F1-Uutisia 2016

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Takasiipi tökkää edelleen silmään. Liian korkea ja sitten nyt kaarevat endplatet näyttää hölmöltä.

 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Takasiipi tökkää edelleen silmään. Liian korkea ja sitten nyt kaarevat endplatet näyttää hölmöltä.
En tiedä hämääkö kuvakulma, mutta siiven pitäisi olla ihan huomattavasti nykyistä matalampi. Taitaa olla ihan pelkkä simulaatiosiipi.

 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Härpäkkeitä! Ei ole pitkään aikaan tarvinnut tuotakaan sanaa tavailla. Kyllähän tuo matala ja leveä takasiipi on aika hyvännäköinen.
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Ensi kaudella autot kyllä saavat ulkonäöllisesti aivan uutta särmää :thumbup: ja nopeampiakin pitäisivät olla. Se taas tietää lisää haasteita kuskeille mikä on vain positiivista. Aika vähän nykyään näkee mielestäni kuskien virheitä, spinnauksia, leveäksi ajoja ja muita virheitä. Toki ei kukaan silti kolareita varmasti toivo :)

Nuo urarenkaat oli kyllä melkoinen aivopieru aikanaan, onneksi niistä luovuttiin viimein.

Sitten vielä haihattelua loppuun, eli V10 takaisin niin alettaisiin olla asian ytimessä :rolleyes: Mitä sitten vaikka ovatkin bensasyöppöjä, melua ja meininkiä tämä laji kaipaa lisää eikä mitään hybridi-pelleilyä. Ja bensakin on halpaa:tongue:
 
Viimeksi muokattu:

Professori

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
208
Vahvasti samaa mieltä, että 1997 oli lajin viimeinen vuosi, jolloin autot olivat ihan varauksetta "oikeita" f1 autoja. Sen jälkeen autojen kaventaminen ja urarenkaat tekivät niistä visuaalisesti epämiellyttäviä ja urarenkaat nyt muutenkin olivat kamalia. Noita 2008 vuoden autoja rumentaa liiallisia härpäkkeitä enemmän korkealle nostettu kapea etusiipi, mikä on aivan hirvittävän näköinen ja tekee koko autoista traktorimaisen näköisiä. Autojen leventäminen on parasta mitä hetkeen on tapahtunut.
 

Henkaboy

Well-known member
Liittynyt
6.1.2011
Viestit
409
Välitankkaus takaisin niin saadaan vähän taktiikkaerojakin. Eikä tarvitsisi julkisesti kertoa paljonko polttoainetta lähdössä paitsi ehkä kilpailun loputtua. Aika-ajot tyhjillä tankeilla.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
En tiedä hämääkö kuvakulma, mutta siiven pitäisi olla ihan huomattavasti nykyistä matalampi. Taitaa olla ihan pelkkä simulaatiosiipi.

http://cdn-9.motorsport.com/images/mgl/2QbDDDPY/s8/f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-2017-aero-regulations-rear-view.jpg
Niin minäkin kyllä muistelin, ja noin oli myös siinä Pirellin demoautossa.

Toinen hahmotelma, mutta onko kumpikaan näistä enää ajantasainen:

http://www.f1fanatic.co.uk/2016/08/01/wider-2017-f1-tyres-seen-first-time/

 
Viimeksi muokannut moderaattori:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei ollut vitsi, jokseenkin Bemarissa ja Hondassa oli vähän liikaa härpäkkeitä. Auto on kaunis kun sen voittaa, eihän kauden 2008 Ferrari ja Mclaren rumia olleet.
No ei niitäkään kauniiksi voi kehua:




Mutta ei härpäkkeet 2008-autojen ainut ulkonäöllinen ongelma ollut. Urarenkaat ja erityisesti järkky kavennettu ja korotettu etusiipi yläpuolisiipineen olivat myös rumennuksia.
 
Viimeksi muokattu:

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
^
Riita poikki Webbis ja sovitaan että oot vääräs :D No ei, mitä mieltä olit kauden 2009 autoista?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
^
Riita poikki Webbis ja sovitaan että oot vääräs :D No ei, mitä mieltä olit kauden 2009 autoista?
Vaikka suuresta osasta härpäkkeitä päästiinkin eroon, niin etusiiven osalta mentiin ojasta lumilapioon. Korkeampi ja kapeampi takasiipi vaati myös aika pitkän tottumisen. Olen itsekin matalamman ja leveämmän takasiiven ystävä. Mestari Brawnin nokka oli ihan OK, mutta muiden osalta etusiiven laskeminen takaisin alas korosti nostettuja keuloja. 2009 ilmiö oli vielä siedettävä, mutta siitä eteenpäin paheni lopulta järjettömyyksiin. BMW ja Red Bull olivat jo tuolloin rumia tuulia tulevaisuudesta. Härpäkkäiden poistuminen myös paljasti perän kaventamisen nousevan trendin, josta en erityisemmin välitä. Tuolloin se ei vielä ollut kovin räikeää.

Slicksien paluu oli ehdoton plussa.
 
Viimeksi muokattu:

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2216
Toisella foorumilla oli muokkaus miltä ensi kauden takasiipi näyttäisi. Siipi on jo vähän liian matala kun ylälaita on laitettu ilmanoton tasalle, vaikka kuva on otettu vähän yläviistosta.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Taitanut ottaa Ferrari Willamsin rengasekoilusta mallia kun näemmä on väärin päin oikean puolen renkaat tässä kuvassa




Tässä ne on niin kuin kuuluu

 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Eikös ne laittaneet tuohon vanhaan autoon kiinni palikat joilla simuloidaan muuttuvaa aerodynamiikkaa. Saadaan hiukan luotettavampaa dataa kerättyä?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Tänä aamuna tuli sitten kuultua suru-uutisia kun F1:n Kruunamaton Voittaja, (Muutoin kuin F1:n Ulkopuolisissa MM-ajoissa.) Kaikkien Aikojen Herrasmieskuljettaja ja Kaikkien Aikojen Testikuljettaja ja myöskin 50 vuoden takaisen vuoden 1966 Le Mansin voittaja Chris Amon poistui keskuudestamme tuonpuoleiseen taisteltuaan jo jonkun aikaa syöpää vastaan ja oltuaan jo muutaman päivän jo todella huonossa kunnossa.

Tosin jo muutama vuosi sitten olleessa edellisessä haastattelussakin oli sen verran hauraan näköinen jo, että arvelin jo alkava syöpää mikäli olisi itseltäni tuolloin hänen voinnistaan jotakin kysytty. Uran ehkä pahin jossiteltavin asia monien jopa uskomattoman kroonisen epäonnen takia menetettyjen voittojen lisäksi oli olla jatkamatta Ferrarilla vielä yhtä vuotta eli vuotta 1970 juuri silloin kun Ferrarin vauhti alkoi taas aivan todella toimia koska sen vuoden autolla Jacky Ickx taisteli maailmanmestaruudesta ja Amonkin olisi voinut hyvinkin ajaa myös maailmanmestaruudesta sinä vuonna.

Toisaalta sen vuoden auto ei aina ollut Ferrarilta mikään aivan paras, mutta sen moottorin tuottovoima tehon ja mutkapidon suhteen oli ehkä sarjan paras tai parhaiden joukossa.

Vielä viimeisellä F1-kaudellaankin oli erittäin pidetty kaveri ja vuodeksi 1977 oli ehdolla Wolfille kuten oli ollut ehdolla vuodeksi 1976 McLarenille, mutta molempiin paikkoihin hän suositteli aikanaan niin James Huntia kuin Gilles Villeneuveakin. Hän lopetti käytännössä jatkuvien onnettomuuksien ja turvattomuuksien takia lajissa ja oli ollut lopettaa uransa jo niinkin aikaisin kuin vuonna 1968 kun Jim Clark menehtyi, mutta tuolloin Ferrari-paikka esti harkintakyvyn käytön eikä ihme.

Hän ei ollut kuin 33-vuotias lopettaessaan ja tuohon aikaan eli vuonna 1976 40 vuotta sitten sellaista pidettiin vielä menettelevän nuorena kaverina ja jopa menestykseen uskottiin reilusti olevan varaa toki tallista riippuenkin ja jopa huonommallakin tallilla ajettaessa. Lisäksi lopettamisen syynä saattoi olla myös lajin muuttuminen kohti politisointia ja liikaa rahaurheilua joka ei herrasmiehenä tunnetulle Amonille juuri käynyt.

Amonin kunniaksi on kuitenkin sanottava, että hän pystyi sivistyneesti pitämään kunniansa, pintansa ja mielipiteensä vaikeissakin asioissa ilman niiden räiskymistä joka puolelle tai vaikkapa käymistä kenenkään kimppuun toisin kuin vaikkapa maanmies Karhu Hulme vaikka herrasmiehenä myös tunnetun Karhun oli kyllä niin viimeisen kerran ajanut aikanaan nurkkaan suurella suullaan muuan nuori Niki Lauda ja ei siitä Amonin ystävällisen ohjaavallakaan tyylillä olisi selvinnyt kun Nikillä oli niin viisaat mielipiteet silloin kun toinen kilpaa ajanut kaveri oli juuri kuollut...:mad:

Uudessa-Seelannissa ehkä vielä enemmän arvostetumpi kaveri kuin muualla vaikka hyvin pidetty toki muuallakin ja eräänlainen tietty henkinen kummisetä muun muassa Ron Dennisille vaikka Ron ja Chris eivät olleet nähneet toisiaan pitkään, pitkään aikaan enää viime vuosina.

Olivat tosin paljon tekemisissä 1970-luvulla ja 1980-luvulla kun välillä Australian sijaan F1:n piti mennä jopa Uuteen-Seelantiinkin. Viimeinen moottoriurheilukokemus Amonilla oli vuonna 2000 tai 2001 kun ajatti itse selostajalegenda Murray Walkeria jollakin Toyotan modifioidulla urheiluautolla tai ralliautolla jollakin Uuden-Seelannin radalla. Amon oli tietysti itse isänsä tapaan maanviljelijä-tilallinen-lammaskasvattaja ja myös autokauppias ja ajo-opettaja uransa jälkeen Toyotalla. Laitoin tähän toikkiin tämän kun tapahtui tämän vuoden puolella.

Lepää rauhassa.:(
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös