Täysin odotettu päätös Ferrarilta jatkaa Räikkösen sopimusta. Mies on kuitenkin tallin autolla viimeisin maailmanmestaruuteen kyennyt, kokenut kuljettaja. Maranellon johtoporras ei tätä ole unohtanut.Kimi jatkaa kaudelle 2017 kertoo oskari saari
https://twitter.com/OskariSaari/status/751324547039780864
Kimistä on varmaan sanottu, että auton säätäminen sopivaksi kisaviikonloppuna on helvetillistä, koska yksi toimiva ratkaisu voi seuraavalla radalla olla taas todella huono. Joku McLarenin inssi taisi sanoa, että parhaina vuosina Kimi käytti yhdeksää erilaista etujousitusta (vai oliko se se ohjaustehostin). Kyllä minä olen jo aivan Kimin uran alkupuolella lukenut siitä, että Michelin-pomokin kehui sitä, miten Räikkönen voi nakuttaa kierrosta kierroksen perään hyvin tasaisilla kierrosajoilla, mikä on ilmeisesti ollut hyödyksi erityisesti rengastesteissä.http://www.autosport.com/news/report.php/id/125187
Siinä Autosportin hyvä analyysi Ferrarin päätöksestä. Mainitaan mm. Kimin poikkeuksellisen tarkka kyky antaa palautetta autosta, johon harva kuski kykenee. Muistelen kyllä, että Kimistä on lehdistö kirjoittanut aivan päinvastaista uran aikana. Paska kehittämään autoa yms. Hienoa, että joku muistaa mainita miten asiat oikeasti ovat. Alonso oli Ferrarilla 5 kautta, jolloin auto ei kehittynyt lainkaan. Kimi tuli sisään ja heti seuraavalla kaudella selvästi parempi auto.
Niin, lehdistöä se Autosportkin edustaa. Sitä, miten asiat oikeasti ovat eivät he tiedä juuri sen enempää kuin muutkaan. Toiset vaan kirjoittelee positiivisempia juttuja kuin toiset. Ainoa fakta lienee se, että auton kehittymiseen lienee kuskin merkitys melko häviähän pieni, verrattuna suunnittelijoihin, tuulitunneleihin yms.Hienoa, että joku muistaa mainita miten asiat oikeasti ovat. Alonso oli Ferrarilla 5 kautta, jolloin auto ei kehittynyt lainkaan. Kimi tuli sisään ja heti seuraavalla kaudella selvästi parempi auto.
Kirjoitin jo aiemmin johonkin ketjuun, että Kimin pitäminen tallissa on tärkeää myös tallin vakauttamiseksi. Tämä kausi on mennyt ja hyvin pitkälti tulee menemään täysin penkin alle virallisiin odotuksiin nähden. Myös jopa viime kauteen nähden, vaikka tuolloin tallissa puhuttiin vähän siihen malliin, että auto on hätäisesti kyhätty tekele, jota on suunniteltu uusiksi talven aikana vanhan johdon tekemien virheiden korjaamiseksi. En pitäisi mahdottomana, että syksyllä paukkuvat taas ovet. Talliin jo juurtuneet ja kokeneet kisakuskit eivät hätäänny ja vaivaannu siitä, jos seinän toisella puolella inssiosastolla käy pieni myrsky.Täysin odotettu päätös Ferrarilta jatkaa Räikkösen sopimusta. Mies on kuitenkin tallin autolla viimeisin maailmanmestaruuteen kyennyt, kokenut kuljettaja. Maranellon johtoporras ei tätä ole unohtanut.
Hieno homma, olihan se odotettavissakin.
Juuri näin,ensi kauden auto istuu varmasti paremmin Kimin käteen:thumbup:Aivan mahtavaa että nähdään Kimi vielä vääntämässä ensi kauden uusitulla formulalla. Lisää pitoa ja nopeutta -> Kimi vielä loistaa! :alppu:
Onhan ne ainakin kaveruksia.Räikkösestä uusi Teemu "one more year" Selänne?
Kyllä. Ensi vuonna samaan aikaan jännitetään taas.Räikkösestä uusi Teemu "one more year" Selänne?
Mutta onpa vain mannaa, että VIELÄ yksi vuosi lisää, pärjäs tai ei. Kimin ku piti vuosia sitten lopettaa. Niin vain tuli välivuosien jälkeen takaisin. Eikä edes päätyny lopulta sen hassumpaan talliin kuin Ferrari. Mahtava ura takana vaikka lopulta mestaruuksia kertynytkin vain se yksi. Sekin oli mennä kuten aiemmat tilaisuudet.
2000-luvun legendoja
Ja mikä ettei vielä vaikka kuinka montakin jatkovuotta. Etenkin kun mies on koko ajan nauttinut ajamisesta sinänsä. Eri asia jos Ferrarin tahti olisi jatkunut samana kuin vaikkapa vuonna 2014 lähes koko tämän ajan ilman minkäänlaista näkyvää nousua tai parannusta parempaan ja silloin jotenkin muistelisin Räikkösen olleen viimeisen kerran sen verran turhautunut, että mikäli olisi siinä paikassa lopettanut niin ihme ei välttämättä olisi ollutkaan.Kyllä. Ensi vuonna samaan aikaan jännitetään taas.
Jotenkin on sellainen tuntuma että vielä tulee yksi jatkovuosi.
Onhan tuolla aktiivikuskejakin joilla on kausia enempi.. Buttoni aloitti vuonna 2000 eli ajanut 3 kautta enempi kuin Kimi. Samoin Alonsolla ja Massalla 1 kausi enemmän ajettuna.Onkohan Kimillä jo pian kaikkien aikojen pisin F1-ura? Maikkelilla taitaa olla vielä vähän enemmän.