Scuderia Ferrari 2016: #5 Vettel ja #7 Räikkönen

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Memphis Griezmann

Well-known member
Liittynyt
13.7.2014
Viestit
202
Taitaa Ferrarin isoin haaste olla tällä hetkellä se, että tiimi on niin italialainen. Viime vuosikymmenellä, kun tiimi oli vähemmän italialainen, niin tuloksetkin olivat parempia.
Olisiko sulla antaa jotain lähdettä tälle? Esim. Joku Scuderia Ferrarin henkilöstökaavio!
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Ferrarin F1-tiimin tosiaan kyllä kannattaisi sijoittaa Englantiin edes joku sivukonttori. Ja jos ylpeys ei kestä, niin ostaa sitten vastaavat palvelut nimellisesti konsulttityönä. Se nyt vaan on niin, että ko. maassa on alan paras tietotaito ja lahjakkuuksista kilpaitaessa sijainnilla on väliä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8395
Sijainti
Vantaa
Minä vähän luulen että tässä Alonso-Ferrari -tapauksessa kävi niin että molemmat kyllästyivät toisiinsa ja tuo sopimus oikeasti purettiin yhteisymmärryksessä. Alonso tuotiin Ferrarille "uutena Schumacherina" jonka piti ottaa koko talli haltuun ja tehdä Ferrarista taas sarjaa hallitseva tiimi, ja Alonsollakin taisi olla vähän samanlaiset kuvitelmat että hänen ajotaitonsa (ja 110% yritys) yhdistettynä Ferrarin resursseihin johtaa automaattisesti samanlaiseen menestyskulkuun kuin nuo Schumacherin kultavuodet Ferrarilla. Kun koko projekti sitten jäi vähän polkemaan paikalleen, Alonsosta ei ollut koko tallia yhdistäväksi johtajaksi vaan vaikutus taisi olla enemmänkin hajottava, ja tiimi oli niin sekaisin että eivät saaneet tarjottua Alonsolle realistisia mahdollisuuksia taistella Red Bullia (ja Mersua) vastaan, niin taisivat lopulta molemmat osapuolet todeta että parempi yrittää jotain muuta. Samaan aikaan Honda heilutteli Alonson nenän edessä isoa setelitukkoa ja Ferrarille tarjottiin Vetteliä, niin molemmat pääsivät kiusallisesta tilanteesta kivasti irti.

Ja tämä siis ihan minun mutua.
Voi olla näinkin. Myös Ferrarin johtamiskulttuuri on minusta aivan sekaisin tällä hetkellä kuten myös Alonson aikaan. Talli tarvinnee uutta Jean Todtia.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Voi olla näinkin. Myös Ferrarin johtamiskulttuuri on minusta aivan sekaisin tällä hetkellä kuten myös Alonson aikaan. Talli tarvinnee uutta Jean Todtia.
Musta Arrivabene vaikuttaa edelleen ihan pätevältä tiimipomolta. Kohti yhteistä tavoitetta ja silleen. Enemmän tässä on di Montezemoloa ikävä. Tämä Marchionne vaikuttaa hätäiseltä bisnesmieheltä, jolle ehkä ensimmäisenä Ferrari-pomona automyynti on tärkeämpää kuin ratamenestys.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4204
Ei ratamenestys vaikuta pätkääkään Ferrarin myyntiin. Tuotanto on myyty loppuu vuosiksi eteenpäin koska rajoitettu tuotanto jota ei nosteta juuri sen takia että tuotanto määrän kasvattaminen vaikuttaisi heikentävästi merkin imagoon Ferrareiden lisääntyessä katukuvassa. '

Marchionen tapauksessa on kysymys on tuoton saamisesta panostukseen nähden (tallin menestys, voitot, mestaruus) joka todella vaikuttaa kärsimättömältä ja täysin väärältä henkilöltö johtamaan Ferraria. Väärä henkilö koska koska pitkät perinteet, kymmeniä vuosia ilman menestystä ja se ei aiheuttanut nykyisen kaltaisia välittömiä toimenpiteitä koska johtajilla oli pitkäjänteisyyttä. Nyt pari huonoakin huonompaa kisaa tuurin suhteen (pari voittoa mennyt munimiseen) ja päitä tippuu...
 
Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ei ratamenestys vaikuta pätkääkään Ferrarin myyntiin.
Miksi luulet, että Ferrari on niin kysytty? Mistä autojen maine on peräisin? Aivan, ratamenestyksestä. Ei ne Ferrarit niin kysyttyjä ole siksi, että olisivat autoina jotenkin erikoisia, maailma on täynnä yhtä hyvä ja parempiakin urheiluautoja. Ferrarit erottaa muista imago. Sitä on rakennettu ratamenestyksellä niin pitkään ja hartaasti, että pohja on todella tukeva eikä lyhyellä aikavälilllä ratamenestys tosiaan kysyntään vaikuta, mutta jos tarpeeksi kauan jäädään ilman menestystä, alkaa tilanne muuttua. Hitaasti mutta varmasti mikä tahansa maine rapistuu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Miksi luulet, että Ferrari on niin kysytty? Mistä autojen maine on peräisin? Aivan, ratamenestyksestä. Ei ne Ferrarit niin kysyttyjä ole siksi, että olisivat autoina jotenkin erikoisia, maailma on täynnä yhtä hyvä ja parempiakin urheiluautoja. Ferrarit erottaa muista imago. Sitä on rakennettu ratamenestyksellä niin pitkään ja hartaasti, että pohja on todella tukeva eikä lyhyellä aikavälilllä ratamenestys tosiaan kysyntään vaikuta, mutta jos tarpeeksi kauan jäädään ilman menestystä, alkaa tilanne muuttua. Hitaasti mutta varmasti mikä tahansa maine rapistuu.
Se on nimenomaan näin. Ferrarin markkinointistrategia on iät ja ajat ollut kilpa-autoilussa menestyminen. Muutenhan kyseinen valmistaja ei juuri missään mainostakaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Tallipäällikkö

Well-known member
Liittynyt
5.10.2014
Viestit
469
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-2000001231710.html

Ferrarilta lähdössä myös aerodynamiikkaosaston johtaja Dirk de Beer. Huhun mukaan siirtyy Renaultille. Allison toi kaverin mukanaan ja taita viedä myös mennessään.
Nyt on uusi mies nimitetty hänen tilalleen.
Ferrarin F1-talli on vaihtanut aerodynamiikkapomoaan kesken kauden, kertoo Motorsport.comin italialialaisversio.

Italialaissivuston tietojen mukaan David Sanchez on nimitetty tallin uudeksi aerodynamiikkapomoksi. Ranskalainen Sanchez on työskennellyt italialaistallissa neljä vuotta. Ennen Ferraria hän oli työskennellyt vuodet 2005-2007 Renault'lla ja sen jälkeen viitisen vuotta McLarenilla.

Aerodynamiikkapomon tehtäväviä Ferrarilla on aikaisemmin hoitanut Dirk De Beer, joka on ollut tallin jättäneen James Allisonin luottomies. Allison lähti tekninen johtajan paikalta heinäkuun lopussa henkilökohtaisiin syihin vedoten. De Beerin jatkosta ei toistaiseksi ole tietoa.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/myllerrys-ferrarilla-jatkuu-nyt-vaihtui-aerodynamiikkapomo/6025466
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
253
Miksi luulet, että Ferrari on niin kysytty? Mistä autojen maine on peräisin? Aivan, ratamenestyksestä.

Bugatti, Pagani, Lamborghini, Maybach, Koenigsegg, Mercedes jne. eivät ole todellakaan tarvinneet "ratamenestystä"
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5151
Onko sitten oikein verrata noita kaikkia merkkejä Ferrariin, mene ja tiedä. Ferrari tekee oikeastaan aika keskiluokkaista kamaa suurella volyymillä. Nopean googletuksen mukaan se on myynyt 7000-8000 autoa vuosittain siinä missä yhden mallin bugatit ja paganit myyvät muutaman kymmentä superautoa moninkertaisella yksikköhinnalla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Bugatti, Pagani, Lamborghini, Maybach, Koenigsegg, Mercedes jne. eivät ole todellakaan tarvinneet "ratamenestystä"
Sanoisin, että Bugattin nimen legendaarisuuteen kilpailumenestyksellä on melkoinen merkitys. Bugattilla mm. voitettiin kaikkien aikojen ensimmäinen Monacon GP. Nykyinkarnaatio ratsastaa jo valmiiksi legendaarisella nimellä.

Mercedeksen alkutaival myös oli varsin moottoriurheilullinen. Kolmekymmentäluvulla Mersu dominoi kilparatoja Auto-Unionin ohella. Tuolta ajalta on myös "Hopeanuoli"-nimitys. Sitä ennen se oli talousvaikeuksissa. Nyttemmin moottoriurheilu on vain osa markkinointia, koska päätuote ei ole urheiluautot.

Lambo päätti, ettei kopioi pahimman kilpailijansa markkinointistrategiaa. Koenigsegg , Bugatti saati Maybach eivät ole konseptiltaan vertailukelpoisia.
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
253
Sanoisin, että Bugattin nimen legendaarisuuteen kilpailumenestyksellä on melkoinen merkitys. Bugattilla mm. voitettiin kaikkien aikojen ensimmäinen Monacon GP. Nykyinkarnaatio ratsastaa jo valmiiksi legendaarisella nimellä.

Mercedeksen alkutaival myös oli varsin moottoriurheilullinen.
Kellä nykyostajalla on tällainen ostoperuste, edes alitajuisesti. Eiköhän se nuorehko miljonääri ajattele: "Vau, siisti auto, jolla pääsee yli 400 km tunnissa".

Paljonko Fiatin myyntiin Ferrarin pääomistajana vaikutti, vaikka sillä oli näkyvät logot autoissa ja Schumi&Co. mainostamassa ?

Alfa-Romeo, Jaguar, Honda, Toyota ovat vuorollaan yrittäneet pyörittää F1- tallia. Sitten järkevät osakkeenomistajat ovat lopettaneet sen touhun.

Väitän edelleen, että etenkin perheautovalmistajien (Renault, Mercedes) satsaukset F1:een ovat taloudelliselta kannalta (ja mitään muuta kantaa ei pidä osakeyhtiöllä olla) hukkaan heitettyä rahaa.
Urheiluautopuolellakin Porsche, Lamborghini, Maserati, Koenigsegg, Morgan ym. mennä porskuttavat ilman F1 -statusta.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5151
Sinä taidat aliarvostaa sitä työn määrää, mikä Ferrarin kaltaisen brändin luomiseen on laitettu. Ferrari on nykypäivänä mitä on, koska brändi on rakennettu menneinä vuosikymmeninä. Eikä tässä kai kukaan spesifisti F1-sarjassa läsnä olemisesta puhunut.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24210
Sijainti
lappeen Ranta
Täähän lähti liikkeelle väitteestä
Ei ratamenestys vaikuta pätkääkään Ferrarin myyntiin.
Niin sehän voi ollakin juuri noin. Sen sijaan sillä on varmaan merkitystä Ferrarin myyntiin, että onko merkki mukana ratakilpailuissa vai ei. Varsinkin pidemmällä aikavälillä.
 

Tallipäällikkö

Well-known member
Liittynyt
5.10.2014
Viestit
469
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/lahde-ferrari-panttaa-huippupaivitysta-raikkoselle-ammuksia-voittotaistoon/6042292
Ferrarilla on käsissään moottoripäivitys, joka nostaa italialaistallin arvioiden mukaan Mercedeksen tasolle F1-sarjassa, kertoo motorsport.com
Ferrari on ollut tähän mennessä kauden ahkerin moottoripäivitysten tekijä, ja sillä on enää kolme kehityspolettia jäljellä. Ne se aikoo käyttää kauden viimeiseen, tietojen mukaan erittäin lupaavaan, päivitykseen, joka koskee polttomoottoria.
Motorsport.comin lähteiden mukaan Ferrari aikoo kuitenkin pantata jo käyttövalmista päivitystä syyskuun alun Monzan kisaan, jotta kauden ensimmäistä voittoaan edelleen jahtaava italialaistalli voi varmistaa päivityksen luotettavuuden.

Sebastian Vettel ja Kimi Räikkönen ovat käyttäneet nykyisiä moottoreitaan vasta neljässä kisassa, joten tämäkin seikka puhuu päivityksen panttaamisen puolesta.
Kaikki paukut laitetaan kotikisaan? Jo aiemmin tänä vuonna kertoivat, että Mercedes lyödään Monzassa.
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Tuostahan oli juttua jo parisen kuukautta sitten että Ferrarin tavoite on iskeä Monzassa, tosin silloin ei vielä kerrottu mitä siellä haudottiin. Liekköhän sieltä on tulossa kotikisaan jotain muutakin uutta tai ratakohtaista pakettia :eek: toki väkisin tulee mieleen että onko yksi kisa ko. tallille niin tärkeä, että ehkä muu kehitystyö on sivuutettu sitä varten... tämä siis vain omaa spekulointia.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Hieman ihmetyttää miksi Monzassa Vettelillä ja Kimillä on eri rengasvalinnat, kun koko kausi tähän asti on ollut samat määrät kovuuksissa joka kisaan.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös