Formula 1 - 2015 - Japanin GP - Aika-Ajot

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7620
Ros-Ham-Bot sama lähtöjärjestys kuin viime vuonna, jolloin Williams taisi sulaa sateen mukana. Nyt pitäisi olla kuiva kisa, joten Valtterilla on hyvät mahdollisuudet kauden parhaaseen tulokseen.
 

antimikael

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
313
Sijainti
Tampere
Ihan normi setti taas olikin jo ihan varma kun kimi ajo suht.huonon pankkikierroksen et jotain taas tapahtuu ja tää jää parhaaks kierrokseks ja vetteli viä taas aikaajon. Tää alkaa oleen jo enemmän sääntö kun poikkeus sillon kun kimi on ollu vetteliä nopeempi. Mut hyvä bottakselle jotenkin vaan kutina ettei williamsin kisa vauhti riitä mihinkään.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Ros-Ham-Bot sama lähtöjärjestys kuin viime vuonna, jolloin Williams taisi sulaa sateen mukana. Nyt pitäisi olla kuiva kisa, joten Valtterilla on hyvät mahdollisuudet kauden parhaaseen tulokseen.
Paitsi 2-3 nopeampaa autoa takana ja Smedley järjestää Massan edelle eli sellainen perus 6 tiedossa.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7620
Paitsi 2-3 nopeampaa autoa takana ja Smedley järjestää Massan edelle eli sellainen perus 6 tiedossa.
Jos kisavauhti on yhtään kohdallaan, niin vaikea Williamseista on ajamalla ohi mennä. Varikollahan kaikki voikin sitten mennä vituiks.
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Tiedemaailma on kuukausien uutteran tutkimustyön tuloksena lanseerannut Räikkösen funktion R(q3)=q1+q2

Vettel hymyili haastatteluun tullessaan niin maireasti, että varmaan ajatteli tyyliin "haha, ei vittu oo todellista, että taas viimeisessä jaksossa kävi tuuri".

Miten onkin, että aina kun Kimillä kulkee niin jotain paskaa tapahtuu. Puhtaat viikonloput tulee sitten silloin, kun vauhti on muuten vaan kadoksissa.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Kvyat sanoo kolaristaan: "Tein siinä oman virheen, kaksi rengasta osui nurmikolle, eikä siinä ollut turva-aluetta. Sen takia siitä tuli niin iso onnettomuus."

Onkohan nuo "pleikkarikuskit" jo niin tottuneita siihen että aina voi vetää autonmitan verran radan reunusten ulkopuolella kun siellä kuitenkin on isot asfalttikentät turvana, että vetävät jo ihan vaistomaisesti yli valkoisten viivojen? Sitten kun onkin Suzukan kaltainen "old skool -rata" jossa ei olekaan holvattu joka jumalan mutkaa asfaltilla niin käy näin. Toki voi olla että tuo oli vaan ihan normaali ajovirhekin mutta oudolta se kyllä omaankin silmään näytti. Jotenkin "liian helposti" Kvyat antoi auton valua ulos.
 

J0ne

Well-known member
Liittynyt
9.8.2007
Viestit
215
Kvyat sanoo kolaristaan: "Tein siinä oman virheen, kaksi rengasta osui nurmikolle, eikä siinä ollut turva-aluetta. Sen takia siitä tuli niin iso onnettomuus."

Onkohan nuo "pleikkarikuskit" jo niin tottuneita siihen että aina voi vetää autonmitan verran radan reunusten ulkopuolella kun siellä kuitenkin on isot asfalttikentät turvana, että vetävät jo ihan vaistomaisesti yli valkoisten viivojen? Sitten kun onkin Suzukan kaltainen "old skool -rata" jossa ei olekaan holvattu joka jumalan mutkaa asfaltilla niin käy näin. Toki voi olla että tuo oli vaan ihan normaali ajovirhekin mutta oudolta se kyllä omaankin silmään näytti. Jotenkin "liian helposti" Kvyat antoi auton valua ulos.

Siellä keskityttiin liikaa seuraavaan mutkaan, jonka takia rengas meni ulos
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Onko kukaan muu pistänyt merkille kuinka Ferrarien ajojärjestys näyttäisi tulevan harjoitusten perusteella aika-ajoon. Se kumpi kuski on ollut nopeampi harkoissa (lauantai?) ajaa jälkimmäisenä aika-ajossa. Ferrarit ajavat yleensä peräkkäin ja aina kun Kimi ajaa takana menee hänellä yleensä paremmin aika-ajot.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2226
Ainakin Monzassa Kimi oli selvästi hitaampi joka harjoituksissa. Aika-ajossa Vettel laitettiin eteen antamaan imuapua Kimille. Siellä se toki toimi, mutta Vettelin mahdollisen paalun kustannuksella. :rolleyes:
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2711
Kvyat sanoo kolaristaan: "Tein siinä oman virheen, kaksi rengasta osui nurmikolle, eikä siinä ollut turva-aluetta. Sen takia siitä tuli niin iso onnettomuus."

Onkohan nuo "pleikkarikuskit" jo niin tottuneita siihen että aina voi vetää autonmitan verran radan reunusten ulkopuolella kun siellä kuitenkin on isot asfalttikentät turvana, että vetävät jo ihan vaistomaisesti yli valkoisten viivojen? Sitten kun onkin Suzukan kaltainen "old skool -rata" jossa ei olekaan holvattu joka jumalan mutkaa asfaltilla niin käy näin. Toki voi olla että tuo oli vaan ihan normaali ajovirhekin mutta oudolta se kyllä omaankin silmään näytti. Jotenkin "liian helposti" Kvyat antoi auton valua ulos.
Tais olla alkuperäinen kommentti hieman sarkastiseen tyyliin, että "looginen seuraus siitä". Ei Kvjat kaipaillut siinä mitään turva-alueita. Sanoi vain, että tyhmästi tuli tehtyä.

edit: "It was a rookie mistake. I put two wheels on the grass and there was no run off area so it was a quite logical end I think."
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Ainakin Monzassa Kimi oli selvästi hitaampi joka harjoituksissa. Aika-ajossa Vettel laitettiin eteen antamaan imuapua Kimille. Siellä se toki toimi, mutta Vettelin mahdollisen paalun kustannuksella. :rolleyes:
Vettel ajoi niin kaukana Räikkösestä ettei siitä mitään imuapua Kimille tullut. Ja miten sillä oli vaikutusta Vettelin kierrosaikaan?
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Vaihteeksi muiden tötöily kääntyi Valtterin eduksi ja Kimin tappioksi.
Kimin kohdalta olen samaa mieltä, mutta miksi Valtterin eduksi? Mielestäni ihan ajamalla ansaitsi tuon kolmossijan, kun veti kuitenkin melkein kolmen kympin eron neljäntenä olleeseen Vetteliin. Ei sieltä olisi uusilla yrityksillä enää kukaan edelle tullut.

Kimi olisi ehkä uudella yrityksellä Massan ja Vettelin lyönyt, mutta en usko että olisi Valtterille voinut mitään.

Kova veto Valelta! :thumbup: Kimiltäkin ihan hyvä aika-ajo kokonaisuudessaan.

Jäikö Kimiltä yksi sarja käyttämättä, kun ainakin grafiikan mukaan näytti ettei edes lähtenyt viimeiseen yritykseen? Ainakin Kvyatin kolarin jälkeen oli heti tulostaulussa "PIT". :confused:
 

antimikael

Well-known member
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
313
Sijainti
Tampere
Kimin kohdalta olen samaa mieltä, mutta miksi Valtterin eduksi? Mielestäni ihan ajamalla ansaitsi tuon kolmossijan, kun veti kuitenkin melkein kolmen kympin eron neljäntenä olleeseen Vetteliin. Ei sieltä olisi uusilla yrityksillä enää kukaan edelle tullut.

Kimi olisi ehkä uudella yrityksellä Massan ja Vettelin lyönyt, mutta en usko että olisi Valtterille voinut mitään.

Kova veto Valelta! :thumbup: Kimiltäkin ihan hyvä aika-ajo kokonaisuudessaan.

Jäikö Kimiltä yksi sarja käyttämättä, kun ainakin grafiikan mukaan näytti ettei edes lähtenyt viimeiseen yritykseen? Ainakin Kvyatin kolarin jälkeen oli heti tulostaulussa "PIT"[/SIZE]. :confused:
Oli just ulostulo kierroksella ja veti suoraan varikolle kvyatin kolarin jälkeen.
 

formulajooseppi

Well-known member
Liittynyt
6.11.2013
Viestit
1256
Jos Kimi edes pitää oman sijoituksensa huomenna lähdössä, on hän ennemmin maalissa kun vettel kisassa. Näin se on.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2226
Vettel ajoi niin kaukana Räikkösestä ettei siitä mitään imuapua Kimille tullut. Ja miten sillä oli vaikutusta Vettelin kierrosaikaan?
Oma muistikuva on vähän eri. Vastaavalla imulla Vettel olisi ottanut helposti paalupaikan. :alppu:
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2226

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Ainakin Peter Windsor tuosta mainitsi, että kai se sitten oli lähempänä ensimmäisellä yrityksellä. Jos jotain imua haettiin niin luulisi järjetyksen kääntyvän toiseen vetoon.

Kisassa Kimillä tuskin on vaikeuksia saada renkaita lämpimäksi.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/pirellin-paatos-huolettaa-f1-kuskeja/5330924
Tämä on muuten mielenkiintoinen tieto. Monzassa, kun ensimmäistä kertaa käytettiin korkeampia ilmanpaineita Räikkönen oli heti Vetteliä nopeampi. Singaporessa taas mentiin vanhoilla ilmanpaineilla. Jälleen Suzukassa Kimin vauhti kuitenkin on erittäin hyvää (poislukien q3). Voisiko olla, että ilmanpaineiden nosto tuo muille ongelmia, kun Kimille se puolestaan sopii, koska saa tällöin renkaat paremmin "lämpöikkunaan".
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Kimin kohdalta olen samaa mieltä, mutta miksi Valtterin eduksi? Mielestäni ihan ajamalla ansaitsi tuon kolmossijan, kun veti kuitenkin melkein kolmen kympin eron neljäntenä olleeseen Vetteliin. Ei sieltä olisi uusilla yrityksillä enää kukaan edelle tullut.

Kimi olisi ehkä uudella yrityksellä Massan ja Vettelin lyönyt, mutta en usko että olisi Valtterille voinut mitään.

Kova veto Valelta! :thumbup: Kimiltäkin ihan hyvä aika-ajo kokonaisuudessaan.

Jäikö Kimiltä yksi sarja käyttämättä, kun ainakin grafiikan mukaan näytti ettei edes lähtenyt viimeiseen yritykseen? Ainakin Kvyatin kolarin jälkeen oli heti tulostaulussa "PIT". :confused:
Siksi koska ilman Kvyatin mokaa olisi ainakin Kimi, Seb tullut ohi. Vale ei ole oikein koskaan ollut viimeisen vedon miehiä.

Jos red flag tuli ennen viimeistä kaarretta niin Kimi kaartoi heti suoraan varikolle.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös