Jules Bianchi menehtynyt saamiinsa vammoihin

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
TV-lähetyksessäkin kai on tapana kommentoida sitä mitä kuvassa tapahtuu ja mikä on olennaista.
Ei, ne jättää aina tuollasia murusia teille vähän tyhmemmille niin voitte edes jotain hoksata itse. Ja sitten vielä pääsette forumille loistamaan, kun olette ihan itse ominsilmin nähneet jotain mitä kommentaattori ei huomannut.

Jos käytät noin 3 sekunttia ajatteluun, ymmärrät miksi F1-selostajat ei maikkarin miehityksellä tapita sitä päälähetyksen kuvaa silmiä räpäyttämättä. Siellä on kaksi ihmistä kopissa ja kasa infolähteitä seurattavana. Niistä se epäolennaisin on kv-lähetys, jonka jokainen sohvalla makoilevakin näkee.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Millanen on Le Mans -tyylinen yellow zone?
Slow Zonella googlaamalla löytyy:

sportscar365.com sanoi:
A similar system, named “Code 60″, has been used in the 24 Hours of Dubai, where all cars immediately slow to 60 kph and retain their relative positions on track, eliminating the need of a safety car.
Le Mansissa käytettiin tuota paikallisesti eli tietyllä alueella oli päällä 60 km/h rajoitus.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6150
Toivottavasti on Bianchi tajunnut ottaa kädet pois ratista siinä vaiheessa kun tajusi että mitään ei ole tehtävissä. Jos on sormet katkeillut niin sitten alkaa viimeistään olla ajoura paketissa. Vaikka se taitaa olla pienin murhe tällä hetkellä.
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1035
Toivottavasti on Bianchi tajunnut ottaa kädet pois ratista siinä vaiheessa kun tajusi että mitään ei ole tehtävissä. Jos on sorket katkeillut niin sitten alkaa viimeistään olla ajo ura paketissa. Vaikka se taitaa olla pienin murhe tällä hetkellä.
Monesti ainakin kuskit ottavat hiekalle ajauduttua kädet heti ratista, koska ratti heittelee puolelta toiselle. ratti on ollut kääntyneenä ilmeisestikin radalle päin, joten en usko, että Bianchi on pitänyt kiinni, koska jos tuossa on mitään ehtinyt ajatella niin varmaan olisi yrittänyt ohjata ennemmin pois päin koneen perästä, joka olisi ollut juuri toisessa suunnassa.

Varmaan tuollaisesta vammasta olisi kerrottu tiedotteessa.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Toivottavasti on Bianchi tajunnut ottaa kädet pois ratista siinä vaiheessa kun tajusi että mitään ei ole tehtävissä. Jos on sormet katkeillut niin sitten alkaa viimeistään olla ajoura paketissa. Vaikka se taitaa olla pienin murhe tällä hetkellä.
Kyllä. Vähällä pääsee jos pari puuttuvaa sormea jäisi isoimmaksi vaurioksi.
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
941
Ei, ne jättää aina tuollasia murusia teille vähän tyhmemmille niin voitte edes jotain hoksata itse. Ja sitten vielä pääsette forumille loistamaan, kun olette ihan itse ominsilmin nähneet jotain mitä kommentaattori ei huomannut.

Jos käytät noin 3 sekunttia ajatteluun, ymmärrät miksi F1-selostajat ei maikkarin miehityksellä tapita sitä päälähetyksen kuvaa silmiä räpäyttämättä. Siellä on kaksi ihmistä kopissa ja kasa infolähteitä seurattavana. Niistä se epäolennaisin on kv-lähetys, jonka jokainen sohvalla makoilevakin näkee.
En tiedä riittääkö kapasiteetti moiseen ajatteluun. Toista se on sinunlaisellasi älyköllä, onneksi kaltaisiasi muita viisaampia ihmisiä on olemassa.

Jos maikkarin selostajat samaan aikaan kommentoi kv-kuvan tapahtumia, niin kai niiden silloin luulis näkevän kaikki asiat mitä siinä kuvassa näkyy.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Saatoin missata pointin kokonaan, mutta mielestäni noi keltaisen lipun säännöt on varsin selkeät ja FIA on tehostanut niiden valvontaa tälle kaudelle:
"Formula 1 drivers will face increased scrutiny to ensure that they slow for yellow flags under new demands laid down by the FIA for 2014, AUTOSPORT can reveal.

The introduction of a new marshalling system for 2014 means that the FIA is better able to examine how fast drivers are in individual segments of the track."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113153
Miltä kohdin selkeä? Pitääkö ajaa 1km/h hitaammin vai 50km/h? Sääntöhän vain käskee ajaan hitaammin => nostetaan vähän, mut ajetaan mahd. lujaa silti.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Lähinnä ihmetyttää miksi ihmiset, joilla on hirveä tarve 'keskustella' ATK:ssa ei keksi mitään muuta synonyymia valittamiselle kuin itkemisen. Antaa aika heikon kuvan keskustelutaidosta.
Kuulut vähemmistöön. http://urbaanisanakirja.com/word/itkea/

ernie vaatii kisapaikoilta komeita lasipalatseja ja fasiliteetteja niin voisiko mieluummin edes osan noihin sijoitettavista rahoista sijoittaa jonkinlaisiin tehokkaisiin ja helposti siirrettäviin nostureihin joilla autot saataisiin nostettua turva-aidan yli?
No niinpä! Ei nyt suoranaisesti juuri tämä, mut ylipäätään ratojen turvallisuuteen enempi rahaa (enkä todellakaan tarkoita asfalttialueita).





Kuva 17... Kypärässä aika iso lommo. Ei hyvä. :nope:
Itsekin näen vain tuon kohdan, joka on ottanut mustaa väriä jostain. Periaatteessa maali on voinut lähteä kypärästä tai sitten kypärä on ottanut jostain väriä.
Visiirin kiinnityskohta. Eikö siinä ole nyrkin kokoinen painauma, vai näenkö omiani. Sekin on mahdollista.
Itse tuon ekan lainauksen vuoksi näin pienen hakemisen jälkeen kypärän laella lommon. Vähä ku ois isolla lekalla lyöty päähän.
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
No niin, olihan spektaakkeli. Ihme kyllä kisa saatiin melkein ajettua kokonaan, vaikka lähdettiin tietoisesti ajamaan lähes pahimpaan mahdolliseen aikaan. Hieman yllättäen saatiinkin ajettua melkein koko kisa, vaikka molemmista päistä jäikin osa puuttumaan.

Kisan loppu oli kuin piste i:n päälle mitä tulee järjestelyihin ja tuomaritoimintaan. Kuten sanottu, alussa ajettiin turva-auton perässä (jälleen kerran) niin pitkään että pystyi laittamaan suoraan välinkelin renkaat alle. Sitten kun lopussa on potentiaalisesti vaarallinen paikka, ei turva-autoa oteta radalle. Kyllä vastuu on tietysti myös Bianchilla joka ei ajanut tilanteeseen sopivalla nopeudella. Syitä onnettomuuteen on monia, voi vain toivoa että Bianchi selviää ja toipuu edes jonkinlaiseen kuntoon.

Muutama sana kuitenkin myös itse kisasta: sadekisaksi yllättävän "selkeä" kisa, mitään sekasotkua ei saatu aikaiseksi. Keskeytyksiä ei sinä aikana kun päästiin ajamaan kunnolla tullut oikeastaan ollenkaan. Red Bullit olivat vahvassa vireessä, Williams taas odotetun vaisu sateella. Räikkönen oli aluksi "normaaliasemissa", mutta sitten alkoi varikkopysähdyksiä tulla liiankin kanssa. Itselle jäi epäselväksi miksi piti pysähtyä niin monta kertaa.

Hamiltonille ansaittu voitto, oli selvästi parempi sateella kuin Rosberg. Buttonin taktinen veto kantoi aika pitkälle, vain selvästi nopeammat Red Bullit ehtivät kisan aikana ohi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös