Paitsi 2-3 nopeampaa autoa takana ja Smedley järjestää Massan edelle eli sellainen perus 6 tiedossa.Ros-Ham-Bot sama lähtöjärjestys kuin viime vuonna, jolloin Williams taisi sulaa sateen mukana. Nyt pitäisi olla kuiva kisa, joten Valtterilla on hyvät mahdollisuudet kauden parhaaseen tulokseen.
Jos kisavauhti on yhtään kohdallaan, niin vaikea Williamseista on ajamalla ohi mennä. Varikollahan kaikki voikin sitten mennä vituiks.Paitsi 2-3 nopeampaa autoa takana ja Smedley järjestää Massan edelle eli sellainen perus 6 tiedossa.
Kvyat sanoo kolaristaan: "Tein siinä oman virheen, kaksi rengasta osui nurmikolle, eikä siinä ollut turva-aluetta. Sen takia siitä tuli niin iso onnettomuus."
Onkohan nuo "pleikkarikuskit" jo niin tottuneita siihen että aina voi vetää autonmitan verran radan reunusten ulkopuolella kun siellä kuitenkin on isot asfalttikentät turvana, että vetävät jo ihan vaistomaisesti yli valkoisten viivojen? Sitten kun onkin Suzukan kaltainen "old skool -rata" jossa ei olekaan holvattu joka jumalan mutkaa asfaltilla niin käy näin. Toki voi olla että tuo oli vaan ihan normaali ajovirhekin mutta oudolta se kyllä omaankin silmään näytti. Jotenkin "liian helposti" Kvyat antoi auton valua ulos.
Tais olla alkuperäinen kommentti hieman sarkastiseen tyyliin, että "looginen seuraus siitä". Ei Kvjat kaipaillut siinä mitään turva-alueita. Sanoi vain, että tyhmästi tuli tehtyä.Kvyat sanoo kolaristaan: "Tein siinä oman virheen, kaksi rengasta osui nurmikolle, eikä siinä ollut turva-aluetta. Sen takia siitä tuli niin iso onnettomuus."
Onkohan nuo "pleikkarikuskit" jo niin tottuneita siihen että aina voi vetää autonmitan verran radan reunusten ulkopuolella kun siellä kuitenkin on isot asfalttikentät turvana, että vetävät jo ihan vaistomaisesti yli valkoisten viivojen? Sitten kun onkin Suzukan kaltainen "old skool -rata" jossa ei olekaan holvattu joka jumalan mutkaa asfaltilla niin käy näin. Toki voi olla että tuo oli vaan ihan normaali ajovirhekin mutta oudolta se kyllä omaankin silmään näytti. Jotenkin "liian helposti" Kvyat antoi auton valua ulos.
Vettel ajoi niin kaukana Räikkösestä ettei siitä mitään imuapua Kimille tullut. Ja miten sillä oli vaikutusta Vettelin kierrosaikaan?Ainakin Monzassa Kimi oli selvästi hitaampi joka harjoituksissa. Aika-ajossa Vettel laitettiin eteen antamaan imuapua Kimille. Siellä se toki toimi, mutta Vettelin mahdollisen paalun kustannuksella.![]()
Kimin kohdalta olen samaa mieltä, mutta miksi Valtterin eduksi? Mielestäni ihan ajamalla ansaitsi tuon kolmossijan, kun veti kuitenkin melkein kolmen kympin eron neljäntenä olleeseen Vetteliin. Ei sieltä olisi uusilla yrityksillä enää kukaan edelle tullut.Vaihteeksi muiden tötöily kääntyi Valtterin eduksi ja Kimin tappioksi.
Oli just ulostulo kierroksella ja veti suoraan varikolle kvyatin kolarin jälkeen.Kimin kohdalta olen samaa mieltä, mutta miksi Valtterin eduksi? Mielestäni ihan ajamalla ansaitsi tuon kolmossijan, kun veti kuitenkin melkein kolmen kympin eron neljäntenä olleeseen Vetteliin. Ei sieltä olisi uusilla yrityksillä enää kukaan edelle tullut.
Kimi olisi ehkä uudella yrityksellä Massan ja Vettelin lyönyt, mutta en usko että olisi Valtterille voinut mitään.
Kova veto Valelta! :thumbup: Kimiltäkin ihan hyvä aika-ajo kokonaisuudessaan.
Jäikö Kimiltä yksi sarja käyttämättä, kun ainakin grafiikan mukaan näytti ettei edes lähtenyt viimeiseen yritykseen? Ainakin Kvyatin kolarin jälkeen oli heti tulostaulussa "PIT"[/SIZE].![]()
Oma muistikuva on vähän eri. Vastaavalla imulla Vettel olisi ottanut helposti paalupaikan. :alppu:Vettel ajoi niin kaukana Räikkösestä ettei siitä mitään imuapua Kimille tullut. Ja miten sillä oli vaikutusta Vettelin kierrosaikaan?
Tossahan tuo ja Räikkönen ei aja Vettelin imussa. https://www.youtube.com/watch?v=U5KvvbkbrogOma muistikuva on vähän eri. Vastaavalla imulla Vettel olisi ottanut helposti paalupaikan. :alppu:
Ainakin Peter Windsor tuosta mainitsi, että kai se sitten oli lähempänä ensimmäisellä yrityksellä. Jos jotain imua haettiin niin luulisi järjetyksen kääntyvän toiseen vetoon.Tossahan tuo ja Räikkönen ei aja Vettelin imussa. https://www.youtube.com/watch?v=U5Kvvbkbrog
Tämä on muuten mielenkiintoinen tieto. Monzassa, kun ensimmäistä kertaa käytettiin korkeampia ilmanpaineita Räikkönen oli heti Vetteliä nopeampi. Singaporessa taas mentiin vanhoilla ilmanpaineilla. Jälleen Suzukassa Kimin vauhti kuitenkin on erittäin hyvää (poislukien q3). Voisiko olla, että ilmanpaineiden nosto tuo muille ongelmia, kun Kimille se puolestaan sopii, koska saa tällöin renkaat paremmin "lämpöikkunaan".Ainakin Peter Windsor tuosta mainitsi, että kai se sitten oli lähempänä ensimmäisellä yrityksellä. Jos jotain imua haettiin niin luulisi järjetyksen kääntyvän toiseen vetoon.
Kisassa Kimillä tuskin on vaikeuksia saada renkaita lämpimäksi.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/pirellin-paatos-huolettaa-f1-kuskeja/5330924
Siksi koska ilman Kvyatin mokaa olisi ainakin Kimi, Seb tullut ohi. Vale ei ole oikein koskaan ollut viimeisen vedon miehiä.Kimin kohdalta olen samaa mieltä, mutta miksi Valtterin eduksi? Mielestäni ihan ajamalla ansaitsi tuon kolmossijan, kun veti kuitenkin melkein kolmen kympin eron neljäntenä olleeseen Vetteliin. Ei sieltä olisi uusilla yrityksillä enää kukaan edelle tullut.
Kimi olisi ehkä uudella yrityksellä Massan ja Vettelin lyönyt, mutta en usko että olisi Valtterille voinut mitään.
Kova veto Valelta! :thumbup: Kimiltäkin ihan hyvä aika-ajo kokonaisuudessaan.
Jäikö Kimiltä yksi sarja käyttämättä, kun ainakin grafiikan mukaan näytti ettei edes lähtenyt viimeiseen yritykseen? Ainakin Kvyatin kolarin jälkeen oli heti tulostaulussa "PIT".![]()