Polkupyöräily ja -pyörät

Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Jos jo käytät kengänsuojuksia, tarvii. Jos et, niin voit virittää niillä pari prossaa aerodynamiikkaa lisää.

Kypärähän on vanteiden jälkeen paras keino parantaa aeroa.
Mitä olen asiaan perehtynyt, olen saanut käsityksen, että aerodynamiikan kannalta tietyt osat sääristä kannattaa jättää ajamatta :D
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Pitkästä aikaa fillarilenkki, 30km paikkeille. Hyvä pössis. Ehkä tuosta polvesta vielä kalu tulee.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Joo, onhan tuo nyt selkeesti epäkäytänöllinen kulma.

 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Olen myös harkinnut bikefittingiä vakavasti, mutta ehkä teen sen talvella. Tai joskus. Tai sitten en.
 

Örfil

Guest
Tuo bikefisting kuulostaa melko pervolta :eek!:

Tuli muuten kanssa hyvät fillaristin rusketusrajat viikko sitten. Pakko pitää vähintään puolipitkiä hihoja julkisilla paikoilla.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Pyöräilijän kuuluu nimenomaan suojella noita rajoja, etteivät ne vain häviä. Näin olen kuullut puhuttavan.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Taidanpa Espanjan lomallain mennä pyörävuokraamoon ja pyytää hybridin. Saatuani sähköpyörän allein, nostan kauhean itkun ja älämölön tahtoneeni sähkömoottorittoman fillarin joka on paska kaikissa olosuhteissa.
Tuu kylään sit :) Mulla on lähin hybridivuokraamo runsaan 2 kilsan päässä. Mennään tekemään sinne tili ja vaaditaan miljuuna kärsimyskorvauksia :)
KARMEET hinnat muuten niissä. 15 euroa/vrk _alkaen_
Muistaen, että auton saa vuokrattua keskitalven hinnoilla jopa 2-3 euroa/vrk + kallis pakkovakuutus joka nostaa hinnan usein yli 10 euroon/vrk, mutta jääsilti edullisemmaksi kuin hybridifillarin vuokraus.
Kun ei ne hybridifillarit sentään maksa kuin 700 eurosta alkaen. Hybridipyörät (siis nää sähköiset, Suomessa vissiin nimi "sähköavusteinen") ovat viimeisten kahden vuoden aikana räjäyttäneet pankin Espanjassa ja niitä myydään joka helkkarin nurkassa ja todella laadukasta saa jo 1000 eurolla. Siihen nähden 15 eur/vrk on aika huima vuokrahinta.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Tuollaisia puurunkoisia kulkineita tuli tänään ostarilla bongattua. Eihän niistä miksikään HC-pyöräilijöille ole. Alivon vaihtajillakin vaan. Mutta - melkos komeita pelejä läheltä mulkoiltuina :thumbup:
Ihan hienoja, mutta täytyy kyllä sanoa etten tuollaisella uskaltaisi yli kahtakymppiä ajella (ilman asiaankuuluvia sertifikaatteja läpäistyistä teknisistä testeistä).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Tutkiskelin eilen FSi:n kumeja. Melko paljon pieniä halkeamia siellä täällä. Lienee viisainta vaihtaa molemmat uusiin. Toimin asian suhteen mahdollisimman pian.
Tsekkasin myös tilanteen maantiepyörässä: takakumi lienee syytä vaihtaa, etukumi OK.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Ostin pumpun joka on "kätevä kaksipäinen malli". En nyt vaan oikeen tajuu saako toisen suuttimen jotenkin suljettua vai kuuluuko sen päällä pitää sormea pumpattaessa, kun nythän se puhaltaa molemmista suuttimista samaan aikaan. Kaiketi. Katsoin, että siellä on pieni kumipallo sisällä, ehkä sillä on jonkinlainen jakajan rooli. Kävin kokeilemassa ja vähän epäilyttää menikö renkaaseen ilmaa, se nyt ei kovin tyhjä ollutkaan.
Ratkaisin ongelman ostamalla perjantaina toisen punpun. Perinteisen näköisen mallin. Tosin siinäkin oli käännettävä suutin. Piti irrottaa ruuvi, kyniä tiiviste irti, kääntää suutin, kääntää tiiviste ja kiinnittää ruuvi. Mutta nyt on pitkästä aikaa renkaissa kunnolla ilmaa. Voi lähteä aamulla puoli minuuttia myöhemmin töihin.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Tutkiskelin eilen FSi:n kumeja. Melko paljon pieniä halkeamia siellä täällä. Lienee viisainta vaihtaa molemmat uusiin. Toimin asian suhteen mahdollisimman pian.
Tsekkasin myös tilanteen maantiepyörässä: takakumi lienee syytä vaihtaa, etukumi OK.
Ostin molempiin uuden parin, ja asensin saman tien.
Maastopyörässä oli ennen Schwalben Racing Ralphit, nyt ostin saman valmistajan Thunder Burtit.

http://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/thunder-burt.html

The tire development goal was to combine the best of Racing Ralph and Furious Fred. At less than 400 g, the weight is almost exactly in the middle. With its many small lugs Thunder Burt is close on the heels of Racing Ralph regarding grip and in terms of rolling resistance he is even better than Furious Fred.
 

Örfil

Guest
No niinpäs olikin.

Kävi vaan mielessä, että saisko hybridistä tehtyä maastomman version, kun vaihtaisi nappulaa alle. Ikivanhassa Wheelerissänikin oli jäykkä keula.

Tilaa haarukassa on.
 

Örfil

Guest
Kysäistäänpä täältä, kiinnostaisiko ketään 626 km ajettu, todella hyväkuntoinen Nishiki 401 hybridifillari?

Mukaan alkuperäisten lisäksi LUKKOPOLKIMET!

Fillarissa on lokasuojat ja lukko, mutta tällä hetkellä irroitettuna.

Syyt miksi vaihdan pyörämallia, ovat tulleet jo esiin tässä toikissa.

Hinta: asevelihinta, takuulla edullinen.
 
Ylös