Jules Bianchi menehtynyt saamiinsa vammoihin

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Poistettu jäsen 5082

Guest
Joku laittanut pätkän live timingista. Itse tosin en käyttäisi sana telemetria koska se on enemmän sinne päin näyttävä palvelu. Ajat tietysti on faktaa mutta nuo nopeudet.

bianchi accident japan 2014 telemetry & gps
200 kmh näytti ajavan tuosta ohi aika moni, onko tuplakeltaisten vaikutus ajonopeuden laskuun liian pieni, tämän keissin jälkeen tullaan varmaan ajamaan hitaammin pakotetusti tai pistetään joku automaattihidastustoiminto.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Eli ei periaatteessa hidastanut yhtään kyseisessä paikassa. :nope:
Ei yksikään kilpa-ajaja hidasta ennenkö on pakko. Säälittävää yrittää vierittää syytä kuskille. Ei F1 säännöt anna mitään pelivaraa himmailla keltaisten lippujen alueella. Tuomariston tehtävä on laittaa red flag tai SC, jos kuskien on tarvetta hiljentää. Ilman jompaa kumpaa siellä on kisa käynnissä ja vauhtia sen mukaisesti.

Ei edes safety car kyltti yksinään tepsi, vaan siihen sisältyy kierrosaikarajoitus. Tuo nopeusrajoitus mahdollistaa hiljentämisen onnettomuuspaikalla, kun on varmuus että muut menettää aikaa tasan yhtä paljon.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Siitähän Marussian, Caterhamim ym. hitaus pääosin johtuu. Naurettavan heikko downforce ja sitä kautta huono pito.
Lähinnä peilasin sitä siihen, että 5 kierrosta ENNEN onnettomuutta Massa kiekui tiimiradioon, että haluaa spacecarin radalle. Varmaan ollut Williamskin aika 'irti'.
 

Samppa919

Member
Liittynyt
18.9.2014
Viestit
11
Lähinnä peilasin sitä siihen, että 5 kierrosta ENNEN onnettomuutta Massa kiekui tiimiradioon, että haluaa spacecarin radalle. Varmaan ollut Williamskin aika 'irti'.
Aivan. My bad. No Massa nyt kiljuu asiasta kuin asiasta.
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
794
Aivan. My bad. No Massa nyt kiljuu asiasta kuin asiasta.
Tällä kertaa Massa kyllä "kilju" ihan aiheesta. On järjetöntä vaarantaa kuljettajien henki tuollaisissa olosuhteissa. Jos safety car olisi otettu radalle ajoissa, ei tällaista onnettomuutta olisi päässyt koskaan tapahtumaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Juuri tuon suuren downforce eron takia, Mercedeksen hidastettu vauhti on kovempi kuin joku Caterhamin flat out-vauhti.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Massakin ajeli välikelinrenkailla, olisi käynyt vaihtamassa pitävämmät renkaat alle. :rolleyes:
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Tällä kertaa Massa kyllä "kilju" ihan aiheesta. On järjetöntä vaarantaa kuljettajien henki tuollaisissa olosuhteissa. Jos safety car olisi otettu radalle ajoissa, ei tällaista onnettomuutta olisi päässyt koskaan tapahtumaan.
Täh? Jos ei haluta vaarantaa kuljettajien henkiä, niin sitten ei ajeta ollenkaan. Ei ne olosuhteet kovin huonot olleet kun intermediateilla suurin osa painoi menemään.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Poistettu jäsen 5082

Guest
Noita kuskeja jos lähtee liian vakavasti kuuntelemaan ja sen perusteella tekemään päätöksiä niin siellä on 22 eri mielipidettä joista mikään ei ole puolueeton. Tämän takia on aika turha lässyttää olisiko jonkun Massan kommentin perusteella Whitingin pitänyt keskeyttää kisa. Ne kattoo niitä sademääriä, seisovaa vettä, anturitietoja ja vasta viimekädessä varmaan kuskien "yhtenevää" linjaa jos riittävän moni on samaa mieltä.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Täh? Jos ei haluta vaarantaa kuljettajien henkiä, niin sitten ei ajeta ollenkaan. Ei ne olosuhteet kovin huonot olleet kun intermediateilla suurin osa painoi menemään.
Niinpä. Tyhjää itkemistä Massalta.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Veikkaan kans että turva-auto tulee tästä lähtien radalle joka kerta kun auto jää radan varteen, ainakin siihen asti kun keksitään laittaa joku automaattinen
hidastin... Tuskin tässä tilanteessa riittää enää luottoa että kuskit hidastaisivat riittävästi omatoimiesti.
Näin taitaa käydä vaikka mielestäni siihen ei ihan joka kerta olisi tarvetta. Nyt esimerkiksi turva-autoa todellakin olisi tarvittu kun siellä oli selvästi puro mistä saattoi lisääntyvässä sateessa livetä hitaammastakin vauhdista. Samasta lätäköstä kun lähtee niin se lähtee aina samalla lailla ja samaan kohtaan suojavallia. Tonikin huomasi tämän riskin jo hyvissä ajoin.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6311
Hmm.. Ehkä tuota tuplakeltaisten sääntöä pitäisi muokata vakavemmaksi. Tuntuu että hidastaako kukaan kuski oikeasti riittävästi. Esim joku rajotin että kaikkien pitää pudottaa vauhti vaikka 80 km/h

On minusta ihme ettei aikasemmmin oo sattunut mitää vastaavaa. Monesti kattonut, että tuossaki rataporukka kerää autoa pois ja muut menee ohi nostaen kaasua vähän, mutta kun tuolla nuo nopeudet on kuitenki aika vaarallisia vaikka ajetaan "hiljaa"...
 

Mustis85

Well-known member
Liittynyt
19.10.2009
Viestit
162
Ei yksikään kilpa-ajaja hidasta ennenkö on pakko. Säälittävää yrittää vierittää syytä kuskille. Ei F1 säännöt anna mitään pelivaraa himmailla keltaisten lippujen alueella. Tuomariston tehtävä on laittaa red flag tai SC, jos kuskien on tarvetta hiljentää. Ilman jompaa kumpaa siellä on kisa käynnissä ja vauhtia sen mukaisesti..
Saatoin missata pointin kokonaan, mutta mielestäni noi keltaisen lipun säännöt on varsin selkeät ja FIA on tehostanut niiden valvontaa tälle kaudelle:
"Formula 1 drivers will face increased scrutiny to ensure that they slow for yellow flags under new demands laid down by the FIA for 2014, AUTOSPORT can reveal.

The introduction of a new marshalling system for 2014 means that the FIA is better able to examine how fast drivers are in individual segments of the track."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113153
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös