McLarenilla 90-luvun puolivälissä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös