Formula 1 - 2014 - Kanada - Kisan jälkipyykki

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4393
Hävisiköhän Massalta jarrut?, ei olisi mitenkään ehtinyt jarruttaa siitä vauhdista siinä kohtaa enää. Räikköseltä hävisi pyörähdyksen jälkeen vauhti kokonaan, ERS-K ongelmaa?
Juuri toisinpäin, Perezillä oli jarruongelmia joka korosti nopeuseroa kun Perez joutui aloittamaan jarrutukseen Massaa aiemmin ja tilanne tuli silmille + odottamaton linjan muutos. Massalla ei olisi ollut mitään hätää jarrutuksen kanssa ykkösmutkaan.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Ei poista sitä, että Kimi "järjestettiin" ruuhkan taakse mikä Ferrarin ohituskyvyllä tarkoitti = kisa ohi.
Tuskin järjestivät. Kun ajetaan samalla taktiikalla, otetiin tallin johtava kuski sisään, sitten toinen. Tallin ajoitus oli erittäin huono, sitä en vieläkään käsitä miksi ei huolehdittu molemmille kuljettajille parempaa taktiikkaa.

En jaksa uskoa, että tuollaista naurunalaista taktiikkaa edes Ferrari tekee tahallaan. Just Oikarinen tukee myös tätä kommenteillaa Maxilla.
 

17688771

Well-known member
Liittynyt
13.3.2013
Viestit
233
Tekee hyvää Ferrarille rimpuilla taas monituisen monta vuotta takana kärkisijoista, nimittäin senverran joutuvat työfilosofiaansa ja organisaatiotaan muuttamaan, ennenkuin tulevat taas menestymään. Ainakin vuodesta 2010 jatkunut "selkä seinää vasten" taktiikka näyttää vievän tuloksia vain kehnommiksi vuosi vuodelta, silti vuosi vuodelta isommalla rahamäärällä... heh
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Juuri toisinpäin, Perezillä oli jarruongelmia joka korti nopeus eroa kun Perez joutui aloittamaan jarrutukseen Massaa aiemmin ja tilanne tuli silmille + odottamaton linjan muutos. Massalla ei olisi ollut mitään hätää jarrutuksen kanssa ykkösmutkaan.
Juu katsoin ton uudestaan. Massan incar kamerasta näytti, että Perez olisi ollut Vettelin kontissa kiinni, mutta ei ollut.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4393
Tekee hyvää Ferrarille rimpuilla taas monituisen monta vuotta takana kärkisijoista, nimittäin senverran joutuvat työfilosofiaansa ja organisaatiotaan muuttamaan, ennenkuin tulevat taas menestymään. Ainakin vuodesta 2010 jatkunut "selkä seinää vasten" taktiikka näyttää vievän tuloksia vain kehnommiksi vuosi vuodelta, silti vuosi vuodelta isommalla rahamäärällä... heh
Vaihdokset pitäisi aloittaa Montesta, antaisi miesten tehdä työnsä eikä olisi kokoajan vaatimassa lisää vauhtia ja kriisipalaveria järjestämässä.

Monte vaihtoon!
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Tästä jopa samaa mieltä. Pointti oli siis että toisten stoppien osalta mainitsemasi "etu" Kimille ei hyödyttänyt mitään ja MIELESTÄNI oli huonompi kuin Alonsolla taas. Ei paljoa mutta vähän kuitenkin mutta ei sillä siinä vaiheessa ollut mitään väliä.

Mutta kyllä Kimiltä vietiin mahikset taistella Fernandoa vastaan kun tiimi kurasi huolella. Sitä ei millään tasoita se lopun homma.
Joo, korjaan tätä. Toinen pysähdys meni molemmille suht tasan. Alonso on ajanut tänä viikonloppuna aika-ajotkin paremmin, joten en näe syytä miksi vaihtaa pysähdyksien paikkaa ekalla stintillä kun oli vielä kisassakin edellä. Sama se, kyllä Kimin kisan tänään lopullisesti pilasi Räikköselle epätyypillinen ajovirhe. Tosin eipä siinäkään montaa sijaa mennyt loppuen lopuksi.

Onko tuo Ferrarin tuulitunneli tai simulointijärjestelmä jotenkin viallinen. Miksi ei päivitysosat toimi, vaikka pitäisi olla uusi tuulitunneli.
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Mersun vauhdista sai kuvan 1. sektorilla jossa kaikki muut otti takkiin 0.5 sekkaa. Todellinen voimasuhde-ero kierroksella melkein 1.5 sekkaa...
Siis Perez otti takkiin, mutta Ricciardo ei.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3901
Tuskin järjestivät. Kun ajetaan samalla taktiikalla, otetiin tallin johtava kuski sisään, sitten toinen. Tallin ajoitus oli erittäin huono, sitä en vieläkään käsitä miksi ei huolehdittu molemmille kuljettajille parempaa taktiikkaa.

En jaksa uskoa, että tuollaista naurunalaista taktiikkaa edes Ferrari tekee tahallaan. Just Oikarinen tukee myös tätä kommenteillaa Maxilla.

Juuri näin.

Pienet erot kuskien välillä repsahtavat todella pahasti tälläisten todella karkeiden virheiden takia ja tulee mieleen että mitä ihmettä he siellä tekevät.

Loppukaudesta tulee tasaista taas tallipisteissä ja tälläisellä huolimattomuudella mokataan toiselta kuljettajalta mahdollisuudet isommille pisteille pois. Kimi olisi luultavasti ajamalla ollut Alonson perässä tänään, nyt strategian takia tuli monta sijaa takkiin.

Tallihan tästä kärsii pitkällä tähtäimellä kyllä pahasti.

Williams on kanssa aivan kujalla ollut tänä vuonna taktiikoiden suhteen, mutta heillä sentään nopea auto on auttanut.

Joo, korjaan tätä. Toinen pysähdys meni molemmille suht tasan. Alonso on ajanut tänä viikonloppuna aika-ajotkin paremmin, joten en näe syytä miksi vaihtaa pysähdyksien paikkaa ekalla stintillä kun oli vielä kisassakin edellä. Sama se, kyllä Kimin kisan tänään lopullisesti pilasi Räikköselle epätyypillinen ajovirhe. Tosin eipä siinäkään montaa sijaa mennyt loppuen lopuksi.

Onko tuo Ferrarin tuulitunneli tai simulointijärjestelmä jotenkin viallinen. Miksi ei päivitysosat toimi, vaikka pitäisi olla uusi tuulitunneli.

Juu, tottakai ensimmäisenä radalla oleva ensin sisään, mutta silloin sama homma olisi pitänyt olla myös Espanjassa.

Sinällään tämän päiväisessä ei ollut vikaa muuta kuin se että Ferrari ajoitti molemmat stopit tosi huonosti ja Kimi kärsi siitä tosi pahasti.

Lähellä oli ettei Alonsokin jäänyt samaan ansaan, mutta ihan säkällä ehti junan eteen ettei kisa mennyt piloille.

Tiedä sitten olisiko Kimille ollut parempi ottaa riski ja kokeilla yhtä stoppia? Sitähän ei silloin tiennyt mutta Hulk ja Perez olisivat suojanneet ohittajilta siellä.

Vaikea sanoa mutta tänään meni pääasiassa tiimin piikkiin ja sitten itse vielä spinni niin tulos oli surkea.

Ei voi mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Valtteri ihan oikeutettuna pidätteli kirosanoja haastattelussa. Williams saisi hävetä, jopa Sir Frank.:nope:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4393
Tuskin järjestivät. Kun ajetaan samalla taktiikalla, otetiin tallin johtava kuski sisään, sitten toinen. Tallin ajoitus oli erittäin huono, sitä en vieläkään käsitä miksi ei huolehdittu molemmille kuljettajille parempaa taktiikkaa.

En jaksa uskoa, että tuollaista naurunalaista taktiikkaa edes Ferrari tekee tahallaan. Just Oikarinen tukee myös tätä kommenteillaa Maxilla.
Tämä kuvaa kaikin puolin Ferrarin tallin tilaa, kopioidaan muita niin taktiikassa, aerossa, tekniikassa.... Aina askeleen jäljessä kuten tänään varikkokäynnit, kierrosta aikaisemmin kummallekkin niin tilanne olisi ollut aivan eri. Ja ne käynnit kuntoon, ei yli 3 sekan stoppeja saa enää tapahtua!
 

Googlahoo

Well-known member
Liittynyt
18.11.2011
Viestit
372
Tai alimitoitetulla jarrujen jäähdytyksellä.
Mutulla heitän, että jarrut on nimenomaan pienemmät, sillä silloin niihin on helpompi saada lämmöt ja säätää lämpöjä (lisäksi jarrujen ja jäähyjen pienuus vähentää painoa)
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Mutulla heitän, että jarrut on nimenomaan pienemmät, sillä silloin niihin on helpompi saada lämmöt ja säätää lämpöjä (lisäksi jarrujen ja jäähyjen pienuus vähentää painoa)
Ainakin olin kuulevinani Oikarisen sanovan, että nimenomaan oli kyse liian pienistä jäähdytyskomponenteista. En nyt ihan satavarma ole.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Kimi olisi luultavasti ajamalla ollut Alonson perässä tänään, nyt strategian takia tuli monta sijaa takkiin.
Ilman ajovirhettä olisi varmasti ollut Alonson takana. Ekalla stopilla jälkimmäinen kuljettaja kärsii monesti monta sijaa.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Turhaan on Pereziä parjattu, aivan täysin on ollut Hulkin vauhdissa koko kauden. Epäonni vienyt Pereziltä paljon pisteitä.
 

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Tekee hyvää Ferrarille rimpuilla taas monituisen monta vuotta takana kärkisijoista, nimittäin senverran joutuvat työfilosofiaansa ja organisaatiotaan muuttamaan, ennenkuin tulevat taas menestymään. Ainakin vuodesta 2010 jatkunut "selkä seinää vasten" taktiikka näyttää vievän tuloksia vain kehnommiksi vuosi vuodelta, silti vuosi vuodelta isommalla rahamäärällä... heh
Harmi että se on tähän mennessä ollut vain sitä, rimpuilua. Pitäisi saada kunnon luovaa tuhoa aikaiseksi, että alkaisi kehitystä tapahtumaan. Todtin, Brawnin ja Schumacherin valtakauden jälkeen homma luisunu koko ajan alamäkeen. Pitäisi painaa resettiä ylhäältä lähtien.
 
Ylös