Aikataulu ja muut tiedot :
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=41926
15:00 F1 Kilpailu (13:30 Ennakko tunnelmat, Selostajana TP ja OS ja Asiantuntijana Toni Vilander )
Kisan sääennuste :
Aurinkoa, puol pilvistä ja ukkosmyrskyä. Lämpöä 20-26 ja sateenuhka 40-80 %
Kisaan taidetaan lähteä aurinkoisella ja kuivalla kelillä ja lopussa taitaa tulla tuo ukkosmyrsky.
Spa:ssa viime vuonna oli kisa-aika 1:24 joten tuon ukkosmyrskyn kanssa on aika tärpillä.
Pirelli ennakoi 3 varikko stoppia. Pehmeä, Pehmeä, Keskikova :
http://www.pirelli.com/corporate/en/press/2015/08/22/2015-belgian-grand-prix-qualifying/
Viime vuoden Pirelli rengas tarina :
http://www.pirelli.com/corporate/en/press/2014/08/24/2014-belgian-grand-prix-–-race/
Kisan startista saatetaan nähdä jotain todella mielenkiintoista koska starttijärjestelmän "hiomiseen" ei kuski saa enää apuja tiimiltä.
Valtteri on hyvin onnistuneen aika-ajon jäljitä loistavassa paikassa haastamassa Mersu Veljeksiä. Nyt ei muuta kun tulinen startti niin saadaan jotain jännitettävää. Jos ei muuta niin ainakin kisan alkupuolelle.
Williamsilla vaikuttais olevan parempi vetopito mutkan ulostulossa kuin Mersulla joten Vale saattaa aika pitkäänkin tehdä Mersuille kiusaa. Mutta Kemmelin suora taitaa silti olla liian pitkä.
Toki Valen starttia ei helpota että siinä on vieressä aina arvaamaton Perez joka on tällä kertaa todella "nälkäinen" koska on pitkästä aikaa mukana kärkikahinoissa.
Mahtoiko Ferrari hieman tuon Sunnutain mahdollisen sateenuhan tähden olla liikkeellä kahdella eri taktiikalla. Sebi märälle ja Kimi kuivalle. Tällä kun kokoajan oli yllättävän suuri ero kuskien kesken ja kokoajan oikeastaan Kimin eduksi. Sillä hieman vois myös selittää Vettelin todella vaisua aika-ajoa.
Miten käy Kimin startin tuolta "kasan" keskeltä ? Tämän viikonvaihteen kuvaan kyllä sopisi se että Kimi jäisi tuonne eka mutkaan lähdön jälkeiseen kasaan.
RBR on esittänyt yllättävän kovaa vauhtia koko viikonvaihteen vaikka tällä pitäis kone teholla olla aika suuri merkitys. No jos ykkös sektorissa häviää niin kakkos sektorissa on mahdollisuus ottaa hieman aikaa takaisin. Se on käsittämätöntä miten RBR pysyy Mersun vauhdissa 2:s sektorissa sillä todella ohuella takasiivellä.
Keskikastiin on taas odotettavissa todella tiukkaa vääntöä jos AA tuloksesta jotain voi päätellä.
Jos ja kun tuo ukkosmyrsky tulee niin silloin täytyy tiimien olla todella hereillä. Ratakierros kun on pitkä ja "väärillä" renkailla yksikin kierros on liikaa. Oliskohan siinä tämän päivän todellinen jännityksen paikka ?
Ukkoskuuro tulis juuri kun Mersu Veljekset on ohittaneet varikon portin ...
Lähtöjärjestys kilpailuun:
 Lewis Hamilton	Mer
	
 Nico Rosberg	Mer
 Kimi Räikkönen	Fer
	
 Sebastian Vettel	Fer
 Valtteri Bottas	Wil
	
 Felipe Massa	Wil
 Daniel Ricciardo	RBR
	
 Daniil Kvyat	RBR
 Felipe Nasr	Sau
	
 Marcus Ericsson	Sau
 Pastor Maldonado	Lot
	
 Romain Grosjean	Lot
 Sergio Perez	For
	
 Nico Hulkenberg	For
 Jenson Button	Mcl
	
 Fernando Alonso	Mcl
 Max Verstappen	STR
	
 Carlos Sainz Jr	STR
 Will Stevens	Man
	
 Roberto Merhi	Man
[/tr]
Car 22 - 25 place grid penalty - First time eighth and seventh power unit elements have been used - Stewards' document no. 11
Car 14 - 30 place grid penalty - First time seventh and sixth power unit elements have been used - Stewards' document no. 12
Car 8 - 5 place grid penalty - Replacement Gearbox - Stewards' document no. 31
Car 22 - 25 place grid penalty - First time ninth and eighth power unit elements have been used - Stewards' document no. 32
Car 33 - 10 place grid penalty - First time a sixth power unit element has been used - Stewards' document no. 33
Car 14 - 25 place grid penalty - First time eighth and seventh power unit elements have been used - Stewards' document no. 34
http://www.fia.com/file/32396/download?token=behU2xkI
Edit.
Tiimeille tiedoitettu että mutkat 4 ja 15 on tarkkailun alla. (Eau Rougen yläosa ja Blanchimontin suoran alku)
Edit 2.
Kimille 5 ruutua takapakkia lähtöruudussa :
http://www.fia.com/file/32418/download?token=ydpyDWNG
Joten nyt lähtöpaikka pitäis olla 19. No on siinä tietty vielä matkaa Mäccien 69 ja 75 paikkoihin.
Edit 3.
Virallinen starttiruudukko jäi laittamatta :
http://www.fia.com/file/32422/download?token=0ZTGolp6
								http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=41926
15:00 F1 Kilpailu (13:30 Ennakko tunnelmat, Selostajana TP ja OS ja Asiantuntijana Toni Vilander )
Kisan sääennuste :
Aurinkoa, puol pilvistä ja ukkosmyrskyä. Lämpöä 20-26 ja sateenuhka 40-80 %
Kisaan taidetaan lähteä aurinkoisella ja kuivalla kelillä ja lopussa taitaa tulla tuo ukkosmyrsky.
Spa:ssa viime vuonna oli kisa-aika 1:24 joten tuon ukkosmyrskyn kanssa on aika tärpillä.
Pirelli ennakoi 3 varikko stoppia. Pehmeä, Pehmeä, Keskikova :
http://www.pirelli.com/corporate/en/press/2015/08/22/2015-belgian-grand-prix-qualifying/
Viime vuoden Pirelli rengas tarina :
http://www.pirelli.com/corporate/en/press/2014/08/24/2014-belgian-grand-prix-–-race/
Kisan startista saatetaan nähdä jotain todella mielenkiintoista koska starttijärjestelmän "hiomiseen" ei kuski saa enää apuja tiimiltä.
Valtteri on hyvin onnistuneen aika-ajon jäljitä loistavassa paikassa haastamassa Mersu Veljeksiä. Nyt ei muuta kun tulinen startti niin saadaan jotain jännitettävää. Jos ei muuta niin ainakin kisan alkupuolelle.
Williamsilla vaikuttais olevan parempi vetopito mutkan ulostulossa kuin Mersulla joten Vale saattaa aika pitkäänkin tehdä Mersuille kiusaa. Mutta Kemmelin suora taitaa silti olla liian pitkä.
Toki Valen starttia ei helpota että siinä on vieressä aina arvaamaton Perez joka on tällä kertaa todella "nälkäinen" koska on pitkästä aikaa mukana kärkikahinoissa.
Mahtoiko Ferrari hieman tuon Sunnutain mahdollisen sateenuhan tähden olla liikkeellä kahdella eri taktiikalla. Sebi märälle ja Kimi kuivalle. Tällä kun kokoajan oli yllättävän suuri ero kuskien kesken ja kokoajan oikeastaan Kimin eduksi. Sillä hieman vois myös selittää Vettelin todella vaisua aika-ajoa.
Miten käy Kimin startin tuolta "kasan" keskeltä ? Tämän viikonvaihteen kuvaan kyllä sopisi se että Kimi jäisi tuonne eka mutkaan lähdön jälkeiseen kasaan.
RBR on esittänyt yllättävän kovaa vauhtia koko viikonvaihteen vaikka tällä pitäis kone teholla olla aika suuri merkitys. No jos ykkös sektorissa häviää niin kakkos sektorissa on mahdollisuus ottaa hieman aikaa takaisin. Se on käsittämätöntä miten RBR pysyy Mersun vauhdissa 2:s sektorissa sillä todella ohuella takasiivellä.
Keskikastiin on taas odotettavissa todella tiukkaa vääntöä jos AA tuloksesta jotain voi päätellä.
Jos ja kun tuo ukkosmyrsky tulee niin silloin täytyy tiimien olla todella hereillä. Ratakierros kun on pitkä ja "väärillä" renkailla yksikin kierros on liikaa. Oliskohan siinä tämän päivän todellinen jännityksen paikka ?
Ukkoskuuro tulis juuri kun Mersu Veljekset on ohittaneet varikon portin ...
Lähtöjärjestys kilpailuun:
| 2. Nico Rosberg Mer | 1. Lewis Hamilton Mer | 
| 4. Sergio Perez For | 3. Valtteri Bottas Wil | 
| 6. Felipe Massa Wil | 5. Daniel Ricciardo RBR | 
| 8. Sebastian Vettel Fer | 7. Pastor Maldonado Lot | 
| 10. Carlos Sainz Jr STR | 9. Romain Grosjean Lot | 
| 12. Daniil Kvyat RBR | 11. Nico Hulkenberg For | 
| 14. Kimi Räikkönen Fer | 13. Marcus Ericsson Sau | 
| 16. Will Stevens Man | 15. Felipe Nasr Sau | 
| 18. Max Verstappen STR | 17. Roberto Merhi Man | 
| 75. Fernando Alonso Mcl | 69. Jenson Button Mcl | 
[/tr]
Car 22 - 25 place grid penalty - First time eighth and seventh power unit elements have been used - Stewards' document no. 11
Car 14 - 30 place grid penalty - First time seventh and sixth power unit elements have been used - Stewards' document no. 12
Car 8 - 5 place grid penalty - Replacement Gearbox - Stewards' document no. 31
Car 22 - 25 place grid penalty - First time ninth and eighth power unit elements have been used - Stewards' document no. 32
Car 33 - 10 place grid penalty - First time a sixth power unit element has been used - Stewards' document no. 33
Car 14 - 25 place grid penalty - First time eighth and seventh power unit elements have been used - Stewards' document no. 34
http://www.fia.com/file/32396/download?token=behU2xkI
Edit.
Tiimeille tiedoitettu että mutkat 4 ja 15 on tarkkailun alla. (Eau Rougen yläosa ja Blanchimontin suoran alku)
Edit 2.
Kimille 5 ruutua takapakkia lähtöruudussa :
http://www.fia.com/file/32418/download?token=ydpyDWNG
Joten nyt lähtöpaikka pitäis olla 19. No on siinä tietty vielä matkaa Mäccien 69 ja 75 paikkoihin.
Edit 3.
Virallinen starttiruudukko jäi laittamatta :
http://www.fia.com/file/32422/download?token=0ZTGolp6
								
									Viimeksi muokattu: 
								
							
						
						
	
					 
				 
 
		 
 
		 
 
		