Niin, tuo kai pätisi jos laskettaisiin että radalla on kolme sektoria, joissa yhdellä on keltainen lippu ja tuon sektorin aikana pitää hidastaa, mutta: "Rather than the circuit being split up in to its previous three timing sectors, the governing body has been able to divide each track up in to 20 individual sectors for this season."Eli kuinka paljon olisi pitänyt esim. tämänpäiväisessä mutkassa nostaa? Vastaus on ettei yhtään. Muuallakin kerkeää hidastaa.
Vaikka alkulämpimiksesi voisit miettiä miten pääsuoralle rakennetaan nosturit... Kuten sanoin, helikopteri olisi paljon fiksumpi
Onhan tuosta toisaalta jo yli seitsemän vuotta...Taida olla aika uusi F1-seuraaja?
Varsinkin, kun verrataan sektorin parhaaseen aikaan ja onnettomuudet tapahtuivat kovemman sateen aikana, jolloin mitään sektoriennätyksiä ei ajeta vaikka vedettäisiin niin lujaa kuin kykenee.Ihan tuossa samaa ihmettelin, että eihän 0.2sec, tai 0.5sec / sektori ole käytännössä mitään.
Sitä minä yritän kanssa täällä selittää..Autosportin foorumeilta luin, että sektorilla ei näissä keltaisiin hidastamisessa tarkoiteta näitä ajanottosektoreita, vaan rata on jaettu useaan lyhyeeseen sektoriin.
EDIT: niinkuin tuossa yllä sanotaan
No joo, vähän harvemmin kuin sinisiä lippujaNo ei niitä sitten kovin usein ole tutkittu.
Niin...Jälkiviisautta, hyvä se nyt on huudella: mä oon aina sanonu...
Ehkä ei ole ollut tarvetta (eli kuskit ovat hidastaneet FIA:n sääntöjen mukaan tarpeeksi)? Muistaakseni Barcelonassa kyllä vähän aikaa sitten jotain sanktioita tuosta jaettiin.No ei niitä sitten kovin usein ole tutkittu.
Otsikoissa? Jukka Mildh ei ole tai ole ollut F1-kuljettaja, tallipäällikkö tai erityisen merkittävä taustavaikuttaja.En muista nähneeni Mildthin mielipidettä otsikoissa, varmaan nyrkkiä puitu Esson baarissa..
edelleen, helppoa se on nyt jälkeen päin huudella.
---
Kekehän arvosteli kärkkäästi muinoin varikkosuorien nopeuksia ja siihenhän muutos saatiin ehkä osin myös Keken ansiosta?
Juleshan ajoi tuosta kerran jo ohi, kun Sutil oli jo lipsauttanut ulos. Vasta seuraavalla kierroksella ajoi itse ulos. Kai tallit saavat vielä vaaratilanteista ja tuplakeltaisista kuljettajille tiimiradiossa kertoa?Aika järkyttävä tapaus ja kaikki sormet/varpaat/silmät ristissä Julesin puolesta tässä kohtaa.
Mutta tuo, kun porukka ihmettelee, että miksei hidastanut enemmän. Faktoja tiedetään:
1) Bianchi oli Sutilin edellä, kun Sutil ajoi pihalle (näin ainakin luin päivällä jostain suomalaisesta F1-mediasta). Tästä 5sek ja tuli keltaiset ja oliko 10sek, kun tuli tuplakeltaiset. Jules ei siis välttämättä tiennyt, että joku on pihalle mennyt
2) Sää oli huononemassa, eli vettä satoi taas ainakin jonkin verran
3) Päivä oli jo alkanut hämärtymään, esim. lätäköitä ei tuossa kohtaa enää erottanut
Eli, mahdollinen skenaario on, että Jules ei huonon näkyvyyden tms. takia ole havainnut/tajunnut, että onkin tuplakeltaiset. Tai on ajatellut hdastavansa kyseiseen mutkaan (ennen sitä siinä ei kai oikein "ulosajopaikkoja" olekaan?), mutta hiukan ennen tätä on kuskista tullut matkustaja. Toivottavasti saamme kuulla joskus selityksen tähän itse asianosaiselta, mutta sekään ei ole pääasia. Kunhan kaveri toipuisi edes muuten takaisin elämään.
Ja katselin itsekin sitä kypärän lommoa, kun joku siitä mainitsi, ja myös mun mielestä siinä kypärän päällä olis lommo. Saattaa tosin olla "keskipakoputki". Siinä sivussa on vaan likaa.
Ja kun muistaa miltä Luciano Burtin kypärä näytti vaikka osui vain niinkin pehmeään esteeseen kuin rengaspinoon (verrattuna siihen että osuu kauhakuormaajan umpirautaiseen vastapainoon). Harmi vaan että kuljettajan päät eivät ole vuosien saatossa tainneet muuttua yhtään kovemmaksi vaikka kypärät ovat kehittyneet, eli isku päähän on edelleen kova vaikka kypärä kestäisikin.Täytyy kyllä ihmetellä noiden kypärien kestoa. Vaikka tässä kävikin pahasti, niin esim kauden 2009 kypärällä ois voinu olla selvä peli heti. Eiks Massan jousiepistolan jälkeen menny noiden kypärien luokitukset uusiksi.