Scuderia Ferrari 2015: Räikkönen & Vettel

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Onhan tuo parhaan näköinen Ferrari sitten 2011. Hieman lihavan oloinen peräpäästä.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
On tässä myös jotain ennennäkemätöntä. Päätylevyjen alapään haravat näyttäs olevan kahdessa kerroksessa, ulkopuolelta tasainen ja sisäpuolella väkkyrät.




edit:

Tässä taitaakin olla vain peitelevy edessä.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Sivuprofiilista aivan jäätävän kaunis, mutta tuo nokkapala tässäkin.. :eek:
Ilmeisesti tuulitunnelissa kuitenkin saatu sitten tulosta.
Minä taas tulin tänne vain sanoakseni, että ymmärrän hyvin, miksi liikkeellä on ollut huhuja katastrofaalisista arvioista aerodynamiikan toimivuudesta.
 

formulajooseppi

Well-known member
Liittynyt
6.11.2013
Viestit
1256
Niin tämä auto on joko susi syntyessään eli penkin alle koko kausi tahi sitten hyvinkin toimiva kokonaisuus. Kai ne on vähän lähtenyt liikkeelle syteen tai saveen ajattelulla.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Ainakin huomattavasti laihempi mitä viime vuonna.
Ylhäältä katsottuna kyljet ovat kapeat mutta sivuprofiilista näkee, että korkeutta niillä on perää kohti enemmän kuin niin sanotusti saisi olla. Täähän on ollut Ferrarille tyypillinen muotoilu jo vuoden 2009 autossa.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Ylhäältä katsottuna kyljet ovat kapeat mutta sivuprofiilista näkee, että korkeutta niillä on perää kohti enemmän kuin niin sanotusti saisi olla. Täähän on ollut Ferrarille tyypillinen muotoilu jo vuoden 2009 autossa.
Oli kyse perästä. Ei ylhäältä edes näe perän levveyttä, kun siinä on jäähdytysilman poistokanavat edessä.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Vettel aloittaa testit hoitamalla lapsentaudit pois ja Kimi pääsee sisäänajetun auton puikkoihin, tai ainakin näin jotkut ajatteli Alonso-Kimi parivaljakosta.
 

Tinppa

Well-known member
Liittynyt
2.2.2005
Viestit
113
Sijainti
Jyväskylä
Siis,,, katsokaan nyt keulan eroa 2014 se näytti vanhan miehen jormalta, nyt se näyttää kilpa-autolta. Joillekkin ihmisille ei näköjään mikään riitä:mad_old::yuck:
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Minustaksin keula valtaisa hyppäys parempaan suuntaan viimekauden "hirvitykseen" nähden. Uskoisin livenä televisiosta katsottuna näyttävän vieläkin paremmalta.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kuva vielä takaa päin.




Autossa ei näytä ole van kuvissa ohjausvartta, enkä löydä edes reikää mistä se voisi tulla.

 
Viimeksi muokattu:

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Vähän kaksijakoiset fiilikset uudesta autosta, sillä kokonaisuutena auto näyttää paremmalta kuin viime kaudella, mutta ehkä alitajunnassa haaveilin vaikuttavammasta paketista. Väritykseen ja ulkonäköön olen tyytyväinen poislukien hirveä nokkaosa, joka tosin ei sinänsä viimevuotista huonompi ole, mutta ruma silti. Jos tuo keulan lättäosa olisi hieman lyhempi tai eri muotoinen niin voisi näyttää paremmalta, mutta tällaisenaan se näyttää veltolta ulokkeelta. Suorituskyvyllisesti auto vaikuttaa myös kaksijakoiselta. Vaikka perä on tiukempi kuin ennen, se jää silti jälkeen esim. Mclarenista ja vaikuttaa melko varman päälle suunnitellulta. Samoin auton etuosa näyttää jotenkin liian yksinkertaiselta ollakseen hyvä (vaikka voihan se olla hyväkin asia)... tavallaan jonkinlaiselta standardiversiolta.

Allisonin haastattelun perusteella Ferrarilta on lupa odottaa parempaa suorituskykyä, mutta jotenkin pahoin pelkään, että Kimin etupääongelmat jatkuvat, sillä haastattelussa Allison sanoi, että esim. etupään jousituksessa ei havaittu viimevuonna puutteita ja samantyylisellä pullrod jousituksella jatketaan. Myös suurimmat muutokset, joita haastattelussa tuli esiin koskivat kaikki takapäätä. Näistä mainittavia olivat muunmuassa tiukentunut perä, joka parantaa aerodynamiikkaa sekä parannukset tehossa ja voimansiirrossa, joiden pitäisi tehon lisäksi parantaa ajettavuutta. Haastattelussa mainittiin myös tämän vuoden säännöissä oleva 11kg painonlisäys autoihin, joka Allisonin mukaan saa aikaan sen, että kaikki tallit voivat siirtää autojensa painojakaumaa edestä taakse sääntöjen sallimissa puitteissa.

Toivotaan, että Räikkösen etupääongelmat katoaisivat uuden auton myötä, mutta jotenkin ei nyt tunnu siltä :doubtful: Kokonaissuorituskyvyn kannalta uusi auto kuitenkin vaikuttaa lupaavalta, sillä jos moottorista johtuvat ajettavuusongelmat ovat tiessään niin se lupaa jo paljon. Ei se viimekauden auto aeroltaan niin surkea ollut, joten ehkä tällä kertaa voi nopeiden kurvien radoilta odottaa jo tulostakin.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Allisonin haastattelun perusteella Ferrarilta on lupa odottaa parempaa suorituskykyä, mutta jotenkin pahoin pelkään, että Kimin etupääongelmat jatkuvat, sillä haastattelussa Allison sanoi, että esim. etupään jousituksessa ei havaittu viimevuonna puutteita ja samantyylisellä pullrod jousituksella jatketaan. Myös suurimmat muutokset, joita haastattelussa tuli esiin koskivat kaikki takapäätä. Näistä mainittavia olivat muunmuassa tiukentunut perä, joka parantaa aerodynamiikkaa sekä parannukset tehossa ja voimansiirrossa, joiden pitäisi tehon lisäksi parantaa ajettavuutta. Haastattelussa mainittiin myös tämän vuoden säännöissä oleva 11kg painonlisäys autoihin, joka Allisonin mukaan saa aikaan sen, että kaikki tallit voivat siirtää autojensa painojakaumaa edestä taakse sääntöjen sallimissa puitteissa.

Toivotaan, että Räikkösen etupääongelmat katoaisivat uuden auton myötä, mutta jotenkin ei nyt tunnu siltä :doubtful: Kokonaissuorituskyvyn kannalta uusi auto kuitenkin vaikuttaa lupaavalta, sillä jos moottorista johtuvat ajettavuusongelmat ovat tiessään niin se lupaa jo paljon. Ei se viimekauden auto aeroltaan niin surkea ollut, joten ehkä tällä kertaa voi nopeiden kurvien radoilta odottaa jo tulostakin.
Siis etupäähän on muuttunut hyvinkin täydellisesti. Ainoastaan vetotankojousitus jäänyt, mutta muuten tyystin erilainen. Esimerkiksi tukivarsigeometria on ihan eri mitä viime vuonna.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Autossa ei näytä ole van kuvissa ohjausvartta, enkä löydä edes reikää mistä se voisi tulla.
Olisko se työnnetty tuonne ylätukivarren sisään. On nimittäin niin leveä toi osa mikä liittyy tohon pyörään
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Siis etupäähän on muuttunut hyvinkin täydellisesti. Ainoastaan vetotankojousitus jäänyt, mutta muuten tyystin erilainen. Esimerkiksi tukivarsigeometria on ihan eri mitä viime vuonna.
Ok. Luotetaan siihen, että joku niistä 700 henkilöstä on niitä Räikkösen ongelmiakin miettinyt uutta autoa suunniteltaessa. Ei oikeen huvittaisi katsella, kun taas mennään puolen kautta eturenkaat lukossa.

Ja kimillehän tuo 10kg painorajan nosto on 20kg, kun autosta otetaan samalla Alonson asettamat lisäpainot pois :D Saadaan balanssit kuntoon.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös