Nooh, noissa on kyllä aika eri kuva kulma joten ei tilanne oikeasti ole noin paha.Katsoin vaan tätä ja huolestuin:
Toki se on selvä että HAAS on "pullukka" Ferrariin verrattuna.
Nooh, noissa on kyllä aika eri kuva kulma joten ei tilanne oikeasti ole noin paha.Katsoin vaan tätä ja huolestuin:
Itse asiassa noista Jabsun linkkaamista kuvista takaosia pystyy analysoimaan paremmin kuin suoraan ylhäältä. Juuri se perän alaosa on ratkaisevin.Suoraan ylhäältä Toro Rosso ei taatusti näytä yhtä nopeasti kapenevan kuin vaikka Ferrari, RB tai Mersu. Toro Rosso kieltämättä on alaosiltaan tosi kapea, mutta päällä on liikaa tavaraa.
Kun quottaat jotakin, niin se quottaus tulee olla raamien sisällä, kuten yllä. Muuten kukaan ei tiedä skrollaamatta, missä alkaa oma teksti.Adminille: pahoittelut, mut en nyt oikein tiedä mitä tarkoitat. Siis eikö saa editoida omaa postausta vai quotata muiden posteja? En ymmärrä mitä olen tehnyt väärin. Onko Reply with quoten painamisessa jokin rajoitus vai mitä ihmettä? Ei millään pahalla mut en nyt täysin ymmärrä tilannetta.
edit. Miksi viimeinen varoitus kun ensimmäistäkään ei ole tullut, paitsi nyt. Ja teinkö nyt jonkun virheen?
Haluan vain mielenkiintoista depattia aiheesta, en häiriköidä. Joten pahoittelut jos olen jotenkin käyttäytynyt väärin.
Samaa mieltä, todella erilaisia autoja ja se lämmittää kyllä mieltä. Ehkä kisoissakin on tosiaan variaatioita samaan malliin.Ompa Jabsulta hieno kooste postaus #247
Jossain vaihessa tuntui siltä että tämän vuoden autot on kuin samasta puusta veistetyt. Mutta on hieno huomata että tarkemmin katsottuna noissa ei ole keskenään oikeastaan mitään samaa.
Tämä jos joku on hieno juttu. Koska se tekee ehkä sen että autoista on tullut aikatavalla erillaiset siinä mielessä että kenen auto toimii paremmin milläkin radalla. Joten radalta toiselle mentäessä saattaa voima suhteet vaihtua.
Itse uskon, että voisi olla Manor - Sauber/Mahdollisesti Renault-tallien välissä. Loppukaudesta jopa lähempänä Sauberia, koska HAAS pitäisi olla kohtuu vakavasti mukana ja Ferrarin uusin voimayksikkö sekä tietotaidon siirtoa. Samoin Manor ei ole ikinään pystynyt valmistatutumaan yhteenkään kauteen ilman taloushuolia. Toki en tiedä tarkalleen HAASinkaan talouspohjaa, mutta vaikuttaa paremmalta. HAAS valmistautui huolellisesti tähän kauteen, joten siksi uskomukseni on sijoitus Sauberin takana.Kuvitteliko nyt joku oikeasti että Haasin autot paukuttelee henkseleitä siellä keskiryhmässä? Hyvä jos Manorille pärjäävät.
Voiko jonkun toisen postaamaa kuvaa näyttää, mikäli se on relevanttia, kuten tuossa yllä Haas/Ferrari-tapauksessa?Kun quottaat jotakin, niin se quottaus tulee olla raamien sisällä, kuten yllä. Muuten kukaan ei tiedä skrollaamatta, missä alkaa oma teksti.
Kuvat voi ja pitää poistaa quotesta, kuten Rennqeist Terveiset moderaattoreilta-toikissa ohjasi.
Ajan ideaa, että nähtävästi varsinkin tänä vuonna kuvakulma aikalailla määrittelee milloin mikäkin auto näyttää "optimaalisimmalta". Se on suorastaan ihan pienestä kuvakulman muutoksesta kiinni.Itse asiassa noista Jabsun linkkaamista kuvista takaosia pystyy analysoimaan paremmin kuin suoraan ylhäältä. Juuri se perän alaosa on ratkaisevin.
Toinen huomionarvoinen asia on, että pelkästään perän perusteella ei kannata tuomita autoja. Viime vuonna kaikki ja heidän koiransa tuomitsivat Ferrarin kuvien perusteella lihavaksi mopoksi, mutta niin vain vauhtia löytyi enemmän kuin moni uskalsi toivoa.
Haasista tulee melko väkisinkin mieleen tämä Virginin ihmemies joka tuli henkselit paukkuen sarjaan ja luikki sitten häntä koipien välissä pois tyyliin, ei se nyt niin helppoa ollutkaan. Mutta sehän oli pelkkä bisnesmies, ja Gene Haas on kaiketi moottoriurheilumiehiä + Ferrarin tuki konkrettinen tuki takana joten ehkä niillä on mahdollisuuksia ensi kaudella lyödä Manor, eli ex Virgin jos kaikki menee putkeen.Itse uskon, että voisi olla Manor - Sauber/Mahdollisesti Renault-tallien välissä. Loppukaudesta jopa lähempänä Sauberia, koska HAAS pitäisi olla kohtuu vakavasti mukana ja Ferrarin uusin voimayksikkö sekä tietotaidon siirtoa. Samoin Manor ei ole ikinään pystynyt valmistatutumaan yhteenkään kauteen ilman taloushuolia. Toki en tiedä tarkalleen HAASinkaan talouspohjaa, mutta vaikuttaa paremmalta. HAAS valmistautui huolellisesti tähän kauteen, joten siksi uskomukseni on sijoitus Sauberin takana.
Tässä tallainen vertailu. Kyseessä ei kuitenkaan ole kauden 2014 Lotus :wink:Haluaisin nähdä kuvan kaikista suoraan takaviistosta niin että perän rakenne näkyy kokonaisuutena.
Jotenkin näyttää siltä että Mersun ja Ferrarin välillä näyttää olevan aikalailla eroa.