Totuus esiin: DSG

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

DSG vai ei

  • On parhaillaan tai ollut DSG, ei ongelmia

    Äänet: 5 23,8%
  • On parhaillaan tai ollut DSG, ongelmia havaittu

    Äänet: 0 0,0%
  • Ei ole DSGtä enkä lukemani perusteella aio ostaa

    Äänet: 10 47,6%
  • Ei ole DSGtä mutta asiasta lukemani ei vaikuta mahdolliseen ostopäätökseen

    Äänet: 2 9,5%
  • Kia on kingi!

    Äänet: 4 19,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    21
  • Äänestys suljettu. .

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mahtaako puoli vuotta auton pitoa riittää totuuden selvittämiseen?

;)
Se on ihan autosta itsestään kiinni kuinka pitkään pysyy perheessä jäsenenä.
Jos on tolkusti ja osaa miellyttää, voi suhteesta muodostua pitkäkin.
Jos on tuittupää tai epäkelpo, heittäytyy hankalaksi tai yrittää saattaa oloni epämukavaksi, sellainen saa mennä hyvinkin nopeasti.

Mehen sanoin: tarkkaa hommaa kuin ripulin korjaaminen pieremällä.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Pösö 3008 2-tronic lie erityyppinen vaihteisto?
Ei sinällään ongelmia, mutta Start & Stopin kanssa rullatessa lievään ylämäkeen hidastaen, esim valoristeykseen ja sopivasti valojen vaihtuessa hieman miettii. Ensin kone käyntiin ja sitten vaihdetta silmään.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Pösö 3008 2-tronic lie erityyppinen vaihteisto?
Ei sinällään ongelmia, mutta Start & Stopin kanssa rullatessa lievään ylämäkeen hidastaen, esim valoristeykseen ja sopivasti valojen vaihtuessa hieman miettii. Ensin kone käyntiin ja sitten vaihdetta silmään.
Se on sama vaihteisto kuin mun Berlingossa. Eli 6 pykäläinen robottivaihteisto.
Meni hermot keksintöön äärettömän nopeasti.

Robottivaihteisto ei oikeastaan ole automaattivaihteisto vaan tavan kytkin ja käsivaihteisto, joita molempia käyttää sähkömoottorit. Eli kuskin puolesta sähkömoottori "painaa kytkintä" ja toinen sähkömoottori vaihtaa vaihdetta.

Hyvät puolet:
- en ihan heti keksi yhtään.

Huonot puolet:
- viivyttelee ja empii tolkuttomasti. Liikennetilanne menee kaasupolkimen painalluksen jälkeistä toimintaa odotellessa ohi, kun pitäisi pujahtaa esim kaupunkiruuhkassa äkkiä risteävän liikenteen läpi tai sen sekaan.
- vaihtamistapahtuma on hidas ja kömpelö.
- ripeät kiihdytykset on karmeita (se nyykähtäminen ja rykäsy vaihtotapahtuman hetkellä on jotain käsittämätöntä)
- löytää toisinaan "välivaihteen", kaasua painettaessa kierrokset nousee, mutta auto ei liiku. Tapahtuu useimmiten kävelyvauhdista kaasua painettaessa.
- mäkilähtö vaihteiston vetoviiveen takia on todella ärsyttävää. Jarruakaan ei voi painaa koska sammutusautomatiikka sammuttaisi auton kun jalka menee jarrulle. Pakko siis käyttää käsijarrua mäkilähdössä. Berlingossa käsijarru on kaiken lisäksi erittäin epäergonomisessa paikassa (liian alhaalla ja syvällä penkkien välissä)
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Se on sama vaihteisto kuin mun Berlingossa. Eli 6 pykäläinen robottivaihteisto.
Meni hermot keksintöön äärettömän nopeasti.

Robottivaihteisto ei oikeastaan ole automaattivaihteisto vaan tavan kytkin ja käsivaihteisto, joita molempia käyttää sähkömoottorit. Eli kuskin puolesta sähkömoottori "painaa kytkintä" ja toinen sähkömoottori vaihtaa vaihdetta.

Hyvät puolet:
- en ihan heti keksi yhtään.

Huonot puolet:
- viivyttelee ja empii tolkuttomasti. Liikennetilanne menee kaasupolkimen painalluksen jälkeistä toimintaa odotellessa ohi, kun pitäisi pujahtaa esim kaupunkiruuhkassa äkkiä risteävän liikenteen läpi tai sen sekaan.
- vaihtamistapahtuma on hidas ja kömpelö.
- ripeät kiihdytykset on karmeita (se nyykähtäminen ja rykäsy vaihtotapahtuman hetkellä on jotain käsittämätöntä)
- löytää toisinaan "välivaihteen", kaasua painettaessa kierrokset nousee, mutta auto ei liiku. Tapahtuu useimmiten kävelyvauhdista kaasua painettaessa.
- mäkilähtö vaihteiston vetoviiveen takia on todella ärsyttävää. Jarruakaan ei voi painaa koska sammutusautomatiikka sammuttaisi auton kun jalka menee jarrulle. Pakko siis käyttää käsijarrua mäkilähdössä. Berlingossa käsijarru on kaiken lisäksi erittäin epäergonomisessa paikassa (liian alhaalla ja syvällä penkkien välissä)
EI ehkä ihan noin karmea kuitenkaan pösössä? Joku juttu kaihertaa mielessä, että paremmin toimii pösössö kuin sitikassa??
Tosin ei mulla kaupunkiajoa paljon mitään. Noita rivakoita risteyslähtöjä jos tarvitsee paljon tai jatkuvasti, niin saattaa kyllä kyrsiä äkkiä. Siinä on selkeästi parannettavaa.
Toisaalta en ole tainut ajaa manuaalilla paljon mitään, niin laiska... Enkä s-moodillakaan. Köröttelyksi tainut mennä.:eek:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
On parhaillaan tai ollut DSG, ei ongelmia
Ja on siis Golf. Hyvin on pelittänyt 4-5:iisi vuotta. Ei vaihteisiin liittyviä ongelmia.

Mutta just hajosi toinen puola. Kuulema vielä 2 vanhaa puolaa jäljellä. Kiva on köyhän maksaa.
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Softapäivitys noissa PSA:n roboteissa auttaa ilmeisesti paljon. Ei kai tuollaisesta "automatisoidusta" normiaskista saa koskaan edes DSG:n veroisesti toimivaa kun puuttuu se toinen kytkin. Halvempi se on toki varmaan korjata jos vikaa tulee.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Olisinkin todella yllättynyt jos jossain autossa toimisi vielä huonommin kuin sitikassa.
Varmaankin on kyseessä eri versiot samasta vaihteistokonstruktiosta.
Pikaisen googlen mukaan vuodelta 2011 508 koeajo" 2-tronicista kannattaa pysytellä visusti erossa, jos toiminta on samankaltaista kuin aikaisemmissa PSA-tuotteissa."
Myohemmin 208 "Se osoittautui ihan kelvoksi järjestelmäksi. Alkuaikojen pitkät vaihtamisviiveet on saatu pääosin kuriin. Ohjauspyörän tuntumassa olevia vaihtamissiivekkeitä käyttäen meno on jopa vilkasta."

Päivällä kävin Vaajakoskella ( reilu 300 km), yhdessä kiireisessä risteyslähdössä "miettiminen" häiritsi sen hetken, muuten ok.
Mieluummin ajan tolla kuin tavan vaihteisto-407:lla pitkiä matkoja. Penkkikin tosin selälle parempi.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
On parhaillaan tai ollut DSG, ei ongelmia
Ja on siis Golf. Hyvin on pelittänyt 4-5:iisi vuotta. Ei vaihteisiin liittyviä ongelmia.

Mutta just hajosi toinen puola. Kuulema vielä 2 vanhaa puolaa jäljellä. Kiva on köyhän maksaa.
Onneksi folkkari pitää arvon laatuaan paremmin, tai ehkä pitäis jos ei olis dsg:tä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Voisin ostaa jonkun pre-2007 TDI volkkarin ilman DSG:tä.
 

Pakokaasu

Banned
Liittynyt
29.3.2015
Viestit
454
Kahdesta DSG:stä on kokemusta. Ensimmäinen oli bensa, toinen diesel. Molemmat Passatteja. Äärimmäisen tyytyväinen olen ollut. Pitäisi nyt keksiä uusi auto, kun liesingsopimus umpeutuu. Ei vaan hirveesti kiinnosta.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Kahdesta DSG:stä on kokemusta. Ensimmäinen oli bensa, toinen diesel. Molemmat Passatteja. Äärimmäisen tyytyväinen olen ollut. Pitäisi nyt keksiä uusi auto, kun liesingsopimus umpeutuu. Ei vaan hirveesti kiinnosta.
Jos Volsuista tykkäät, niin ota Sharan. Duunikaveri sellaisen nappasi ja oli todella iso auto sisältä.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Tässä ihan vastikään noteerasin faktan, että puulaakimme yhdessä nelipyöristä on kuin onkin DSG suorittamassa voimansiirtoa.
Pähee on.
Sillä on menty jo 20k eikä ole vielä lauennut lain.
Panisin.
 
Ylös