F1-Uutisia 2016

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Kimi on Kimi. Schumi teki paluun neljän vuoden tauon jälkeen eikä sekään nyt mikään katastrofi ollut. Ja olihan Gutierrezillakin vuoden tauko kisaamisesta. Toki kauden alussa oli vähän hukassa, mutta viime kisoissa on ollut tasaiseen tahtiin Grosjeania parempi. Toki selvästi nuorempi kuin Button, mutta Buttonhan on huippukunnossa.
Enpä nyt menis sanomaan että guti on ollut tasaiseen tahtiin kroisanttia parempi + ei tunnu tajuavan mitä sininen lippu merkitsee
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Enpä nyt menis sanomaan että guti on ollut tasaiseen tahtiin kroisanttia parempi + ei tunnu tajuavan mitä sininen lippu merkitsee
Puhuin viime (= 2-4 edellistä) kisoista. Ainakin kisoissa kyennyt Grosjeanin päihittämään.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Mitenkäs sille Alain Prostille kävi vuoden 1992 sapattivuoden jälkeen suurinpiirtein saman ikäisenä?
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Jenkit on hyvin perinteistä kansaa... esim. moottoriurheilussa, siellä ei ole toimivia konsepteja alettu pilaamaan. Ja ei tämä pelleily enää kauhean paljon huonommaksi voi mennä. :thumbup: uudelle omistajalle, toivotaan että kaupat toteutuu ja nykyinen alennustila ja laskusuhdanne onnistutaan kääntämään.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Saisiko esimerkkejä näistä toimivista konsepteista? NASCARin ja Indycarin katsojaluvut on pöntössä, joten missä ne toimivat konseptit on?
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Poiminta Tedin notebookista..

Huhu kertoo että Charlie Whitning hakee kulisseissa pestiä F1-tallista. Charlie kieltää (tietysti) tämän mutta kuulemma Todd ei haluaisi että Charlie jatkaa enää ensikaudella nykyisessä toimessaan kilpailuiden johtajana.

https://www.youtube.com/watch?v=Rw7nGOn-Y0E


Red Bull palkkaa Charlien? Ei taida enää onnistua...
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Saisiko esimerkkejä näistä toimivista konsepteista? NASCARin ja Indycarin katsojaluvut on pöntössä, joten missä ne toimivat konseptit on?
No joo totta että katsojaluvut ovat hetkellisesti notkahtaneet mutta siellä ollaan tekemässä paluuta vanhaan. Syiksi on mainittu hölmöt sääntömuutokset sekä kisojen vieminen pois perinteisiltä areenoilta. Kuulostaako tutulta? :D edelleenkin kolmanneksi katsotuin urheilulaji jenkeissä jenkkifutissarjojen jälkeen.

F1:n suosion nousuun pohjois-amerikassa on vaikea uskoa jo senkin takia että kisat tulee paikalliseen aikaan liian aikaisin. Mutta en usko että tosiaan enää F1 huonompaan suuntaan voi mennä, euroopan kisoissakin katsomot on puolityhjiä Ecclestonen uusista "rahakisoista" puhumattakaan.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Tiedän olevani vähemmistössä, mutta minusta jenkkisarjojen kiinnostavuus perustuu isolta osin ovaaleihin. Paljon ohituksia, kaikki tapahtumat kaikkien katsojien silmien edessä. Useimmat taitavat pitää ovaaleja tylsinä ja "liian helppoina", minusta asia on tasan päinvastoin.

No, osataan USA:ssa muutakin. Autot tunnistaa toisistaan, kuljettajien persoonat vahvasti esillä ja kontaktissa fanien kanssa, ääntä autoissa kunnolla. Siinä muutama kohta, joita Euroopassa voitaisiin opiskella. Sen sijaan Nascarin pistelasku chaseineen ja champcarien heikko turvallisuus ovat asioita, joissa siellä voitaisiin miettiä.

Taitaa olla OT. Sori.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla
Joo ei tää kovin hyvältä kuulosta jos tulevaisuudessa Formula ykköset omistaa Amerikkalainen pörssiyhtiö.
Toki jos hieman taakseppäin vilkuilee niin ei nämä viime aikaiset muutoksetkaan mitään herkkua ole olleet lajille vaan aika kauhealta jäljet näyttää. Lajin kiinnostavuus kun on aika pohjalukemissa.
Se mitä vois olettaa lisääntyvän Amerikkalais omistuksessa on netin käyttö. Esim heillä erittäin suositun urheilulajin pelejä näkee kokonaan seuraavana päivänä ilmaiseksi youtuubissa. Joten tätä kauttaa saadaan helposti faneja jotka sitten jäävät lajiin "koukkuun". No lajiin täytyy tietysti ensin saada enemmän noita "koukuttavia" tekijöitä.
Ensi vuoden säännöt kyllä auttaa tässä asiassa hieman. Vielä kun saatais ne V10:n repivän raastavat äänet takaisin. Niissä oli oiketa urheilujuhlan tuntua kun äänestä jo kuuli että koska tahansa saattaa tulla kiertokanki lohkosta ulos ja laulu lakkaa siihen. Kilpailuja joutui oikeasti jännittämään kuka pääsee maaliin ja kuka sen kilpailun lopulta voittaa. :)
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Ensi vuoden säännöt kyllä auttaa tässä asiassa hieman. Vielä kun saatais ne V10:n repivän raastavat äänet takaisin. Niissä oli oiketa urheilujuhlan tuntua kun äänestä jo kuuli että koska tahansa saattaa tulla kiertokanki lohkosta ulos ja laulu lakkaa siihen. Kilpailuja joutui oikeasti jännittämään kuka pääsee maaliin ja kuka sen kilpailun lopulta voittaa. :)
Olihan ne V10:n äänet kyllä paljon hienommat kuin näissä pikkupörismisissä mutta loppujen lopuksi noilla äänilläkään ei minulle niin merkitystä. Pääasia että saataisiin nuokin hiustenkuivaajat viritettyä sillä tavalla äärimmilleen että olisivat koko ajan siinä rajoilla kestääkö vai ei. Tuo nimittäin toi tylsiinkin kisoihin edes jonkinlaisen jännitysmomentin kun oli aina olemassa se mahdollisuus että ylivoimaisessa johdossa ajavallakin saattoi se kone porsia vielä vaikka viime metreillä. Nyt kun homma on tuollaista säästelyajoa että koneista ei oteta lähellekään täyttä irti niin tämä jännitysmomentti on poistunut lähes kokonaan. Hajoileehan näitä hybridejäkin välillä mutta aika harvinaiseksi se on kyllä käynyt. Enkä sitten tiedä että tuoko nämä superluotettavat hybridi-hiustenkuivaajat loppujen lopuksi sitä säästöä mitä näillä moottorirajoituksilla on kustannuksiin haluttu, aika kalliita tuntuvat olevan nämäkin moottorit.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Joo ei tää kovin hyvältä kuulosta jos tulevaisuudessa Formula ykköset omistaa Amerikkalainen pörssiyhtiö.
Se on ihan siitä kiinni mitä omistaja haluaa sarjallaan. Ei tuo Bernien tempoilukaan ole vuosiin ollut järkevää. Perinteisiltä kisajärjestäjiltä pumpataan yhä enemmän rahaa ja kisoja viedään keskelle hiekkaa tai jonkun diktaattorin kotikulmille.

Itse olen amerikkalaisen pörssiyhtiön palveluksessa ja omistaja haluaa meidän toimivan skandinaavisten arvojen mukaan ja kunnioittavan perinteitämme täällä. Hyvin myös formuloissa voisi tapahtua paluuta juurilleen, niin autojen kuin kisajärjestäjien taholla. Voihan kisakonseptikin uudistua. Vähemmän treeniä ja säätöä, enämpi reisinkiä.
 

Krtecek

Pirkanmaan tietäjä
Liittynyt
25.5.2015
Viestit
837
Mitenkäs sille Alain Prostille kävi vuoden 1992 sapattivuoden jälkeen suurinpiirtein saman ikäisenä?
Kaikella kunnioituksella Buttonia kohtaan puhutaan pikkuisen eri kaliiperin kuskista.

Mutta joo, ei se sapattivuosi tarkoita sitä, että paluu ei voisi onnistua.
 

keissu

Well-known member
Liittynyt
20.4.2013
Viestit
174
Se on ihan siitä kiinni mitä omistaja haluaa sarjallaan. Ei tuo Bernien tempoilukaan ole vuosiin ollut järkevää. Perinteisiltä kisajärjestäjiltä pumpataan yhä enemmän rahaa ja kisoja viedään keskelle hiekkaa tai jonkun diktaattorin kotikulmille.

Itse olen amerikkalaisen pörssiyhtiön palveluksessa ja omistaja haluaa meidän toimivan skandinaavisten arvojen mukaan ja kunnioittavan perinteitämme täällä. Hyvin myös formuloissa voisi tapahtua paluuta juurilleen, niin autojen kuin kisajärjestäjien taholla. Voihan kisakonseptikin uudistua. Vähemmän treeniä ja säätöä, enämpi reisinkiä.
Juuri näin. Itse innostuin heti tästä huhusta. Ecclestone ei ole vuosiin onnistunut kehittämään sarjaa oikeaan suuntaan. Fanit on unohdettu täysin. Pörssiyhtiöllä on insentiivi saada sarja jälleen kukoistamaan ja tämä voidaan saavuttaa vain fanien kautta. Jos siirto toteutuu, F1 tulee todennäköisesti muuttumaan myös hieman avoimempaan ja läpinäkyvämpään suuntaan. Ecclestonen aikana touhu on ollut lähinnä vanhan jäärän hääräilyä kulisseissa ja typerien kommenttien laukomista.
 

Krtecek

Pirkanmaan tietäjä
Liittynyt
25.5.2015
Viestit
837
Juuri näin. Itse innostuin heti tästä huhusta. Ecclestone ei ole vuosiin onnistunut kehittämään sarjaa oikeaan suuntaan. Fanit on unohdettu täysin. Pörssiyhtiöllä on insentiivi saada sarja jälleen kukoistamaan ja tämä voidaan saavuttaa vain fanien kautta. Jos siirto toteutuu, F1 tulee todennäköisesti muuttumaan myös hieman avoimempaan ja läpinäkyvämpään suuntaan. Ecclestonen aikana touhu on ollut lähinnä vanhan jäärän hääräilyä kulisseissa ja typerien kommenttien laukomista.
Kieltämättä. Joskus herran vuonna 2015 saatiin lisättyä jopa F1-videoita viralliselle YouTube-kanavalle.

Ilman faneja tuo sarja ei elä, sillä faniton sarja ei kiinnosta sponsoreita ja niin edelleen.
 
Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
En nyt oikein ymmärrä Buttonia ja hänen valintojaan?:doubtful:

Testejä ajetaan aika vähän? Onko Buttonin tarkoitus istua simulaattorissa, vai toimia pr-miehenä 'McLarenin kuskina'? Miksi Williams tai Renaulta ei kelpaa ajopaikkoineen? Rahakysymyskö?

Itse arvostan Buttonia reiluna ja fiksuna kuskina.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
En nyt oikein ymmärrä Buttonia ja hänen valintojaan?:doubtful:

Testejä ajetaan aika vähän? Onko Buttonin tarkoitus istua simulaattorissa, vai toimia pr-miehenä 'McLarenin kuskina'? Miksi Williams tai Renaulta ei kelpaa ajopaikkoineen? Rahakysymyskö?

Itse arvostan Buttonia reiluna ja fiksuna kuskina.
Kaipa syyt ovat, että haluaa jatkaa McLarenilla ja ottaa taukoa sirkuksesta. Intressit varmaan muuttuvat iän myötä ja johan Buttonilla on mestaruus, läjä voittoja ja ikääkin. Villi veikkaukseni on, että nopeammin McLaren mestaruudesta taistelee kuin Renault saati Williams.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Kaipa syyt ovat, että haluaa jatkaa McLarenilla ja ottaa taukoa sirkuksesta. Intressit varmaan muuttuvat iän myötä ja johan Buttonilla on mestaruus, läjä voittoja ja ikääkin. Villi veikkaukseni on, että nopeammin McLaren mestaruudesta taistelee kuin Renault saati Williams.
Ehdottomasti näin. Mutta onko oikeasti paluuta kuskinpaikalle 'sapatin jälkeen'? Stoffelista ei varmaan helpolla luovuta ja onko esim. Alonson lähtemisen/lopettamisen jälkeen paras vaihtoehto siihen postiin?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös