Neste Ralli 2016

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Koitahan nyt jo uskoo et Meeke vaan tykitti ounissa kauheet pohjat !!!
En. :D Koska ei helvetissä se vedä 20kunttia ekalla kertaa elämässä tähän suuntaan. 20sekunttia paremman ajan, kuin 10m toiseen suuntaa muutamana vuotena. :thumbup: Jos Ogier ajoi 15,08,09 toisella kertaa 2013. EIEIEIEEI !

1999 Ouninpohja 34.21 km Kankkunen, Juha 16m 26,2s 124.88 km/h
2000 Ouninpohja 1 34.21 km Gronholm, Marcus 16m 29,1s 124.01 km/h
2001 Ouninpohja 1 34.11 km Rovanpera, Harri 16m 29,9s 124.05 km/h
2002 Ouninpohja 1 34.13 km Rovanpera, Harri 15m 58,6s 128.17 km/h
2003 Ouninpohja 1 33.24 km Gronholm, Marcus 15m 31,0s 128.53 km/h
2004 Ouninpohja 1 33.24 km Solberg, Petter 15m 29,8s 128.70 km/h
2007 Ouninpohja 1 33.01 km Gronholm, Marcus 15m 35,3s 127.06 km/h
2012 Ouninpohja 1 33.01 km Hirvonen, Mikko 15m 26,9s 128.21 km/h
2013 Ouninpohja 1 33.01 km Ogier, Sebastien 15m 26,7s 128.24 km/h
2015 Ouninpohja 1 34.39 km Ogier, Sebastien 15m 53,9s 129.79 km/h
2016 Ouninpohja 1 (Väärinpäin) 33.00 km Kris Meeke 15m 06.3s :DD

Sanotaako jättikö kello..
 
Viimeksi muokattu:

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Tehkääpä nyt viisaammat ja nopeammat vielä ero v. 2013 ja 2016 autojen specseistä.

Meeke rikkoi myös ed. keskinopeusennätyksen. Vaan 9/10 nopeimmasta mm-ralleista ajettu Jyväskylässä :)
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
WRC onborad on yhtö suttua, kun joku viistöistä vuotta vanha vhs-kamera, pätkii vielä enemmän, ei voi ottaa aikaa ottaa. En tiedä mikä ongelma WRC videoissa on kun pätkii replaynä, vaikka palvelusta maksaa. Emme elä enää 1990-luvulla. Certina ?!
Hommaa uusi tietokone. Mulla ei pätki yhtään.

Niin ja otetaan huomioon myös seikat että meeke sai ajaa täysillä vailla painetta mestaruustaistosta tai tallipisteistä, parempi lähtöpaikka kuin Latvalalla ja ounihan saattaa olla nopeampi toiseen suuntaan ajaen... Se on myöskin 100% varma asia että autot ei ole muutaman vuoden takaisesta kehittyneet hitaammiksi vaan siihen toiseen suuntaan, vaikka näennäisesti ja sääntöjen osalta samoja ovatkin.

Typerää ja täysin naurettavaa kehitellä jotain salaliittoteoriaa tästä...
 
Viimeksi muokattu:

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
727
Menkääs nyt joku autamaan maksimaalita atakkia sen dosetin kanssa, ei se tunnu saavan niitä lääkkeitään siitä otettua. Levotonta höpinää...
Ihan turha vertailla aikoja jotka on ajettu eri suuntaan, ei ne vaan ole vertailukelpoisia. Ja jos jossain voi vetästä haamupohjat niin se on juurikin Ounissa varsinkin sillon kun pätkä on kaikille tavallaan uusi. Heti aamusta hereillä, kaikki nappiin, muut vähän vielä unessa ja aavistuksen reikäpäistä menoa niin tulos on tuo.
Aivan totaalisen turha mitään salaliittoja vääntää, se nyt vaan on tyhmää ja lapsellista.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16064
Sijainti
Tampereen lenkki
Meeke sanoi radiossa heränneensä tuntia aiemmin ja katsoneensa pätkää videolta. Tommi Mäkinenhän käytti omien sanojensa mukaan samaa taktiikkaa 1992, eli heräsi reilusti muita aiemmin, ja näinpä syntyikin pohjat perjantaiaamun ekalle pätkälle Valkolaan. V. 1991 Kankkusen pohjat Valkolassa 3m 38s ja 123.85 km/h, Mäkinen laittoi 8 sekuntia edellisvuotta paremmaksi 7,5 kilsan pätkällä ja keskinopeus nousi 127.37 km/h asti. Ja tämä siis Nissan Sunnyllä, jolla ei voitettu ikinä mitään, harvemmin varmaan tehtiin edes pohja-aikoja. Jos Mäkinen olisi tuota vauhtia ajellut Ouninpohjan mittaisen pätkän, olisi edellisen vuoden aikaa parannettu n. 35 sekuntia :D

Yritin vertailla Ouninpohjan aikoja vuosilta 1992-1994 ("käännetty suunta") ja 1996-1998 ("perinteinen suunta") mutta niiden perusteella ei voida kyllä ainakaan sanoa, että Ouninpohja olisi nopeampi pätkä kumpaankaan suuntaan ajettaessa. Kankkunen teki pohjat 1994 ja 1996, ja keskinopeuseroa on eri suuntien välillä vain 0,2 km/h. Koko rallit 1994 ja 1996 on ajettu lähes samoilla keskinopeuksilla, kehitys meni kahdessa vuodessa eteenpäin mutta samalla autojen vauhtia hillittiin kuristimilla. Ja molempien vuosien lauantaipäivät ajettiin kuivalla kelillä.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16064
Sijainti
Tampereen lenkki
Harmi että Hartsa joutuu vetämään tuolla tykillä mummoa kirkkoon. FIA:n viskaalit repis pelihousunsa, jos Hartsa tykittäis pohjat Harjulle tuolla.... 2kg/hevosvoima on aikalailla kovempi luku kuin mitä löytyy esim. Ogierin räpättimestä.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/lancia-delta-s4-hatyytteli-harjulla-wrc-autojen-aikoja/

– Jäimme tasan kymmenen sekuntia Mikkelsenin pohjista, ja kisassa olisimme olleet sijalla 24. Mitäs sanot?

Harri Toivonen on silminnähden innoissaan ajettuaan toistamiseen Harjun yleisöerikoiskokeen perjantaina juuri ennen WRC-autoja.

– Kaiken lisäksi alla olivat Pirellin leveät intermediate-slicksit. Sen johdosta jäimme soralla WRC-autoille aivan järjettömästi, joten olemme väkisinkin olleet joissakin kohdissa asfaltilla niitä nopeampia. Muuten emme olisi päässeet ajassa noin lähelle, Harri hehkuttaa.
 

toini

Member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
12
Kuinkas maksimaalinen atakki käytännössä tälläinen ajan manipulointi nykypäivänä sun mielestä tapahtuisi? Autoissa kun on transponderit jotka kuittaa lähdön, maalin ja väliaikapisteet. Ja kaiken lisäksi sama kello käy samaa aikaa samalla hetkellä ainakin seitsemälle muulle samaan aikaan ek:ta ajavalle autolle? Ennen vanhaan käsiajanotolla varmaan annettiinkin hiukan "hyvää" omille kuskeille, mutta nykypäivänä lienee aika mahdotonta.
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
727
Kuinkas maksimaalinen atakki käytännössä tälläinen ajan manipulointi nykypäivänä sun mielestä tapahtuisi? Autoissa kun on transponderit jotka kuittaa lähdön, maalin ja väliaikapisteet. Ja kaiken lisäksi sama kello käy samaa aikaa samalla hetkellä ainakin seitsemälle muulle samaan aikaan ek:ta ajavalle autolle? Ennen vanhaan käsiajanotolla varmaan annettiinkin hiukan "hyvää" omille kuskeille, mutta nykypäivänä lienee aika mahdotonta.
Niimpä. Ja jotenkin musta tuntuu, että esim. VW:llä on Meeken ajan tullessa tauluun alkanut sellainen kuhina ja ihmettely, että mikäli ajanotossa olisi vähänkään epäselvyyksiä niin asia olisi tuotu ilmi.
Tosin maksimaalisen atakin mukaan ne on varmaan maksettu hiljaiseksi ja uhattu vähintään MM-sarjasta sulkemisesta mikäli eivät asiaa hyväksy. Pikkulinnut lauloi myös, että uhkasivat toimittaa vain sorarenkaita VW:lle Saksaan mikäli älämölön asiasta nostavat...
Nehän muuten ei niitä pahvisia kypäriä tänä vuonna jakaneet Jyväskylässä, vaan Paviljongissakin oli jaossa foliosta tehtyjä malleja. Ihmettelinkin mikä juttu se oli, mutta nyt ymmärrän... :D
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Mä tiedän! Meeke päästettiin 13sek aiemmin matkaan, jotta myös penkkakellottajien kellot näytti kovia pohjia! Tässä on nyt suuren luokan huijaus kyseessä!
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
727
Uusimman tiedon mukaan mukaan Paviljongin invavessan pöntön taakse oli kiinnitetty vessapaperin pala jossa kerrottiin, että mitään kellotusvilppiä ei ole tapahtunut vaan Meeke ajoi todellisuudessa tuon Ounin ekan vedon sillä Harjulla nähdyllä Lancia S4:lla johon oli naamioinnin vuoksi asennettu feikkikoripaneelit.
Kuulemma autosta oli myös poistettu toinen ahdin ja muutenkin ahdot tiputettu puoleen, koska täystehosella B-ryhmäläisellä olisi voitettu nyky WRC:t helposti yli minuutilla tuolla pätkällä. Vaihtoi WRC Sitikkaan kuulemma takaisin Ounin jälkeisellä siirtymällä, jonne toinen auto oli tuotu yön pimeydessä odottamaan.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Ja lehmät lentää. Mikkelsenin aika Harju 2lla oli 1.44.6 ja Toivosen Lancian aika oli päälle kahden minuutin. Olisiko ollu 2.03 tarkempi aika. Eli ero lähempänä 10sek per kilometri. Voihan sitä jokainen uskotella itselleensä mitä haluaa, mutta kylmä fakta on se, että nykyautot pesevät nuo B-ryhmäläiset ihan miten päin tahansa, jollei kyseessä ole vain kilometrin mittainen suora asvalttitie.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Turha on vertailla B-ryhmän autoja ja WRC-kalustoa Jyväskylän perusteella, koska tuskin Harri Toivonen veti limiitillä tai edes lähelläkään sitä. Kyseessä oli puheidensa mukaan kallein S4-yksilö, joten ihan takuulla vain nautiskeli.

Itsestäni WRC on nopeampi, mutta Harri Toivosen ajolla ei voi tehdä vertailua. Minusta tuo Harrin ajo näytti todella kömpelöltäkin, joten johtuuko auton ajettavuudesta vai eikö osannut käskeä S4:sta?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16064
Sijainti
Tampereen lenkki
Itsestäni WRC on nopeampi, mutta Harri Toivosen ajolla ei voi tehdä vertailua. Minusta tuo Harrin ajo näytti todella kömpelöltäkin, joten johtuuko auton ajettavuudesta vai eikö osannut käskeä S4:sta?
Eiköhän siinä ole yhdistelmä juuri sitä että ei ole kokemusta, toisaalta haluaisi näyttää kunnon menoa ja toisaalta on ylivarovainen. Eihän noita aikoja ole mitään mieltä verrata kun ei Harri nyt täysiä tuota aja samoin kuin WRC-kuskit. Enkä siis usko että sillä päästäisiin WRC:n aikoihin.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Ja lehmät lentää. Mikkelsenin aika Harju 2lla oli 1.44.6 ja Toivosen Lancian aika oli päälle kahden minuutin. Olisiko ollu 2.03 tarkempi aika. Eli ero lähempänä 10sek per kilometri. Voihan sitä jokainen uskotella itselleensä mitä haluaa, mutta kylmä fakta on se, että nykyautot pesevät nuo B-ryhmäläiset ihan miten päin tahansa, jollei kyseessä ole vain kilometrin mittainen suora asvalttitie.
Onko tuo arvioimasi aika varmasti siis perjantain vedolta kun Lanciassa kunnon paineet ja Harrilla lupa tyrkätä hieman lujempaa? Tännekin linkattu YyTubissa oleva Incar pätkähän taitaa olla torstailta oleva veto...
Ja kyllä sen jokainen täyspäinen tekniikkaa ymmärtävä tajuaa ettei tuolla WRC:lle pärjää pätkillä.
Mutta, onhan harjullakin useampi pitkä kiihdytys jossa taas WRC ottaa armotta hieman takkiin ja jarrutuksissakin reilusti yli 200kg kevyempi vekotin assurenkailla luulisi olevan lähes tasoissa(vähintään) vaikkei ihan hampaat irvessä vedettäisikään. Joten en tuota juttua ihan noin suoralta kädeltä lyttäisi "lehmät lentää" osastoonkaan. Kait Harri sentään kellon osaa ja yksinkertaiset laskutoimitukset.

Hieno ja säväyttävä vekotin kaikenkaikkiaan saundia myöten ja tulipahan nähtyä livenä viimeinkin, ihan lähietäisyydeltä, piiitkän odottelun jälkeen. :cool:
 
Viimeksi muokattu:

franz galle

Well-known member
Liittynyt
22.4.2008
Viestit
237
Turha on vertailla B-ryhmän autoja ja WRC-kalustoa Jyväskylän perusteella
Verrataan nyt kuitenkin. -85 Hannu Mikkola ajoi siipi-Audilla Ouninpohja 2:een `mahdottoman´ keskinopeuden 127,3 km/h. Olin paikalla. Meni v..tun kovaa.
Viime lauantaina Meeke ajoi Ouninpohja 1:een keskinopeuden 131 km/h. Olin paikalla. Meni...

Vielä: Ajosuunta sama, -85 ei ajettu hidastavaa pikkutienosuutta.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon

franz galle

Well-known member
Liittynyt
22.4.2008
Viestit
237
Niin Meeke(kin) paransi vielä 2 vedolla. Mitä lie 132-133 keskinopeus. Olin paikalla. Meni..hän ne.


Eiks WRC 2 (Lappi ja co) jäänyt noin minuutin pohjista. Se tekee keskinopeudeksi 123 km/h. Otetaan pikkutie pois niin >>

>> 80-luvun B-ryhmäläiset taistelisi tasapäisesti WRC 2 -luokkaa vastaan!
 
Ylös