Puumia, jotka saalistaa ojaan suistuneita bemareita?Ojapuumia on kyllä ollut muutama.
Mahtaako puoli vuotta auton pitoa riittää totuuden selvittämiseen?Tästähän täytyy ottaa selvä!
Auton luovutus lokakuun puolivälin kieppeillä.
Alkaa faktaa tulemaan, nimittäin.
Se on ihan autosta itsestään kiinni kuinka pitkään pysyy perheessä jäsenenä.Mahtaako puoli vuotta auton pitoa riittää totuuden selvittämiseen?
Se on sama vaihteisto kuin mun Berlingossa. Eli 6 pykäläinen robottivaihteisto.Pösö 3008 2-tronic lie erityyppinen vaihteisto?
Ei sinällään ongelmia, mutta Start & Stopin kanssa rullatessa lievään ylämäkeen hidastaen, esim valoristeykseen ja sopivasti valojen vaihtuessa hieman miettii. Ensin kone käyntiin ja sitten vaihdetta silmään.
EI ehkä ihan noin karmea kuitenkaan pösössä? Joku juttu kaihertaa mielessä, että paremmin toimii pösössö kuin sitikassa??Se on sama vaihteisto kuin mun Berlingossa. Eli 6 pykäläinen robottivaihteisto.
Meni hermot keksintöön äärettömän nopeasti.
Robottivaihteisto ei oikeastaan ole automaattivaihteisto vaan tavan kytkin ja käsivaihteisto, joita molempia käyttää sähkömoottorit. Eli kuskin puolesta sähkömoottori "painaa kytkintä" ja toinen sähkömoottori vaihtaa vaihdetta.
Hyvät puolet:
- en ihan heti keksi yhtään.
Huonot puolet:
- viivyttelee ja empii tolkuttomasti. Liikennetilanne menee kaasupolkimen painalluksen jälkeistä toimintaa odotellessa ohi, kun pitäisi pujahtaa esim kaupunkiruuhkassa äkkiä risteävän liikenteen läpi tai sen sekaan.
- vaihtamistapahtuma on hidas ja kömpelö.
- ripeät kiihdytykset on karmeita (se nyykähtäminen ja rykäsy vaihtotapahtuman hetkellä on jotain käsittämätöntä)
- löytää toisinaan "välivaihteen", kaasua painettaessa kierrokset nousee, mutta auto ei liiku. Tapahtuu useimmiten kävelyvauhdista kaasua painettaessa.
- mäkilähtö vaihteiston vetoviiveen takia on todella ärsyttävää. Jarruakaan ei voi painaa koska sammutusautomatiikka sammuttaisi auton kun jalka menee jarrulle. Pakko siis käyttää käsijarrua mäkilähdössä. Berlingossa käsijarru on kaiken lisäksi erittäin epäergonomisessa paikassa (liian alhaalla ja syvällä penkkien välissä)
Olisinkin todella yllättynyt jos jossain autossa toimisi vielä huonommin kuin sitikassa.Joku juttu kaihertaa mielessä, että paremmin toimii pösössö kuin sitikassa??
Pikaisen googlen mukaan vuodelta 2011 508 koeajo" 2-tronicista kannattaa pysytellä visusti erossa, jos toiminta on samankaltaista kuin aikaisemmissa PSA-tuotteissa."Olisinkin todella yllättynyt jos jossain autossa toimisi vielä huonommin kuin sitikassa.
Varmaankin on kyseessä eri versiot samasta vaihteistokonstruktiosta.
Onneksi folkkari pitää arvon laatuaan paremmin, tai ehkä pitäis jos ei olis dsg:tä.On parhaillaan tai ollut DSG, ei ongelmia
Ja on siis Golf. Hyvin on pelittänyt 4-5:iisi vuotta. Ei vaihteisiin liittyviä ongelmia.
Mutta just hajosi toinen puola. Kuulema vielä 2 vanhaa puolaa jäljellä. Kiva on köyhän maksaa.
Jos Volsuista tykkäät, niin ota Sharan. Duunikaveri sellaisen nappasi ja oli todella iso auto sisältä.Kahdesta DSG:stä on kokemusta. Ensimmäinen oli bensa, toinen diesel. Molemmat Passatteja. Äärimmäisen tyytyväinen olen ollut. Pitäisi nyt keksiä uusi auto, kun liesingsopimus umpeutuu. Ei vaan hirveesti kiinnosta.