Perus selitykset mitä kuulee keneltä tahansa kuskilta.Nico Rosberg ja kadonneen pidon mysteeri. Valitteli että kaikki tuntui hyvältä Q1:n ja Q2:n ajan, Q3:ssa sitten auto tuntuikin yhtäkkiä aivan eriltä ja pitoa oli kadonnut.
Eikös, niille kuitenkin tullu Mersun uusin moottoriversio eli sama, kuin Williamsille?Ei ole.
Eihän tuo pidä Kimin osalta paikkaansa. Eikös Kimi käyttänyt kaksi settiä superpehmeitä q2:ssa ja kaksi settiä q3:ssa. Tietääkseni edelleen aika-ajoja ja kisaa varten on 3 settiä molempia renkaita + yksi lisäsetti pehmeämpää seosta aika-ajon viimeiseen osioon. Eli Kimillä ei pitäisi olla enää uusia superpehmeitä kisaan. Sinänsä tuo q2:sen toinen veto olikin kyseenalainen, jos Ferrari lähtee kisaan kahden pysähdyksen taktiikalla. Mitään tarvetta toiselle vedolle ei ollut, kun jo ensimmäinen veto näytti selkeästi riittävän jatkoon.Räikkönen ja Bottas olivat Mersu-kuskien lisäksi ainoat, jotka onnistuivat säästämään kisaan yhdet ylimääräiset pehmeämmät renkaat ajettuaan aika-ajojen ensimmäisessä osiossa kovemmalla setillä.
Kimi, Bottas, Rosberg.Myös Bottas onnistui hyvin aika-ajoissa tällä kerralla ja jos toiselle Mersulle tulisi kisassa ongelmia olisi mahdollista saada sekä Bottas että Räikkönen palkintopallille kisassa ja mikä olisi sen parempaa kuin jos kolmas palkintopallille ajava kuljettaja olisi Rosberg, koska silloin palkintopallilla olisi kolme Suomen kansalaista.
Suomessa on totuttu liian hyvään. Suomalaisten osallistuminen alkaa olla itsestäänselvyys. Häkkisen aikaan huuma oli korkeimmillaan, joka jatkui Räikkösen alkuvuosina suorana jatkumona. Silloin kyse oli koko kansan lajista. Sittemmin huuma on hiipunut (eikä maksukanavat ole pienin syy). Kantabaarin formulakatsomossa kyllä huomaa, että jotain on luettu, mutta kovin korkeaksi en tietämystasoa kehuisi. Tosin on vähän vaikea arvioida mikä vähemmän seuraavan kohdalla on "varsin korkea taso". Esim. tänään Verstappenin alaikäisyys tiedettiin, mutta ensi kaudeksi tulevaa ikärajaa ei.Tänäänkin neljän joukossa se 2 1/5 suomalaista. On siinä vain jotain hienoa ja ei jotenkin tunnuta Suomessa loppujen lopuksi edes tajuttavan kuinka kova juttu se on, vaikka täällä formulat on edelleen hyvin suosittuja ja yleinen tietämys lajista varsin korkea ihan jo sen perus kaduntallaajankin toimesta.
Voi elämä taas. Tallikavereilla teknisiä ongelmia, ja forumin sankareilla alkaa keulia saman tien. Ehkä ihmisillä on jokin pakottava tarve puhua nöyryyttämisestä. Koko termi on jo käsittämättömän typerä tässä yhteydessä, huippu-urheilemme nöyryyttääksemme toisia?Oli paras aika-ajo aikoihin. Suomalaiset nöyryyttivät tallikavereitaan.
Juu, jos suomalaisella teknisiä ongelmia, on huono kuski. Jos tallikaverilla on teknisiä ongelmia, huonommalla kuskilla on onnea. Näinhän se omien dissaajien logiikka menee, olen täällä oppinut.Voi elämä taas. Tallikavereilla teknisiä ongelmia, ja forumin sankareilla alkaa keulia saman tien. Ehkä ihmisillä on jokin pakottava tarve puhua nöyryyttämisestä. Koko termi on jo käsittämättömän typerä tässä yhteydessä, huippu-urheilemme nöyryyttääksemme toisia?
Toiseen ruutuun vaikka viis pykälää rankkua. Hyvä Spedey!Vettel olisi saattanut venyä peräti toiseen ruutuun ilman ongelmia. Räikkönen oli aika vaisu ja sai Mersun näyttämään vielä ylivoimasemmalta kuin on.