Kerros kokemuksia, kun olen samaa harkinnut. Tosin oma PC on vähän rajoilla tuon pelin vaatimusten suhteen.
Pleikkarilla olen pelaillut, en tiedä miten PC versio poikkeaa siitä. Nii ja Logtechin G27:lla.
Liekkö mitä kaikkea ovat ajomallille tehneet, mutta ihan kuin olisi vähän parempi kuin ykkösessä. Tietysti vaihtelee paljon autojen välillä, niin kuin pitääkin. Yleisesti suurimmat krooniset viat tuntumassa on, että vähän vetelee kaasulla ja sitten sisäänkääntäessä sellaista laivamaista tunnottomuutta. Mutta siis kauttaaltaan ihan hyvä.
Autoja on riittävästi. Ihan liikaakiin jos totta puhutaan, kuka noihin kaikkiin jaksaa tutustua. Mutta peruspalikat on, eli Ford Escort, turboformula ja näitä nykyajan hömpötyksiä jos vauhdin hurmasta haluaa nauttia. Ratoja löytyy mukavasti ja enemmän kuin ykkösessä, muutama hyvä lisäys on vanha 14 km Spa ja pitkä Hockenheim. Ovaaliakin pääsee laskemaan ainakin Indianapolisissa oikein Indycarilla. En oo puoliakaan kokeillut kaikista radoista, etten osaa laadusta mennä sanomaan, mutta kyllä ne menettelee mitä oon ajanut. Ykkösessähän Suzuka ainakin oli tehty juosten kusten, tässä ei ole ainakaan vielä tuollaisia pohjanoteraauksia vastaan tullut.
Sääoloja on helvetisti, talvellakin pääsee ajamaan jos kiinnostaa. Ja suunnilleen kolme erilaista sadetta ja sumua. Sadekeliä viime tiistaina kokeilin, ei se hirvesti imponoinut, mutta hyvähän sitä on kelejä olla niin ei kyllästy. Olishan se tietysti kokeiltava jotain Lotus 98T:tä lumikelissä Nordschleifessä, kun muuten käy liian helpoksi tämä elämä.
Pahin synti pelissä on naurettavan tiukka niuhotus oikomisesta. Ei tarvi kun sopivassa paikassa laskea kaks rengasta kanttarille niin kierrosaika (ja viimeisellä sektorilla tapahtuneesta rikkeestä seuraavakin) menee roskakoriin. Asetuksista tuon saa yksinpelissä pois, mutta noissa netin time trialeissa on pelintekijöiden natsisäännöt käytössä. Ihmeellistä, että kun ollaan olevinaan niin simulaatiota, niin jätetään tuollainen vittuilu peliin. Kun oikeassa elämässä ei noita edes tutkittaisi tasan missään sarjassa. Välillä kun natsaa joku mutka oikein hyvin ja hana auki lasket kanttarille ulostulossa leveäksi, niin se on ihan omanlainen se vitutus mikä siitä kierrosajan hylkäämisestä tulee, kun ei oikeasti tehnyt mitään muuta kuin virheen yrittää kovasti.
Sekin on vähän hyvittavaa, että kovaa ajaessa kun katsoo mutkan aikana taustapeiliin niin rengassavu vaan nousee siellä. Vähän huono suoritus tekijöiltä, mutta eihän tuo paljoa haittaa.
Mutta kyllä mielellään ajelee. Kannattaa ostaa jos ajelu kiinnostaa.