Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / KESÄKAUSI 2014

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Lakipykälän teksti "...ulkopuolella valoisana aikana ohitettaessa." on kyllä sellaista tekstiä ettenpä tiennytkään :confused: Miksi pimeällä ei saa soittaa torvea?
Ja eipä tuo ohittaessa tööttääminen ole oikein maan tavaksi juurtunut.
Piemeällä voi antaa valomerkin? Turha tööttäily on laitonta, niinkuin vaikka koulutusmielessä ärsyttävyyden tai vaaratilanteen jälkeen.
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
HS paljastaa ahtaajien saaman uhkauskirjeen sisällön
Satamalakkoon johtanut "1930-luvun tyylinen uhkaus" tarkoitti väitettä ahtaajien henkilökohtaisesta vahingonkorvausvastuusta

Asianajotoimisto Hammarström Puhakka Partnersin lakimies Herman Ljungberg julkisti maanantaina venäläisen Rusich-5-päämiehensä nimissä Röyttän Satamatyöläiset ry:lle lähetetyn kirjeen, jonka uhkaavasta sävystä paikallisen ahtaajien työntekijäyhdistyksen edustajat kimpaantuivat.

Kirjeen sävy sai osakseen Suomen merimiesunioni SMU:n ja Auto- ja kuljetusalan työntekijäliitto AKT:n paheksunnan ja johti ahtaajien lakkoon, jossa Suomen rahtisatamat pysähtyivät vuorokaudeksi viime keskiviikkona.

Kiistan taustalla oli Tornion satamaan tullut venäläisvarustamon laiva, jonka palkka- ja työoloja paikalliset ahtaajat ja AKT pitivät ala-arvoisina.

Oikeuden päätöksen mukaan laivan lasti pitää purkaa.

Purkaminen alkoi lopulta viime viikon torstaina.

"En voi kertoa kirjeen sisällöstä oikein mitään, paitsi että uhkaus on vakava", kirjeen saanut Röyttän sataman pääluottamusmies Jarmo Pekkarinen kuvaili kirjeen saatuaan kirjeen sisältöä, mutta ei julkistanut sitä.

AKT:n puheenjohtaja Marko Piiraisen mukaan kyseessä oli "1930-luvun tyylinen uhkaus", mutta hänkään ei yksilöinyt, mikä kohta viittasi 1930-lukuun.

Kirjeen ydinsisältönä on ilmoitus siitä, että venäläisyhtiö pitää Röyttän satamatyöläisten yhdistyksen luottamushenkilöitä henkilökohtaisesti vahingonkorvausvelvollisina niistä vahingoista, joita se ei mahdollisesti saa velottua ahtaajien paikallisyhdistykseltä yhdistyksen varojen vähyyden vuoksi.

Kantaa perusteltiin yhdistyslain pykälällä, jonka mukaan yhdistyksen tietyt luottamushenkilöt ovat velvollisia korvaaman vahingon, jonka he ovat tahallisesti tai tuottamuksellisesti aiheuttaneet yhdistykselle.

Röyttän satamatyöläiset ry:n puheenjohtaja Jarmo Pekkarinen ei maanantainakaan halunnut kommentoida kirjeen sisältöä mitenkään.

HS ei maanantaina iltapäivällä tavoittanut AKT:n puheenjohtaja Marko Piiraista.
http://www.hs.fi/talous/HS+paljastaa+ahtaajien+saaman+uhkauskirjeen+sisällön/a1402887709433

Kirjeen aiheuttaman reaktion perusteella odotin että olisi uhattu vähintäänkin polvien murskaamisella. :rolleyes:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Skodakuski vastaa: "- Yritin vielä katsoa, kuinka moottoripyöräilijä selvisi tilanteesta. Olen pahoillani aiheuttamastani tilanteesta ja pyydän anteeksi! hän kirjoittaa." http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014061518410483_uu.shtml

Se siitä rekkakuskin selityksestä. Kaasu pohjassa vaan tilanteessa kuin tilanteessa ja kiusanhenkien yli.
Uskoako töppöilevää Skeidakuskia vai rekkamiestä. Hmm.

Joka tapauksessa tuo ohitus-jarruttelu -sekoilu osoittaa, että olisi parempi siirtyä julkisiin kulkuvälineisiin ennenkuin tappaa jonkun tahattomasti tai tahallisesti.
Mangeloon näköjään upposi sekoilevan ja valehtelevan skodamiehen selitykset. Itse repesin välittömästi (tarttee liimaa) luettuani tuon skodailijan selityksen jarrutuksesta. :rolleyes:
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Mangeloon näköjään upposi sekoilevan ja valehtelevan skodamiehen selitykset. Itse repesin välittömästi (tarttee liimaa) luettuani tuon skodailijan selityksen jarrutuksesta. :rolleyes:
Jep.

Mutta se, että varmaan viikottain samanlaisia kusipääohituksia näkevä rekkapena hieman tööttää ja vilauttaa valoja, on ihan KAUHEETA!! VITTU.. EI KUULU KOULUTTAA!!! Ja vielä kehtaa laittaa videon jakoon, vaikka on toinen vatipää on törkeällä tavalla vaarantanut ainakin kolmen ajoneuvon kuljettajan hengen. Niih. ei kuulu kouluttaa ei. Ylitte varmaan olis pitäny ajaa :rolleyes:
 

Örfil

Guest
Mangeloon näköjään upposi sekoilevan ja valehtelevan skodamiehen selitykset. Itse repesin välittömästi (tarttee liimaa) luettuani tuon skodailijan selityksen jarrutuksesta. :rolleyes:
Sen asian tietää varmasti vain se kuski itte. Näin on jämpti!
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Riskiohitus = valoton moottoripyöräilijä mustissa tulee vesisateessa vastaan yllättäen?
Ohittajan pitää varmistua siitä, että ohitus on turvallinen. Lisäksi ylinopeuttahan ei saa ajaa, edes hetkellisesti.

Nämä on taas näitä, "Sori että kolahti, en nähnyt mitään" -tyyppejä. Jollei näe, autolla ajot on syytä jättää niille jotka näkee. Ja jollei kelin takia näe, silloin ei ole mitään syytä ohittaakaan.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Ohittajan pitää varmistua siitä, että ohitus on turvallinen. Lisäksi ylinopeuttahan ei saa ajaa, edes hetkellisesti.

Nämä on taas näitä, "Sori että kolahti, en nähnyt mitään" -tyyppejä. Jollei näe, autolla ajot on syytä jättää niille jotka näkee. Ja jollei kelin takia näe, silloin ei ole mitään syytä ohittaakaan.
No mutta miten voi nähdä jotain mikä on tehnyt itsensä näkymättömäksi?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
No mutta miten voi nähdä jotain mikä on tehnyt itsensä näkymättömäksi?
Liikenteessä pitää ajaa sellaista nopeutta, että kykenee väistämään esteitä ja tarvittaessa pysäyttämään autot. Moititko hirviä, peuroja, karhuja siitä, etteivät käytä valoja ja esimerkiksi huomioliivejä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Uskaltaakohan tässä lähteä enää mopoilemaan ollenkaan kun jo rikkinäinen ajovalo tietää lähestulkoon kuolemantuomiota.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
No mutta miten voi nähdä jotain mikä on tehnyt itsensä näkymättömäksi?
Ei tarvi nähdä. Mutta aina on velvollinen väistämään ettei osu. Autohan on saatava lain mukaan pimeälläkin pysähtymään ajovalojen näyttämällä alueella.

23 §
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mangeloon näköjään upposi sekoilevan ja valehtelevan skodamiehen selitykset. Itse repesin välittömästi (tarttee liimaa) luettuani tuon skodailijan selityksen jarrutuksesta. :rolleyes:
No otetaan tuo rekkakuskin töötti. Mitä se tuollaisessa tilanteessa tarkoittaa? Todennäköisesti videon nähtyään ymmärtää että se oli koulutustöötti, mutta entä jos motoristi olis mennyt nurin ja rekka tööttää ajoaan jatkavalle skodakuskille, mitä töötti silloin tarkoittaa, ja millä lailla olisi pitänyt toimia? Ja onko ok tuollaisen vaaratilanteen jälkeen kouluttamalla tööttäävän kuskin välittömästi alkaa hiostamaan edellä ajavaa varautumatta jarrutukseen, joka puolestaan saattaa tulkita töötin eri tavalla ja että nyt tarvis niinkuin pysähtyä?
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Skodakuski vastaa: "- Yritin vielä katsoa, kuinka moottoripyöräilijä selvisi tilanteesta. Olen pahoillani aiheuttamastani tilanteesta ja pyydän anteeksi! hän kirjoittaa." http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014061518410483_uu.shtml

Se siitä rekkakuskin selityksestä. Kaasu pohjassa vaan tilanteessa kuin tilanteessa ja kiusanhenkien yli.
Ilman rekkakuskin nopeaa reagointia ei Skodakuskilta olisi tarvinnut odottaa minkäänlaista vastausta, koska kuolleet eivät puhu.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
No otetaan tuo rekkakuskin töötti. Mitä se tuollaisessa tilanteessa tarkoittaa? Todennäköisesti videon nähtyään ymmärtää että se oli koulutustöötti, mutta entä jos motoristi olis mennyt nurin ja rekka tööttää ajoaan jatkavalle skodakuskille, mitä töötti silloin tarkoittaa, ja millä lailla olisi pitänyt toimia? Ja onko ok tuollaisen vaaratilanteen jälkeen kouluttamalla tööttäävän kuskin välittömästi alkaa hiostamaan edellä ajavaa varautumatta jarrutukseen, joka puolestaan saattaa tulkita töötin eri tavalla ja että nyt tarvis niinkuin pysähtyä?
Niin...luuletko, että kyseinen autoilija olisi mitenkään voinut eteenpäin ajaessaan (hiljentäessään) havaita onko motoristi kaatunut? Tuossa edettiin ohituksen jälkeen satoja metrejä, eikä olisi mitenkään varmaan että kaatunut motoristi olisi jäänyt tielle näkyviin. Itseasiassa todennäköisempään olisi ollut, että motoristi on ajautunut pois tieltä pientareelle/sivuun/metsään johon ei muutaman sadan metrin päähän näy...vieläpä liikkuvasta autosta. (takanaan rekka näköesteenä!) Eihän kyseinen autoilija havainut motoristia edes eteenpäin liikkuessa.:rolleyes: Naurettavaa väittää, että kyseinen autoilija olisi ollut huolissaan motoristista ja että hiljensi tämän takia. Jos kyseisessä tilanteessa skodailija olisi ollut huolissaan tämän olisi pitänyt kääntyä turvallisessa paikassa ja palata tarkistelemaan tienpenkkoja.

Skodailija sai äänimerkillä "huomautuksen" tehdessään vaarallisen ohituksen. Älä tee niin enää ...prööt, prööt...kutsuttakoot tätä sitten vaikka koulutustöötiksi, mutta tuollaisia vaarallisia ohituksia tekevät vaarantavat useiden tiellä liikkujen hengen - välinpitämättömiä paskiaisia suoraan sanoen. Vastaaviin tyyppeihin "törmää" liikenteessä jatkuvasti. Se, että tyyppi sitten vielä jäi tarkoituksellisesti peippailemaan ja hidastelemaan rekan eteen oli suoranaista törppöyttä.
 
Viimeksi muokattu:

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Niin...luuletko, että kyseinen autoilija olisi mitenkään voinut eteenpäin ajaessaan (hiljentäessään) havaita onko motoristi kaatunut? Tuossa edettiin ohituksen jälkeen satoja metrejä, eikä olisi mitenkään varmaan että kaatunut motoristi olisi jäänyt tielle näkyviin. Itseasiassa todennäköisempään olisi ollut, että motoristi on ajautunut pois tieltä pientareelle/sivuun/metsään johon ei muutaman sadan metrin päähän näy...vieläpä liikkuvasta autosta. (takanaan rekka näköesteenä!) Eihän kyseinen autoilija havainut motoristia edes eteenpäin liikkuessa.:rolleyes: Naurettavaa väittää, että kyseinen autoilija olisi ollut huolissaan motoristista ja että hiljensi tämän takia. Jos kyseisessä tilanteessa skodailija olisi ollut huolissaan tämän olisi pitänyt kääntyä turvallisessa paikassa ja palata tarkistelemaan tienpenkkoja.

Skodailija sai äänimerkillä "huomautuksen" tehdessään vaarallisen ohituksen. Älä tee niin enää ...prööt, prööt...kutsuttakoot tätä sitten vaikka koulutustöötiksi, mutta tuollaisia vaarallisia ohituksia tekevät vaarantavat useiden tiellä liikkujen hengen - välinpitämättömiä paskiaisia suoraan sanoen. Vastaaviin tyyppeihin "törmää" liikenteessä jatkuvasti. Se, että tyyppi sitten vielä jäi tarkoituksellisesti peippailemaan ja hidastelemaan rekan eteen oli suoranaista törppöyttä.
Aijaijaijai.. Nomi on nyt kyllä niin nami tässä asiassa.

Vahva komp :ahem:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Rekkakuskin tarkoitusperä kameraa varten vähän 'tuoksahtaa'.:rolleyes:

Vai katsooko se jälkeenpäin aina, missä on tullut ajeltua päivän mittaan?:eek:
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Rekkakuskin tarkoitusperä kameraa varten vähän 'tuoksahtaa'.:rolleyes:

Vai katsooko se jälkeenpäin aina, missä on tullut ajeltua päivän mittaan?:eek:
Eiköhän niillä ole nykyään jo isolla osalla kamera kuvaamassa koko ajan, kuten venäjällä ja keski-euroopassa lähes kaikilla. Varta vasten suunnitellut kamerat maksaa nykyään enää muutamia kymmeniä euroja.

Eikös sulla vielä ole?? Forum täyteen huimia seikkailuja ympäri Suomen :D:D
 
Ylös