Niinku ois kiva niinku tietää mikä niinku oli syynä fudujen saantiin RBltä, niinku.Tähän päälle tieti Niko Karin potkuista niin morjens.
Kun katsoo kisoja, eikös se ole selvää. Taitaa olla liian hidas.Niinku ois kiva niinku tietää mikä niinku oli syynä fudujen saantiin RBltä, niinku.
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Ja siinä se tuli Helmutin suusta: Kari ei jatka tämän kauden jälkeen siinä porukassa.
Maikkarin sivuilta.Red Bullin kuljettaja-asioista vastaava Helmut Marko vahvisti yhteistyön päättymisen C Morelle Belgian Spassa.
– Me päätämme yhteistyön hänen kanssaan tämän kauden lopussa, Marko totesi.
– Valitettavasti hänen suoritustasonsa ei ole sillä tasolla kuin odotamme.
Kari rämpi jo yhden kauden eurokolmosissa. Formula E:n profiiliin ei taida sopia entiset GP3-kuskit kun tarjolla on entisiä F1-kuskeja jne.Tuossa kun hakkasin pettymyksestä rystyset verillä kiviseinää, niin tuli mieleen että eikös nämä dumpanneet suomalaiset voisi laittaa FE:hen? Siellä ei jostain syystä
edelleen meikäkuskeja ole ja sarjan status nousee ryminällä koko ajan.
Toki ne perinteiset F3 yms euro ja muut sarjat edelleen myös nostaisi uralla jos ne kävisi voittamassa oikein kunnolla.
Jos siellä jotain lupauksia on, niin ovat vielä karting-kuvioissa piilossa tutkalta. Ainakaan FFord-tasolta on ihan turha uneksia kenenkään nousevan lähellekään F1:a. Ja kuten tuossa edellä jo joku ehti toteamaan, niin Suomesta ei sellaista rahoitusta löydy, jolla saisi tietä siloiteltua. Koppiautosarjoihin voi joku vielä eksyä tienaamaan samaa reittiä kuin Westman ja Buri ja kumppanit.Karu homma jos 17-vuotias on menetetty lupaus. Mutta nyt se meni näin. Toivottavasti Karin takana olisi lupaavia suomalaisia.
Sitten kun lahjakkuus löytyy, niin se nousee aika nopeasti. Ei Bottas kuitenkaan ihan juuri ole lopettamassa, joten ei tässä ilman suomalaista vähään aikaan F1:ssä tarvitse mennä. Trendi palkata kuskeja ohi ns. "kakkoskategorian" on jossain määrin palannut. Näinhän mm. Bottas ja Verstappen nousivat.Eipä taida seuraavaan 10v tulla suomalaisia enää ykkösiin. Tai ehkä koskaan enää. Jotenkin viime vuosien nuoret olleet todella surkeita.
Formula E:n profiiliin kuuluu tunnetut nimet. Ei ne kisat niin kiinnostavia yleisölle olisi, jollei siellä olisi ent. F1-kuskeja ja muuten tuttuja kuskeja. Flopanneet suomikuskit eivät nostaisi sarjan kiinnostavuutta, joten ei ole saumaa saada sinne paikkaa.Tuossa kun hakkasin pettymyksestä rystyset verillä kiviseinää, niin tuli mieleen että eikös nämä dumpanneet suomalaiset voisi laittaa FE:hen? Siellä ei jostain syystä edelleen meikäkuskeja ole ja sarjan status nousee ryminällä koko ajan.
Eipä se välttämättä vaatisi kuin yhden firman joka on menossa Amerikan markkinoille ja tarvitsee näkyvyyttä. Kuten M-room jolla on sinne suuret laajennussuunnitelmat.Toisaalta, kun kuskin pitää tuoda sponsoreita, on eurooppalaiskuskin jopa vaikeampi saada rahoitus Atlantin tällä puolen tuntemattomalle MRTI-ohjelmalle kuin kalliimmalle GP3-ohjelmalle.
Ei kai se ole kova kuin joidenkin venäläisten oligarkkien kuvitelmissa. Pääsääntöisesti oikeasti lahjakkaat kuskit poimitaan jo finninaamaisina junioreina tuolta Karting-ympyröistä ajamaan isojen pomojen silmien alla. SMP sarjaan hakeutuu sitten niitä kuskeja, jotka ei parempiin sarjoihin kelpaa.Ei varmasti SMP F4-sarjaa voida mitenkään kovana sarjana pitää. Viime vuoden mestari Verschoor siirtyi Formula Renaultin Eurocupiin täksi kaudeksi, eikä ole päässyt podiumille kertaakaan. Sarjasijoitus 8/10 viikonlopun jälkeen kymmenes.
Miksi ART olisi yhtään parempi valinta?Kari taustajoukkoineen katselee ajopaikkaa GP3-sarjasta myös ensi vuodelle. Toivottavasti se on ART tai muuten heitetään hukkaan yli puoli miljoonaa euroa.