ADAC Rallye Deutschland

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1334
http://www.mtv.fi/sport/ralli/uutiset.shtml/2014/08/1926500/hirvonen-autossa-oli-vaarat-saadot

On tämä Hirvonen vaan jännä tyyppi. Myöntäis vaan suoraan, että vauhti ei enää nykyään kertakaikkiaan riitä. Eiköhän kaveri kumminki auton säätöihin osaa laittaa, on kumminki päässy kiertelee näitä kisoi niin monta kertaa aikasemminki.
En sanoisi näinkään tuosta säätöhommasta. Hirvosella aika vanhanaikainen ja paiskova ajotyyli. Ei oikein osu enää nykyautoihin. Fordin vauhti oli viime vuonna todella hyvää, nyt vauhti taas mystisesti kateissa. Sama, kun Hirvonen oli Citikalla, voittaja-auto alla, mutta hikistä vääntämistä sekin oli. Kuljettajilla on tietty mieltymyksensä, mutta huippukuskin pitäisi pystyä sopeutumaan autoon kuin autoon. Itseluottamuksesta homma on myös kiinni, mutta tuntuu, että Hirvosella on kyse muustakin. Onko aika vain ajanut väkisin ohi valitettavasti.

Latvala teki aika perinteiset. Ei perhana, itekin kyllä ehti jo tässä luulla, että nyt on homma jiirissä pääkopassa, mutta eipä sittenkään ollut. Vielä on työmaata sen kohdalla. Harmittavinta tässä on se, että tää työmaa kestänyt virallisena tehdaskuskina jo seitsemättä vuotta.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3397
Sijainti
Lahti
Hienoa draamaa tämä on! Ajatelkaa jos olisi ollut taas kerran sellainen perinteinen ottelu, jossa ranskalainen karkaa suomalaisilta ja jälkeenjäävien joukkoon mahtuu sitten joku norski, Prokop kuudes. Onnexi sattui ja tapahtui:eek!:, kaikki kuitenkin sisäisiä mustelmia lukuunottamatta:thumbup:

Sivusta katsoen on myös ihan mielenkiintoista nähdä, miten Hirvosen kurvailut jatkuvat. Latvala saa mun puolesta jatkaa ihan Latvalana. Ei häiritse yhtään, vaikka kisat ovat tulevaisuudessakin tällaisia....eh.....värikkäitä spektaakkeleita:cool:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kaiken Latvalahaukun keskellä on kuitenkin muistettava, että kuinka paljon kaverin vauhdilla oli osuutta siihen, että Ogier veti pihalle jo aikaisemmin? Ja raivosi itsensä uudelleen pihalle heti seuraavalla pätkällä. Ei se Ogierkaan tästä kyllä hyvää arvosanaa saa, ja jos Latvalan vauhti aiheuttaa tuollaisia jatkossakin, niin eihän tässä mitään saumoja vielä ole menetetty.
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
On tämä Hirvonen vaan jännä tyyppi. Myöntäis vaan suoraan, että vauhti ei enää nykyään kertakaikkiaan riitä. Eiköhän kaveri kumminki auton säätöihin osaa laittaa, on kumminki päässy kiertelee näitä kisoi niin monta kertaa aikasemminki.
Niin, se auttaisikin Jouhkin ponnisteluja löytää vielä ensi kaudeksi tuoli, että Hirvonen kertoisi olevansa menneen talven lumia?
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Niin, se auttaisikin Jouhkin ponnisteluja löytää vielä ensi kaudeksi tuoli, että Hirvonen kertoisi olevansa menneen talven lumia?
Joko Toyotaa testaamaan tai Rallicrossiin Petterin seuraksi, ei Hirvosesta enää kisakuljettajana ole arvoa millekään tallille.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3397
Sijainti
Lahti
Kaiken Latvalahaukun keskellä on kuitenkin muistettava, että kuinka paljon kaverin vauhdilla oli osuutta siihen, että Ogier veti pihalle jo aikaisemmin? Ja raivosi itsensä uudelleen pihalle heti seuraavalla pätkällä. Ei se Ogierkaan tästä kyllä hyvää arvosanaa saa, ja jos Latvalan vauhti aiheuttaa tuollaisia jatkossakin, niin eihän tässä mitään saumoja vielä ole menetetty.
Ogier oli 2xkehnompi!:)
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Joko Toyotaa testaamaan tai Rallicrossiin Petterin seuraksi, ei Hirvosesta enää kisakuljettajana ole arvoa millekään tallille.
Joo Hirvonen jolla on viimeiset vuodet ollut rallista toiseen säädöt hukassa kehittämään uutta autoa. Ilkeä sanoa, mutta toivottavasti Toyota ei tyydy Hirvoseen.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Toisaalta vaikka Latvalan moka olikin sellainen jota voisi odottaa ensimmäistä kisaansa ajavalta B-junnulta pimeässä rallissa, niin tulee kuitenkin muistaa että nuotitus tehdään muutamaa päivää aiemmin ja sitten niiden nuottien kanssa on pärjättävä itse kisassa. Ei voi tehdä liian varovaisia nuotteja jos meinaa ajaa kärkitaistelussa. Enintään ekan ajokerran jälkeen voi hieman viilata niitä jos siltä tuntuu kisatilanteen ja/tai keliolosuhteiden puolesta.
Nytkin Mari-Jatti päätti nuotitusjakson perusteella (luultavasti kuiva tie) että tuossa mutkassa voi vähän laskea eikä ihan välttämättä tarvi sitoa tiukaksi. Märällä tiellä sitten perä karkasi alta ja hieman huonolla tuurilla juuri siitä kohdasta ei enää päässyt takaisin baanalle.
Hirvosen vauhti sen sijaan on aika pahasti hakusessa ja osasyynä varmaan motivaationkin puute kun Hopalla ei vain ehdi kärkivauhtiin. Jouhkilla voi olla melkoinen sarka saada Hirvoskalle tallipaikka ensi vuodeksi kun tulokset ei suoranaisesti vakuuta. Jos M-Sportin kanssa ei enää suksi luista jatkossa, niin tallikuskeista lähinnä vain Norskien paikoille voisi olla jotain tunkua. Tosin VW lienee suht. tyytyväinen Mikkelsenin suorituksiin ja Citruunan jatkosta ei ole mitään takeita. Jos kassi-Alma kantaa talliin rahaa, niin voivat jatkaakin, muutoin siirtävät kaiken panostuksen WTCC sarjaan.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Jos kassi-Alma kantaa talliin rahaa, niin voivat jatkaakin, muutoin siirtävät kaiken panostuksen WTCC sarjaan.
Voisi toki myös kysyä miksi Citroen laittaisi yhtään nykyistä enempää rahaa WTCC-sarjaan, kun jälki on jo nyt tarpeeksi murhaavaa?
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1334
Toisaalta vaikka Latvalan moka olikin sellainen jota voisi odottaa ensimmäistä kisaansa ajavalta B-junnulta pimeässä rallissa, niin tulee kuitenkin muistaa että nuotitus tehdään muutamaa päivää aiemmin ja sitten niiden nuottien kanssa on pärjättävä itse kisassa. Ei voi tehdä liian varovaisia nuotteja jos meinaa ajaa kärkitaistelussa. Enintään ekan ajokerran jälkeen voi hieman viilata niitä jos siltä tuntuu kisatilanteen ja/tai keliolosuhteiden puolesta.
Nytkin Mari-Jatti päätti nuotitusjakson perusteella (luultavasti kuiva tie) että tuossa mutkassa voi vähän laskea eikä ihan välttämättä tarvi sitoa tiukaksi. Märällä tiellä sitten perä karkasi alta ja hieman huonolla tuurilla juuri siitä kohdasta ei enää päässyt takaisin baanalle.
Hirvosen vauhti sen sijaan on aika pahasti hakusessa ja osasyynä varmaan motivaationkin puute kun Hopalla ei vain ehdi kärkivauhtiin. Jouhkilla voi olla melkoinen sarka saada Hirvoskalle tallipaikka ensi vuodeksi kun tulokset ei suoranaisesti vakuuta. Jos M-Sportin kanssa ei enää suksi luista jatkossa, niin tallikuskeista lähinnä vain Norskien paikoille voisi olla jotain tunkua. Tosin VW lienee suht. tyytyväinen Mikkelsenin suorituksiin ja Citruunan jatkosta ei ole mitään takeita. Jos kassi-Alma kantaa talliin rahaa, niin voivat jatkaakin, muutoin siirtävät kaiken panostuksen WTCC sarjaan.
Lähinnä ihmetyttää miksi prkleessä piti ottaa tuollainen "tietoinen" riski tuollaisessa paikassa tuollaisella johdolla. Ehkä oli sitten unohtanut paikan. Muutenkin mietityttää tuollainen nuotitustapa ns. nopeuden mukaan joku paikka. Tietty jotkut selkeämmåt paikat ymmärtäisi, kun sekuntitaistelu kuitenkin tiukkaa. Mut aika riskaabelin tuntusta. Siis mutkan profiilin mukaanhan ne tehdään.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3610
Sijainti
JKL
Vaikka Latvalan ulosajo harmittaakin niin positiivista sentään kisassa oli se että hän pystyi vauhdillaan painostamaan Ogierin virheeseen. Assulla se on kova suoritus vaikkei tulos sitten kuitenkaan realisoitunut...

No ensi viikonloppuna jännätään Lapin suoritusta Tsekeissä ja Pajusen kisaa Italiassa...
 

Ice1Racing

Well-known member
Liittynyt
11.4.2014
Viestit
194
VW

Lähinnä ihmetyttää miksi prkleessä piti ottaa tuollainen "tietoinen" riski tuollaisessa paikassa tuollaisella johdolla. Ehkä oli sitten unohtanut paikan. Muutenkin mietityttää tuollainen nuotitustapa ns. nopeuden mukaan joku paikka. Tietty jotkut selkeämmåt paikat ymmärtäisi, kun sekuntitaistelu kuitenkin tiukkaa. Mut aika riskaabelin tuntusta. Siis mutkan profiilin mukaanhan ne tehdään.
Voisi ajatella, että jostain muutetusta nuotista jätetään jokin merkki vihkoon. Minuutin johdossa rallin viimeisenä päivänä tallainen kohta sitten ajeltaisiin hitaammin varman päälle. Väärä nuotti aiheuttaa mahdollisesti ulosajon, joten luulisi niitä tarkistettavan tilanteen mukaan.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Mut hei, tästä otetaan opiksi ja sitten seuraavalla ke..
 

Kartturi

Well-known member
Liittynyt
19.1.2006
Viestit
185
Meeke on tykittänyt sellaista vauhtia viime aikoina, että saattaa olla penkkejä jaettaessa tämän vuoden "növille", että ensin katsotaan missä Meeke on ja sitten jaetaan loput. Mielenkiintoinen piristys ollut.

Onko varmoja soppareita muilla kuin Latvalalla, Ogierilla ja Neuvillella?
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Meeke on tykittänyt sellaista vauhtia viime aikoina, että saattaa olla penkkejä jaettaessa tämän vuoden "növille", että ensin katsotaan missä Meeke on ja sitten jaetaan loput. Mielenkiintoinen piristys ollut.

Onko varmoja soppareita muilla kuin Latvalalla, Ogierilla ja Neuvillella?
Norskien tähti on laskenut. Mikkelsen ei tunnu sittenkään pääsevän Ogierin ja Latvalan vauhtiin ja Östberg on ollut yllättävän pulassa Meeken kanssa.
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Joko Toyotaa testaamaan tai Rallicrossiin Petterin seuraksi, ei Hirvosesta enää kisakuljettajana ole arvoa millekään tallille.
Hyundaille on ilmeisesti pyrky. Ei Hirvonen sinne ykkösvaihtoehto ole, muttei olisi ensimmäinen kerta kun Jouhki kampeaa oman suojattinsa ulkokautta muitten ohi. Ehkä viimeinen kylläkin.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Meeke on tykittänyt sellaista vauhtia viime aikoina, että saattaa olla penkkejä jaettaessa tämän vuoden "növille", että ensin katsotaan missä Meeke on ja sitten jaetaan loput. Mielenkiintoinen piristys ollut.
Katso myös pistetaulukkoa. Meeke on sarjan vanhin aktiivikuljettaja ja ajaa edelleen kuten uran alussa. Kovalla riskillä ja yleensä ulos.

Sääli tuo Latvalan ulosajo MM-taiston kannalta. Saksan rallissa on helppo tehdä virhe, vaikka ei olisi kiire mihinkään. Taas täällä tuulipuvun takit kahisee ympäri kun vähän lipsahtaa. Toivottavasti Aussien jälkeen voi vaihteeksi takoa selkään. :alppu:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Sääli tuo Latvalan ulosajo MM-taiston kannalta. Saksan rallissa on helppo tehdä virhe, vaikka ei olisi kiire mihinkään. Taas täällä tuulipuvun takit kahisee ympäri kun vähän lipsahtaa. Toivottavasti Aussien jälkeen voi vaihteeksi takoa selkään. :alppu:
En usko alkuunkaan Latvalan kykyyn tehdä Australiassa juuri muuta kuin romua. Superralli säännöllä ehkä kympin sakkiin. Hirvonen sen sijaan saattaa yllättää ajamalla kolmen sakkiin. Plakkarissa on kuitenkin Aussien voitot 2009 ja 2011 vuosillta. Australia on SE ralli jossa Hirvoska saattais pärjätä ja todistella vielä osaamistaan. Espanjassa, Alsacessa ja Walesissa ei odotusarvoa juuri ole.

Hihasta ravistettuna Aussien järjestys olis 1. Ogier 2. Neuville 3. Hirvonen 4. Atkinson 5. Paddon 6. Östberg 7. Latvala 8. Meeke 9. Evans 10. Kubica
 
Ylös