Neste Ralli 2016

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
ja vielä tämän vuoden suunta oli Jani Paasosenkin mukaan vaikeampi. :eek!:
Se ei varsinaisesti tarkota, että se olisi hitaampi näin päin. Moni "tuttu" kirraava paikka oli nyt aukeavana, jossa mutkan loiva osuus pystyttiin tulemaan roka pohjassa suoralle vauhtia keräten.

Toiselle vedolle Meeke niisti vielä 10s ajasta pois, eli aika pitkälle on saanut ilta venähtää että epäilee ajanoton olevan lahjottu.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Ja spliteistä näkee, että eroa tuli tasaisesti Latvalaan. Meeke oli liekeissä, salaliittoteoriat voi säästää muihin aiheisiin.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
Lisäksi kun pätkä oli väärinpäin ajettuna "uusi", ei Jari-Matilla ja muilla Jyväskylän useammin ajaneilla ollut etua Meekeen nähden.

Meeke ajoi koko viikonlopun hienosti joten ei ole mitään syytä epäillä nimenomaan tuota Ounin aikaa. Toinen juttu olisi, jos vaikka Kevin Abbring olisi tehnyt yhden tuollaisen ajan ja jatkanut sitten tavalliseen tapaan...
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
535
Sijainti
Peraehikiae
Citroenin ylivoimaa

Nyt vaan näyttää Citroen olevan sellaisessa tikissä ettei sille olisi voinut kukaan mitään vaikka tosissaan yrittivätkin. J-M ja Sebi oli molemmat ihan altavastaajia tällä kertaa. Breenin kolmossija vähäisellä kokemuksella tukee tätä eli tuolla autolla olisi voiton ottanut kuka tahansa top 5 kuskeista eikä Volsuilla ollut tähän mitään sanottavaa. Neuville ja Mikkelsen ovat molemmat luultavasti nopeampia soralla kuin Breen jos vain samalla kalustolla mentäisiin.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Ja spliteistä näkee, että eroa tuli tasaisesti Latvalaan. Meeke oli liekeissä, salaliittoteoriat voi säästää muihin aiheisiin.
Juu tuolta WRC+:sta voi vertailla kahta kuskia onboardeista ja ekalla ajokerralla näkee ihan silmällä mistä sitä eroa tulee. Jos ei silmää usko niin siinä on vielä realiaikainen ero ja nopeudet kuvassa. Meeke jarruttaa lähes joka mutkaan myöhemmin kuin Latvala. Leikkaa tiukasti sisältä ja antaa mennä tien täydeltä. Ennen kaikkea ajaa kovempaa joka mutkaan. Voisi jopa sanoa, että isolla riskillä.
Lisäksi kun pätkä oli väärinpäin ajettuna "uusi", ei Jari-Matilla ja muilla Jyväskylän useammin ajaneilla ollut etua Meekeen nähden.
Onhan sitä ajettu väärään suuntaan ennenkin ja tämä oli Meeken 9. Jyväskylä, joten varmaan hän on sitä ainakin nuotittanut jos ei ole selvinnyt pätkälle asti.

Ensi vuonna kun Meekellä on taas paineet niskassa nähdään oliko varmuus vain rentoutta, vai palaako varmojen keskeyttäjien joukkoon.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Onhan sitä ajettu väärään suuntaan ennenkin ja tämä oli Meeken 9. Jyväskylä, joten varmaan hän on sitä ainakin nuotittanut jos ei ole selvinnyt pätkälle asti.

Koska on ajettu viimeksi kokonaisuudessaan "väärään suuntaan"? Tai edes pidempiä osuuksia.
 
Viimeksi muokattu:

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Media on hienosti mennyt tähän lähtöpaikkapaasaamiseen mukaan. Katsoo tuloksia kahteen kertaan ajettavilta pätkiltä niin huomaa kenties että ei Ogierin meno ollut toisellakaan ajokerralla "kohdallaan".Kuten joku tuossa jo totesi niin pakko olla Citroenin hyvä tällä hetkellä kun katsoo kuka sillä ajoi kolmanneksi. Ei mitään pois voittajilta ja hyvä että tasoerot ovat tasoittumassa kalustoissa.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3610
Sijainti
JKL
Koska on ajettu viimeksi kokonaisuudessaan "väärään suuntaan"? Tai edes pidempiä osuuksia.
2008 ajettiin siihen gallin/andersonin/salon paikkaan asti. Kokonaan tähän suuntaa on ajettu vissiin joskus 80-90-luvun vaihteessa kai joten kukaan mukana olleista ei ole kisassa tätä ajanut. Testit on sit toinen juttu. Joskus kun ouni oli pois reitistä niin testitienä käytettiin joitain osuuksia varmaan molempiin suuntiin...
 

Googol

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
1007
Media on hienosti mennyt tähän lähtöpaikkapaasaamiseen mukaan. Katsoo tuloksia kahteen kertaan ajettavilta pätkiltä niin huomaa kenties että ei Ogierin meno ollut toisellakaan ajokerralla "kohdallaan".Kuten joku tuossa jo totesi niin pakko olla Citroenin hyvä tällä hetkellä kun katsoo kuka sillä ajoi kolmanneksi. Ei mitään pois voittajilta ja hyvä että tasoerot ovat tasoittumassa kalustoissa.
Ei se toisen kerran ajettu pätkä ole välttämättä yhtään sen helpompi auraajalle kun siellä on peräpää ja vetomiehet ajelleet missä sattuu.

Kalustossa tuskin on ihan valtavia eroja ollut missään vaiheessa. Citroenin ei ainakaan olisi pitänyt kauheasti parantua, kun ei sitä ole kehitettykään. Tietysti voihan sieltä uudesta autosta olla jotain keksitty vanhaankin.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Tuli muuten kaikkien aikojen keskinopeus ennätys Meekeltä. Vaikka näillä nuhapumpuilla mennääkin. Mä en ihan ymmärrä kun täällä meuhkataan et noi vehkeet ei kulje ja menee niinkuin kiskoilla.
Tuo nyt vain kertoo sen millä tasolla autojen alustat tänä päivänä ovat. Ennen mutkat ajettiin kahva edellä kaheksaakymppiä kun nykyään saman mutkan voi ajaa 150kmh...
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
727
Koska on ajettu viimeksi kokonaisuudessaan "väärään suuntaan"? Tai edes pidempiä osuuksia.
Ei kai sitä kokonaisuudessaan ole väärinpäin ajettu nykykuskien toimesta. Itse en muista, että olisi koskaan, mutta se ei tarkoita etteikö joskus aikonaan olisi niin tehty.
Kuinkas pitkä Kakaristo oli sillon kun sitä ajettiin tähän suuntaan?

Edit. No siinähän ne vastaukset jo tulikin.

Ei se toisen kerran ajettu pätkä ole välttämättä yhtään sen helpompi auraajalle kun siellä on peräpää ja vetomiehet ajelleet missä sattuu.
No nythän siellä ei sinänsä paljoa edes ennen toista kertaa ajettu kun Bertelli pisti ensin pelin poikki ja olikos se nyt nelivetomiehistä joku joka lopetti senkin leikin aikalailla alkuunsa.
Eli pääsääntöisesti siirtymää vain WRC kärjen jälkeen. Ei siinä touhussa kovin pahasti tie sotkeennu. Toki vähänhän sekin auraajaa varmaan haittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Radiossa puhuttiin tuosta vuodesta 1994. Vuoden 2008 Kakaristo on ollut myös tähän suuntaan.
Näin itsekin olin jostain lukevinani/kuulevinani. Vuonna 2011 ajettiin Hassin erikoiskoe, eikös sielläkin ollut joitain osuuksia Ounista? Mitään muistikuvaa ei ole kuinka paljon Ouninpohjaa siellä on ollut tai mihin suuntaan on vedetty, mutta tällainen muistikuva olisi.
 
Viimeksi muokattu:

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Ei se toisen kerran ajettu pätkä ole välttämättä yhtään sen helpompi auraajalle kun siellä on peräpää ja vetomiehet ajelleet missä sattuu.

Kalustossa tuskin on ihan valtavia eroja ollut missään vaiheessa. Citroenin ei ainakaan olisi pitänyt kauheasti parantua, kun ei sitä ole kehitettykään. Tietysti voihan sieltä uudesta autosta olla jotain keksitty vanhaankin.

Juuri näin !!! Ogier saanut sinutkin mukaan tähän "kyllä se tie puhdistuu" :D Ja kyllähän Citroeni on johonkin suuntaan kehittynyt Hirvosen ajasta tai sitten Hirvonen oli vaan aika .
 
Viimeksi muokattu:

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
727
Näin itsekin olin jostain lukevinani/kuulevinani. Vuonna 2011 ajettiin Hassin erikoiskoe, eikös sielläkin ollut joitain osuuksia Ounista? Mitään muistikuvaa ei ole kuinka paljon Ouninpohjaa siellä on ollut tai mihin suuntaan on vedetty, mutta tällainen muistikuva olisi.
Lähdöstä Liisanmutkaan (~1km) ja Mutasen risteyksestä Konivuorentien kohdalle (~1,5km).
Eli melko lyhyet siivut ja juurikin samaan suuntaan kuin tänä vuonna..
 
Viimeksi muokattu:

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Ei se toisen kerran ajettu pätkä ole välttämättä yhtään sen helpompi auraajalle kun siellä on peräpää ja vetomiehet ajelleet missä sattuu.

Kalustossa tuskin on ihan valtavia eroja ollut missään vaiheessa. Citroenin ei ainakaan olisi pitänyt kauheasti parantua, kun ei sitä ole kehitettykään. Tietysti voihan sieltä uudesta autosta olla jotain keksitty vanhaankin.
Meeken haastis kertoo millä setupilla mentiin..
https://demokraatti.fi/kahden-passin-meeke-ajoi-jyskalan-kuninkaaksi-ouninpohjan-voitto-on-minulle-rallin-pyha-malja/

Ja kyllä se auraaminen haittaa myös toisella ajokerralla. Kun Mikkelesen joutui auramieheksi niin johan rupes äijä tippuun. Ogier auratessaan ei jäänyt läheskään niin paljon per/kilometri. Eli kyllä Ogier päästää aika pirunmoista vauhtia auramiehenä.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Media on hienosti mennyt tähän lähtöpaikkapaasaamiseen mukaan. Katsoo tuloksia kahteen kertaan ajettavilta pätkiltä niin huomaa kenties että ei Ogierin meno ollut toisellakaan ajokerralla "kohdallaan".
Ja "asiantuntijat" luulee, että toisella ajokerralla se olisi jotenkin puhdistunut, kun 400-heppaiset bemarit käyvät vähän piirtelemässä omia kuvioitaan tai etuveto-fiatit jäävät pohjastaan uriin kiinni.

Tuloksista huomaa myös sen, että auraajana Ogier pystyy silti taistelemaan podium-sijoituksista. Vertaa vaikka Mikkelsenin aikoihin hänen auratessaan lauantaina, niin huomaa kuinka kova seppä Ogier oikeasti on.

Eikai tuota lähtöjärjestyssääntöä voi kukaan tervejärkinen kannattaa. Puhdasta urheilun tappamista. Ei hyvyyttä saa rokottaa keinotekoisesti. Jos joku sattuu olemaan niin hyvä ja parempi kuin toinen niin päinvastoin siitä pitäisi palkita eikä rangaista, kuten nyt tehdään.
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
727
Ja "asiantuntijat" luulee, että toisella ajokerralla se olisi jotenkin puhdistunut, kun 400-heppaiset bemarit käyvät vähän piirtelemässä omia kuvioitaan tai etuveto-fiatit jäävät pohjastaan uriin kiinni.
No eipä siellä paljon kisaa tänä vuonna ajettu Ounien välissä, kun Bertelli pisti homman seis WRC kärjen jälkeen Ouni 1:llä ja eikös (neli?)vetomiehissäkin joku lopettanut leikin aikalailla alkuunsa Ounin osalta?
Eli siirtymää pääsääntöisesti vain ajeltiin ja vähän pölyjä leviteltiin sen muodossa. Mitään uria ei kyllä ole ollut toisella vedolla vielä WRC kuskien kohdalla.

edit. Ja itseasiassa ajoiko nelivetomiehet ja vetomiehet edes siirtymänä sitä Ounia? Nimittäin kun tultiin Päijälästä pois niin siinä ennen Jämpsän liikennepylpyrää Kakariston kohdilla alkoi tulemaan nelivetomiehiä ysitiellä vastaan. Ei kai niiden olisi normireitin mukaan edes siitä pitänyt siirtymää ajaa? Eli skippasko ne sen Ounin kokonaan sen jälkeen, kun pätkä keskeytettiin? Voiko siirtymää edes muuttaa toista kautta kesken kisan? Vai mitä ne nelivetomiehet siellä ysitiellä teki?
 
Viimeksi muokattu:

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Ja "asiantuntijat" luulee, että toisella ajokerralla se olisi jotenkin puhdistunut, kun 400-heppaiset bemarit käyvät vähän piirtelemässä omia kuvioitaan tai etuveto-fiatit jäävät pohjastaan uriin kiinni.

Tuloksista huomaa myös sen, että auraajana Ogier pystyy silti taistelemaan podium-sijoituksista. Vertaa vaikka Mikkelsenin aikoihin hänen auratessaan lauantaina, niin huomaa kuinka kova seppä Ogier oikeasti on.

Eikai tuota lähtöjärjestyssääntöä voi kukaan tervejärkinen kannattaa. Puhdasta urheilun tappamista. Ei hyvyyttä saa rokottaa keinotekoisesti. Jos joku sattuu olemaan niin hyvä ja parempi kuin toinen niin päinvastoin siitä pitäisi palkita eikä rangaista, kuten nyt tehdään.

Ja ihan se ja sama tuleeko ensimmäisenä vai toisena toisella ajokerralla!
 
Ylös